Hallo, Nou hier heeft meneer van 3 tot 5 geslapen, daarna verschoond en gevoed, toen viel hij aan de borst in sliep en heb ik hem in bed gelegd en hoor hem af en toe kreunen. Hoe gaat het bij jullie meiden? Heb eindelijk me strijk weggewerkt, was nodig haha. Rianne:succes met het andere merk, hoop inderdaad voor je dat dit beter zal gaan.
rianne: errug leuke foto weer...hier 1 van mij. ik ga toch de babymassage doen, start in augustus er zit niet alleen massage bij, maar ook hoe je signalen van je kind kunt oppakken, rust en regelmaat enz.
hier heeft eva tijdens boodschappen geslapen. we zijn naar cafe geweest voor milkshake en toen werd ze wakker. begon beetje huilerig toen onderweg naar huis. eenmaal thuis verschoond..gevoed en heeft ze weer last van de vastzittende lucht.. dus huilen.. krijzen.. net infacol gegeven en nu slaapt ze op mijn arm. zo even wegliggen en dan koken. hopelijk blijft ze slapen leuk fotos trouwens rianne en winny
@pixie: bedankt. fijn dat ze toch weer is gaan slapen @rianne: sinds wanneer huilt ze? de mijne slaapt (nog) al vanaf half 6 6 uur, weet ff niet meer precies
hier sinds 6.00ook kindje met pijn.. vastzittend lucht..elke keer als er een windje komt.. GILLEN!! echt te zielig voor woorden. heb haar in bad gedaan.. eventjes rustig maar ook daar huilen uiteindelijk.. heb net gevoed en ze licht nu wel rustig ingebakerd in de pacco, hopelijk gaat ze wel slapen zo. ik ben moe.
hier vanaf 9 uur al wakker, verschoond en gevoed, maar voor geen mogelijkheid in slaap te krijgen...denk dat zojuist huiluurtje aangebroken is dus dan ga ik het badje zo maar klaar maken
Goedemorgen moeders, Alles goed? Hoe is jullie nacht gegaan? Ik mag niet klagen, meneer heeft gister half uurtje gejengeld, maar niet hysterisch gehuild dus heb hem laten liggen en om 00:00, hij was wel al vanaf 9 uur wakker, maar heeft zich rustifg gehouden en ik heb hem in die tijd 2 keer gevoed om 9 uur en om 11 uur en daarna viel hij in slaap tot half 6, verschoond gevoed, daarna om half 9 verschoond gevoed en nu net om kwart voor 11 verschoond gevoed en hij ligt nu weer op bed, het is stil, maar volgens mij ligt hij niet te slapen. pixie: heb je anders als eens venkelthee geprobeerd? 1 theelepeltje, dat schijnt ook te helpen. ik eet nog elke dag beschuit met blauwe muisjes, zooooo lekker! hopen op een goede dag/nacht maar weer voor ons
goede middag zo. gister avond na de voeding van 21.30-22.00 heb ik na eerste teken van vermoeidheid Eva naar bed gebracht. Zij heeft geen kick gegeven tot 3.00. verschoond, gevoed en terug naar bed.. tussen 4.00 en 5.00 ben ik 2 keer uitgeweest (speentje erin, aaitje) en toen geslapen tot 7.00 toen ook 1 x uitgeweest (speentje erin, aaitje) en verder tot 8.00 geslapen.. verschoond, gevoed en weer in bed gelegd.. dit keer pakte ze het niet zo goed. want ik moest tussen 9.00 en 10.30 wel 6 keer eruit. ze had weer last van windjes.(tegen die tijd deed mijn lichaam wel erg pijn) heb toen mijn vriend gevraagt eruit te gaan als ze ging huilen weer. hij is wel 3 keer eruit geweest in een driekwartier dus toch maar uithalen en bij mama op de buik liggen. om 11.45 ben ik toch maar eruit gegaan.. haar in de box gelegd om koffie en eten te maken.. ze heeft wel gehuilt. dus om 12.00 verschoond (dikke plas luier) en gevoed. tijdens voeden ging ze flink poepen dus luier verschonen.. even met mama zitten en toen in de box gelegd (ze begon al bij mij in slaap te vallen). ze heeft heel even kickjes gegeven en toen geslapen (13.30)..tot nu!! even huilen omdat er vastzitten windje weer was. ze moest winden!! hihi.. vriend heeft nu speen weer in gedaan aaitje en ogen weer dicht!
even een vraag.. ons kindjes zijn allemaal beetje hetzelfde leeftijd.. bv mama's ..hoe vaak komen jullie kindjes en met hoelang tussen? komen ze vanzelf (huilen) of heb je ook vaak dat je ze maar aanleg omdat het of handig is / lijkt je handig omdat ze toch wakker is en rustig na 3 á 4 uur. proberen jullie het ook te strekken overdag en snachts CB heeft namelijk tegen mij gezegt dat ik tot 5 voedingen per dag kon proberen werken.. ik zat gisteren wel daarop, voor het eerst.. maar daarvoor toch wel 6 á 7 (met een uitschieter van 8) x per dag.
