HELP!mijn baby wil niet slapen!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door winnythepooh, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Ik heb net de armgaten van mijn slaapzak kleiner gemaakt, maar ben bang dat ik ze nu te klein heb gemaakt hahaha, we zullen wel zien vanavond. De binnenkant is wel van een soort zachte wol, vraag me af of dat niet te warm is. Van welk materiaal is bij jullie de binnenkant? Ik doe dan enkel een rompertje met korte mouwen aan. En dan zonder dekentje toch?

Zie foto

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Winny heeft dano het niet gewoon warm? Ik snap dat je wil doen wat ria blom zegt.. maar het is echt verschrikkelijk warm.. hier in de woonkamer bij ons is het 27 graden.. weet niet hoeveel het bij jou is..
    Eva slaapt momenteel ook niet in een slaapzak.. want ik vind dat ook te warm.. ik deed vannacht een pyjama en romper aan (korte mouwen, korte pijpen) en zelfs dat denk ik is te warm.

Ik vind ook raar dat dat in de boek staat want iedereen weet je kleed je kind aan zoals je jezelf aankleed, en darbij liever te koud dan te warm!!

Ik heb eva ook maar op bed met mij genomen want ik wou ook slapen.. het duurde 5 minuten voordat ze ging slapen.. en ze sliep 20 minuten.. ik 15 .. en toen was ze weer wakker en beweeglijk..wurmpje... en heb haar op haar buik gelegd.. ze ging nog 1 uur slapen.. ik was al klaar mee.. lukte mij niet meer.
    jammer.. want ik ben echt erg moe en ik wil graag lost kijken vanavond.

eva licht nu in de box haar vingertjes aan het ontdekken (pas 3 dagen goed mee bezig). Denk toch dat ze een sprongetje heeft want ze draaide haar hoofd zonder problemen van de ene kant naar de ander terwijl ze op haar buik lag.. dat ging meestal niet met zo'n soepel beweging en nu ineens wel. ook keek ze haar voeten aan alsof ze denkt 'zijn die van mij' heel verbaasd!

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    nee ik had medicijnen ...diclofenac (werkte niet meer na lang innemen) en amitryptiline(antidepressivia die ook bij fibro goed schijnt te werken..bij mij niet)

nu ben ik op 8pcm & 2 ibu's per dag! effect is niet zo denderend maar helpt ietsjes

4. winnythepooh

Pixie: Ik kleed Dano altijd hetzelfde als ik aan, nooit te warm en inderdaad liever iets kouder dan warmer, vind ook beetje vreemd dat Ria Blom dat zegt. Bij mij binnen is het niet zo heel erg warm, maar ik houd hem altijd goed in de gaten met zijn warmte en koud. Snachts iets warmer gekleed omdat hij dan zijn dekens wegtrapt en krijgt hij koude benen en voeten en overdag gewoon erg weinig als het zo warm is en lekker luchtig. Maar Eva slaapt nu niet met slaapzak? Maar als ik het zo doe zie foto? Kan dat dan, niet te warm?

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ik vond eva toch nog warm in de slaapzak..daarom doe ik het nu even met dit warmte niet.
    ik heb begrepen dat koude voeten niet veel zegt.. maar ik weet dat toen ik haar op het laatst inbakerde, dat zij erg zweet voeten kreeg..

eva is verder niet erg beweeglijk in bed. ze blijft goed op haar plek dus hoef ik nu niet perse een lakentje overheen te doen.

wat je kan doen is de onderste gedeelte onder zijn voeten vouwen zodat er niet een groot stuk lap los zit..
    ik denk verder dat als zijn armpjes goed zit dat hij niet echt met zijn hoofdje in de slaapzak kan kruipen.

maar om eerlijk te zijn.. ik zou zelf niet dat risico nemen.. ik zou TOCH bang zijn dat eva het voor een of ander manier voor elkaar krijgt.

6. winnythepooh

Snoozie: hoe is het gegaan met de kijkers vandaag?

Meneer ligt al sinds 17u in mijn bed te slapen.

Ahhh ik heb een vreetkick, hebben jullie dat ook wel is?
    En van hoelaat tot hoelaat slapen jullie meestal? Ik tussen 23u en 00u tot hij wakker wordt rond 6u en daarna als het lukt tot de volgende voeding tussen 9 en 11 uur en anders ga ik me bed uit als ik niet meer kan slapen. Dus zo'n 8 uur per dag alleen dan met tussenpauze.

