HELP... mijn baas en ik komen er niet uit.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Appelstroop, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Lastig, maar het is toch een beetje geven en nemen. Ik weet nu bijvoorbeeld al dat ik in mijn functie sowieso 32 uur per week zal moeten blijven werken. Het kan dus wel degelijk dat je werkgever het niet goed vindt dat je slechts 2 dagen gaat werken. Dat je baas zegt dat je minder verantwoordelijk bent bij minder werken...tja, zal misschien toch wel een kern van waarheid in zitten. Bij twee dagen werken in de week ligt je prioriteit niet meer bij het werken maar bij je kids. Hartstikke logisch hoor, maar ik vind dat je baas daar toch wel een beetje gelijk in heeft!

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik sluit me aan bij het gros van de reacties hier. Ik vind zelf 18 uur werken ook te weinig. Is lastig roosteren en er gaat relatief enorm veel tijd zitten in alle dingen die bij het werk horen (intranetsite lezen, vergadering, bij blijven, noem maar op). Daarnaast bepaalt je werkgever het rooster. Zeker nu het nog een hele tijd duurt voor het in gaat. Dat je dan geen opvang hebt, is zijn probleem niet maar het jouwe.

Naar mijn gevoel ben je de balans behoorlijk kwijt tussen rechten en plichten.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

je zegt dat je aan het onderhandelen bent, maar je hebt meer een eis. Eisen is echt wel wat anders dan onderhandelen en als baas zou ik waarschijnlijk een beetje pissig worden van iemand die zich op deze manier opstelt...

Het klopt nu eenmaal dat hij verplicht is om je parttime te laten werken als er geen zwaarwegende redenen zijn om dat niet toe te staan, (die kan ik me niet indenken in een kledingzaak, tenzij het zijn eigen winkel is: dan kan het dat het hebben van meerdere parttimers gewoon te duur is).
    Maar, de dagen die je dan vervolgens werkt, daar hebben zowel jij als je baas wat over te zeggen.
    En: je zegt twee dagen te willen werken, maar eigenlijk wil je 18 uur werken... Ook wel handig om te noemen naar je baas.

Wat ik zou doen, is kijken hoe er met de roosters geschoven kan worden. Mogelijk zijn er nu collega's die ook parttime werken en wel op maandag en woensdag willen gaan werken? Als zij willen schuiven, komt er voor jou plek vrij op de donderdag of vrijdag...
    Maar, als dat niet mogelijk is, ja, dan is het ofwel schikken in wat je baas wel kan bieden, of een andere baan zoeken met werktijden die jou beter uitkomen.

Overigens: hoe zit het met je partner? Blijft die wel fulltime werken? Als hij namelijk ook parttime gaat werken, zou je kunnen kijken wat er aan zijn kant te schuiven is...

4. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

gisteren is mijn baas nog langs geweest, en we hebben weer rondom de tafel gezeten. nu was hij wat positiever als de voorgaande gesprekken.
    hij heeft mij dus op een maandag nodig, maar dat is de enige dag de ik niet kan opvangen met het thuisfront qua oppas.

waarschijnlijk reageerde hij de voorgaande gesprekken zo scherp, en moest hij het zich eerst laten bezinken, want nu gaf hij dus aan dat er geen concenqenties voor mij zullen zijn als ik niet die maandag kan werken, kortom hij wilt mij absoluut niet kwijt.
    dat streelt toch weer een beetje mij echo ;)

en hij gaf aan dat het waarschijnlijk toch mogelijk is om op donderdag en op vrijdag (9-9) te gaan werken.

dus ik hou jullie wel op de hoogte wat hij kan gaan regelen.

Deel Deze Pagina