Baby 4 weken wil smiddags nergens slapen behalve bij mij wat kan ik hier aan doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jacolien09, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacolien09

17 jan 2011
    79
    0
    0
    Zweminstructeur
    Nederland
    Mijn dochtertje van nu 4 weken slaapt snachts en sochtends helemaal prima maar zodra de middag aanbreekt wil mevrouw helemaal nergens meer slapen behalve bij mij op de buik. Omdat ik ook nog een peuter heb lopen van 2,5 jaar gaat dit moeilijk Savonds hetzelfde verhaal. Als ik haar weg leg in bed box of kinderwagen huilt en krijst ze alles bij elkaar terwijl ze wel moe is! Wat kan ik hier het beste mee gaan doen laten huilen gaat me aan het hart en ze gaat dan zo tekeer maar hoe wen ik haar dat ze toch ook in bed box of kinderwagen gaat slapen zodat ook ik en m'n andere dochter tijd samen kunnen hebben!

Help.... Tips en adviezen zeer welkom!!

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    idd een draagdoek of ergonomische drager!

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
  4. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Lastig zo iets. Ik was ook zo'n baby. Ik heb ook een zus mijn mam had hetzelfde probleem als jou. Maar wat ze toen eraan gedaan heeft weet ik niet. Heel veel succes en misschien inderdaad een draagdoek als het kan.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Jep draagdoek...ze hebben het nodig

6. gusto

gusto Niet meer actief

Draagdoek idd. Ze is nog maar zo klein, al hartstikke fijn dat ze zo goed in haar bedje slaapt! Mijn zoontje heb ik zeker de eerste 4 maanden de halve dag gedragen, die wilde ook alleen maar op mij slapen, en ook ik had nog een dreumes rondlopen. Prima, gewoon aan toegegeven, gaat vanzelf over.

7. jacolien09

17 jan 2011
    79
    0
    0
    Zweminstructeur
    Nederland
    Bedankt voor alle adviezen en tips... Hoe deden juli het dan als man of partner alleen thuis was met de kleine? Of oppas oid?? En kan ik haar er niet mee verwennen ook ondat ik straks weer aan het werk moet...

8. Frummel

Frummel Niet meer actief

Verwennen? nee. Dat doe je met spullen.. Als je haar draagt geef je haar liefde, vertrouwen en geborgenheid.

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    verwennen kan niet en idd draagdoek :)
    Hier ook een meisje die tm 3 mnd dag en nacht bij me wou zijn, tm 4 mnd alleen snachts. en toen was t opeens over, dus komt echt goed

10. Frummel

Frummel Niet meer actief

Je man kan haar ook dragen en de oppas ook, en als je dat liever niet heb kunnen ze haar gewoon knuffelen toch? Maar tegen de tijd dat je weer aan het werk gaat zal ze overdag waarschijnlijk ook weer iets makkelijker alleen in haar bedje kunnen liggen.

11. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi gezegd :)

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn vriend heeft ook weken met haar in de draagdoek rondgelopen :)

13. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Volgens mij bedoelde je dit niet als jouw persoonlijke mening, maar het zette mij aan het denken. Iedere relatie is natuurlijk anders, dus ik spreek puur voor mijzelf. Maar ik snap niet zo goed waarom een moeder liever niet zou hebben dat haar partner draagt.

TS, ik zou ook een draagdoek kopen en gewoon regelmatig een keer kijken of het al lukt in het bedje. Het kan zomaar over zijn.
    Ik merk de laatste tijd dat het mij heel erg helpt om het maar te nemen zoals het komt, dan kost het op de een of andere manier minder energie. Lukt mij veel beter dan bij de eerste :)

14. Frummel

Frummel Niet meer actief

Sorry een klein beetje verkeert verwoord denk ik, ik bedoelde meer, als haar man of oppas liever niet draagt, dan kunnen zij ook gewoon knuffelen, aandacht en liefde geven (zonder te dragen). Ik zou ook niet weten waarom een moeder liever niet zou hebben dat haar partner draagt, maar ze zullen er vast tussen zitten :p

Mijn man wil graag dragen! Echt super leuk en fijn om te zien, en de band tussen hem en onze dochter is ook echt heel sterk en bijzonder.

15. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Dat lijkt mij inderdaad ook heel mooi om te zien!
    Wij gebruiken de draagdoek eigenlijk nooit. Ik heb er wel eentje liggen, maar ik dacht er eigenlijk alleen maar aan om die te gebruiken zoals veel wordt aangeraden in situaties zoals die van TS. Dus wanneer je baby dicht bij je wil zijn, maar je peuter ook aandacht wil. Tot nu toe is dat hier altijd goed te managen met 2 rustige kinderen. Maar als ik jouw ervaring zo lees is het misschien toch een idee om 'm ook 'gewoon' te gebruiken!

16. jacolien09

17 jan 2011
    79
    0
    0
    Zweminstructeur
    Nederland
    Hallo iedereen bedankt voor alle reacties zo snel... Ik wist me gisteren even geen raad wat ik er aan moest doen en wat het cb vertelde was zo tegen m'n gevoel in die stomme 20min regel maar is juli vast bekend.. Ik ga een draagdoek aanschaffen en probeer haar wel elke dag zelfde tijd en ritueel op bed te leggen zodra ze aanslaat op die manier neem ik haar bij me in dragzak zoals velen van juli aangeven gaat het vanzelf weer over!!

17. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Oooooh, je kindje is nog zoooooo klein en dan dat belachelijk stomme absurde advies van het CB! Ik kan me er zo druk om maken!

Je kindje heeft 9 maanden warm in jouw buik gezeten, jouw ademhaling gehoord, je hartslag gehoord... dan ineens is het geboren en is alles nieuw en eng en koud...

De logica van het dragen | Kiind Magazine Hier staat heel mooi omschreven waarom kindjes dicht bij hun mama (of papa) willen zijn na de geboorte, zeker de eerste weken of maanden.

En verwennen met dragen/liefde/geborgenheid geven kan echt niet!
    Ik zou dus zeker je kindje overdag lekker veel bij je dragen en vooral genieten van deze intieme en fijne momentjes.

Kies wel voor een draagdoek of een ergonomische drager omdat dit voor jezelf en voor je kindje veel prettiger is.

18. gusto

gusto Niet meer actief

Ja ik vind het ook echt van de zotte dat het cb de 20minuten regel adviseert bij een baby van 4 weken. 4 weken! Dat is zo klein nog. Ze heeft warmte en geborgenheid nodig, niet een 20minuten regel.

19. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Hoi Jacolien,
    Hier hetzelfde geval, hoewel het sinds gisteren beter lijkt te gaan!
    Onze dochter is nu ook vier weken en slaapt ook het liefste bij mij overdag. Ik gaf/geef hier ook gewoon aan toe, ze heeft 9 maanden lekker veilig en vertrouwd in mijn bui gezeten en dan is het gewoon even wennen! Ik probeerde het wel iedere keer hoor, in het wiegje. Maar zeker geen 20 min laten huilen!! Ik maak er een ritueel van, even wat zingen in mijn armen en dan zingend in bed leggen. En dan blijf ik erbij en als ze wat gaat jengelen geef ik haar weer haar speentje en zo probeer ik dit vol te houden zolang ze rustig is. Wanneer ze echt overstuur raakt dan haal ik haar er uiteraard uit.

Gisteren is het dus uiteindelijk 2x gelukt! Veel succes ermee :)
    En oh ja, ik heb ook een draagdoek waar ik haar in draag wanneer zij echt overstuur is, zodra ik haar in de draag slaapt zij binnen 2 minuten al! :)

Succes!

Deel Deze Pagina