Pixie: Bedankt voor je reactie. Ja ik zit ook nog te twijfelen of ik het zal doen of niet, het is denk ik dalijk belangrijker als hij begint te draaien, maar dat doet hij nu nog niet. Denk dat ik toch maar gewoon het dekentje doe dalijk.

7. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    @winny dekentje zonder slaapzak neem ik aan?

ik lig er meestal in ook tussen 23.00 en 00.00 maar afhankelijk van wanneer eva drinkt. soms slaap ik gelijk en word ik weer wakker als eva wakker word voor haar voeding... dat kan wisselen. vannacht was dat namelijk om 1.30 .. meestal is het 23.30/00.00/00.30 maar ik ga niet wachten..als ik niet in slaap val voordat ze komt prima als ik maar 15 minuten heb geslapen ook prima.. ik ging haar altijd eerst wakker maken. maar dat doe ik niet meer..

en zoals je weet.. is zij een vroege vogel dus rond 7.30/8.30 soms.. heel soms wil ze wel nog verder slapen.. maar dat is hier echt een luxury en op een hand te tellen!

eva heeft in totaal anderhals uur geslapen overdag vandaag ... zo niet iets voor haar.. ze ligt nu weer sinds 10 minuten naast mij op de bank te dutten.

8. winnythepooh

Pixie: hij heeft nu een truitje aan met lange mouwen, een broekje aan met lange pijpen, een dekentje en een lakentje, neem aan dat dat niet te warm is. De zon komt niet aan zijn kant van de kamer, maar het is toch wel beetje benauwd in huis, maar hij trapt zo toch zijn dekentjes weg dus denk dat het wel goed is zo. Ik heb toch maar nog niet de slaapzak gedaan. Ik twijfel, het is nieuw voor mij en ik voel me er een beetje onzeker over dus doe het dan liever niet, dalijk misschien als hij wat groter en ouder is en wanneer hij gaat draaien. Voor jou ook niet zo'n goede dag dus vandaag? Meneer ligt hier nu wakker in zijn bed, ben benieuwd of hij gaat slapen en of hij doorslaapt. Hij is uit zijn ritme, vandaag kwam hij ook om 5 uur ipv 6 uur.

9. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    eva ligt nog alleen in haar spaghettiband rompertje en met lakentje overheen..

als ze straks haar nachtvoeding krijgt doe ik wel haar pyjama weer aan en dan weer alleen lakentje overheen. is voorlopig nog warm.. alleen sochtends vind ik het iets frisser in de kamer.

mijn mening: ik vind dat dano te warm aangekleed is ..

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Winnie: Ik denk ook wel warm, maar winnie, waarom temp je hem niet gewoon als hij voor een voeding komt.. is zijn temperatuur goed en zweet hij niet, dan is hij goed gekleed...
    Mijn zoontje heeft vandaag voor het eerst een slaapzak aan, maar dat is gewoon enkellaags katoen (zeg maar een zak gemaakt van de stof waarvan de lakentjes ook zijn) dus dat is echt niet warm. Verder heeft ie een romper zonder mouwen en een dun truitje met lange mouwen aan en ligt ie onder een lakentje. Maar het is sinds zijn geboorte al warm in huis dus hij is er ook aan gewend moet ik zeggen.

Verder hier weer moeilijk. Hij heeft het vandaag heeeeeeel goed gedaan op Ria Bloms methode, eigenlijk tot een uur of vijf niet gehuild (vanmorgen heeeeeel even maar mocht geen naam hebben) alleen wat gejengeld. Veel geslapen weer, telkens uurtje wakker en dan twee uur pitten. Maar daarna begon het. Om de anderhalf uur huilend wakker en sabbelen op de knuistjes. Omdat het zo warm was vandaag (hij lag trouwens overdag alleen in zijn romper zonder mouwen onder een lakentje hoor) heb ik hem gewoon gevoed, ondanks die stomme twee-uur-wachten-tussen-een-voeding-regel van Ria Blom. Maar hij kon de diepe slaap niet vatten, steeds wakker tussendoor en huilen. Uiteindelijk om negen uur avondritueeltje gedaan en in zijn wieg gelegd, met brullen tot gevolg. Na 8 minuten intens huilen (waarin twee pauzes van een halve minuut) hoorde ik niets meer. Toen gaan kijken, lag ie gewoon wakker in bed stilletjes voor zich uit te staren, met gebalde vuistjes...
    Nu slaapt ie en zijn zijn handjes weer ontspannen.
    Ik voel me zo rot!:( Weet wel dat hoe ik me voel niet de maatstaf is maar t voelt zo koud en kil. Ik heb het idee dat ie niet 'mag' huilen van Blom... Als ie huilt als ie wakker wordt dan moet ie eten, huilt ie op schoot moet ie in de box, huilt ie in de box moet ie naar bed en huilt ie in bed is ie moe en moet ik hem laten huilen...
    Jezus ik voel me echt ellendig!

