Hallo dames, Mijn zoontje is bijna 4 maand en krijgt nu sinds 3 dagen maar 4x bv op een dag! Hij zat altijd op 5x, omdat ik hem 's avonds om 22u wakker maakte voor die 5e voeding. Maar vorige week liet hij merken dat hij echt geen zin had om wakker te worden om 22u! Ik breng hem nu een uurtje later op bed (20.00) en maak hem om 22u niet meer wakker. En hij slaapt nu heerlijk door tot 08.00! (Dan moet ik 'm wel wakker maken, tenminste gister wel, en straks ook). Maar is 4 voedingen niet weinig? Ik lees overal dat baby's vanaf 4 maanden MINIMAAL 5 voedingen moeten hebben per dag. Maar mijn zoon heeft kennelijk aan 4 genoeg. Wat vinden jullie? Gewoon ingaan op zijn behoefte of toch een 5e voeding geven?
Tja.....ik geef minimaal nog 7 voedingen per 24 uur. Het lijkt me heerlijk "maar" 4 keer te moeten voeden. Als je zoontje tevreden is en lekker groeit zou ik hem de voedingen laten bepalen.
Voor kv is het in ieder geval geen probleem maar ik ben wel benieuwd wat dit met je productie doet. Je kindje drinkt duideiljk een aardige hoeveelheid weg. Blijf goed letten op voldoende plasluiers en aankomen.
Ik zat al een tijdje op 5 voedingen, en nu de 5e wegvalt ga ik in plaats van die voeding dus kolven. Moet ook wel anders sta ik 's ochtends echt op knappen! Dus voor zover heb ik nog niet vernomen dat het iets met mijn productie doet. Vanochtend heb ik nog 320 cc gekolfd waarvan mijn zoon dik 200 heeft gedronken toen ik aan het werk was. Mijn zoontje drinkt heel gulzig en snel, ik ben meestal maar 15 min bezig per voeding (2 borsten). En hij is wel altijd tevreden na die tijd! En plast goed... Dus ik denk eigenlijk dat hij er wel genoeg aan heeft... Maar ik vond het gewoon zo weinig, maar 4x meer!