HELP!mijn baby wil niet slapen!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door winnythepooh, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Allemaal weer een dipje dus :(

2. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

de mijne ligt ook te jengelen in bed

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    het zit hier nogsteeds vast. komen af en toe windjes. heb even buik met babyolie gemasseerd en hand erop warm maken.. hielp alleen tijdens..

4. winnythepooh

goedenavond dames,

hier ook weer ff moeilijk, meneer wil niet slapen maar zit wel steeds te geeuwen en in zijn oogjes te wrijven, maar zodra ik hem op bed leg, huilen...

hoe is het bij jullie

5. winnythepooh

oh, het is geloof ik stil nu...

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    hoi dames

als jullie me even missen, gaat even weer niet zo goed hier. gister weer naar ziekenhuis geweest.

dan weten jullie dat.

knuffel

7. winnythepooh

@rianne: goedemorgen meis. Jeetje wat een vervelend nieuws weer!!! Hoe gaat het nu? Was het weer voor de oorpijn?

Hoe gaat het met de rest van de dames, ik mis er een paar...Vinnies, Manon?

Hier heeft meneer vanacht van 23uur tot 05uur geslapen, daarna gevoed en verschoond en toen geslapen tot 10uur en vanaf die tijd ligt hij wakker in zijn bedje...te duimen:(

Volgende dilemma: ik heb liever niet dat hij duimt, iemand tips hoe ik het nu nog af kan leren??? Of moet ik het maar laten...?

Liefs,

8. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    oh wat rot voor jullie rianne.. helpt de medicijnen niets?

winny hoe heb je geslapen? en je zoontje?

Eva viel in slaap nadat ik haar had ingebakerd en nog heel eventjes windjes laten.. om 22.30 lag ze in haar bed.
    mijn vriend en ik hebben nog even op de bank een film gekeken 'ghost of girlfriends past' ..best grappig film.. ik vind matthew mcconaughey wel erg sexy hihi..

om 00.30 ben ik gaan slapen. en om 1.15 werd eva wakker.. dus verschoond (gedaan alsof omdat het nog wel mee kon ;) ) gevoed en toen gelijk weer in bed (2.00). heb wel bij haar moeten zitten voor 15 minuten omdat ze steeds wakker schrok en speentje liet vallen. (kan beter blijven zitten soms dan heen en weer lopen met mjin pijnlijke lichaam)

ze heeft geslapen tot 4.45.. verschoond, gevoed en terug in bed.
    ik moest nog een ker eruit maar om 6.30 was het alweer stil en we sliepen tot 8.30. heb toen mijn vriend gevraagt eruit te gaan om speen erin te doen.. nou wat een chagrijn en ongeduld is hij dan.. (gisterochtend ook) dan is hij daar maar een minuut en dan hoor ik hem roepen 'ze laat de speen steeds vallen' hij laat het dan klinken alsof hij dar al 1 5minuten zit. dus ik roepen 'je moet wel eventjes bij blijven tot ze het goed pakt (dit weet hij allemaal wel, maar blijkbaar sochtends is het alsof hij weer dat nieuwe baby onwetendheid heeft)
    anyhows.. hij is 3 keer eruit geweest in half uur.. dus ik heb haar eventjes gepakt.ze had weer last van het passeren van windjes dus heb ik haar in bad gedaan.. om 10.00 gevoed en eventjes bij mij gehouden. Ze ligt inmiddels al wel een half uur te slapen in de box.(wel hazeslaapjes tot nu toe..)

op zich wel een goede nacht.. maar pff zit al op 3 voedingen vóór 12.00 .wil graag dat de 3 voeding rond 13.00 gebeurd .. oh wel... vandaag dan even anders..
    komt denk ik door gister avond omdat de laatste voeding wel om 19.00 was en om 20.00 een troost borst. ze heeft dus geen lange slaap gehad..

ik ben al lang blij dat ze nu wel gaat slapen snachts in plaats van spoken waardoor we ook de dupe zijn!

9. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    winny waarom heb je liever niet dat hij duimt?
    wil je ook geen speen geven?

wat hebben jullie heerlijk lang mogen slapen zeg..
    zo'n grote knul lukt dan zeker al wel.. kan niet wachten tot het hier ook zo ver is..

10. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Hallo meiden, hier ben ik weer een keer. Ze zijn al 3 maanden hier in de straat bezig met kabels enzo vernieuwen en kom dus regelmatig niet op internet.

