Ligt het niet aan de kleding? Ik heb een setje van de zeeman en die zag er ook heel lelijk uit na het wassen. Ligt misschien aan de kwaliteit van de kleertjes?
daar zat ik eerst ook aan te denken, maar dat is het ook niet, want het is met alle was op elk programma dus ben denk ik toch bang dat het aan mijn wasmachine ligt. De was blijft ook erg nat als hij klaar is en ook heel erg gekreukt komt het eruit ik krijg het met de strijkijzer niet eens glad en mijn handdoeken worden keihard
Hm dan weet ik het niet, vervelend hoor! Joepie, hier een goede nacht. Ze kwam om 3 uur en heb het speentje erin gedaan. Toen werd ze pas 6.45 wakker! Fles gegeven en wakker in bed gelegd. Ze heeft 5 min gehuilid en sindsdien slaapt ze weer. Over een uurtje mag ze weer de fles.
Rianne: heee wat fijn om te lezen! Hier ook een goede nacht van 22u tot 7u vanochtend en nu wakker voor volgende voeding.
@ Winny : Joepie!!! Lenthe slaapt nog .. zo maar eens wakker maken voor het badje en dan de fles. Vanmiddag al naar mijn ouders, gaan daar vanavond steengrillen. Lenthe heeft daar van de week ook heerlijk in het bedje liggen slapen!
hier een klote nacht weer. vanaf 4 ur met haar bezig geweest even wat positeifs dan weer: Eva doet mee met Baby van de maand.
Rianne: fijne dag vandaag, lekker steengrillen Hier rustig dagje vandaag, het is hele week al druk voor ons geweest. Zit even op internet te speuren naar wasmachine Dano heeft vorige week ook 2 nachtjes bij mijn moeder thuis in het campingbedje geslapen en heel de nacht door geslapen ook, ik sliep toen ook daar (was vanwege die prikjes). Pixie: balen van jullie nacht, hopen dat het vanacht beter zal gaan! Leuk dat jullie allemaal meedoen met baby van de maand. Ik wil graag op jullie stemmen, maar ben echt nog een groentje en weet niet hoe het werkt Liefs,
Hi Meiden, Nog steeds slechtere en betere dagen/nachten bij jullie lees ik...Ja, zo zul je steeds ook in andere fases terechtkomen met steeds zjin nieuwe 'probleempjes'. Maar jullie zullen ook merken dat er op een gegeven moment een 'natuurlijk' ritme ontstaat. Pixie, ik hoop dat jullie een veel betere nacht hebben gehad, want vanaf 4 uur in de weer zijn is echt slopend! Winny, ben je al over het wasmachiene-mysterie uit?? Hoeveel toeren centrifugeert hij? Want is natuurlijk niet normaal dat je was nog heel nat uit de machiene komt. Wat voor een machiene heb je?? Hier is Lilly druk aan het staan, trekt zich de hele tijd op aan de spijlen van de box, weet dan alleen niet hoe ze weer beneden moet komen Dus ja, dan maar brullen! Gister een gezellige picknick met familie, sta ik zo op een wesp! Hij hing nog in mijn voet toen ik keek. Wat kan dat pijn doen zeg, nu doet mijn voet nog steeds zeer! Al was ik allang blij dat hij niet Lilly had gestoken. Fijne dag allemaal! Groet Snoozie
Goedemiddag dames, Hier meneer van 22u tot 6.30 geslapen vandaag (mama blij). Toen tot 10 en daarna tot 1 en nu ligt meneer ook weer heerlijk te slapen, in mijn bed wel te verstaan, zit er naast hoor! Hoe is het met jullie gegaan vanacht? Net even een vriendinnetje op kraambezoek gehad en vanavond komt zuslief met haar vriend pannenkoeken eten (jammer dat Dano dat nog niet kan). Snoozie: daar wachten we dan maar op zeker haha (op die fases). Ik kijk het nog even aan met die wasmachine ik heb er echt even geen geld voor, mams wil het voorschieten, maar vind het ook zo zonde van me geld joh, dat ding doet het gewoon alleen niet optimaal...Het is denk ik een 1200toeren het is een whiteline. Haha hey wat leuk joh dat ze zich al zo lekker aan het optrekken enzo is. Ai so dat zal flink pijn gedaan hebben ja van die wesp (weps ) gelukkig dat hij Lilly niet geprikt heeft inderdaad. Ik zou ook wel lekker willen picknicken zeg, donderdag wordt het 30 graden en iedereen is natuurlijk aan het werk, zit me rot te verzinnen wat ik zal gaan doen met me babytje. Iemand tips? Ik ga denk ik toch maar naar een osteopaat, want hij gebruikt de hele rechterkant van zijn hoofd tot voet bijna niet, hij doet alles met linkerkant, naar links kijken, links handje gebruiken enzo, niet dat hij verlamt is aan de rechterkant, maar die gebruikt hij gewoon minder dat valt me wel op, misschien een werveltje vast aan die kant ofzo??? Liefs,
ik snap niet wat aan de hand is maar Eva kan opeens niet langer dan 4 uurtjes slapen meer.. ze slaapt dus niet meer door.. we waren zo goed bezig.. ze sliep zo netjes van 00.30 tot 6.30 en nu opeens is het weer tot 4. (dan van 00.00) maar waarom? ik probeer niet te veel over na te denken en gewoon verstand op nul en maar doen.. maar toch.. ik moet over paar weken alweer werken.. hoe moet dat dan? ze gaat dan wel weer verder slapen daarna maar komt dan weer om 7.30 en daarna heeft ze moeite en is het wel snel einde zaak want ze wil dan niet meer en moet bij mij dan op de buik..zodat ik een klein beetje verder kan indutten (werkt niet ..maar 5 minuutjes en dan weer ogen open en zo herhaalt het)
Pixie, wat ontzettend balen zeg, het zag er zo goed uit! Irri dat je steeds maar weer meot bedenken waar het aan zou kunnen liggen en je de hele truccen-doos weer open moet maken om toe te passen. Ik hoop dat het vanacht een stuk beter zal gaan! Succes!