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    nou ik weet het niet maar als Eva huilt ..echt huilt.. dan lig ik haar niet weg.. dan doe ik haar in draagdoek/wipstoel naast mj/ op bank naast mij/ in mijn armen/ op mijn buik/ over mijn schouder..

als je je bij iets niet goed voel dan moet je het gewoon niet doen.

maar dat van de vuistjes.. eva heeft nog al die tijd vuistjes en ze sabbelt er ook op als ze zo ligt in de bedje na het jengelen en jammeren..
    wat ik zelf vind ik dat ze op die manier de rust vind en uiteindelijk valt ze in slaap..
    even weg van alle prikkels. als ik naar haar kamer ga doe ik ook geen licht aan (alleen de hal licht) en ik praat niet tegen haar als ze niet in pijn lijkt.
    ik geef haar dan haar speentje (die soms eruit gevallen is) ai haar even, ook over haar neusschotje zodat haar oogjes dicht vallen en als ze erg onrustig is ..dan leg ik mijn hand op haar buik tot ze rustig word en dan loop ik weg.

12. winnythepooh

ik heb dekentje en laken weggeduwd hij ligt dus nu alleen nog met kleertjes aan in bed en dekentje/lakentje ligt bij voeteneind. Durf niet alleen lakentje los te halen van dekentje en over hem heen te doen, ben bang dat hij wakker wordt.

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Nou Lenthe had toch weer een huildagje. Hoop dat het van de warmte was. Ze heeft om 10 u al de fles op dus hoopt dat ze de nacht red..

Slaap lekker allemaal

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jeetje wat gaat het snel hier!

@snoozie wat een moppie! En wat is ze al groot!

@winniethepooh ik heb hem bij een winkeltje in alkmaar gekocht. Maar als je googeld op slaapzakje jottum vind je een aantal webwinkeltjes waar ze hem hebben. Overal afgesprijsd voor rond de 20 euro. Ze hebben ook andere kleurtjes.

@overdag slapen: gisteren waren we een dagje met de boot weg en emma heeft bijna de hele dag geslapen. Vandaag was ze bijna de hele dag wakker. Maar ik vind het niet erg. Ze huilt bijna niet maar wil wel graag bij je zitten.
    Meiden gebruiken jullie een speentje? Dat helpt heel erg bij Emma als ze aan het jengelen is.

@assi wat super handig dat ledikantje naast je bed. Mijn bed is daar helaas veel te hoog voor (boxspring) en mijn slaapkamer te klein...

@pixie wij hadden ook een wieg in het begin maar werden ook gek van de geluidjes en het gebrek aan ruimte. Moest helemaal over mijn bed heen klimmen om bij mijn kleding te komen.
    Na een paar weken heb ik dat ding op marktplaats gezet en dezelfde dag heeft iemand hem nog opgehaald. Opgeruimd staat netjes haha.

@prenatal: die ervaring heb ik helemaal niet. Bij ons was juist een vrouw die zei dat ik heel veel dingen nog niet moest kopen zoals een weekendbedje enzo omdat ik toch de reiswieg gebruikte.
    En ik wou een best wel duur voedingskussen hebben maar die vrouw zei dat een goedkopere ook voldeed. Ben heel blij met onze prenatal.

@sprongetjes: emma is 5 en halve week te vroeg geboren maar had haar 5 weken sprongetje gewoon met 5 weken. Wat een drama was dat zeg... pfff ze heeft toen echt bijna de hele dag gehuild. Schijnt normaal te zijn. Ben benieuwd (en angstig) naar de 8 weken sprong...

@ireen ik vind je niet streng hoor... ik laat emma af en toe ook wel effe een paar minuutjes huilen als ik er een beetje gek van wordt... maar eigelijk mag ik niet zeuren want ze huilt bijna alleen als ze aandacht wilt of honger heeft.

@winniethepooh meid rustig aan... ga gewoon op je gevoel op. Ik ben niet zo heel erg van de rust en regelmaat. Ik doe gewoon wat goed voelt.