Hier gaat het eigenlijk heel goed, alleen spuugt ze veel de laatse tijd. Met als gevolg dat ze snel weer honger heeft daarna. Woensdag moeten we weer naar de kinderarts dus even vragen wat dat kan zijn.

Ik geef nu alleen nog de fles, ik kolf. Zo zie ik wat ze binnen krijgt en dat gaat zoveel beter.

Pixie echt zielig dat ze zoveel last heeft met ontlasting. Hoop dat het snel beter gaat.

Rianne sterkte met lenthe haar oortjes.

Winny heb nog veel respect voor je hoor, als alleenstaande mama. Ik lees dat het met ups en downs gaat bij je. Hoop dat je kleintje snel lekker gaat slapen zonder huilen. En duimen tegenhouden is moeilijk denk. Die zuigbehoefte is bij sommige baby`s te erg.

Ik ga even me meisje eten geven die heeft honger!! En dat laat ze weten ook.

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    zo het is hier uiteindelijk stil. EVa heeft haar slaapje vanochtend niet doorgezet.. ze heeft het op gillen gezet.

na een pipetje infacol was ze wat rustiger geworden.. heb haar om 13.15 verschoond (eventje op kussen gekletst omdat ze HAPPY was) en toen gevoed.. ze is na een borst al vezadigd maar heb haar de 2e toch aangeboden (wil niet dat productie weer terugloopt) ze heeft er toch aan gedronken voor wel 15 minuten. heb haar om 14.00 in bed gelegd ..ze is pas na 5 x heen en weer ..45 minuten later in slaap gevallen..
    *zucht* ja ja ik ben wel blij dat ze slaapt.. maar het gaat weer zo moezaam.. heb beetje dip dag!

ik vraag mij ook echt af of ze niet ook last heeft van de uitslag op de gezicht.. ze wrijft namelijk haar wangetjes tegen mijn schouder aan en ze gaat ook met haar handjes eraan wrijven.. kan natuurlijk ook vermoeid heid zijn..dat met de handjes maar ja.. er is verder niet veel meer we kunnen doen dan insmeren.

12. winnythepooh

Hallo meiden,

Hoe gaat het nu bij jullie?

Hier ook weer beetje jengelig vandaag.
    Ik heb liever niet dat hij duimt, maar een speen snapt hij (nog) niet dus even afwachten maar...
    Iemand vroeg mij eerder of scheelogen bij ons in de familie zit, nee niet dat ik weet ook niet in de familie van mijn ex voor zover ik weet, maar ik heb al gezien dat hij niet (zo vaak) meer scheel kijkt, dus ik maak me geen zorgen (meer);)

Vinnies: oh vervelend dat ze al zolang bij je in de straat bezig zijn. Ja ik kijk even hoe hij het verder gaat doen met duimen. Vervelend dat ze zoveel spuugt op het moment, zou ook niet zo snel weten wat het zou kunnen zijn. De mijne heeft het ook wel is als ik vitamine d en k tegelijk geef, weet ook niet waarom. Geef jij dat ook?

pixie: het cb vertelde mij dat als ze pukkeltjes in het gezicht hebben (maakt niet uit waar het vandaan komt) beter niet in kan smeren, ook bodylotion voor het gezicht werd mij afgeraden, op het lichaampje kan geen kwaad zei ze...

13. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    hi winny,

ik ben nu 2 dagen lanette creme aan het smeren op de uitslag het is al aan het afnemen. ze heeft ook een smet nekje en die smeer ik nu ook al 2 dagen in met dat creme (klein laagje) en het is al minder rood en 'plakerig'
    het uitslag voelde ook erg droog aan..

trouwens.. ik zou bodylotion niet gebruiken voor de gezicht. daar heb je face creme voor.. (die ik trouwens niet gebruik)

hoe is het verder gegaan met je jengelende kindje?
    welke spenen heb je al geprobeerd? eva heeft van difrax een combi speen. alle spenen gaat ze kokhalzen en uittuften behalve de combi.. misschien voor je zoon ook wat?

