HELP!mijn baby wil niet slapen!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door winnythepooh, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

ik ben echt super blij met jullie tips en ik ga het dan ook zeker proberen...de vk zei ook al dat ik het te goed (wil)doe(n). qua groei doet hij het echt super want hij was na de geboorte maar 50 gram afgevallen en bij de 4 weken controle van het cb was hij al 5 cm gegroeid en 1 kilo aangekomen (geboortegewicht 3420 50 cm) bij cb 4580 en 55 cm. Verder ik zit bij cb bij de Terp in Capelle, maar ik ben de 1e keer in Utrecht naar het cb gegaan omdat ik toen bij mijn moeder was (hij is in woerden geboren ik verbleef met de bevalling bij mijn moeder en moest hier dus ook 1e keer naar cb volgende keer is bij de terp 23 juli maar ik zit er aan te denken om ze morgen te bellen). Hij ligt nu in de kinderwagen. Ik ga nu naar huis en hij is wakker dan gaat hij in de maxicosi en dan in de auto en dan valt hij waarschijnlijk in slaap en als hij dan thuis komt en ik hem in zijn bedje leg word hij waarschijnlijk weer wakker en kan ik weer gaan beginnen. Ik studeer en de opleiding is vanuit huis dus ik hoef niet veel weg en hij slaapt over het algemeen als ik thuis ben gewoon in zijn bedje nooit in de box en wel in de maxicosi als ik aan het autorijden ben of in de kinderwagen als ik met hem boodschappen ga doen en ga lopen met de kinderwagen naar de winkels.

2. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Nou misschien heb je vanavond nog wat tijd om die sites te lezen en dan kun je morgen een start maken! Sterkte vanavond en morgen.

3. winnythepooh

Hoi,

Gisteravond was ik rond 23uur thuis heb hem toen verschoond, wilde hem een slaapzak aan doen maar die was veel te groot dus die heb ik maar uit gedaan daarna heb ik hem gevoed en rond half 12 ging hij slapen, om half 1 werd hij wakker en lag te huilen maar meer jengelen dus heb ik hem laten liggen en werd hij vanochtend om half 7 wakker (dus ik heb ook lekker kunnen slapen haha). Toen heb ik hem weer verschoond en gevoed en daarna is hij gaan slapen tot half 10, toen weer verschoond en gevoed en daarna in bed gelegd (hij gaf steeds slaapsignalen af na die voedingen) maar toen begon hij hysterisch te huilen ik heb hem toen goed ingepakt met de dekens en zo'n muziekding bij hem gelegd en is hij toch na een kwartier in slaap gevallen, hij lag wel hysterisch te huilen, maar ik heb mezelf voorgenomen om hem dat maximaal een kwartier te laten doen en daarna uit bed te halen als het niet stopt (redelijk toch?). Ik heb alle afspraken voor deze week afgezegd en mijn vader gaat (die woont bij mij in de buurt) voor de hele week boodschappen voor mij halen (lief!)...dus we gaan ervoor!!! Ik houd jullie op de hoogte want de dag is nog lang niet voorbij haha...Ik heb al aardig wat dingen gelezen op de site en ga proberen die rust en regelmaat erin te brengen en te houden natuurlijk.

Liefs,

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Tsja, vervelend.
    Mijn meisje heeft ook wel momenten dat ze heel moe is, maar vecht tegen haar slaap, gewoon niet wil slapen :(. Wat ik doe is lekker met haar op onze slaapkamer zitten, ze slaapt naast ons.
    Ik geef haar daar ook vaak de laatste fles, en ga na de fles als ze nog niet slaapt liedjes voor haar zingen. Alleen maar zingen, ik praat tussendoor niet. Ik zie haar oogjes eigenlijk altijd zwaar worden en ze valt in slaap. De ene keer duurt het een kwartierje, maar het kan ook wel langer duren. En als ze eenmaal slaapt, slaapt ze uren.

Heb zelf als tip nog gekregen om de kamer zo donker mogelijk te houden, zelfs als ze s'nachts de fles krijgt en niet praten.
    Bij mijn meisje werkte dit allemaal goed!

Sux6, en blijf rustig meid!
    Je kind voelt je jou spanning en zenuwen aan.
    Als jij je rot voelt, voelt je baby zich ook zo, voel jij je lekker voelt je baby zich vaak ook goed ;).

