En huiluurtje heeft tot nu geduurd...poeh, ik was naar 'fit na de bevalling'en heeft mijn moeder opgepast, maar nemeer heeft gewoon vanaf 6 uur vanavond tot nu (23:30) gehuild...hij was niet lekker, steeds spugen enzo, denk last van zijn buik en of krampjes, misschien nog wat na van de prikjes en voelde wat warm aan, maar temp was goed 37,6 Rianne: hoe is het nu?
@snoozie wat balen dat je dochter nu weer slecht slaapt hoop dat het snel over gaat. @rianne arme lenthe, wat stom dat de ha ook zo makkelijk doet erover. En niet probeert met wat betere oplossingen te komen. @winny ..ahh arme Dano. Dat is schrikken ineens prikjes. Hier zijn ze bij ons thuis geweest van het cb en toen hebben ze verteld wanneer de prikjes komen. Ook hebben ze een sterke ouders programma, mocht je behoefte hebben aan steun dan kan je dat krijgen. Vond het een fijn gesprek. Verder gaat het goed hier, ze heeft alleen veel krampen en huilt dan flink. MAar gisteren van 7 tot half 11 geslapen savonds toen voeding en daarna weer om 11 uur op bed gelegd, gelijk gaan slapen tot half 5 en toen tot 8 uur. En nu is ze wakker, ze wil dan echt bij je zitten. Ze heeft zoiets van ik heb de hele nacht al alleen gelegen. Meestal is ze dan tot de volgende voeding wakker en daarna slaapt ze dan weer. Ben benieuwd of het zo blijft gaan.
Goedemorgen dames, Ik was gister tot vandaag nog maar een nachtje bij mijn moeder gebleven, was gister zo laat geworden en door dat slechte weer heen durfde ik niet. Hij was eindelijk om 23uur gaan slapen tot vanochtend 7uur. Ben nu weer lekker thuis en krijg zo visite, ga nu weer voeden. Dames hoe is het met jullie? Gaat het weer wat beter? Spreek jullie later, Liefs
Hier heeft Lenthe gister om 21.30 de laatste fles gehad en kwam om 5 uur pas. Heb toen een 1,5 uur heen en weer gelopen met het speentje om te rekken. Uiteindelijk werd ze om 8 uur wakker. Net lag ze bijna drie kwartier te jammeren dus heb haar er maar uitgehaald. Ze ligt nu in de box. Ze gaan op een gegeven moment natuurlijk langer wakker blijven ...
poeh, nou hier is meneer helemaal uit zijn ritme, ben bang dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen...maar ja dat moet dan maar Gisteravond wilde hij met geen mogelijkheid slapen, dikke ogen had hij van de slaap, maar zodra hij in bed gelegd werd gelijk krijsen dat hij deed. Nu ook weer, hij heeft op de weg terug in de auto geslapen, net verschoond en gevoed, toen in bed gelegd nou gelijk krijsen...dus ik uit bed gehaald na 10 min schone broek toen weer even aangelegd en daarna gingen zijn oogjes draaien dus gelijk op bed gelegd en nu ligt hij al die tijd al te jengelen, hoop dat hij zo in slaap valt, want hij is echt zo moe, hoor hem ook heel de tijd geeuwen, weet echt niet wat er aan de hand is, misschien nog van de prikjes? Is nu 2 dag, ik las dat snoozie er ook met haar kleintje later pas last van had dus misschien bij mij ook? Maar denk omdat ik ook 2 dagen bij mijn moeder ben geweest dat het ritme ook beetje weg is ofzo, dus ga ik gewoon weer opnieuw beginnen, het ging de goede kant op (nou ja...het gaat in ieder geval beter dan 2 weken terug) En met jullie moeders? En met jullie kindjes? Zijn er misschien nog nieuwe tips? Altijd welkom...
