Hai, Ik heb een vraagje, ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben. Ik gebruik best wel vaak en ook wel langer dan een week achter elkaar neudruppels. Mijn neusslijmvlies is heel gevoelig en vaak ontstoken zodat ik echt niet zonder kan om te slapen. Ik gebruik het huismerk van de Kruidvat en daar staat in de bijlsuiter dat het niet bekend is of het problemen geeft bij de zwangerschap. Kan ik dit gebruiken? of zijn er andere neusdruppels die ik langere tijd en ook 's nachts gewoon kan gebruiken. Ik kan anders echt niet slapen. Veel liefs Nataly
hoi Nataly, het kan niet echt kwaad voor de zwangerschap, maar het kan wel zo zijn dat je doordat je altijd neusdruppels gebruikt, je niet meer zonder kan. Dat is niet zo goed voor je neusslijmvlies. Je zou kunnen afbouwen door ipv neusdruppels zoutwateroplossing te gebruiken, die kun je zelf maken, een theelepel zout in een glas water oplossen en dat in je neus druppelen. Ook kan dampo helpen, een soort zalf met menthol die je op je bovenlip smeert, dat houdt ook de ademweg vrij. Mirjam