HELP!mijn baby wil niet slapen!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door winnythepooh, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Trouwens, bedenk ik me net, ik heb ook ooit wel eens de babyslaapgids gedownloawd. Maar dit gaat voornamelijk om kindjes te helpen doorslapen 's nachts die geen nachtvoeding meer hoeven te krijgen. Zo staan er een aantal tips is, wie die wilt, kan me pb' en dan mail ik hem naar je.

Groet Snooz

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Hoi Dib dat heet de huiluurtje.. die inderdaad wel uren kan duren. Het enige dat helpt hier is Eva bij mij nemen ..buik op buik of naast mij op de bank op haar buik laten liggen.
    Het is inderdaad vervelend voor de bezoek of avondje uit zo te zggen!!

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    nou het middagslaapje zit er dus niet in vandaag :(
    ik heb een minneola gegeten ... en daar lijkt ze last van te hebben.. was te proberen!

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik had ook de eerste dagen dat ze niet wilde slapen ze wilde bij ons liggen!
    Ze sliep bij me in bed en mijn vriend op de bank ;) Nou dat hielden we 2 dagen vol, ik kon wel huilen.

De VK zag dat ons ledikant van IKEA was en er dus 1 kant van de ledikant verwijders kon worden.
    En die kant schoof ik tegen mijn kant van het bed aan.

Sindsdien gaat het wel goed!! (ff afkloppen:p)

Zie foto!

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    dat is wel een uitstekend manier voor de eerste weken. Ik had zelf een wieg in de kamer. de bedoeling was om eva daarin te laten slapen voor 2 maanden. maar na een maand kon ik zelf moeilijk slapen door haar gekreun enz.. en heb 2 weken later haar naar haar eigen kamer overgezet. kost meer moeite met heen en weer lopen snachts ..en kan er soms gek van de pijn worden .. maar ik slaap gelukkig nu wel tussendoor ..ook al slaapt zij niet.. want ik hoor haar niet meer want babyfoon staat op niet zo sensitief ;)

maar ik ken haar huiltjes en geluidjes al inmiddels vrij goed..waar ik dus op moet reageren.. dus soms hoor ik haar wel over de babyfoon en hoef ik niet eruit want ik weet dat het weer vanzelf over gaat.

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ps. in de eerste weken toen ik geen keus had om de wieg naast mijn bed te halen.. had ik wel zo'n 'setup'zoals jij hebt willen hebben.. want mijn arm werd lam en sliep omdat het over de randje van de wieg moest vaak hangen doordat ze weereens de pink nodig had.

7. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Goedenavond dames,

Hier heeft meneer vanmiddag op geslapen, maar wel in mijn bed:D daarna in de auto en toen vanavond even in mijn armen en nu lekker in zijn eigen bedje.

Pixie: er staat in het boek dat je moet rekenen vanaf de uitgerekende datum, jij bent toch te vroeg bevallen? Dan kan ze nog niet op de 12weken sprong zitten. Ik ben met 41 weken bevallen dus moet ik er nu 1 week bij plakken en dan zit hij op 11,5 weken en dan begint de 12weken sprong al.

Snoozie: Heel erg lief van je, ik ben zeker geinteresseerd. Ik was vandaag weer bij de Prenatal, gister ook al, wat een K*T winkel vind ik het, sorry dat ik het zo grof zeg, maar gister wilde ik voor iets kijken waar ik mijn melk mee kon bewaren in de vriezer gelijk proberen ze met het duurste van het duurste aan te smeren en ik vraag, wat moet ik ermee (20 bekers) ja dat gebruikt iedereen zegt dat meisje, ik zeg voor wat? Ja om in te vriezen, ik zeg 20 bekers om melk in te vriezen? Nee is ook voor hapjes. Maar hapjes zet je toch gewoon een dag in de ijskast en geef je het de volgende dag toch weer? Of vries jij dat ook in? Vandaag ook weer, ga ik kijken voor slaapzak, zegt ze dat ik maat 70 moet nemen, ik zeg maar dat is te groot, zegt ze ja dan moet je het dichtnaaien en wil ze me gelijk weer de duurste aansmeren, dus ik zei nou laat maar ik ga er weer vandoor. Ja zegt ze nog, als hij te groot is moet je het vastmaken aan het bedje:$:( Dat is het eerste wat ik geleerd heb NOOIT JE KIND vast maken aan het bedje. Dus nou ja al met al heb ik dus nog steeds geen slaapzak, ja heb ze wel, maar te groot en te warm.

Zeker heerlijk weer zeg, morgen nog warmer, maar kan er nog niet echt van genieten, ben toch nog veel bezig met de kleine enzo en alles in orde maken in huis, want over 2 weken moet ik ook weer naar school, maar probeer af en toe een wandelingetje te maken buiten.

Liefs

8. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ik weet dan niet wat gaande is met eva dan wat ze zit zo te sabbelen op haar handjes opeens.dat kon ze niet.. nen u ineens zijn ze niet uit haar mond te houden. ik moet zelfs 3 á 4 keer haar handje uit haar mond halen tijdens het drinken.. hahaha

en ik vraag mij nog af waarom ze dan opeens voor nachtvoeding zo vroeg komt.. zou het dan door de warmte komen?

9. winnythepooh

Pixie: zou best misschien wel kunnen door de warmte. Hier ook, hij ging om 21.30 slapen en had om 21u gegeten en hij werd vanacht ook wakker om 00.15:$:(, nou dat heb ik in geen tijden gehad, aangelegd en toen weer in bed gelegd en daarna sliep hij tot 06u.

10. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    eva heeft doorgeslapen vn 00.30 tot 5.30 maar daarna kwam er niet veel van slapen meer :(

11. winnythepooh

Pixie: hoeveel weken ben je te vroeg bevallen? Ze kan ook nog in haar 8 weken sprong zitten? Mijn mannetje begon ook al aan zijn vingertjes te zuigen toen hij net 8 weken was.

12. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ze is 1 week 1 dag voor uitgerekende datum geboren

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo meiden,

Ik las hier jullie topic en besloot even mijn hart te komen luchten.
    Ik zit er een beetje doorheen...

Zoontjelief is ruim zes weken en was een hele makkelijke baby. Sinds een tijdje (begon twee weken terug) komt hij moeilijk in slaap (alleen bij papa of mama) en doet hij overdag alleen hazeslaapjes. Hij had ook véél buikpijn en kon daardoor niet goed in slaap komen.
    Nu ben ik eergisteravond begonnen met rust en regelmaat volgens Ria Blom. Hij heeft eerste avond tien minuten gehuild, getroost (ik vind een half uur echt te lang!) en toen na vier minuutjes in slaap gevallen. Gisteren heeft hij eigenlijk de hele dag geslapen, kon hem na een voeding zo weer in bed schuiven, hij was echt aan het inhalen. Gisteren dacht ik ook: Dit is het! Tevens heb ik medicijnen voor zijn darmpjes en dat gaat nu een stuk beter. Al met al kan ik wel zeggen dat hij langer slaapt en er al een ritme ontstaat.
    Maar nu heb ik het even moeilijk. Vandaag heb ik het schemaatje wakker worden-voeden-spelen op schoot-spelen in de box-bij eerste vermoeidheidsteken naar bed opgevolgd. Af en toe huilde hij bij het naar bed gaan, maar niet langer dan tien minuten. Wel bekroop het gemis-gevoel; hij ligt nu de hele dag zowat boven, alleen in zijn kamertje, is dat wel goed na zes weken?? Doe ik hier wel goed aan? Wat nou als m'n kleine frummel me zo hard nodig heeft en laat hem daar in zijn eentje liggen?
    Verder heeft ie net wel een tijdje gehuild voor ie in slaap viel. Heb twee keer moeten troosten na tien minuten (niet uit bed gehaald) en ging de laatste keer ging ie weer huilen en nu slaapt ie maar hij heeft de knuffel waar mijn geur aan zit naar zich toe getrokken en sabbelt daar af en toe op. Nu mist ie me vast en ik vind het zo'n rotgevoel...
    Zeggen jullie eens, doe ik het wel goed of ben ik te hard voor hem? Mijn hart doet zo zeer! Ik kan er wel om huilen...

Groetjes,
    Ireen

14. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    en geven jullie een speen bij het rust en regelmaat verhaal en wanneer geef je die dan? Als ze blijven huilen?

15. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    Hoi Ireen, het gaat de goede kant op.. Je zoontje haalt nu lekker in ..en een uitgeruste kindje slaapt beter.. zeggen ze! :D

op antwoord op je vraag of het zielig is en of hij je nodig heeft. als dat zo is dan zal hij het laten weten door te huilen toch?

blijkbaar vind hij het toch wel prima daar in zijn bedje. Als eva rustig is in de box vind ik het hetzelfde als rustig zijn in haar bedje.
    je kan toch ook niet de hele tijd vermaken?
    natuurlijk als hij aan een stuk door huilt dan moet je natuurlijk hem bij je nemen en als hij pijn hebt..
    je moet echt op je gevoel gaan en wat je ook kan proberen... omdat ie inderdaad nog een kleintje is en als het echt niet gaat in zijn eigen bedje overdag.. draag hem lekker bij je met een draagzak/doek. daar slapen ze ook heerlijk in..
    zou het niet op een dag doen zoals vandaag met dit hitte maar als het ietsjes koeler is dan kan het weer wel.

maar het lijkt wel goed te gaan.. het is even zielig.. maar je ga binnenkort zien dat het helpt en zal je zien dat het niet zielig is als hij alleen ligt boven te niksen ;)

blijf hier kletsen.. het geeft een goed gevoel

16. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ik geef Eva de speen als ze moeilijk in slaap komt en als ze troost nodig heeft.. ze pakt em niet altijd maar is zeker een help.
    ik geef ook borstvoeding.. hier geen verwarring en ook geen minder productie door. ze drinkt goed!

17. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Bedankt voor de reactie...
    Maar hij huilt zichzelf wel steeds in slaap, en als ie dan slaapt ligt ie met mijn knuffel (hij klampt zich er als het ware aan vast...)
    Nog steeds volhouden?

18. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    Eva klampt zich ook aan haar knuffel vast.
    is het een krijsend huil? of een gezeur huil?

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    T wisselt, maar bij de laatste twee slaapjes krijst hij wel... kan ik hem niet gewoon bij me nemen en slapend wegleggen als ie twee keer heeft gehuild?

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    Ireen je moet echt doen wat goed voelt.. je merk vanzelf wel wat voor je werkt.
    niks moet.. als mijn kindje erg huilt dan haal ik haar ook uit..
    zoals ik al zei.. dan maar op mijn buik/draagdoek.. dan slaapt ze nog tenminste...

je kan het ook langzaam proberen in te brengen.. ik lig eva ook niet altijd wakker in bed. lig haar ook vaak naast mij tot ze in slaap valt en dan in bed liggen want ja een uur lang niksen in bed is ook niks.. toch?
    soms is ze gewoon nog niet moe genoeg!

Deel Deze Pagina