@ Vinnies: Nee het is net vanaf dag 1. in het begin ging het super! Het is ook pas weer zo erg sinds een weekje ofzo. ik heb het matras al vanaf het begin een stukje omhoog bij het hoofdeinde.
Ook nog een tip uit het ziekehuis wat ik kreeg. Als je kindje moe is maar niet wil slapen probeer dan eerst te troosten in bed. Als ze dan huilen dan een hand op de kont en het hoofdje liggen. En heel licht druk uitoefenen. Hóofdje moet dan wel opzij liggen. Zo laat je ze voelen dat je ze wil troosten, maar leer je ze (volgens het ziekenhuis he) dat ze wel in bed moeten blijven en slapen.
@rianne heeft ze wel genoeg voeding? Mischien is ze aan het regelen? Vervelend hoor, hier is het vanaf het begin zo en het gaat steeds beter, maar ben bang dat het ieder moment weer omslaat.
@ vinnies: Bedankt voor de tip. Ik geef nu 120 cc + 4 schepjes. Dat wordt ong. 134 cc. Dat drinkt ze niet altijd op.. Ze slaapt nog steeds. Het is nu 3,5 uur na de vorige voeding. Ik hoop dat ze nog slaapt tot een uur of half 10, dan doe ik haar in bad en dan voeden en dan weer naar bed. Winny, hoe gaat het bij jou?
hey hier gaat het nog steeds niet goed, ik heb inmiddels alle regels verbroken, morgen weer een dag dan beginnen we weer opnieuw...hij ligt nog steeds hysterisch te huilen zelfs na een voeding en een badje ik weet echt niet meer wat er aan de hand is...ik ga afsluiten ik ga maar met hem wandelen ofzo of wiegen want ik weet het gewoon echt niet meer meiden heel veel succes en sterkte vandaag ik doe morgen verslag liefs
hoi meiden, kon het toch niet laten. Nou ik geloof dat meneer eindelijk in slaap is gevallen! Maar die goede dag van gister heb ik vandaag dubbelendwars terug gekregen maarja zal ook wel weer overgaan. Bij mij is het ook sinds een week of 2, daarvoor altijd goed geslapen en weinig gehuilt. Vinnies en Rianne, ben blij dat het goed gaat met jullie kindjes nu...hopen dat ze de nacht goed doorkomen nu ga ik dan echt afsluiten, liefs en fijne nacht toegewenst
hier weer een aan het huilen sinds 19.30. ze heeft wel krampjes of zo. heeft weer gepoept en er komen nog windjes eruit.
Jeetje dames, dikke knuffel voor jullie. Wou dat ik meer kon doen. Hier dametje wakker gemaakt om half 10. In bad gedaan en gevoed, ze viel na 40 cc bijna in slaap dus heb haar in bed gelegd en ze heeft geen kik gegeven. ik denk dat ze slaapt. Vannacht zal ze wel 1 keer komen. Vanaf morgen ga ik de wekker om 7 uur zetten en zo helemaal opnieuw beginnen! Hoop op een goede nacht voor jullie! Liefs
@ Pixie: je zou abc dolphilius powder moeten proberen (homepatisch) tegen de krampjes. echt een wondermiddel
Hallo Meiden, Hier vanaf de vakantie bestemming! Ik heb niet alles kunnen lezen (jullie schrijven zo veel ). Maar de laatste berichtjes wel. Wat balen dat je een dip hebt, Winny. Nu is het echt een kwestie van volhouden hoor! Dan komt het echt goed. Zware dagen zullen er nog een tijd lang blijven, maar juist dan is het belangrijk dat je goed de 'regels' blijft toepassen. Rianne, heeft Lenthe nog een beetje doorgeslapen vanacht?? Wat fijn dat je even kon uithuilen bij je moeder...heel herkenbaar! Ik zei wel eens dat ik het idee had dat ik in die tijd net zo veel gehuild heb als Lilly Wat vind je lastig uit het boek om toe te passen? En baker jij nu met elk slaapje in? En wat jij zegt kwa de bevalling met de pomp en zo lang persen, dan denk ik echt dat een osteophaat veel voor jullie kan doen?? Vaak kan je snel terecht en kan 1 a 2 behandelingen al veel baat hebben. Pittig je werk trouwens, heftig dat je weer al je bevoegdheden moet toetsen... Van die ostheopaat kan wellicht voor jullie allemaal een goede tip zijn, soms hebben die kleintjes nog erg last van spieren e.d., dat kan ook zelfs na een tijdje pas boven komen... Pixie, welkom. Hier een moeder die hetzelfde mee gemaakt heeft maar nu, na veel rust en eenduidigheid een kindje heeft dat goed slaapt. Ik probeer mijn ervaringen met jullie te delen en hoop zo voor jullie dat het snel beter zal gaan, want ik weet hoe slopend het kan zijn! Wij wonen trouwens in Leiden, ons nieuwe huis is daar ook. Gister getekent voor het nieuwe huis! Nu bij mijn ouders en vanmiddag gaan we hier naar een camping (zonder internet ). Ben benieuwd hoe jullie nacht is verlopen. Liefs, Snoozie