balen Pixie! Wist je maar wat het was he ... Hier gaat het super. Ritme van 7-11-15-19-23 en afgelopen 2 nachten kunnen rekken met speentje. En als ik haar op bed leg huilt ze volgens mij niet eens meer! Alleen wel de fles van 19 altijd een huiluurtje!
hoi meiden, mag ik met jullie meekletsen? Emma is nog wel jong maar ze komt echt om de 3 uur, dus 8 voedingen per dag en volgens de kinderarts is dat eigelijk wel veel... hij had het over afbouwen maar hoe dan? En overdag is ze zoooow super wakker. Ze slaapt eigelijk maar een uurtje of 2 overdag en wil dan vermaakt worden door ons. Overdag bijslapen is er voor ons dus ook niet bij. Misschien kan ik hier wat tips opdoen. Ik ga morgen voeding voor hongerige babys halen en die wil ik bij de laatste voeding en s nacht gaan geven. Even kijken of het wat uithaalt. Iemand hier ervaring mee? groetjes Debby
Hoi Debby, jouw meisje is gewoon nog hartstikke klein en heeft toch een prima ritme voor die leeftijd voor 's nachts. Dat ze overdag niet slaapt, kan er zeker mee te maken hebben dat ze 's nachts niet wat langer slaapt. Ik zou het meer in het regelmatige ritme zoeken zoals aan het begin van dit topic uitgebreid is beschreven en niet meteen naar andere voeding grijpen. Als ze goed groeit, dan is de voeding gewoon voldoende en heeft ze teveel indrukken om goed te slapen.
Joepie vannacht doorgeslapen, zonder wakker te worden voor de speen!!! Om 6.30. Ben weer weg, krijg zo kraamvisite (ja, nog steeds ... )
hoi debby, lastig is dat.. het afbouwen is zeer moeilijk..alleen om een voeding eraf te halen.. want dat betekend uitstellen bij ALLE voedingen. steeds ietsjes langer laten wachten. Steeds iets meer in elk flesje. (geloof ik.. ik geef borstvoeding dus weet niet zeker hoe dat werkt met kv) Wat je zou kunnen proberen om Emma te laten slapen over dag is inbakeren.. maar je zou ook eerst kunnen proberen om haar in een draagdoek te dragen.. DAt vinden de kleine babies heerlijk en vallen zo in slaap. Je zou dan kunnen proberen haar voorzichtig uit de draag doek dan te halen en zo in bed te liggen. als ze wakker wordt, dan troost je haar daar in de bedje , aaien over haar hoofdje, eva vind het heerlijk als we met de vinger over haar neus wrijf.. in richting van oogjes dicht vallen!! dan vallen ze ook vaak dicht (als ze slaperig is). Ik weet niet hoe jullie omgaan met emma als ze huilt.. herkennen jullie wel haar slaap huil?
eva heeft vannacht tot 5 uur geslapen ..yoopie!! daarintegen lag ze dan weer bij ons om 7.30 ..grrrr...komt wel komt wel!!
Het probleem is dat de kinderarts ook vind dat ze best veel drinkt. Ongeveer 7 of 8 keer 120/4. Emma is prematuur geboren (met 34,4 weken) en moest in gewicht best bijkomen omdat ze 1990 gram woog. De laatste weken kwam ze ongeveer 400 gram per week aan. Nu weegt ze ongeveer 3400 gram en ze gaat ook minder per flesje drinken (ze laat steeds 50 ofzo staan) dus ik denk dat ze ook niet meer zoveel bij hoeft te komen. In het ziekenhuis raadde ze ons echt aan om haar s nachts te proberen door te laten slapen, maar ja ze word nou eenmaal wakker omdat ze honger heeft... Overdag huilt ze niet heel veel. Alleen als we haar neerleggen, ze wil eigelijk gewoon de hele dag lekker bij ons zitten. Soms als we gaan wandelen dan valt ze wel in slaap maar word dan na een half uur al weer wakker. s nachts slaapt ze de laatste tijd wel heel goed. (afkloppen) Ze gaat direct na haar flesje weer slapen. In het begin heb ik wel eens hele nachten met haar opgezeten. Ze slaapt dus op zich nu goed ik vind het alleen jammer dat ze wakker word voor een voeding.
maar dan is het toch niet zo erg. dat doorslapen komt vanzelf wel. Eva is al bijna 3 maanden en slaapt ook nog niet door. ja en haar doorslapen was dan ook maar 6 uurtjes. heb je al geprobeerd Emma in te bakeren? Geef je emma een speen?