hoi hoi zo gisteren naar cb. ze is niet veel aangekomen in afgelopn 2 weken. zie groeicurve. maar goed. ik ben nu klaar met die cb mutsen en hun praatjes. volgende week ga ik voor de prik en dan ben ik daarmee klaar tot volgende prik. eva is gewoon klein. sinds 28 weken in de zwangerschap en ik ga me niet meer daarmee bezig houden. ze groeit. dat is toch goed? stome 'gemiddelde' statistieken.. anyways .ik ga ook weer meer voeden want door de stomme muts is dit dus gebeurt... 5 voedingen... pfft hoe kan je dat nou roepen.. bij zou een kleintje.. vanacht heeft eva van 23.30 tot 5.00 geslapen en dan weerr van 5.45 tot 8.45. ik ben zelfs eerder wakker dan zij en heb haar niet huilend uit bed mogen halen heb echt heerlijk met haar gespeelt op bed na de voeding het is xo leuk dat ze nu lacht en geluidjes begint te maken. heerlijk interactie. ze heeft maar 30 minuten geslapen vanocchtend. (sochtends slaap ze bijna nooit lang..hopelijk vanmiddag wel. denk dat het door prik en veranderd ritme inderdaad komt winny. komt goed gewoon opnieuw beginnen
heeft eventjes geduurd (45 mnuten) maar heb het volgehouden en Eva in bed laten jengelen en jammeren.. ze is uiteindelijk om 14.35 in slaap gevallen.. ps. ik vind het 'spelen' met eva echt zo leuk worden!! ze heeft zo'n knuffelbeer doekje van jonge gezinnen die heeft een belletje in de hoofd.. en ik rinkel het en geef haar kusje met beertje op de neus. vind ze geweldig!! dat herhalen en ze word er echt helemaal gek van dat ze dan begint geluidjes erbij te maken.. HEERLIJK! ps. denk dat ik weet waarom ze zo moeitlijk dronk laatste tijd... ik word namelijk ongesteld!
Hoi meiden, Voor de rest ging op zich wel vandaag bij ons, maar nu is zojuist huiluurtje begonnen, hij heeft net gegeten enzo, ga zo maar badje maken... Hoe is het bij jullie?
Eva heeft van 14.35 tot 16.15 geslapen. heb haar wakker gemaakt om te voeden anders zou er meer dan 4 uur tussen zitten.. en dat kan ze nu ook juist niet hebben met haar langzame groei. ze heeft in de wandelwagen tijdens boodschappen op terugweg geslapen (15 minuten) en eventjes 10 minuten toen we thuis waren..dat was om 18.15 ze is sinds die tijd nog al de tijd wakker.. en nu ligt ze bij mijn vriend op schoot te slapen (na haar infacol..ze valt altijd bijna gelijk in slaap zodra ze die heeft gehad als ze kramp heeft). in bed liggen zou geen zin hebben alleen want ze doet geen diep slaap rond deze tijd meestal en zou haar longen uitschreeuwen totdat we haar uit bed halen.. ik heb hier echt het idee dat er steeds meer ritme in komt.. zelfs dit moment hoort bij haar ritme.. tussen 20.00 t voeding tot 22/23.00 voeding wil ze het liefst bij ons zijn.. sochtends ook na haar 9.00 voeding.. wil ze soweiso tot rond 10.30 /11.00 bij ons zijn op bed. doet ze hazenslaapjes soms. alleen het middag slaapje doet ze in de eigen bedje. als ze sochtends of savonds wel slaapt dan is dat wel in de box of naast ons op de bank.. als ze kramp heeft dan bij ons..(slaapt ze half) smiddags inbakeren we haar niet..haar krampen komen meestal in de avond rond deze tijd...daarom houden we haar ook dan bij ons.
