Hey Meiden, Hier weer terug van vakantie. Wat hebben jullie allemaal mooie kindjes!!! Lees dat het verder wisselent gaat bij jullie? Rianne, wat naar van die oorontsteking, ik hoop dat het nu beter met lenthe gaat? En dat jij snel wat opknapt qua vermoeidheid. Winny ook al zo moe? Gek genoeg lijkt het soms ook als je eenmaal een paar goede nachten hebt gehad, juist alle vermoeidheid er in 1 keer uitkomt. Dat heb ik hier nog steeds best vaak. Pixie, vervelend dat jouw meisje zo'n last van haar darmpjes heeft...Maar best goede nachten gehad...wel jammer dat ze zo vroeg komt...dat is hier dus ook nog steeds, het was vanmorgen 6 uur! Vinnies, hoe is het nu met het spugen....hopelijk heb je snel meer duidelijkheid. Hier is Lilly na de vakantie echt van slag kwa slapen. Ze komt niet in slaap en ligt lang te huilen wat ze eigenlijk nooit deed. Heel irri want ze had altijd een mooi ritme...en dat huilen, daar wordt ik zo snel chaggie van, helemaal niet leuk Groet Snoozie
@SNOOZIE moet morgen weer naar de kinderarts dus dan gaan we het er even over hebben. Hoe was je vakantie?
Hoi meiden, Ik ben zo verdrietig vandaag, moest vandaag naar het cb voor controle en ik wist wel dat hij zijn prikjes zou krijgen maar ik wist niet dat dat vandaag gelijk zou zijn, ik dacht aparte afspraak maken ofzo...mijn hemeltje lief ik heb mijn kindje nog nooit zo hard hysterisch zien huilen ik barstte zelf ook in tranen uit bij het cb, hij heeft er zo'n last van, ik ben naar mijn moeder in Utrecht gegaan, daar zit ik nu, ik ben zo blij dat zij er voor mij is, ik wist me echt geen raad, hij bleef maar huilen, in de auto op weg naar mijn moeder is hij gelukkig in slaap gevallen, maar bij mijn moeder heeft hij weer hysterisch gehuild, ik deed hem in bad (slecht idee, gaat het nog meer branden, weet ik veel) dus nog harder huilen gelijk uit bad gehaald en ijskoud washandje op zijn beentjes gedaan toen in bedje gelegd en viel hij in slaap (voor 30 min) daarna weer hysterisch huilen even aan de borst gelegd en weer in slaap gevallen, ik hoop zo dat hij nu doorslaapt tot morgenochtend en dat hij er geen last van heeft. Ik vind het zo erg voor mijn kleintje, ja en ik weet wel dat hoort erbij, maar toch doet het mij ook zeer! Snoozie: welkom terug, gezellig, hoe was je vakantie? rianne, vinnies en pixie hoe gaat het bij jullie?
og wat zielig zeg winny. is beetje laat nu maar beste wat je had kunen doen was gelijk natte washande op doen ja.. dat cb dat niet gelijk voorstellen. stom van ze. volgende week is eva aan de beurt. zie er ook erg tegen op. hartverscheurend als ik ander kindjes hoor huilen op cb tijdens prik. wil niet wete hoe ik dan bij eva voel. gaat hier wel goed met slapen .. alleen ze drinkt anders dan noermaal. lijkt alsof ze helemaal geen trek heeft.. ze drinkt maar een borst. ze heeft ook nog vastzittend lucht.. hoop dat alle kindjes vannacht slapen
@Winny, ach, meissie, sneu he?? Jeetje, wel heftig dat hij er zo lang van slag van bleef (waarschijnlijk is hij toch nog er moe??) Hopelijk slaapt hij vanacht door. Houd er rekening mee dat het heel goed mogelijk is dat hij binnen nu en een paar dagen koorts kan krijgen. Tot nu toe heeft Lilly elke keer na haar prikken koorts gekregen, rond de 39,5! Vinnies, succes morgen bij de KA. De vakantie viel een beetje tegen, vooral het weer. Maar Lilly kon ook erg moeilijk in slaap komen in de tent. Daarna bij mijn ouders ging het prima en nu thuis is ze ook weer helemaal van slag...veel huilen als ze naar bed gaat, heel raar. Ik ga morgen ook even met haar naar de HA, want ze zit steeds aan haar oortje al huilt ze als ze wakker is niet echt...nou ja, we zien wel. Hopelijk komt ze snel weer in een goed ritme. Groet Snoozie
