nou 6 uur lijkt me al heerlijk! Inbakeren heb ik nog niet gedaan maar vind het daar eigelijk te warm voor nu. Emma wil ook geen speen, ja 1 minuut en dan wordt ze heel boos en spuugt hem uit. Vandaag doet ze heel raar. Ze wil maar 50 per keer drinken. Krijg er echt niet meer in. En vervolgens komt ze weer na anderhalf a 2 uur... Vind het trouwens ook niet heel erg hoor, maar alle babys van de meiden van mijn zwangerschapscursus slapen al door (nou ja minstens 5 a 6 uur dan) en bij de juni mamas slapen ook al heel veel babys door. Dacht dat het aan mij lag... en de kinderarts die dat dan ook nog zegt...
nou 6 uur lijkt mij ook heerlijk. dat is maar een week zo geweest. zo'n kleintje zoals jij hebt haalt dat nog niet. maar het komt wel. gewoon geduld hebben. debby ik snap precies hoe je je voel dat alle andere babies doorslapen en die van ons niet. maar vergeet niet dat je beeb vroeg geboren is en heeft een wat moeiijk start gehad en ook nogeens een hele fijne lichaampje.. doorslapen heeft ook vaak erg met gewich te maken. zodra je kindje een beetje bij de 4 kilo komt zou de 6 uur misschien meer komen. Ja het inbakeren ben ik mee eens het wordt inderdaad beetje warm om dat nu te doen. je zou ook met een hydrofielluier kunnen proberen in te bakeren met alleen rompertje dan.. jammer dat emma de speen niet pakt. welke heb je? ik heb eccht alle speentjes in huis want we hebben echt alles moeten proberen. lijkt bijna alsof Emma aan het regelen is ...??... hoeveel drinkt ze dan op die momenten? klein beetjes? vervelend is dat he als ze zo vaak komen. en maar niet verzadigd raken. gebruik jij trouwens kunstvoeding.. je zeg wel fles, maar bedoel je kv of bv?
sja misschien als ze 4 kilo weegt. Vorige week donderdag woog ze 3400 gram... Ja ik geef kunstvoeding. Omdat Emma prematuur geboren is kan ze niet goed aan de borst drinken. Ik heb 5 weken lang alles gekolfd maar werd dat zo zat dat ik op kv ben overgegaan. En jij borst of fles? Ze drinkt nu elk anderhalf uur 50 ongeveer. Totaal van vandaag zit ik op 450 en ze moet nog 1 of 2 voedingen dus het minimum gaan we wel redden. Ik heb een bibi speen en eentje die we hebben gekregen. Een ajax speen, merkloos denk ik. In het ziekenhuis hebben ze ook nog van een flessenspeen een fopding voor haar gemaakt met een washandje erin in de vorm van een flesje. Beetje moeilijk te omschrijven maar zelfs die wil ze niet... Eva was trouwens ook niet zo zwaar bij de geboorte zie ik. Maar ze is wel goed bijgekomen. Nou ja ik hoop maar dat het over een maand of zo beter gaat. Over 11 weken moet ik weer werken. (Ja lijkt nu nog ver weg maar toch) en dan zou ik het toch niet zo fijn vinden die slapeloze nachten.
ik geef borstvoeding. misschien zou je nog een poging kunnen maken met een difrax combi speen. als je 3 euro nog wat voor over hebt Eva had inderdaad ook een klein moeilijke start met voeden en slapen maar inmiddels doet ze het vrij goed. afgelopen paar dagen slaapt ze minder uren weer maar ga ervan uit dat dat ook niet blijft. Ik weet bijna zeker dat emma over een maand het beter zal doen idd ik snap helemaal wat je bedoel. ik had het laatst hier ook over dat het waren maar 2 uurtjes van 6 uur doorslapen tot 8 uur doorslapen maar het lijkt ZO ver weg.. inmiddels is het weer van 4 á 5 uurtjes tot 8 uurtjes hihi.. begrijp helemaal wat je bedoel. ik had over een week al weer moeten beginnen maar hoe het nu gaat had ik dat niet getrokken.. dus heb ik 3 weken vakantie aan vast geplakt!
