Hoi, Heeft er iemand tips? Of is er iemand die dit probleem kent? Ik ben alleenstaande moeder en heb een baby van net 6 weken. Elke avond ben ik 6 uur bezig om hem in slaap te krijgen. Zodra hij in zijn bedje gelegd wordt begint hij hysterisch te huilen, ik word er zenuwachtig van en na 10min kwartier kan ik het echt niet meer aanhoren en haal hem maar weer uit bed om vervolgens hem weer in slaap te krijgen, maar zodra hij dan weer in zijn bedje gelegd wordt begint het weer van voor af aan! Iemand raad? xxx
Hoi, Ik kan me voorstellen dat je helemaal wanhopig bent! Mijn kindje deed dit ook. Ik heb een Puckababy aangeschaft (via marktplaats) en voor mijn kindje werkt dit heel goed. Hij werd er rustiger van. Ik merk nu dat het een soort ritueel is.Puckababy aan en dan gaan slapen. Tuurlijk lukt het niet elke keer, maar ik ben niet meer uren bezig voordat hij slaapt. Heel veel tserkte iig!
Jouw kindje voelt aan dat jij ook zenuwachtig wordt, probeer hem volkomen kalm op bed te leggen. Ik zeg niet dat dat de oplossing is, maar zenuwen bij mamma voelt het kindje, dus probeer ze te onderdrukken.
Ik heb dit ook meegemaakt. Ik kan je in ieder geval wel zeggen dat het overgaat. Tenminste als hij niet honger heeft of iets dergelijks. Geef je BV of Fv? Let er even op en anders even de lactatiekundige of CB bellen. Mijn zoontje heeft de eerste 6 a 8 weken voor het slapen ook gehuild. Hij huilde ook echt om mij, dus niet om mij te plagen of iets anders (baby's huilen ook nooit zomaar). Als ik hem bij mij hield was hij stil, zodra ik hem in zijn wiegje zette, huilde hij. Het was echt vermoeiend, zeker als je nog twee oudere kinderen hebt die smorgens naar school gaan. Wil je eindelijk even uitslapen, dan moeten zij gewekt worden. Het werd in ieder geval na twee maanden minder, ik ben toen ook begonnen met inbakeren omdat het hem rustiger maakte. Misschien een tip?
Thijs ligt ook in puckababy. Hij wordt hier rustig door. Baby´s kunnen sowieso een huiluurtje hebben, misschien duurt dit bij jouw kindje wat langer. Thijs had ook een huiluurtje van 17.00-20.00. Hij huilde niet steeds maar was wel mieperig. Het lijkt me wel zwaar voor je als je het alleen moet doen. Heb je mensen in je omgeving die een avondje kunnen oppassen, zodat jij even kunt ontspannen en iets voor jezelf kan doen. Doet je misschien erg goed, zodat je er zelf ook weer tegenaan kan. Serkte!
Misschien eens naar een Osteopaat gaan? Ik heb wel eens gehoord van mensen dat zo iemand wel eens iets met de spieren van je kindje kan doen, die bijv. bij de geboorte verrekt zijn o.i.d. en dat schijnen pijnloze behandelingen te zijn, die ook door zorgverzekeraars worden vergoed. Het zou kunnen dat er bijv. spieren in de nek verdraaid zijn bij de geboorte en die bij het liggen in bed misschien ook bekneld zitten, zodat je kindje daar pijn aan heeft en daardoor zo gaat huilen. Baat het niet dan schaadt het niet dacht ik zo!? Succes!
ik ben zelf geen voorstander van inbakeren, dit werd ons erg aanraden toen wij zo met ons zoontje bezig waren... wij hebben toen gekozen voor osteopaat... echt wat een wonder zo'n osteopaat haha..
Wat doet zo iemand nou eigenlijk precies met je kindje? Zijn/haar handen op bepaalde delen van het lichaam houden en blokkades opheffen ofzo, zoiets?