bedankt voor jullie lieve reacties pixie: die vrouw van het cb raadde het me af om koud washandje op zijn been te doen, stom he!!! mijn moeder zei het toen ik thuis kwam of ik al koud washandje had gedaan ik zei nee want die vrouw raadde het me af, toch maar gedaan en hij werd gelijk stil, kan daar zo kwaad om worden, zijn dokters he!!! snoozie oh vervelend dat ze zo huilt ineens. ik zal het in de gaten houden met de koorts ik heb paracetamol meegekregen die kan ik hem eventueel geven er was een babytje voor ons die kreeg ook zijn 1e prikjes maar die huilde lang niet zo lang en hard als mijn kindje...ik zie nu al op tegen de volgende prikjes over 4 weken
Meestal worden ze steeds stoerder hoor, die kleintjes! Wellicht gaat het over 4 weken al een stuk beter. Neem dan zelf gewoon al koude washandjes mee! Hier ging de verpleegster eerst ook goed over de beentjes wrijven, zodat het huidje al een beetje verdoofd voelde. Hier leek Lilly toen veel minder last van te hebben. Hoe zijn jullie nachten gegaan?? Hier weer heerlijk vroeg vanmorgen, kwart voor 6 Ik heb haar er nu weer ingelegd, maar ben benieuwd of ze wel wil slapen nu, gister namelijk niet...we zullen zien! Oh, ja, gebruikt er iemand van jullie Nutrilon standaard 1?? Ik heb per ongeluk een pak nummer 1 gekocht en had 3 nodig. We hadden het pak op texel gekocht, heb geen bon ervan, dus kan het niet ruilen...misschien wil 1 van jullie het ruilen voor een pak nummer 3, hij zit nog helemaal dicht! Groet Snoozie
hooi dit helpt mischien: een klokje in de kamer zetten waarbij je dat tikkend geluid hoort zn bedje vooraf ff lekker opwarmen met een kruik mak van een dekentje een "u" vormpje en leg je baby daarin. al deze dingen doen hem/haar een beetje denken aan de tijd in de baarmoeder en mischien voelt dat voor de baby nog zo vertrouwd aan dat ie dan wel rustig in slaap valt. de tikken van het klokje moeten als het geluid van je hartslag dienen opwarmen van het bedje..nja in je baarmoeder was het ook lekker warm en een dekentje oprollen tot een "u" vorm biedt geborgenheid. (daarna wel gewoon dekentje over de baby heen doen) dat dekentje en het opwarmen van zn bedje helpt bij ons heeel erg goed. succes alvast
@winny wat apart zeg dat ze het afraden. volgende keer vragen waarom en gewoon zeggendat je het doe! als je kindje koorts krijgt en je pcm geef.. wel blijven doen een aantal keer nadat de koorts weg is.. als je stop met pcm gelijk zodra de koorts weg lijkt te zijn kan je kindje koortsstuiping krijgen..dus gewoon nog even paar ker meer pcm. @snoozie.. wat vervlend dat je dochter nu weer zo slecht slaapt. vanacht ging het hier wel goed. het was even een drama vooraf.. want Eva had last van de vastzittend lucht nog.. en had pijn bij de windjes laten en kwam daardoor moeilijk in slaap ..ze bleef wakker schrikken, ondanks pacco. we hebben wel een half uur aan moeten werken. voornamelijk vanuit haar bedje getroost..maar na 15 minuten was het zo hartverscheurend dat ik haar uit had gehaalt om even tegen mijn borst te houden.. ze is toen in slaap gevallen na 5 minuten ..weer ingelegd en ze ging na 5 minuten weer huilen ..toen was het speentje erin even bijblijven en aaien goed genoeg. op het laatst had ik haar in de donker met ogen open achter gelaten want de ogen blijven wel dicht vallen.. en toen was het raak!! ze heeft geslapen van 23.30 - 3.15 en dan weer van 3.45 - 7.00 (even wakker- speentje erin sliep ze gelijk weer) en verder tot 8.15 (toen weer afgelopen met het slaapje.) dus was toch wel een goede nacht eigenlijk! @rianne hoe gaat het nu met Lenthe?