winny venkelthee mag je niet puur aan babies geven heb ik gelezen. Ik heb het gedronken voor een week (niet geholpen)
(ik heb alleen het eerste bericht gelezen) Ik heb alleen de eerste maand borstvoeding gegeven, toen was het slapen ook een drama. Blijkbaar was hij niet verzadigd. Toen ik met flesvoeding begon sliep hij meteen een stuk beter. Maar in slaap vallen was nog steeds moeilijk. Hier een paar tips die ons toen hebben geholpen: -Een vast ritme voor het slapen gaan. -Even een kwatiertje wiegen in je armen (oogjes vielen snel dicht) -Nog een paar keer over zijn bolletje aaien om hem gerust te stellen als hij in bed ligt. -Een muziekje bij zijn bed (deden het elke avond aan voor het slapen gaan, dus nu word hij er rustig van omdat hij weet wat er gaat gebeuren) - En de gouden regel haha: In een lekker warm badje voor het slapen gaan, en meteen daarna een warme fles(of in jou geval bv). (Als hij in bad ging voor het slapen, en daarna melk, dan huilde hij niet eens meer voor het slapen) Succes! Hoop dat het snel beter word.
@sisqa: hoi, welkom. Bedankt voor je tips. Ik ben nu sinds vorige week woensdag bezig met rust en regelmaat en het gaat al ietsje beter, hij weet nu een beetje wat er komen gaat wanneer ik iets doe. Ik twijfel soms ook inderdaad of meneer genoeg binnenkrijgt, omdat hij soms om het uur komt. Alle tips die je me gegeven hebt die doe ik, behalve het wiegen in mijn armen, dat blijkt te veel prikkels te geven, dat doe ik enkel als ik me echt geen raad meer weet hihi... mmm hier nog 1 die om eten zit te vragen, de cavia van me zusje, daar moet ik 2 weken op passen, zit naar me te knarsen tanden dat hij eten wil, maar hij heeft genoeg in zijn kooi, ook niet verzadigd ofzo vandaag was hij erg jengelig en heeft vanmiddag hazeslaapjes gedaan en ben vanaf 21uur tot 22:30 met hem bezig geweest, ook krampjes en jengelig, hij ligt nu in zijn bedje beetje te spelen hoe is het met jullie meiden @pixie ik geef hem bv als hij daar om vraagt of dat nou na 8 uur is of na 1 uur meestal zit komt hij om de 2 a 3 uur. Ik geef nog steeds rond de 8 voedingen per dag en een voeding duurt ongeveer 30 tot 45 min bij mij. waarom moet je van het cb naar 5 voedingen per dag? wil je het afbouwen? ik probeer soms de voeding te rekken en soms maak ik hem voor de voeding wakker als ik bijvoorbeeld een afspraak heb en hij gaat komen in die afspraak dan voed ik hem of ervoor of erna en als hij langer dan 8 uur slaapt dan maak ik hem ook wakker voor de voeding, maar die komt zelden voor haha
Hahaha . Mijn katten mauwen me ook altijd de oren van mijn kop om eten hihi. Lijkt me wel moeilijk voor je dat je alles alleen moet doen . Ik weet nog hoe uitgeput wij de eerste 3 maanden waren. Ik heb nog een tijdje gekolft, zodat mijn vriend ook nachtvoedingen kon doen. Tegen de tijd dat ik een fles vol had gekolft, had meneertje alweer honger. Dus dat schoot niet op.
Hoi meiden Even snel een berichtje van mij. Lenthe begon heel slecht te drinken de afgelopen dagen. Het huilen werd vanavond zo erg dat we naar het ziekenhuis zijn gegaan. Ze blijkt oorontsteking te hebben. Ze heeft nu penicilline en zetpillen gekregen. Ik hoop zo dat het aanslaat. Ze is ook helemaal oververmoeid, en mama hier ook
@sisqa: mijn zoontje die heeft al een paar keer van 12 tot 6 geslapen en dan staan mijn borsten op klappen natuurlijk en die heb ik toen ook afgekolft, je weet nooit, kan altijd keer van pas komen dus die staan in de vriezer. Ik doe het alleen, maar ik weet ook niet hoe het is om het met zijn 2en te doen, dus ik weet ook niet beter denk ik. Meneer is stil en ik ga ook me bedje in, slaap lekker en ik doe morgen weer verslag. Liefs,
@rianne: oh jeetje wat vervelend nieuws!!! Zat ze niet al die tijd aan haar oortje met haar handjes? De mijne zit wel is aan zijn hoofdje en dan vraag ik me af of baby's al hoofdpijn kunnen hebben? Nou meid heel veel sterkte en succes en hoop dat het snel beter gaat...
@ Winny: Nee is me niet echt opgevallen... of misschien deed ze het wel maar zag ik er geen kwaad in.. Ik ga zo naar bed toe. Hoop ook voor jullie op een goede nacht. liefs
He weer helemaal bijgelezen. Jullie klinken in ieder geval allemaal wat rustiger. Ook jij Pixie, of klopt dat niet? Sterkte dit weekend!