Hey, Bedankt voor al jullie reacties. Ik had toevallig vandaag de nacontrole bij de vk en die zei inbakeren maar dat ik dat na moest vragen bij het cb hoe ik dat moet doen en of in een zomerslaapzak leggen en vooral laten huilen. Ik geef borstvoeding en als hij gegeten heeft niet te warm of te koud is en een schone luier heeft is er niets aan de hand zegt ze en moet ik hem gewoon laten huilen, maar dat vind ik echt super moeilijk! Wat vinden jullie, gewoon laten huilen(lees hysterisch huilen)??? Ja wat doet een osteopaat eigenlijk precies? Heb er wel over gehoord maar weet niet precies wat die doet. Ik neem aan dat het wel wat minder zal worden. Er wordt zo tegenstrijdig gesproken de een zegt laten liggen de ander zegt van niet omdat hij nog zo jong is. De een zegt hij kan niet verwend worden tot en met 6 maanden de ander zegt dat hij het nu al doorheeft en het dalijk nog erger wordt...elke baby is toch anders denk ik dan en is gewoon kwestie van uitproberen wat het beste bij hem en jou past?! Liefs,
Ik persoonlijk zeg: NEE Ik zou een baby echt nooit zomaar laten huilen, zeker niet als ze nog zo klein zijn. Ze huilen echt niet voor niets! Bovendien kan een baby onder de 6 maanden helemaal nog niet 'leren' om te huilen om aandacht te krijgen, ze zijn nog veel te klein om dat te snappen. Als ze huilen is er iets aan de hand. Het kan ook zijn dat ze zich alleen eenzaam voelen en mama missen, of dat ze niet willen / kunnen slapen. Maar ik vind dat men de problemen van een baby serieus moet nemen. Hoe zou een pas geboren babietje zich voelen als het heel verdrietig is, en mama is nergens om het te troosten? nee, ik vind dat afschuwelijk. Kun je trouwens de borstvoeding niet gebruiken om je kindje in slaap te laten vallen?
Huilt je kindje alleen 's avonds als hij moet slapen of ook overdag? En wanneer leg je hem in zijn bedje, direct bij de 1e vermoeiheidssignalen of juist eerder of later?
Bij Tess begon de osteopaat het 1e consult met het bevoelen van het hele lichaam van Tess en zo kwam zij er achter dat Tess 2 nekwerveltjes scheef had zitten en haar sleutelbeentjes stonden te ver naar binnen toe. Dat laatste was volgens haar de reden dat Tess zo ontzettend slecht dronk. ( Tess huilde - krijste- de hele dag door en dronk bijna niet) Tijdens dat consult heeft ze zachtjes de werveltjes gedrukt en gevoeld en bij het volgende consult heeft ze dat herhaald. Wat ze nou echt precies heeft gedaan weet ik eigenlijk niet eens, ik weet wel dat het ontzettend goed hielp
Hoi, Wat ik meestal doe: 1 borst helemaal uit laten drinken, verschonen, daarna 2e borst aanbieden. Hij huilt voornamelijk na 6 uur savonds tot een uur of 23u 24u ben ik dan bezig. Hij valt in slaap als hij de borst heeft maar op het moment dat ik hem in zijn bedje legt wordt hij wakker. Ik gebruik de borst savonds zo vaak om hem in slaap te krijgen (en op een gegeven moment lukt dat ook wel want dan is hij zo moe van het huilen en drinken maar de vk zegt dat het dalijk van 6 naar 8 10 12 enz gaat dat hij dan wakker blijft) maar wel met het gevolg dat mijn tepels kapot zijn (tepelkloven) ik heb geprobeerd om af te kolven maar dat deed zo zeer dat ik dat maar niet gedaan heb. Liefs
ik probeer hem sochtends en smiddags een beetje wakker te houden en dan huilt hij heel af en toe een beetje en dan "speel" ik ook beetje met hem en dan kan ik hem gewoon zonder problemen in zijn bedje leggen en gaat hij slapen. Maar aan die 18 uur die hij nog moet slapen per dag komt hij echt niet als hij 12 uur slaapt is het veel..
Waarom probeer je hem wakker te houden? Als ik het goed begrijp wil je hem tegen 18.00 uur naar bed doen? Heb je een ritueel voor het naar bed gaan, hoelang is hij dan al wakker en geeft hij vermoeidheidssignalen af?