@slapen: hier in emma dr kamertje was het ook 27 graden vannacht. Ik heb haar alleen in een romper met een hydrofiel laken als dekentje gelegd.
    Ikzelf ga meestal na haar laatste voeding slapen. En dat is wisselend. Tussen 11 uur en 1 uur snachts. Als het kan probeer ik tot een uur of 10 te blijven liggen.
    (Afgezien van de voedingen) maar dat ligt aan de afspraken van de dag.

@kleertjes: we zijn vanavond uit eten geweest en het was best wel fris dus ik heb emma ook een truitje met lange mouwen een broekje aangedaan. Ze ligt nu zo te slapen tot de laatste voeding. Dan doe ik haar pyametje aan. Morgen maar weer in de slaapzak, vind het nu te warm.
    Hier gaat het opeens beter met Emma. Ze drinkt haar flesjes (bijna) leeg en heeft de afgelopen 2 nachten 5 uur achter elkaar geslapen. Zo heerlijk. Nu hopen dat het zo blijft!
    Gisteren heeft Emma zowat de hele dag geslapen. We waren met mijn ouders weg op de boot en ze heeft de hele dag in haar wandelwagen in de schaduw liggen slapen. Vandaag is ze weer de hele dag wakker. Maar vind het niet erg. Ze wil wel de hele dag bij me zitten.
    Maar dit vind ik ook niet zo erg. Ik had niet zo heel veel te doen vandaag.

15. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Beetje goede nachten achter de rug?? Hier ook af en toe zoeken met wat aan te doen. Maar nu met die warme nachten meestal een korte mouw romper met zomer slaapzakje, dan verder geen deken of lakentje erbij. En met die echte bloedhete nachten ligt Lilly alleen in een spagettiband rompertje, aar dan is het ook 26 graden op haar kamertje.

Hier is de 11 maanden sprong begonnen. Was gisteravond ineens drama met naar bed gaan. Om 7 uur was ze zo moe dat ze haar eten niet eens op kon, dus wij haar naar bed brengen, nou dat was krijsen. Tot 9 uur bezig geweest, zodra ik bij haar op de kamer was en haar aaide was het goed, maar zodra ik weg liep krijsen!

Toen hebben we haar maar om 9 uur eruit gehaald en zijn we gaan wandelen met de wagen. Na 3 kwartier viel ze pas in slaap dus zijn we nog even door gaan wandelen. Daarna in bed overgelegd, was het nog even huilen...pfff. Maar, met resultaat dat ze pas half 8 wakker was vanmorgen :D

16. winnythepooh

Hallo meiden,

Hier ook een vreemde nacht achter de rug. Om 21u gegeten om 21.30 in zijn eigen bed gaan slapen, toen om 00.30 werd hij wakker, weer gevoed (doet hij anders nooit) toen om 03u weer:( toen om 5u weer:$ toen om 8u weer 8) en heeft toen een half uur gejengeld in bed en is uiteindelijk in slaap gevallen, als hij om de 3 uur komt vandaag, zal hij zo om 11u weer komen.

Ik gebruik geen speen, hij weet niet hoe het moet, ik heb het al aantal keren geprobeerd, maar hij krijgt hem niet te pakken, ik heb geen nubyspeen, ik heb 3 spenen een bibi en ik weet ff niet welke merken nog meer (uit de zwangerschapsdozen), hij zuigt op zijn vingertjes/handjes en vind het wel best. Ik vond trouwens de doos van kruidvat erg tegenvallen en vond de babydoos (na de bevalling) van Prenatal ook erg tegenvallen, ik moet natuurlijk niet klagen, want je krijgt het allemaal gratis en voor niets natuurlijk:D, maar toch...

@Snoozie: Oh balen dat het zo ging, maar je weet gelukkig waar het van is. Ik denk dat het bij mij ook het sprongetje is met die onregelmaat en onritme. Ik heb een keer 2 uur gewandeld en toen heeft meneer gewoon 2 uur niet geslapen:(. Vermoeiend af en toe he, ik snap wat je bedoeld en voelt. Maar wel lekker dat ze zolang heeft doorgeslapen zeg...

@Debby: Bedankt voor je informatie, maar 20 euro vind ik en is veel te duur voor mij. Ik wacht met slaapzak tot hij wat groter is of tot wanneer hij gaat draaien het gaat nu nog wel zo met kleertjes en of laken/deken. De Prenatal waar mijn moeder woont is ook erg fijn, maar hier in Rotterdam totaal niet. Maar mijn moede woont in Utrecht dus gaat niet zo makkelijk haha...