Hallo allemaal, Debby: Welkom! Pixie heeft gelijk, iedere baby is anders en de 1 slaapt eerder door dan de ander. Ik weet niet precies hoe dat zit met fv en kan je daar helaas geen advies over geven. Ik neem aan dat er per baby en per gewicht beetje aangegeven wordt hoeveel cc je moet geven toch? Pixie:Hoe is het bij jou gegaan vandaag? Rianne: En bij jou? Alles nog steeds goed? Snoozie: Bij jou ook nog alles goed? Hier heeft meneer gister van 22u tot 7u geslapen en toen tot 11 en de rest van de dag beetje wakker geweest en hazenslaapjes gedaan en is wat huilerig vandaag, weet ook niet waarom. Heb weer het badje gedaan sinds een week (wel elke dag gewassen hoor)! Heerlijk vond hij het! De slaapzak is toch tegen het draaien? Die doe je dus aan zodra ze gaan draaien toch? En gebruik je dan ook een rompertje of pyama of dekentje erbij? Naar mijn idee alleen rompertje toch? Hebben jullie ook wel is als je je baby in bad doet dat wanneer je water over je baby heen schept je het soms wel is te hard doet en het in zijn gezichtje komt dat had ik vandaag, hij heeft het volgens mij niet binnen gekregen. En als je je baby in bad doet houdt je toch 1 armpje vast, dat je soms naar dat armpje kijkt en denkt oeps hij wordt beetje paars haha dat heb ik ook wel is, dan knijp ik te hard in dat armpje en wordt dan beetje paars en laat ik gelijk los. Ik heb 2 badzitjes van marktplaats vandaan gehaald, maar er zit geen beschrijving bij en heb al op prenatal gekeken,maar kan niet echt eruit halen vanaf welke leeftijd en tot welke leeftijd het nou bedoeld is, zie bijgaande foto. Kunnen jullie mij dat vertellen? Want hij past bijna niet meer in zijn badje. Manon: Hey, alles goed? Af en toe ff bijlezen? Vinnies: Hoe is het bij jou? Liefs,
hoi winny.. wat gaat het goed met dano en zijn slapen. hij wordt wel een overdag wakker kindje of niet? hihi de linker kan je nu al gebruiken en zodra dano ZELF kan zitten kan je de rechter zitje gebruiken. ik gebruik ook de linker al.. maar die van mij ziet ietsjes anders uit. van de kruitvat gekocht Eva sliep in de draagdoek boodschappen doen (45min) en toen weer van 15.00 tot 17.30 en weer van 18.30 tot 19.30 en nu net weer in bed gedaan. ze lag net naast mij en zag ineens dat ze sliep ...dus in bed gelegd. ik stap van het inbakeren af omdat ze 2 dagen geleden echt erg zweterig eruitkwam.. vind geen fijn idee voor de hete nachten.. binnenkort is het hittegolf en dan wil ik wel ervan af zijn.. ik heb haar nu in een slaapzakje. en toevallig heb ik net hetzelfde vraag moeten stellen aan mijn schoonzus. idd alleen een rompertje. maar dan met lange mouwen!
Pixie: ja overdag slaapt hij niet zo veel meer en is hij inderdaad veel wakker en als hij dan gaat slapen wil hij in mijn bed slapen dus dat laat ik dan maar toe en blijf ik erbij zitten savonds en sochtends slaapt hij gewoon in zijn eigen bedje dus ik vind het niet zo erg en overdag zijn het toch hazenslaapjes van maximaal 30 min. Vanavond had ik hem in badje gedaan en om de tijd te rekken voor volgende voeding ben ik even buiten gaan wandelen met hem in de kinderwagen, maar toen heeft hij niet geslapen, hij ligt nu op bed. Bedankt voor je antwoorden dan ga ik die linker al gebruiken denk ik, want wordt ook zwaar op me arm leunen heel de tijd. De mijne komt van een vrouwtje van marktplaats ik weet niet wat voor merk het is of waar het vandaan komt. Eva slaapt goed overdag he? Alleen snachts nog niet helemaal door toch? Komt wel joh, het gaat al de goede kant op toch? Dano was vandaag erg huilerig, denk dat hij last van zijn buik had, heel de tijd overgeven en scheetjes laten. Bah, komt er een hittegolf? Gelukkig komt de zon niet aan de kant van zijn kamertje. Ja is beter denk ik als je niet meer inbakert, is denk ik ook te warm voor Eva ja. Heb je gewoon een zomerslaapzak? Welke maat? Ik heb er 1 van prenatal, maar ik vind hem zo groot, maat 70/90 staat erop geloof ik, maar zijn standaard maten toch? Die arm en hoofd gaten zijn zo groot, vk zei toen dat dat niet mocht, moeten kleine gaten zijn. Oh dus je doet rompertje met lange mouwen en dan slaapzak, oke goed dat ik het weet!