@vinnies: fijn om te lezen dat het beter gaat. Meneer had net een huiluurtje, maar ligt nu te slapen (weet niet voor hoelang maar dat zien we dan wel haha) na een badje en een voeding. Ik ben aangemeld voor stevig ouderschap bij het cb, maar het is vakantietijd dus wordt pas over een paar weken. @rianne: fijn om te lezen dat het beter gaat met Lenthe. @pixie: hoe ging het met eva en het cb en de prikjes enzo? jouw dag ziet er wel redelijk uit toch? Maar je hebt groot gelijk hoor, jouw kindje groeit gewoon wat minder hard en ik vond het zowiezo al vreemd dat je naar 5 voedingen ging, ik voed mijn kind wanneer hij erom vraagt of dat nou 4 of 10 keer per dag is. ben blij dat je zo geniet van haar en gewoon lekker op je gevoel afgaan... Zeg meiden, is dit jullie 1e kindje allemaal? En willen jullie in de toekomst nog een kindje? Bij mij is het mijn 1e kindje en ik zit er wel aan te denken hoor soms dat ik nog wel een kindje zou willen (of ik m krijg is het 2e haha) over een jaar of 2 ofzo...Bij mijn bevalling riep ik NOOIT MEER!!! hahaha, maar het kriebelt echt af en toe weer, vooral als ik dan die moeders met dikke buiken enzo zie lopen. Hebben jullie dat ook? Ik ga afsluiten, doe morgen weer verslag xxx
Hey Meiden, Vinnies, wat fijn dat het bij jou ook weer iets beter gaat. Hoe was het eigenlijk bij de KA afgelopen (of heb ik er overheen gelezen?). Pixie, wat een raar advies over die voedingen. Goed dat je gewoon zelf besluit om weer meer te voeden. Ja, het ene kindje is nou eenmaal klein het andere kindje weer groter. Lilly is ook altijd een kleintje geweest. En leuk is het he, wanneer er inderdaad meer interactie is. Meid, het word alleen nog maar leuker Winny, geef de moed niet op! Waarschijnlijk inderdaad doordat je even bij je moeder bent geweest, dat hij weer even moet wennen aan thuis. Maar dat is vast binnen 2 dagen alweer beter! Fijn dat je in ieder geval al kunt zeggen dat het al beter gaat dan 2 weken terug, das al een hele overwinning toch?? Het is ons eerste kindje, we zouden ook nog graag een tweede krijgen, als ik klaar ben met mijn studie, willen we dit weer gaan proberen, dan is Lilly bijna 2. Als ik niet zou studeren, waren we er denk ik al wel eerder voor gegaan! Hier ging het gister gelukkig weer erg goed. Het krijsen en huilen was weer voorbij en ze had weer 3 keer geslapen gisteren. Wel zag ik dat haar eerste tandjes doorkomen, waarschijnlijk heeft ze daar last van gehad, ze schijnen daar meer last van te hebben wanneer ze liggen... Groet Snoozie
Goedenmorgen dames, Alles goed? Hier zijn gangetje. Meneer heeft gister van 10 tot 6 geslapen en daarna van 7 tot 10 en toen van half 12 tot ... wanneer hij weer wakker wordt voor de volgende voeding. Hij heeft gister zijn huiluurtje gehad vanaf een uur of 8, dat was eigenlijk na zijn voeding van 7 uur. Nou mijn zusje is in ieder geval heelhuids terug van vakantie (ze ging met de auto naar Italie), daar gaan we vanmiddag even langs en komt mijn moeder ook ff en dan kan ik haar gedag zeggen, want dan gaat zij 2 weken op vakantie (nee zij heeft geen huisdieren waar ik op hoef te passen hahaha). Snoozie: Ja inderdaad, ik ben al blij met datgene wat ik nu al als resultaat heb behaald. Is wel een mooie leeftijd voor Lilly als ze dan 2 is en er komt nog een broertje of zusje. Ik wilde ook gelijk erachteraan een volgend kindje (toen met mijn ex nog), maar ik ben heel erg na gaan denken na wat mijn moeder zei. Ik was geboren en 3 maanden later was ze zwanger van mijn zusje, toen mijn zusje geboren was, was ik net 1 geworden (we schelen 14 maanden), mijn moeder zei toen dat ze dus 2 baby's had en mijn vader was natuurlijk aan het werk en dat was heel zwaar zei ze, ik kon nog maar net lopen en ze zei, het voelt beetje alsof je een tweeling hebt en toen dacht ik, ja ze heeft wel gelijk, ook tijdens de zwangerschap was ik nog maar een paar maanden natuurlijk. Dus ik denk dat het perfect is als Lilly dan een jaar of 2 is (vind ik dan he). Bij mij zie ik wel hoe het loopt, maar zou het ook wel willen hoor, ach kan altijd nog naar de spermadonor gaan hahaha...Ik denk dat dat best wel zou kunnen dan Lilly wat huileriger was door de tandjes die doorkomen, hoor je wel vaker, wel leuk hoor...! Nou ik ga afsluiten en doe vanavond weer verslag, Liefs...