Hier gaat het nog steeds slecht. Dag 6 en nogsteeds gillen. Gister naar osteopaat geweest maar die voelde alleen kleine spanning in de nek. Daar was het gillen dus niet van.. vandaag weer dokter gebeld, kan pas om 11.30 u terugbellen
wat erg vervelend Rianne. hoop toch echt dat de HA iets kan vinden die makkelijk te verhelpen is! *knuf*
Goedemorgen, Allereerst had ik gister nog wat vraagjes gesteld aan de cb (maar ik neem het nu met een korrelzout) -zwemmen mag vanaf 3 maanden - oogjes mogen scheel kijken tot 6 maanden - 8 uurtjes mogen ze maximaal zonder voeding - voor het gezichtje heb ik vaseline lanette - over borsten en borstvoeding kon ze me niets vertellen moest ik maar naar een lactatiekundige ze zei alleen probeer is andere houding - voor de inentingen heb ik paracetamol 60 g (ik heb overigens geen paracetamol gegeven gister en ben ik eigenlijk ook niet van plan, ben niet zo'n voorstander van medicijnen tenzij het echt moet, maar wij hebben het ook zonder paracetamol overleefd toch?!) - ze zeggen dat venkelthee mag maar moet niet en dat het nooit is bewezen of het nou wel of niet helpt (ik had het idee dat het bij mij wel hielp, maar goed dat is net zo'n verhaal als over dat koude washandje) Verder heeft hij geslapen van 22uur tot 06uu vanochtend, toen heb ik hem wakker gemaakt (8uur regel) en daarn weer om 10uur (ritueel verschonen, voeden, spelen niet want meneer sliep en sliep gewoon door toen ik hem in het campingbedje legde, ben bij mams) Snoozie: ik hoop zo dat je gelijk hebt en dat hij over 4 weken er minder last van heeft, toen ze die hielprik deden, gaf hij geen kik! Ik neem zeker in het vervolg een koud washandje mee, want het verzacht de pijn wel degelijk! Ze had over zijn beentjes gewreven, maar er zat duidelijk verschil in het ene beentje dan het andere, want van die linker had hij geen last (niet dik of rood), maar van die rechter, die was super dik, knal rood en heel hard, dus misschien niet goed geprikt? Goed om te lezen dat ze beter heeft geslapen vanacht. Hoe ging het vanochtend? Het kan ook even een fase zijn, want de buurvrouw bij mijn moeder die heeft een dochtertje bijna 1 jaar oud en die heeft het ook dat ze savonds niet wil slapen en ze weet ook niet wat er aan de hand is, zal wel over gaan, tenzij je je zorgen maakt even naar de ha? Enne, ik geef BV ik heb zelf ook nog van die pakken staan (ik d8 voor het geval ik geen bv kan geven je weet nooit) Lennylenn: welkom, bedankt voor je tips. Ik heb al een klok in zijn kamer hangen die tikt. Dat van die U vorm zal ik is proberen en zijn bedje voorverwarmen dacht ik dat dat alleen was als het koud is buiten? Maar ook dat kan ik allicht proberen. Pixie: ik zal het volgende keer zeggen dat ik het toch lekker gedaan heb haha en dat van die pcm bedankt voor de info, maar zoals ik al zei had ik het niet gegeven aan hem.En wat goed om te lezen dat je een goede nacht hebt gehad! Rianne: jeetje wat vervelend zeg! houd maar niet op he...hopen dat je ha je nu wel wijzer kan maken want zo is het niet leuk meer! Vinnies: alles goed? Manon: niet meer in the picture? Verder alles goed bij jullie? Ik heb zo rot geslapen vanacht, ik lag zelf ook heel dat prikgedoe te herhalen...bah! Ik ben zelf echt zo bang voor prikken, val meestal flauw ook en dan moet ik kijken hoe ze dat bij een kwetsbaar babytje zetten, de rillingen lopen weer over me rug.Ze zei me ook 24uur binnen te blijven hadden jullie dat ook? Liefs
Wij hebben dit probleem ook gehad.. En gaven toe, dan sliep ze bij ons in bed, omdat wij dan zelf in slaapvielen.. (dan praat ik ook over de 2e week thuis) en nu begint ze weer.. En is nu 6 maanden.. Mehn ik wordt er niet blij van! Maar goed, moet er even door heen.. En door gaan..