Hallo Meiden, Welkom Debby, gaat het vandaag al wat beter met het drinken van Emma? Ik hoop het wel voor je. Hier heeft ons meisje ook in het begin heel slecht gedronken, ik was soms wel een uur bezig met de fles! Heel vermoeiend. En maar steeds horen 'ze pakken echt wel wat ze nodig hebben' je wilt het wel geloven, maar het duurt even voordat je er op vertrouwd! Pixie, goed dat je het inbakeren aan het stoppen bent, lijkt me inderdaad erg warm nu. Jullie Eva is dus ook een vroege tante?? Daarvan kan ik niet beloven dat dat ook maar een fase is hoor (ik hoop het wel voor jullie!). Lilly was altijd al vroeg wakker en dat is helaas nooit meer anders geworden. Ze is altijd tussen kwart voor 6 en half 7 wakker...nu dus nog steeds :S Winny, wat een lekkere nachten maakt Dano! Nu alleen nog iets meer slaap overdag Ik doe ook altijd een slaapzakje met een rompertje (al het heel warm is, hier wordt het soms 26 graden op haar kamer, doe ik een korte mouw romper aan, maar dat moet je dus even inschatten. Verder gebruik ik geen dekentje of lakentje. Waarschijnlijk staat in die van jou 74/90 (de maat) dat lijkt me inderdaad nog wat groot voor Dano. Bij de hema/zeeman/wiebra etc. kun je ook gewoon kleinere kopen in dezelfde kledingmaat die hij nu draagt. Want als het hoofdgat te groot is, zouden ze erin kunnen zakken en dat zou verstikkingsgevaar kunnen opleveren. Hier alles goed, soms is ze een beetje hangerig omdat er 2 tanden aan het doorkomen zijn. Ze is zich nog steeds veel aan het optrekken en kijkt dan helemaal trots, alleen begrijpt ze nog niet hoe ze weer omlaag moet komen! Vandaag moet ik aan de studie, bleh, helemaal geen zin in want het wordt prachtig weer! Nou, ja, gelukkig morgen en overmorgen wel echt 'vrij'. Jullie dus bijna weer aan het werk, het verlof duurt ook eigenlijk te kort he?? Zou van mij wel wat langer morgen, gewoon lekker 20 weken na je bevalling! Groet Snoozie
PFFFFFFFFFF GRRRRRRRRRRRRR :x:x:x:x:x HIJ WIL NIET SLAPEN MEER OVERDAGS!!!!:x Ik snap er niets meer van...Hij heeft gegeten, schone broek, geen buikpijn, niet te warm niet te koud, maar slapen HOOOO MAAR, ik word gek vandaag, echt, ik ben het ff helemaal kwijt en hysterisch huilen dat hij elke keer doet als ik hem in bed leg en dan haal ik hem eruit is er niets aan de hand, ik kan hem dan echt niet langer dan 5 min laten liggen als hij zoooo huilt, weet iemand wat het is? Want ik weet het ff niet meer Debby en Snoozie: Wat een leuke meisjes hebben jullie zeg!!! Ik heb een slaapzak maat 70 gekocht bij Wibra ik kon geen kleinere vinden, ze zei dat ik hem terug mag brengen als hij niet goed is, Debby waar heb je die gekocht? Want ik ben bang dat deze dus ook nog te groot is voor hem.