zo daar ben ik weer.. het is hier echt weer mis met de ritme.. eva is echt helemaal uit haar doen. ze heeft gister avond geslapen tussen 20.30 en laatste voeding om 23.00. heb haar wakker moeten maken. (dit terwijl ik net gisteren zei dat ze bijna nooit slaapt.. nou gisteren dus wel ) ze kwam om 4.00 (dit terwijl ze netjes laatste dagen pas om 5.00 kwam) en toen weer om 8.00 . daarna heeft ze geslapen (doet ze ook nooit) tot 10.00 en toen weer wakker en toen weer om 11.00 gevoed en heeft ze tot 13.00 geslapen.. en na de voeding om 14.00 heeft ze een half uur geslapen.. (terwijl ze meestal dan een middag slaap doet van anderhalf tot 2 uur) hele ritme is dus om!!! ook het spelen.. eerst was het na het voeden spelen, en dan slapen en dan wakker ,verschonen en voeden en nu komt het spelen na wakker omdat er nog te veel tijd tussen zit voor volgende voeding. ik snap dat niet. zou dat met het sprongetje te maken hebben dat het ineens allemaal anders gaat? ik kijk het maar aan en zie hoe het vanavond vreder gaat. kan toch niet allemaal komen door het een uit ritme slaapje waar ik haar heb wakker moeten maken of zou dat toch wel ? @winny volgende week pas prikjes! dit is ook ons eerste kindje.we willen wel een tweede als het zou mogen/kunnen.. maar voorlopig hebben we toch ons handen vol met het ene
@winny ik voed eva trouwens ook op verzoek. ze kwam 6x.. daarom vind ik het nu zo lastig om een extra voeding in te lassen.. ik was nog niet naar 5 gegaan... ik heb met beetje uitstellen met speentje het bij 6 voedingen kunnen brengen..5 zat er nog lang niet in. kwam misschien voor op 1 dag ..toen had ze lange middag slaap! met speentje huilt ze ook minder snel heb ik het idee..ze huilt eerder om krampen dan om honger.. de krampen komen meestal eerder dan de honger.. en dan voed ik haar (eerder) zodat de krampen weg gaan..
Dit hoort even niet in dit topic, maar ik wil even mijn hart luchten. Ik ben echt zo moe, ben echt kapot en word er zo chagrijnig van. Zo begon het... Kom ik gister bij de Prenatal om 9uur bij Alexandrium (ja heel groot winkelcentrum) gaan ze pas om half 10 open, dus ik smiddags speciaal weer terug voor die handkolf (want ze gaan om half 6 alweer dicht echt belachelijk hier in de straat zitten 3 winkels en die zijn heel de dag open en dan een winkelcentrum niet!), echt zo'n grote Prenatal is het en er werken maar 3 mensen ofzo, dus stond ik daar met een huilend kind te wachten en te wachten dus ik zei op een gegeven moment, ja kan iemand mij helpen ik kom iets ophalen, zegt dat meisje, daar ga ik over maar ik ben bezig kan u wachten, ik zeg heel arogant Nee dat kan ik niet, dus kwam ze me toch helpen. Vandaag ga ik naar de gemeente voor mijn paspoort, gaan die ook elke werkdag om 2 uur dicht! En ik moet een pasfoto hebben van mijn babytje, weet ik veel, wordt ook niet vermeld in de brief ofzo. Dus moet ik eerst pasfotos gaan maken en dan weer terug (maandag uiteraard) naar de gemeente. Er zit een winkelcentrum naast en ik weet dan mijn moeder daar heen ging voor we naar me zusje gingen dus ik bel haar of ze er is en daar was ze dus ik zei nou ik kom ook ff. Begint ze over die cavia, mijn zusje had hier een cavia gebracht waar ik op moest passen, maar ze liet vervolgens de helft thuis liggen waarbij ik dus extra naar haar huis moest om het op te halen zoals voer voor dat beest, gaat me moeder er ook over beginnen te zeuren. Ik zeg luister ff, zij brengt dat beest bij mij en dan mag IK er nog ff achteraan gaan om ze eten bij haar thuis te halen, zo werkt dat niet, als ik Dano bij jou breng zorg ik toch ook dat ik alles bij me heb en niet dat je nog ff naar de winkel moet om luiers te kopen ofzo, nou daar vond ze