Mijn moeder vertrekt vanavond vanuit Spanje naar huis toe en ga morgen bij haar op bezoek (kadootje kadootje kadootje:D).

@Rianne: hoe is het gegaan vanacht?

@Pixie: En hoe is het bij jou gegaan vanacht? Zoals je ziet bij mij een grote vraagteken, vind het niet zo heel erg, maar was wel erg verbaasd. Hij heeft met zijn kleertjes aangeslapen en had toch enkel het lakentje over hem heen gedaan, maar hij heeft daarna weer het lakentje weggetrapt.

Merken jullie ook dat ze ineens minder poepluiers hebben? Of heeft de mijne dat alleen? Hij doet nog maar 1x per dag en dan is het niet zo super veel meer als eerst een paar keer per dag...

Liefs

17. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ik geloof toch echt dat Eva toch in de 12 weken sprong zit.
    ook al is ze 11 weken. ik begin ook beetje niet meer in te geloven dat je de sprong van uitgerekende datum moet rekenen.. volgens mij is het allemaal gewoon een 'ongeveer'

Eva maakte namelijk ook haar 5 weken sprong bij 4 weken en haar 8 weken sprong bij 7 weken.. dus ik ga vanuit dat zij haar sprongetjes eerder maakt dan vast staat.

Ze kan opeens haar hoodfje in een beweging van de ene kant naar de andere kant draaien als ze op haar buik ligt. dit ging tot eergisteren met schokkende bewegingen. ze sabbelt ook ineens veel op haar handjes (deed ze niet..)

maar de nachten.. oh zo bagger.. vannacht was wat beter dan gisteren, maar toch vanaf 4.00 (na de voeding.. een borst nam haar 30 minuten te drinken en ze heeft maar een gedronken.) was het telkens heen en weer lopen om haar speentje weer te geven tot 8.00. Ze sliep wel gelijk maar ze bleef het laten vallen en daardoor huilen voor haar speentje.
    ik zei vanochend nog.. ik wil van de speen af. vind het een lastig iets. als ze op haa handje kan sabbelen ipv speen zou het supper zijn. ze is geen duimerd maar meer een 2 vingers in de mond kindje..

18. winnythepooh

Pixie: ja ik weet ook niet over die sprongetjes, zo staat het in het boek, maar ik zou het inderdaad gewoon met een korrel zout nemen en als je ziet dat ze weer wat nieuws kan zou ik er ook gewoon vanuit gaan dat het een sprongetje is, net als bij Debby ook al zijn ze te laat of te vroeg geboren zodra ze iets nieuws kunnen en ze doen een beetje anders neem ik ook aan dat het het volgende sprongetje is. Trouwens wel erg leuk he dat ze dat ineens allemaal gaan doen, hier ook hoor, allemaal dingen die hij doet die bij de 12 weken sprong horen zie ik bij hem.

19. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    @winny
    zo voor dano is dat wel een erg andere nacht inderdaad.
    je moet maar denken, het blijft niet zo..

ik probeer mezelf dat ook te blijven zeggen.. maar ja ik kan niet helpen het somber inzien dan eva NOOIT gaat doorslapen!

Eva heeft over het algemeen 1 x per dag een mega spuitluier, maar ze begint steeds vaker een dag in te lassen waar ze geen poepluier heeft. maar zodra ze dan wel weer gaat poepen kan het wel 2 á 3 zijn achter elkaar. ik merk ook dan in haar gedrag dat het haar wel dwars zit.

ze had paar weken terug elke dag een poepluier.. het wordt steeds vaker dat ze 2 soms 3 dagen zonder poepen gaat.

ik denk dat dano en eva wel allebei het sprongetje meemaken.

had je ook difrax combi geprobeerd?

daar draait haar hoofdje weer :D 2 keer in een slaapje !! :D en weer draaien.. jeetje 2 draaitjes in een bericht typen.. en ze gaan super.. geeft god gevoel voor straks als ze in bed op buik draaid :D en weer draaien!! hahaha.. dit is geweldig.. ze draaide het eerst maar een keer in een slaap en dan ging het erg moeilijk. dit gebeurt zo snel nu dat je het niet eens doorhebt.. maar ik ben nu aan het opletten :D

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    haha wat leuk winny die speeltje in danos hand.. kan hij het goed vast houden? ik heb geen rammelaar die goed in eva's handje nog past.

Deel Deze Pagina