Maar een hele klus voor je, het moederschap alleen doen.
    Ik ben overdag alleen met mijn meisje, maar om 16.00 uur is mijn man vrij en ik sta hem soms echt al op te wachten.
    S'avonds is hij lekker met haar bezig en krijg ik de tijd mijn eigen dingen even te doen en me te richten op het huishouden :$;):p.
    Maar als ik er alleen voor zou staan, pfff, alles komt op je alleen terecht. Pittig meid!!!!

5. winnythepooh

Ik had net een wijkverpleegkundige gebeld, nou die mag haar opleiding ook opnieuw gaan doen want dat sloeg nergens op.
    Ik vertel mijn situatie zegt ze, wat is nu eigenlijk je vraag:S:S:S
    En ze zei alleen maar "ja lastig". Dus daar heb ik in ieder geval niets aan gehad. Ze zei me het boek van Blom te lezen over rust en regelmaat dat was het en daar hang je dan een half uur voor aan de telefoon!!!

6. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Het boek van Blom bevat dezelfde info als www.inbakeren.nl dus het praktische advies wat ze je heeft gegeven is wel oké.... maar...... jeetje wat krijg je weinig begrip!!!

Over het huilen: ik vind een kwartier in je eentje hysterisch huilen wel veel, maar dat is geen maatstaf. Het moet voor jou haalbaar blijven en je kindje is er alleen maar bij gebaat als jij het trekt. Dus als het voor jou goed voelt en hij binnen een kwartiertje toch in slaap valt, dan werkt het blijkbaar voor hem en hou jij het langer vol.

Heel veel succes de komende dagen, het gaat zeker verbetering brengen omdat je je focust op wat hij nodig heeft qua ritme. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.

En misschien toch een inbakerdoek of puckababy. Ik gebruikte de Pacco, die hier ook genoemd wordt inbakeren.nl - soorten inbakerdoeken. Dit is de site Pacco, helpt je baby slapen , het is even wennen voor je kindje maar mijn dochtertje vond het heerlijk en ging op een gegeven moment lachen en gapen als ze de doek zag. De 1e paar avonden heeft ze wel een half uur gehuild.

7. konijn999

konijn999 Lid

16 jul 2008
    69
    0
    0
    Bediende
    Verrebroek, 0ost-Vlaanderen

Zoals beloofd, ben ik hier :)
    Hmmm, mijn kindje heeft het in het begin ook moeilijk gehad.
    Ik gaf toen borstvoeding. Ik ben met bv moeten stoppen van de arts omdat ik echt teveel vermoeid raakte. Ik ben toen overgestapt op flesvoeding en vanaf de eerste nacht fv sliep zij door. Ze slaapt nu 10 tot 12 uur aan een stuk.
    Ik heb ook gemerkt dat ze het niet zo prettig vindt in haar bedje of wiegje, dus heb ik haar in de draagmand van de wandelwagen gelegd. Deze is iets kleiner en meestal voelen ze zich dan beter beschermd.
    Wij hebben ook serieus afgezien hoor, en als je je zenuwachtig maakt, wordt het alleen maar erger. Heel frustrerend soms.
    Anders moet je eens proberen voor het slapen gaan een wandelingetje te maken?

Ik hoop dat er tussen de reacties een oplossing voor je is.

Groetjes

8. winnythepooh

Bedankt weer voor de tips...maar nu zit ik met het volgende dilemma.
    Hij heeft vandaag om de 3 uur gegeten vanaf vanochtend tot nu zeg maar (ik geef bv op vraag) en tussen die 3 uur heeft hij geslapen. Nou ben ik dus bang dat hij dalijk na de volgende voeding geen slaap meer heeft of vanacht dus wakker blijft, zit die kans erin denken jullie?

Liefs,

9. winnythepooh

mijn banner klopt niet by the way...hij is 6 weken en 2 dagen, maar ik heb gewoon de goede geboortedatum ingevuld (ik heb hem al 3x aangepast maar hij blijft niet goed aangeven)!!!;)

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dat is even een kwestie van uitproberen maar ik vermoed eigenlijk van niet.
    Vind dat je het goed aanpakt hoor meid, volhouden zo!