dan wel dat ik daar gelijk in had, maar echt zo ondankbaar, zegt me moeder nog zo doodleuk erbij, ja ze heeft het druk gehad met inpakken voor de vakantie, uhhh en ik heb het niet druk ofzo, ik zit de hele dag op de bank te niksen??? Nou ik ben er maar niet meer opin gegaan, maar het is wel de 1e en de laatste keer dat ik op dat beest heb gepast. Dus vervolgens gaan we daarna naar me zusje toe en me moeder enzo en haar vriendinnen krijgen allemaal kadootjes en ik...helemaal niets!!! Ja sorry zegt ze, maar ik wist niet wat ik voor je moest kopen...Terwijl ik (die zo weinig inkomsten heb) nog even een boodschap had gedaan voor haar zodat als ze thuis kwam vanacht vanochtend nog kon eten en drinken en daarna boodschappen kon doen en had een leuk welkomstbloemetje voor dr gekocht, ook helemaal geen sms met bedankt ofzo of dat ze aangekomen was! Ik moet echt met iedereen rekening houden en maar aan alles en iedereen denken en als ik dan een keer wat vergeet krijg ik de wind van voren, maar ik krijg ook nog is stank voor dank! Sorry dat ik jullie lastig val met dit verhaal, maar moest het echt ff kwijt, ik ben echt zo teleurgesteld en boos en verdrietig tegelijk. Mijn zoontje wilde buiten dat ook niet slapen toen we daar waren, lag maar te jengelen en had me ook al 4x ondergespuugd dus ik zit er echt ff helemaal doorheen... Verder alles goed met jullie?
Meiden, goede nacht gehad allemaal? Winny, wat irri zeg. Snap heel goed dat je zwaar chaggie hiervan word. Erg jammer dat je zusje niet meer waardering kon tonen. En niets kunnen vinden als kadootje?? Ze had toch iets leuks voor Dano mee kunnen nemen als ze het voor jou echt niet wist....Oeh, daar zou ik ook erg teleurgesteld over zijn. En flauw dus dat je niet eens een bedankje voor het oppassen krijgt. Nou, ja, weet je dat ook weer, doe je vast niet nog een keer Hier lag Lilly vanmorgen na haar eten nog even heelijk te slapen. Komt die stomme vuilniswagen langs, wat maakt dat ding een herrie! Dus Lilly weer wakker, jammer! Nu ligt ze heerlijk in de box te spelen Groet ~Snoozie
Goedemorgen moeders, Hier gisteren dus niet zo geweldig gegaan. Meneer heeft tussen 5 en 10 3x een hazeslaapje gedaan en om 7 uur begon het huiluurtje al dus heb het uit kunnen stellen tot 9 uur en heb toen om 9 uur badje gedaan, daarna gevoed en toen om 10 uur in bedje gelegd en heeft hij geslapen tot 6 uur vanochtend en nu slaapt hij nog lekker, heb wel een goede nacht gehad Snoozie: oh ja lekker irritant inderdaad die wagens die zo'n herrie maken. Liefs
hier giong het niet goed. eva heeft geslapen van 00.00 - 3.30 (wakker van kramp) heb haar om 4.00 maar gevoed.. ze wou weer maar een borst dus moest weer kolven (met moeite 30cc). zij heeft geslapen tot 7.00 en toen moest ik weer heen en weer.. om 7.45 uit gehaalt en om 8.15 gevoed . ze heeft erg krampen weer .. ook 'ruzie' gehad met vriend vannacht...omdat ik er steeds uit moest omdat ik 2 uur al had geslapen en hij nog 0 terwijl hij zelf voor koos om laat naar bed te komen... en toen kon hij niet in slaap vallen omdat hij pijn in zijn been had (terwijl ik dagelijks continu pijn heb).. eva ligt nu op min arm te slapen.(15min) zo weer voeden.
na de hele ochtend te hebben gehuilt ligt ze nu in de box op haar buik te slapen.. ik wist geen raad meer (vriend ook niet) het was of op mijn buik de hele dag of op haar buik.. in bed wil ik haar niet op de buik liggen maar ze schreeuwde zo hard op de rug... (ik ken het gevoel.. als ik kramp heb wil ik ook niet op mijn rug) en dan denk ik.. zal ik haar laten slapen of wakker maken voor haar voeding... beide zijn momenteel even belangrijk.. dat ze goed drinkt en dat ze goed slaapt.. ik weet geen raad meer zelf!!