Goedemorgen dames! Alles goed? Hoe is jullie nacht verlopen? Hier rustig, meneer was gister eindelijk om 22uur in slaap gevallen tot 1 uur toen verschoond gevoed, daarna om half 6 verschoond gevoed en toen om 9 uur verschoond gevoed en ik hoor hem nu weer, maar probeer het een beetje te rekken naar 3 uurtjes (dus 12 uur). Ik denk dat ik ook een afspraak ga maken bij een ostheopaat (zit dat in de verzekering?) kan nooit kwaad neem ik aan? En een iriscopist? Ik heb dat nog nooit gedaan, maar hoor daar ook wel goede verhalen over. Ook met energiebanen als het bedje bijvoorbeeld niet goed staat, eerst lag hij met zijn hoofdje omgekeerd en toen na 2 nachten had ik zijn hoofdje aan de andere kant van het bedje gelegd (nou ja niet zijn hoofd, maar eigenlijk gewoon de hele baby haha). Vinnies: hoe zit dat met die zuurremmers, hoe wist je dat ze het zuur heeft? Gister had hij heel de tijd honger (had ik het idee, steeds zoeken bij me en op zijn handjes zuigen) hij heeft echt veel gegeten gister, ik dacht eerst dat hij krampjes had of zou krijgen, maar volgens mij niet, maar hij gaf af en toe wel een klein mondje terug, maar daarna gewoon weer verder eten, misschien heeft hij het ook wel zuur? Moet ik dan naar de ha? Snoozie: jammer dat je er dalijk even een paar daagjes niet bij kan zijn, want al je tips en ervaringen zijn welkom en ik ben er super blij mee. Hoe heet dat boek ook alweer? Denk dat ik het toch maar ga bestellen via bol, kan ook nooit kwaad...Ik ga alles maar gewoon uitproberen. En ja ik had me beter aan me regels moet houden gister, maar ik kon er na uren huilen aan te horen echt ff niet meer tegen... En dat babymassage? Is dat iets? Had op internet gelezen dat dat voor baby's is met krampjes en of onrustig slapen. Iemand daar ervaringen mee? je begint er na 6 weken mee en ik zag dat er cursussen beginnen (wel erg duur trouwens) in augustus en september, maar dan heb ik weer zoiets van, is dat dan weer niet een beetje laat...? Pixie: ja je zou inderdaad een homeopatisch middel kunnen geven tegen krampjes. Heb gehoord ook weer niet te vaak, want die darmen moeten het toch uiteindelijk zelf doen toch? Rianne: wat fijn dat het bij jou zo goed is gegaan gister. Vinnies: hoe is het bij jou gegaan? Nou geloof dat hij weer in slaap is gevallen, dus laat hem nog ff liggen. Ik ga vanavond bij mijn moeder eten en dan moet ze 1,5 uurtjes oppassen, omdat ik naar "fit na de bevalling les" ga, haha, ben benieuwd! Snoozie: fijne vakantie nogmaals en tot snel Liefs,
@winny hoop dat vandaag weer beter gaat bij jou. @rianne dat spul tegen krampjes geef je dat elke voeding? Hier goede nacht gehad. Gister heeft z van 8 tot 9 gehuild. verder niet. danet heeft ze alleen erg gespugd met veel slijm. Ze was echt aan het stikken zowat dus heb dr niet in bed gelegd maar bij me gehouden. Na de volgende voeding ga ik weer even wandelen. succes meiden vandaag. Snoozie fijne vakantie. Ik woon in zoetermeer das vlak bij.
@winny hier hebben ze dat ontdekt omdat ze zoveel slikte in dr slaap en steeds wilde drinken en met spugen was het erg geel. Maar je kan het bij het cb even aangeven, er kan best iets dwars zitten bij hem waardoor hij huilt.