wat lieve kindjes zag ik ..debby en snoozie.. winny wat vervelend als je opeens weer het gevoel heb dat je weer achteruit gaan he? eerst hield je dano akker overdag zodat hij snachts kon slapen. liet je hem slapen overdag en ging hij goed slapen snachts en nu opeens kiest hij er zelf voor om overdag niet te slapen. zou allemaal meevallen als hij niet zo huilde toch? ik zou zeggen dat hij toch moe is. hij is het overdag slapen misschien verleert. Ik zou toch proberen hem in bed te houden en daar troosten..even zingen aaien enz.. ik heb mijn maatje 56 slaapzak van een ander gekregen maar is van prenetal! vannacht kwam eva om 3.30 en sliep weer om 4.00.. ik sliep pas om 5.00 (kon moeilijk mijn gemak en rust vinden) en om 6.11 werd eva weer wakker maar heb uitgesteld met speentje tot 7.30. toen gevoed en weer in bed.. heb tot 8.30 met haar gezeten tot ze de slaap pakte want ik was niet van plan haar weer in bed te nemen en wou toch nog even slapen.. heb dus uitendelijk geslapen van 8.30 tot 10.00. ik schrok wakker toen ze ging huilen over de babyfoon.. ik schrik nooit van haar huilen..hihi maar ik was ver ver ver in dromenland.. toen heeft mijn vriend haar gehaald. en zo zag haar overdag slapen eruit: 10.30-11.30 geslapen op onze bed (met voedingskussen omheen) 12.45 tot 13.45 in draagdoek bij mama 14.30-17.30 eigen bedje 18.30-19.00 tijdens boodschappen en nu ligt ze rustig wakker op de buik in de box.. moet zeggen dat we steeds minder infacol nodig hebben. vanochtend een pipetje nodig gehad.
Misschien heb je iets aan het boek: lekker slapen zonder huilen van E. Pantley. Heb ik veel tips uit gehaald. Wil ie niet gewoon bij je zijn? Of regeldagen? Misschien dat een draagdoek een idee is?
Pixie: ja ik snap niet wat er aan de hand is vandaag met hem. Hij heeft net gegeten en schone luier enzo en heb hem net op bed gelegd, maar weer gelijk hysterisch huilen, ik heb hem nu echt laten liggen want ik weet het anders ook gewoon ff niet meer, misschien niet goed, maar na 15 min is het toch stil geworden, misschien gewoon inderdaad oververmoeid, maar ik probeer hem toch echt te laten slapen smiddags maar als hij dan zo hard gaat huilen kan ik hem echt niet laten liggen en leg ik hem bij mij in bed en dan doet hij hazenslaapjes van maximaal 30 min en dan is hij weer wakker dan ga ik met hem wandelen en slaapt hij weer 15 min ofzo en dan even met de auto weg weer even 15 min slapen ofzo, want ik wil graag dat hij slaapt, bij mij in mijn armen gaat hij niet slapen dus draagdoek heeft geen zin. Hoe is het met jullie verder gegaan vandaag? Ik ga afsluiten en doe morgen weer verslag, Doeg xxx
kan je niet een draag doek van iemand lenen om het gewoon te proberen? dd is toch wel wat anders dan aan de arm. denk dat hij je bedje gewoon fijn vind snap dat je wil dat hij lange slaapjes doet.. maar hazenslaapjes zijn ook slapen.. ik vraag mij namelijk soms af of de reden dat eva niet doorslaapt is omdat ze zo lang overdag ook slaapt.. haar slaapjes zijn namelijk allemaal lange slaapjes bijna. kan je in de woonkamer bij je thuis met de wandewagen lopen ? dat hij daarin inslaap valt? Maar even serieus ... het enige manier is echt hem laten leren in slaap te vallen.... zonder hulp! misschien heeft hij gewoon zijn dagje niet. kan toch? was wel warm... hij had het zichbaar niet warm maar misschien had hij er toch wel last van. anyways. eva ligt er al in!