Wat zul jij moe zijn om het in je eentje te moeten doen. Ik had net een heel lang stuk getikt en klikte per ongeluk op het verkeerde knopje. Ik doe het even wat korter. Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb heel veel baat gehad bij de website www.inbakeren.nl . Ik heb uiteindelijk zelf ook ingebakerd (niet met losse doeken maar met iets handigers met klittenband en ook de Puckababy is een goede start). Maar de tips over regelmaat die op die site staan zijn echt super nuttig. Begin maar te lezen bij onrustpreventie en regelmaat (linkerkolom bovenaan). In het kort komt het er op neer dat je een vaste regelmaat aanhoudt. Na het wakker worden meteen eten (maakt niet uit hoe lang dat geleden is). Daarna knuffelen en laten spelen (in de box of bijvoorbeeld in de kinderwagen met wandelen)./ Bij het allereerste signaal van moeheid leg je je kindje naar bed. Dit is vaak veel en veel eerder dan je denkt (kan al binnen 40 minuten zijn). Een slaapsignaal is niet alleen gapen en oogjes wrijven maar ook bijvoorbeeld als je kindje geen interesse meer heeft in jou of zijn speelgoed en gaat wegkijken. Dan is je baby gewoon moe. Hoe meer baby's slapen des te meer gaan ze slapen. kinderen die moe zijn slapen minder. Ik heb hier zelf heel snel hele goede resultaten mee geboekt. Mijn dochtertje was eigenlijk gewoon oververmoeid en zo klinkt jouw kleintje ook. Ik woonde trouwens zelf ook in Capelle. Welk consultatiebureau zit je. Ik vind het zo'n stom advies. Ik ben het absoluut oneens met het consultatiebureau. Niet laten huilen, je baby is veel te klein. Als je daar meer over wilt lezen is dit wel een fijne site http://www.awareparenting.com/articles.htm
het is niet echt wakker houden, maar omdat er in het cb boekje staat: voeden, verschonen, spelen en daarna in bedje. En dat kan je niet echt savonds/snachts doen dus ik dacht dan doe ik dat overdag tot hij begint te geeuwen en ik hoop dus elke avond dat hij dan lekker moe is en gewoon gaat slapen. Savonds na 6 uur is hij ook vaak aan het geeuwen maar dan lukt het niet iemand zei tegen mij misschien oververmoeid, maar hoe los ik dat dan op? Ik probeer die rust en regelmaat erin te stoppen, maar als je er overdags (en in mijn geval eigenlijk altijd) alleen voor staat is dat niet altijd te doen, soms loopt die ritueel anders omdat er dan wat tussenkomt. Nu ook weer, ben bij mijn moeder nu dus die probeert te helpen...met hem wiegen enzo, maar hij wordt gewoon elke half uur wakker en wat ook zo raar is is dat hij dan savonds alleen maar wil eten elk uur hij zit dan echt te zoeken heel de tijd te zoeken heeft hij dan echt honger??? hij drinkt gewoon als ik dan de borst geef ook daarop werd gezegd dat niet te doen!
Als je start met dit regelmaat ritueel dan moet je daar echt even een paar dagen full time voor uit trekken (hou rekening met maximaal 2 weken). De eerste tijd ga je je 100% aanpassen aan zijn ritme. Dus echt volledige focus op zijn slaapsignaaltjes. Ga morgen even goed boodschappen inslaan dat je even twee dagen niet weg hoeft en ga die site goed lezen en dan echt strak een schema volgen. Ik ben er van overtuigd dat het je gaat helpen. Als je dan na 2 dagen een beetje zijn schema doorhebt dan kun je inplannen wanneer je even weg kunt gaan. In het begin is dat echt lastig want ze zijn gewoon heel snel moei. Borstvoeding is natuurlijk ook troost. Daarom is het wel van belang dat je hem eten geeft als hij uit bed komt en in principe dus niet als hij nr bed gaat. In het begin is dat natuurlijk lastig, hij is klein en je voedt op verzoek (heerlijk). Ik raad je echt aan om er even een paar dagen voor uit te trekken. Overigens is wiegen ook niet ideaal, je legt hem bij dit ritueel dus wakker in zijn bedje. Van wiegen worden ze vaak ook moe en omdat hij niet zelf in slaap valt, wordt hij wakker zodra je m neerlegt. Groeit hij verder goed?
Ik denk dat je het een beetje te goed wilt doen..in het boekje van het cb staan algemene dingen voor algemene kindjes. Jou kindje kan dus baat hebben bij een heel ander ritme dan dat wat in het cb boekje staat Tess was een heel zwak kindje bij de geboorte en dat is nog wekenlang zo gebleven, zij ging zeker tot 10 weken na iedere voeding meteen weer naar bed omdat zij zo ontzettend moe/zwak was. Even spelen was er echt niet bij. Ik zou je kleintje bij de vermoeidheidssignalen ( hoofdje wegdraaien, oortje vastpakken, oogjes wrijven) gewoon lekker in zijn bedje leggen ookal betekent dat misschien wel dat hij na het verschonen meteen weer naar bed gaat en jij misschien wel 15 keer op een dag naar boven moet sjouwen. Ik denk persoonlijk dat je al te laat bent als je je uk naar bed doet als hij begint te geeuwen, waarschijnlijk zijn daar al veel meer signalen aan vooraf gegaan Kindjes die te moe zijn raken overprikkeld en moeten die prikkels gaan verwerken als zij in bed liggen, en dat kan het vele huilen veroorzaken. Ik begrijp dat het heel zwaar is als je alleen bent maar het is wel zo dat als je er nu even goed veel tijd en energie in stopt je straks waarschijnlijk wel een heerlijk slapend mannetje hebt. En zoals nu ben je bij je moeder? En wat als je kleintje nu zo in slaap valt, dan moet jij straks nog weer met hem naar huis toe? En pak je hem daar dan weer over in zijn eigen bedje? Ben je overdag veel thuis met hem en slaapt hij dan ook in zijn bedje of ga je veel weg en slaapt hij in box, kinderwagen, auto etc. ?