Ik heb een trap ongeveer zoals op deze foto: http://www.traphekjes.nl/contents/media/l_indegang500.jpg En nu wilde ik daar een gelijksoortig traphekje plaatsen. Maar de site waar ik deze heb gevonden verkoopt hem voor ongeveer 120 euro. Vind ik best veel! Heeft iemand ook zoiets aangschaft maar dan voor onder de +/- 70 euro?
ik lees mee, wij hebben ook zo'n trap! 120 euro is veel geld en boven hebben we nog zo'n trap dus dan worden het er 240 Wij overwegen om het hekje een paar tredes hoger vast te zetten zodat hij wel aan 2 kanten in de muur kan. Andere optie is om zelf een zijstuk te maken van een houten plank en daar dan het hekje aan vast te maken. Maar ja, is dat mooi en stevig genoeg? Met een beetje geluk heb ik ze nog wel een jaartje of 5 nodig die traphekjes, dus ik wil wel een goede oplossing
@cowgirl: precies! voor 120 euro kan ik beter zelf aan de knutsel. Maar inderdaad, hoe stevig is dat? (zonder in mn parket te hoeven boren ) Bij ons begint de muur pas bij de 5e tree van onder, in plaats van de derde, zoals op de foto. Dus het is eigenlijk ook geen optie om hem daar te plaatsen.
Ik lees even mee! Hier ook zo'n trap namelijk en zat me al te bedenken hoe ik dat nou op moest gaan lossen.. (wist ook niet dat zulke hekjes bestonden joh) Hier begint de muur bij de 4e trede..
Wij hebben een open trap in de woonkamer, dus gaan we een plank op de trede leggen waar we dan zelf overheen kunnen stappen. Omdat hij anders toch nog vanaf de onderkant er doorheen kan klimmen. Maar dit is miss voor jullie lastiger om te monteren, wij kunnen hem namelijk aan een trede vast maken... Maar misschien is het toch ook wel een goedkopen optie voor jullie?!
Ik heb zo'n trap alleen dan gespiegeld. Wy hebben toen wel dit traphekje aangeschaft. Hy is iedere euro waard, onze dochter klom al vrij snel de trap op. We hebben er alleen nog 2 nodig voor boven....Het hekje is superstevig en babyproof!
Wij hebben ook zo'n trap............... lees dus ook even mee. Wist ook niet eens dat ze bestonden. Maar doen jullie in de hal beneden allemaal een traphekje dan? Ik hoor ook vaak dat men alleen boven doet omdat beneden de deur naar de hal toch altijd dicht is. Zo zit ik dus ook nog in dubio
@Sneeuw: onze trap komt niet uit in de hal, maar in de woonkamer vandaar dat we het L-vormige traphekje hebben aangeschaft. Kwam de trap uit in de hal, dan was hier inderdaad ook de deur dicht, scheelt weer 120 euries