Zodra de kruin boven de rand van de maxicosi komt moet het kind over omdat het anders bij frontale botsing overlijd omdat het hoofdje niet meer beschermt is. Bij een vervolg autostoel mag het Tot de oren. In de baby maxicosi dus niet. Heb de informatie van maxicosi zelf en van de anwb wegenwacht. Dus nooit tot de oren in de maxicosi baby stoeltje laten .
Hier in de wagenbak totdat ze zich optrokken aan de rand: tot ergens rond die tijd trekken ze hun beentjes echt wel in hoor. Dat is geen probleem!
Ooh dus beentjes optrekken is niet erg? Ik dacht dat hij zich wek moest kunnen strekken, maar dat scheelt dan iig!
Hier de draagdoek en de kokadi flip xl waar ze in ging. In de wagenbak heeft ze 3 keer gelegen geloof ik, meer niet . De rest heerlijk gedragen en doe ik nog steeds. Krijg steeds te horen: dat je haar nog draagt ze is veel te groot. Tja ze heeft de lengte en gewicht van een 2.3 jaar oude peuter terwijl ze nog maar net een dreumes is Ik blijf haar dragen tot ze zelf niet meer wilt. Vind het heerlijk haar te dragen. En ja 14 kilo is best zwaar maar makkelijk te doen in een draagdoek en ergonomische drager
Hier ook een fijne flinkerd. Met 4 maanden was hij 10,5 kilo en 69 cm. Hij smult van eten.. en zal niet vaak een flesje weigeren. 3 maanden borst gegeven en een flesje ernaast, daarna gestopt en alleen fles gegeven. Hij doet het verder prima. Hij rolde al heel snel om 2-3 maanden (buik en rug), brabbelde al na 1,5-2 maand met bab ababa ba greep toen zijn flesje ook al en alles wat hij pakken kan. Genoeg waardoor we ons geen zorgen om maakte. We lopen bij een kinderarts, maar die zegt niks raars te vinden.. alleen opmerkelijk dat hij zo snel gaat. Wij zijn 1.70 en 1.93. Zusje was ook niet heel klein.
Welk stoeltje gebruiken jullie voor een baby dat nog geen half jaar is, maar wellicht niet meer in de maxi cosi past? Lucas zit er nu nog wel in, maar wel een beetje gepropt. zijn hoofdje komt nog niet tegen de rand, maar grote kans dat het voor 1e jaar gebeurt..
Op een gegeven moment gaan ze meestal minder hard groeien. En zo niet, dan zou ik op zoek gaan naar een autostoel waarin hij achteruit kan zitten. De rest is wel op te lossen door het zitgedeelte van de kinderwagen zo plat mogelijk te doen en te douchen ipv in bad ed. (Hier was de oudste heel groot, bij de geboorte 56 cm en 4570 gram en ze groeide daarna ook best lekker door. )
Hier staat volgens mij wel het eea tussen qua geschikte autostoeltjes: i-Size kinderzitjes | Consumentenbond
Mijn zoontje is in de eerste 6 weken 2 kg aangekomen en 14 cm gegroeid. Maar daarna ging het wel wat minder hart gelukkig, dus ik zou me niet gelijk zorgen maken. Ze blijven niet zo hart groeien.
Herkenbaar. Hier paste hij al snel niet meer in de maxi cosi met een jasje..Zijn schouders waren dan naar voren geperst. We zijn toen voor een cybex sirona autostoel gegaan. Een flink bedrag, maar de stoel is van 0 t/m 4 jaar. Dan kun je je kindje toch veilig vervoeren en hoef je hem niet in de maxi cosi te 'proppen'. Wij hebben de zit van de kinderwagen helemaal plat gezet en hem daar toch in vervoerd en anders had ik hem in de draagdoek. Gelukkig blijven ze op ten duur wel hangen met lengte en gewicht
Je moet een kind ook niet in een autostoel zetten met een jasje aan. En dan past het meteen ook veel beter
Wij hadden ook twee van die groten, die groeiden net zo hard als jouw zoontje, maar die pasten echt nog wel in badje of kinderwagenbak hoor.... Beiden tot 5 maanden nog zat gekund. Dus ik snap niet helemaal waarom dat bij jullie niet meer zou passen? Maxicosi past nog heel lang, die zijn gemaakt op 13 mnd-13 kilo, dus daar heb je echt nog wel even voor, dat gaat echt nog maanden passen. Dat kussentje achter in de hoofdsteun kan eruit he? Dat geeft een hoop ruimte. Die hadden wij er wel snel uit ook.
Ik heb m eigenlijk altijd zo een fleece jasje aan, anders vind ik het zo koud alleen in een long sleeve dat is de dikte als wij een vest dragen. Had er niet over nagedacht dat dat erg zou zijn had het idee dat de jassen die niet in de auto mogen van die dikke winterjassen waren. Maar met een echte winterjas zou hij denk ik inderdaad helemaal niet hebben gepast
En fleecejasje is prima hoor. Maar als hij krap zit liever niet natuurlijk en gewoon een lekkere warme deken. Zelfs een grote dikke baby moet nog wel een tijd in de maxicosi kunnen. Maar goed een achterwaartse stoel van 0-4 jaar is natuurlijk helemaal prima
Haaj! Nouja t past nu ook nog wel.. Maar bijv in t badje zethij zich graag af tegen de achterkant, als hij dat nu doet heeftie nauwelijks ruimte daarvoor. Heen en weer wiegen in t water past ook bijna niet meer etc. Vandaar 😊 maxi cosi past indd nu nog prima maar k vroeg me af hoelang nog, als ik jou dam hoor gaat dat dus nog wel een tjjdje!
Hier ook een grote dochter die al heel snel niet meer in het badje paste omdat ze te hevig heen en weer spartelde en zich pijn deed aan de rand. Ik liet dan gewoon een bodem water in het grote bad lopen, en liet haar daarin op mijn handen ronddobberen. Vond zeer veel leuker.
Die eerste maanden groeien ze heel hard, maar dat gaat straks langzamer, dus komt echt wel goed. Houd er wel rekening mee, bij het kopen van een opvolgstoel, dat ze tot (of tot en met) 15 maanden verplicht achterwaarts vervoerd moeten worden. Tot 15 maanden zal je zoontje niet in de MC redden, zo te lezen, dus daar zou ik wel goed naar kijken. Maar hij gaat echt nog wel ff passen hoor
Ha Bedankt voor de tips. Ik zal straks gluren op de sites die jullie aanraden. Lucas past amper nog in de Maxi cosi in zijn rompertje. Met een jas aan is het helemaal drama. Zijn schouders worden dan idd naar voren geduwd, het ziet er ook echt sneu uit en bovendien onveilig. Maar voorlopig gebruiken we nog wel de maxi.. Iemand had het over een draagzak. Nou als ik dat doe met Lucas, houd ik geen rug meer over. Los van het feit dat ik bekkenproblemen heb Hij lijkt nu wel minder hard te gaan.. Een heerlijk voordeel, je kan zo lekker knuffelen met ze!