eva heeft van 14.45 tot 17.15 geslapen. verschoond, gevoed en toen we gingen wandelen ging ze ook even slapen voor half uurtje.
    ze was even onrustig tijdens koken dus heb haar in de babybjorn genomen (ik hoefte niet achterfornuis dus geen gevaar ;))
    tijdens het eten uit de babybjorn gehaalt en naast me op de bank gelegen.. toen was ze rustig. om 20.00 begon ze weer te huilen dus verschoond en gevoed (tijdens drinken..onrustig, pruttelen inde luier en toen ontploffing hihi) ze was beetje huilerig daarna maar ze ligt nu alweer in de wieg in de box te slapen sinds 20.45.
    we gaan zo 'knowing' kijken..

volgens mij heeft eva een sprongetje gehad (8weken sprong)want ze is laat nu vaker een lachje zien.. :D

wel een erg bescheiden lachje maar het komt eraan! :D

14. winnythepooh

Hoi meiden,

Hier vandaag niet zo goed. Weet ook niet wat er is of wat hij heeft. Misschien kramjes, maar ik hoor niet zijn buikje en hij heeft vandaag 2 flinke poepluiers gehad, dus weet ook ff niet. Ik had dinsdag voor het laatst badje gedaan (toen was het ook zo'n dag als vandaag) en heb hem om 9 uur in badje gedaan en daarna gevoed nu ligt hij op bed, te jengelen, laat hem even liggen kijken hoe het gaat, maar voordat ik hem in bad deed...poeh huilde hij echt hysterisch.

En bij jullie?

Ik heb gehoord dat er een Nubyspeen bestaat, dat is net als een tepel, denk dat ik daarvoor ga kijken!

Ik ga afsluiten, ik doe morgen weer verslag,

Liefs

15. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    @pixie mijn dochter heeft ook een smet plekje in dr nekje. Kreeg gelijk mijn schoonmoeder op me dak dat ik daar talkpoeder op moet doen. Maar ik luister gewoon naar het cb en doe er heel dun sudocreme op.
    @rianne hoe is het met lenthe haar oortjes.
    @winny hoe is het gegaan met je kleintje. Ze spuugd elke keer een andere tijd en niet na de druppels.

Hier gaat het goed, gisteren naar de kermis geweest met onze dochter, ik plan dat dan wel tussen 2 voedingen in zodat ik dat thuis geef maar ze heeft heerlijk liggen slapen in de wandelwagen. Gisteren van 10 tot 3 geslapen en toen tot 7 en toen tot 10 uur. Ze heeft steeds 5 minuten gejengeld en toen gaan slapen. Hoop zo dat het zo blijft.

Vandaag met de wandelwagen 2 uur gewandeld en ze heeft ook geslapen alleen net heeft ze gehuild. Ze had weer enorm gespuugd na de voeding, alles is eruit gekomen en nu moest ik 3 uur wachten voor ze weer mocht om dr maag rustig te krijgen maar na 2 uur was het krijsen en zoeken. Dus heb het een half uur gerekt en toch maar gegeven. Hoop dat het erin blijft.

Fijne avond meiden!

16. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hoi dames

Sorry dat ik even niet zo veel meer reageer hier maar ben echt helemaal kapot.
    Hier gaat het ietsje beter vandaag, ik hoop dat de medicijnen eindelijk gaan werken. Zodra het weer beter gaat en ik weer wat meer puf heb kom ik weer gauw langs!

17. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    @vinnie talkpoeder werd 'vroeger'gebruikt en tegenwoordig 'mag' het niet (kraamhulpverleners moeten dit praatje ook verkopen!)
    terwijl ik ook groot gebracht ben met talkpoeder hihi.

@rianne.. ben blij dat het wel ietsjes beter gaat. hopelijk snel over en heb je je lief kindje weer terug.

het slapen vannacht ging goed. ze heeft van 23.30 - 4.00 geslapen en dan weer van 5.00-7.15 heb het even uitgestelt met de speentje tot 8.15.
    Eva wil gewoon niet daarna meer op bed eigenlijk! jammer is dat maar mischien komt dat nog wel. 'uitslapen' zou fijn zijn een keer

vandaag hadden we bezoek dus is het wel voor ons druk geweest. mijn schouder en arm doet ook erg zeer!! even pcm en ibu genomen door de dag (wat toegaestaan is) en nu ga ik zo op de bank met warme kruik erop.

Eva heeft veel en alleen hazenslaappjes gedaan vandaag. niet gehuilt.. over algemeen content ..rondkijken en rustig behalve bij de windjes laten hihi..
    ze heeft tussen 20.30 en 21.30 een huil uurtje gehad.. met haar op de bank gelegen.. ze slaapt nu sinds 21.30 in de box..
    Eva lacht steeds meer .. is zo leuk!

ik ga nu weer op de bank..