11. winnythepooh

Hoi,

Om 5 uur had ik hem verschoond en toen gevoed toen heeft hij geslapen tot half 8 toen werd hij wakker (verschonen en voeden duurt ongeveer 30 min bij elkaar) ik heb hem toen in bad gedaan (omdat de vk gister zei dat dat ook een optie is om savonds hem te baden) daarna gevoed en dat ging tot 9 uur goed, maar toen begon het feest weer...heb hem tot nu (10 uur) bezig gehouden, heb met hem door de woonkamer gelopen en hij heeft in zijn wipstoeltje gezeten en nu ligt hij in zijn bed (op dit moment is het stil hij slaapt dus ff afwachten maar). Ik hoop zo dat hij de nacht ook goed doet...Duimen jullie voor me mee haha

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou hem ook niet onnodig hysterisch laten huilen.

13. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    He ik had je vraag van gisterenavond niet meer gezien. Ben dus heel benieuwd hoe het is gegaan. Ik vermoed namelijk ook dat hij echt niet minder zal slapen 'nachts. Misschien slaapt hij niet door van 10 tot 7 maar dat hoeft ook niet voor zo'n ukkie.

Ik denk dat hij echt onwijs onwijs moe is. Dat duurt echt een paar daagjes om bij te trekken. Die vermoeidheid kan ook een reden voor het huilen zijn.

Hou vol! Je bent echt op de goede weg en ik vind dat je de 1e dag al een mooi resultaat hebt geboekt. Hij heeft al 6 weken geen ritme dus je kunt niet verwachten dat het binnen een dag perfect gaat maar ik heb absoluut goede hoop!

14. winnythepooh

Hey Manon,

Nou ik juig nog niet te vroeg maar ik ben zo trots op hoe het gegaan is vanaf gister tot vandaag. Hij had dus gister een huiluurtje van 21 tot 22 uur, maar daarna heeft hij geslapen tot 01:15 ik heb hem toen verschoond en gevoed en daarna heeft hij geslapen tot 06:00 uur toen heb ik hem weer verschoond en gevoed en daarna heeft hij geslapen tot 11:15 heb hem verschoond en gevoed en ik leg hem nu net op bed en hij slaapt bijna, hoor hem nog wat kreunen...Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat het gewoon door de regeldagen en de moeheid kwam, we zullen zien hoe het de komende dagen gaat, ik ga er zeker mee door! Ik heb al mijn afspraken afgezegd en wil hier zeker voor gaan het is tenslotte ook voor mij!

Liefs,

15. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Ik krijg er helemaal kippenvel van!! Ben zo blij voor je! Je bent er volledig voor gegaan en ziet meteen resultaat, dat is echt geweldig en dan hou je het veel makkelijker vol!

Als hij bijgeslapen is, zal zijn ritme wel weer een beetje veranderen en dan kun je misschien weer eventjes gaan wandelen ofzo.

He echt heel fijn!!

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wat fijn, het gaat de goede kant op!

17. winnythepooh

Hoi

Nou ben benieuwd weer...we gaan de avond/nacht in.
    Vandaag om 14uur verschoond en gevoed daarna geslapen tot kwart voor 5 toen weer verschoond en gevoed en daarna op bed gelegd en is hij gaan slapen. Wish me luck:D

18. winnythepooh

Hoi,

Nou om 7 uur werd hij wakker en toen heb ik hem verschoond en gevoed tot kwart voor 8 ongeveer en toen is hij tot net 5 min geleden wakker gebleven, ik had hem in bed gelegd maar hij ging huilen en toen had ik hem even bij mij in de woonkamer gezet in zijn stoeltje, maar hij zat heel de tijd te geeuwen dus heb ik hem toch maar weer in zijn bed gelegd en heeft hij 15 min gehuild, maar nu is het stil hij slaapt dus ben benieuwd!!!

19. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Klinkt weer helemaal goed!! Ben ook heel benieuwd!

Wat is hij aan het bijslapen he? Volgens mij slaapt hij bijna 2 x zoveel als de dagen voordat je begon.

20. winnythepooh

Ja volgens mij slaapt hij inderdaad 2x zoveel haha, maar helaas is hij nu wakker geworden en hij huilt en ik weet eigenlijk niet waarom ik laat hem maar even huilen misschien dat hij dan weer in slaap valt

Deel Deze Pagina