Hallo! Vannacht kwam ze om 3 uur. Gevoed en in bed gelegd. Toen heeft ze ong. 3 kwartier gehuild. Toch in slaap gevallen. Wekker gezet om 7 uur en gevoed, daarna sliep ze tot 10 uur. Weer gevoed en heeft ze in totaal ong. 3 kwartier liggen huilen. Ze is ze nog stil. @ snoozy: Ja het klinkt allemaal zo goed en toch ook wel herkenbaar uit dat boek, maar toch is je eigen kindje anders en gaat niet alles volgens het boekje. Ja ik ga morgen even naar inloopspreekuur bij Cb en vraag even of een osteopaat me misschien kan helpen. Het was een erg zware bevalling! Geniet nog lekker van je vakantie! @ winny: Moet je even kijken hoe je verzekerd bent. Volgens mij krijg je wel een deel vergoed. Klinkt wel als een redelijke nacht toch? Hier geen ervaring met babymassage. Zal idd wel erg duur zijn! Fit na de bevallinh, haha goed zeg!!! Laat je even weten hoe het was? Ik ga denk ik beginnen met sonja bakker. Wil nog 10 kilo kwijt. Ga me maar eens verdiepen in de boeken en kijken welk dieet ik ga doen. Ik denk Bereik je ideale gewicht. @ Vinnies: Wat fijn dat je een goede nacht heb gehad! Op naar de volgende. Was vast schrikken dat ze bijna stikte! liefs rianne
Hi Meiden, Winny, bedoelde het niet als verwijt hoor, maar meer dat je op deze punten wel moet doorzetten, zeker omdat je al zo ver bent! En die dip dagen, die zul je inderdaad echt nog wel vaak hebben hoor! Maar je doet het super goed! Probeer het gewoon weer op te pakken. Iriscopist ben ik verder niet bekend mee. Ostheopaat wordt vergoed als je aanvullend verzekerd bent. En daar mag je gewoon zonder verwijzing naar toe. Veel cb's staan er soms wat sceptisch tegenover. Maar je moet gewoon doen wat je denkt dat goed is en dit soort dingen kunnen jullie wellicht gewoon proberen, baat het niet dan schaad het niet. Oh, ja, boek heet Regelmaat en inbakeren van Ria Blom. Rianne, snap dat het altijd lastiger is wanneer het over je eigen kleintje gaat. Zelf kon ik er wat handvaten uit halen en dit stapje voor stapje toepassen. Wie weet lukt het over een tijdje.Maar volgens mij ben je met de regelmaat al aardig goed bezig toch?? Je woont inderdaad dichtbij! Vinnies, wat naar, dat heftige spugen...erg schrikken wanneer het lijkt dat ze stikken. Naar ook voor haar dat ze er zo'n last van heeft. Opzich wel een goede nacht gehad he? Dat is wel lekker voor jullie. Mocht je een keer in de buurt zijn...kunnen we altijd een een bakkie doen Ach, ik heb af en toe wel met jullie te doen hoor, ik denk aan jullie en hoop dat het snel beter zal gaan! Liefs, Snoozie
@snoozie: ik snap je volkomen, maar je had zeker gelijk ik had even door moeten zetten en daar zat ik gister ook aan te denken dat ik beter even door moest zetten, maar vanaf vandaag ga ik dat ook zeker doen (proberen) Verder bedankt voor de overige informatie, ik ga het internet is op om verdere informatie over iriscopist etc te zoeken/vinden/lezen. @rianne: ik begrijp helemaal wat je bedoeld, ik leer dat ook op school, dat elk kind is een individu en er bestaat geen 'gemiddeld' kind, dus ook geen gebruiksaanwijzing voor (helaas af en toe) en dat het gewoon een kwestie van uitproberen en tijd is en er zijn natuurlijk wel een aantal dingetjes die standaard zijn maar ook daar is het maar net of je kindje daar (goed) op reageerd. Ik heb hetzelfde gehad dat mensen dingen tegen me zeiden dat je zus of zo kon doen, maar dan moet het wel bij je kindje passen. De vriend van me moeder zei ook tegen mij, die heeft 2 zoons (13 en 16)"ja bij de 1e haalden we hem steeds uit bed als hij huilde, maar bij de 2e lieten we hem gewoon liggen"maar ik ken die zoons van hem en dat zijn 2 HELE verschillende personen (karakters) en dat probeer ik hem steeds uit te leggen, maar hij denkt dat hij het ook zo had moeten doen bij de 1e, dat is niet zo, want dat is een heel ander kind, je kan niet bij elk kind wat je krijgt het zelfde doen, ja je kan het proberen, merk je snel genoeg of het werkt of niet. @vinnies: ik hoop dat het nu wat beter gaat met de maagzuurremmers??? Ik ga het volgende week is allemaal navragen bij het cb, ik heb niet het idee dat mijn kindje het zuur heeft, is de spuug echt geel geel of witgeel? Als de mijne spuugt is het slijmerig wit en soms met brokken (ook in zijn poep af en