@winny hoe gaat het met jullie. geen verslag gehad vandag. alles wel goeD?

18. winnythepooh

Hoi dames,

Ik ben ook helemaal kapot, heb betere nachten, maar ben echt sooo moe, me ijzer is gewoon goed, weet ook niet verder!

Gisteravond was het weer krijsen hier, badje gedaan om 21uur en daarna gevoed en toen heeft meneer van 22uur tot 06uur geslapen tenminste ik heb hem toen wakker gemaakt, was inmiddels al 8 uur geleden dat hij gegeten had en durf het toch nog niet aan om hem langer dan 8 uur zonder eten te laten slapen, morgen naar cb ga ik het gelijk even navragen. Daarna heeft hij geslapen tot 9uur toen tot 12 uur en toen tot 4 uur en vanaf die tijd tot 22uur (dus 6 uur lang met 2 keer een hazeslaapje van 30 min) wakker geweest en om 20:30 was het weer krijsen, dus badje gedaan en daarna gevoed en toen gaan slapen vanaf 22uur, hopen dat het weer tot 6uur morgenochtend is :D

Vinnies: vervelend dat ze nog steeds zo spuugt, heb je al navraag gedaan wat het zou kunnen zijn? Reflux misschien? Wel fijn om te lezen dat het aan de andere kant wel goed gaat met slapen enzo, hopen dat het zo blijft!

Rianne: Hoe gaat het nu? Fijn om te horen dat het iets beter gaat met de medicijnen hopen dat het zo blijft!

Ik heb morgen eind van de middag afspraak bij cb, als jullie nog wat willen weten of vragen hebben laat het me ff weten dan stel ik ze voor jullie aan het cb en dan meld ik die later hier, ok?

pixie: ik was zo moe vandaag en heb eigenlijk beetje rustig aan gedaan, mijn vader had boodschappen voor me gedaan (en kwam eindelijk een keer niet net binnen als ik aan het voeden ben haha arme man) Ik moest naar de prenatal want mijn handkolf (ja ja lees het goed HANDkolf:() doet het niet...wordt morgen gebeld over hoe en wat. Fijn om te lezen dat je een goede nacht achter de rug hebt gehad. Vervelend van je schouder hoop dat het snel beter gaat!

Fijne avond en ik doe morgen weer verslag

Liefs,

19. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    winny: hier ook een handkolf.. welke heb je? ik heb avent isis.
    wat is er fout met je kolf dan?
    hoeveel krijg jij eruit met handkolven ? ik krijg per borst 60cc meestal. en dat in 20 minuten.
    ik heb wel last met het TSR krijgen.. duurt wel 10 minuten voordat het komt.. omdat ik pijn heb/krijg denk ik dat ik de HA ga vragen voor een neusspray recept om de TSR sneller te krijgen bij het kolven.
    heeft namelijk geen invloed op voedings momenten en productie.. alleen het TSR op het moment dat je het neem (5 minuten erna)

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    eva heeft gisteren laaste voeding om 23.00 gehad en gelijk geslapen tot 3.00 ik heb haar niet gevoed maar geprobeerd uit te stellen met speentje erin.. een uur later was ze weer wakker.. weer uitstellen en toen om 5.30 was het echt HUILEN dus eruit gehaald.. (niet verschoond maar wel gedaan alsof omdat het nog drogig was) en gevoed. ze sliep al om 6.00 weer en in bed gelegd.. om 7.00 weer wakker en om 8.00 en om 9.00 dus toen maar eruit gehaald en weer gevoed. ze heeft toen geslapen bij ons op bed van 11.00 - 12.00 (op de buik).. toen heeft mijn vriend haar meegenomen naar de woonkamer zodat ik kon even rusten/slapen.. het slapen lukte niet omdat eva wel weer wakker was.du ik kwam om 12.50 weer eruit en heb haar verschoond en gevoed en ze viel in slaap na de 1e borst en de 2e pakte ze echt niet. heb haar gelijk in bed gelegd (13.15) en ze slaapt nu nog. heb maar de borst afgekolft want ben bang dat mijn productie anders weer terugloopt (zelfde borst als vorige keer)

Deel Deze Pagina