@Rianne, heb je de dokter al gesproken? Wat jammer dat de osteophaat niets voor jullie kon doen...Hoe is het nu met Lenthe?? Gelukkig heeft Lilly geen oorontsteking, ze heeft wel veel oorsmeer zij de huisarts, maar daar moesten we niets aan doen, dat was goed. Maar vandaar dat ze aan haar oortjes zit, want dat kan af en toe een beetje jeuken. Verder heeft ze waarschijnlijk een 'sprong' waardoor ze in eens zo slecht slaapt...erg leuk altijd die srongen NOT! Hahahaha. Groet Snoozie
@pixie: oh ja mijn handkolf was kapot, maar hij is alweer gemaakt, hij trok geen vacuum, weet ook niet waarom, was al zo uit de verpakking, ik ga hem morgen ophalen dan laat die mevrouw zien wat er mee was, het zal wel, als tie het maar doet! Ik heb een medela.
Hoi! Hebben vanmorgen weer ha gebeld. Ze kunnen niks doen, heb zo om half 4 een consult van 5 minuten grrr. even oortjes kijken en keeltje en verder kunnen ze niks doen zolang ze geen andere verschijnselen heeft. Zoals koorts! Hopen op het beste .. dikke knuffel voor jullie
@Rianne, jeetje, wat een ellende, je zou toch graag willen dat ze haar even goed nakijken...moeilijk he, bij die kleintjes, wanneer je er gewoon niet achterkomt wat er aan de hand is?? @Winny, wat goed al die antwoorden op die vragen van het cb, ik ben zo'n muts dat ik vaak al mijn vragen vergeet als ik daar ben. Heeft je kindje vanacht weer goed geslapen, ga je zelf weer slecht slapen! Tis ook wat he, dat moeder zijn Oh,ja, baker jij je zoontje nou ook in? Want dat mag niet he, tot 24 uur na de prikken, maar dat hebben de ze dan vast op het cb al verteld! En met die pcm, Lilly krijgt dus standaard pas na een x aantal dagen koorts. op het cb zeiden ze tegen mij dat als het later dan 3 dagen na de prik komt, het niets meer met die prik te maken heeft, maar dat geloof ik niet helemaal. Ze heeft er nu 4 gehad en bij elke keer was het zo. Mijn moeder zei ook dat wij vroeger ook altijd na een week pas ziek werden. Maar goed, hopelijk heeft hij er gauw geen last meer van. En dat rooie been, dat klinkt idd of er niet helemaal goed geprikt is. xx Snoozie
Rianne: jeetje balen zeg. Hoe was het consult van vandaag? Snoozie: Nee ik baker mijn zoontje niet in, omdat tot nu toe hij niet onrustig slaapt, het is meer het in slaap komen waar hij moeite mee heeft, maar zodra hij slaapt ligt hij gewoon rustig te slapen en schrikt hij niet wakker als hij beweegt. Ik vind dat je groot gelijk hebt wat betreft die pcm, gewoon op je eigen gevoel afgaan...hoe ging het vanochtend en vanmiddag? De mijne heeft om 6 uur gegeten, om 10uur en om 2 uur. Hij had een poepluier...sooo het was er aan alle kanten uitgelopen en toen ik zijn luier opendeed lag er gewoon een plas poep in te drijven, de luier kon het niet meer aan haha, mijn moeder had me al gewaarschuwd, wij als baby hadden dat ook altijd na de prikjes en mijn zoontje dus blijkbaar ook! En bij jullie?
Nou volgens de HA zouden de oortjes niet heel veel pijn meer moeten doen, ze waren niet meer rood. Het zouden nu erge krampen zijn van de penicilline.. hopen dat die dan weer snel over zijn! Hoop dat het allemaal goed gaat bij jullie!
Rianne: och jeetje...nu weer krampjes?! nou hopen inderdaad dat die dan snel overgaan! Hier is zojuist het huiluurtje net begonnen