Goedemorgen, Ik ben er erg vroeg bij, maar ik kon niet meer slapen dus ben er maar uitgegaan. Hoe is het met jullie vanacht gegaan dames? Hier van 22u tot 6u (gevoed) en hij slaapt nu nog denk tot 11u. Ik weet al wat er met Dano is...Hij is met zijn 12weken sprong bezig. Ik heb het boek Oei ik Groei en daar staat precies in hoe het in zijn werk gaat, Snoozie jij kent het boek toch? Hij heeft al die kenmerken die bij die fase horen dus weet bijna wel zeker dat dat het is. Er staat in dat jongens over het algemeen minder slapen en meer huilen dan meisjes en zeker in zo'n fase, vandaar dat hij dus zo weinig wilt slapen en zoveel huilt, ook staat er dat ze dan troost zoeken bij de duim en hij zit echt de hele dag aan zijn vingers te zuigen als troost en wordt inderdaad stil als hij bij mij is, dus misschien is een draagdoek niet zo'n slecht idee, maar al die uitgaven ik kan het even niet meer aan...al handkolf toen gekocht, slaapzak, boeken en ga zo maar door, is er niet een andere goedkopere oplossing? Ben nog steeds alleenstaande studerende moeder met een studiefinanciering he dames hahaha maar echt heel erg bedankt voor jullie begrip en jullie adviezen!!! mmmmuuuuaaaa (=kus) Liefs,
goede morgen.. hier ook vroeg uit. ik kap ermee nu met elke keer proberen vechten voor meer slaap. ik ga nu gewoon erit zodra eva mij zo aankijkt en glimlacht nu!! hiihi moet toch langzaam aan gaan wennen om vroeg eruit te gaan voor mijn werk oh is er een 12 weken sprong. dacht dat de volgende rond de 19 weken was. dan zou mijn vriend wel gelijk hebben.. zou eva toch last hebben van een sprongetje dat zo zo vaak komt (ook snachts)? ze sabbelt ook vaker aan haar handjes.. ook na het drinken.. dus is geen honger. gappig zeg dat ons kindjes zo anders op de sprongetje reageren. ja ik snap helemaal wat je bedoel met al de kosten die bijkomen.. dan denk je zodra je alles in huis hb bij zwangerschap.. alles in huis te hebben en dan toch komen er ander dingen erbij. als je op de topic draagdoek mamas gaan kijken is er daar iemand die draagdoeken maken voor wel 35 euro geloof ik. ik heb laatst ook een electrisch kolf voor 185 euro aangeschaft. leeg bankrekening!!
Wie herkent dit?! - Overdag slaapt meneer prima, b.v. en in de box spelen en met mama knuffelen en dan weer naar bed. 'S avonds tussen 7 en 10 geen land mee te bezeilen!! Alleen maar wakker en het liefst alleen maar willen drinken of lopen... Wat wel een leuke bijkomstigheid is, boefje slaapt de hele nacht al door! 3 dagen achter elkaar wakker door de wekker van mijn vriend die natuurlijk gewoon mag gaan werken, daar wordt ons mannetje wel wakker van. Even voeden en dan weer slapen tot een uurtje of 9! Wat is er dan 's avonds aan de hand?! (leuk voor de visite )
Hey Meiden, Pixie en Winny, denk idd echt een sprongetje...de 4 maanden sprong was hier heel heftig, dus hoop dat dat bij jullie beter zal gaan. Maar Lilly werd 2 weken lang zo'n 3 keer per nacht gillend wakker en daarna was het ineens weer voorbij, gelukkig Winny, je zou van mij het e.e.a. kunnen lenen (bijv. ook een passend slaapzakje ). Ik heb zowel een draagdoek als babybjorn, en dus een slaapzakje en...nou ja, vanalles...je kunt me even pb als het je wat lijkt, moeten we alleen even bedenken hoe we het bij jou krijgen Deb, wat naar he die huilperiode van 7 tot 10. Als je het begin van dit topic doorleest, dan worden daar tips voor gegeven omdat die meiden hier precies hetzelfde hadden! Wel heerlijk dat ze al zo goed doorslaapt. Hier alles goed, meisje net in bed gelegd (wilde vanmorgen geen ochtend dutje doen) en wel even gejengeld, maar heb haar laten liggen en nu is ze volgens mij gewoon in slaap gevallen, ben benieuwd voor hoe lang! Wat een heerlijk weer he?? Ga er zo maar eens lekker op uit! hoe gaat het met jullie! Groet Snoozie