toe). Volgens mij hebben we allemaal wel een redelijk goede nacht achter de rug. Mijn kleintje had net om 12 uur gegeten en viel aan de borst in slaap dus toen heb ik hem in bed gelegd en ging hij huilen ik was toen gaan douchen en hij bleef maar huilen en had hem even uit bed gehaald en er kwamen een paar flinke boeren uit (logisch dat hij huilde denk ik dan?) toen even met hem 'gespeeld'en bij het gapen in bed terug gelegd, even gehuild maar nu ligt hij heerlijk te slapen. Hij drinkt heel veel met lucht, leg ik hem niet goed aan??? Heb jij daar ook last van met jouw kindje Vinnie? @snoozie: lief dat je aan ons denkt en met ons te doen hebt... We kunnen zowiezo toch een keer een bakkie doen met ze allen? We wonen allemaal niet zo ver van elkaar vandaan toch? Capelle-utrecht-omgeving den haag is ongeveer 30/45min van elkaar vandaan allemaal toch? Kijk maar, het is een voorstel en lijkt me wel een keer leuk/gezellig. Ik ga afsluiten, grote baal strijk strijken daarna zal die kleine wel wakker worden voor de voeding en ga ik daarna richting utrecht naar me moeder...fijne dag en doe vanavond nog even verslag ook over de 'sport'avond
vannacht weer helemaal rampzalig.. ik lag erin (en eva ook) om 00.30. geslapen tot 2.30.. verschoond, gevoed en in bed gelegd.. nou madam dacht even niet.. ik heb bij haar gezeten voor een half uur.. dacht dat ze sliep dus ben naar bed gegaan.. geen 5 minuten later huilen.. dus weer terug.. speen erin aaitje weg lopen.. geen 10 minuten weer huilen.. zo ging het maar door tot 5.00 toen ze echt aan het brullen was (van kramp) ik heb mijn vriend weer wakker gemaakt omdat ik het weer helemaal niet meer trok met mijn pijn en (helaas geduld). ik heb hem gezegtt dat ik haar laat huilen want het had geen nut om naar haar toe te gaan. of ze huilt terwijl ik erbij zit of terwijl ik nog in bed lig maakte niet uit. vriend vond van niet.. dus is hij haar uit bed gaan halen ( leuk als je niet op hetzelfde lijn ben) uiteindelijk heb ik dus haar maar van hem gepakt en met haar op de bank gaan liggen buik op buik (aangezien hij dus toch al de schade heeft gedaan haar uit bed te halen). na anderhalf uur sliep ze.. dus haar in bed gedaan en ik dus ook. ik had met vriend hier ook wat woordewisselingen maar meer omdat ik het niet trek en voel me geen goed moeder en dat ik aan het falen ben en heb nare gedachten en gevoelens (bang voor pnd) in bed ook nog even door gehuilt.. kon toch niet meer slapen.. tot madam weer begon te huilen (7.00)verschoond, gevoed en weer in bed gelegd. ondertussen vriend alg al lekker n droom land weer. en mocht ik dus weer heen en weer lopen tot eva uiteindelijk de slaap pakte.. (met mijn pijnlijke lichaam) ze is uiteindelijk ond 8.30 gaan slapen..ik om 9.00 .en hebben we geslapen tot 11.30. en zit hier alweer met een wakker/ hangerige (huilerig) kindje sinds 11.30 ik word er niet goed van! dat spul ken ik niet.. heb het even gegoogled en lees dat het niks uitmaaktdarmkrampjes zijn er nou eenmaal.. ik gebruik infacol (weer iets waar vriend en ik niet op een lijn zijn omdat hij vind dat het JUIST krampen geeft.. snap niet hoe hij dat kan denken..ze maken toch die spul niet om krampen te veroorzaken) anyways.. ik ben het mega zat.. en kan momenteel niet veel hebben!
Zoooo uitgelezen, ik had het even een paar daagjes zo druk dat ik niks heb kunnen lezen. Wat is dit een behulpzaam en warm topic geworden! @Winny super dat je zo gemotiveerd blijft! Het is echt wel zwaar in je uppie! Jij kent je zoontje het beste en de warmte en liefde die jij m geeft is uiteindelijk toch het belangrijkste. Ben benieuwd of de ostheopaat werkt, dat kan natuurlijk zomaar een reden zijn!
Hey Manon, Ja ik vroeg me al af, waar ben je nou! Maar gezellig dat je er weer bij bent, we hebben nog steeds een hoop tips nodig en een zetje/steuntje in de rug. En vooral veel ervaringen van anderen! Pixie: ik zou even de ha of je vk of het cb bellen als je je niet goed voelt en zeker denkt aan een pnd zou ik zeker bellen! En dan kan je gelijk vertellen (als je dit allemaal wilt natuurlijk) dat jij en je vriend niet op een lijn zitten of ze tips ofzo hebben, want daar kan ik je geen tips over geven (ben alleenstaand) en gelijk even je situatie met je kindje uitleggen. Succes...