HELP!mijn baby wil niet slapen!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door winnythepooh, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Pixie: Het komt bij jou ook wel en Eva dat ze een keer door gaat slapen. Ik hoop ook bij mij dat het tijdelijk is. Wat is difrax combi? Leuk he dat hoofdje zo heen en weer en ze kunnen het zo goed stil en recht houden nu he, niet meer dat klungelige schudden heel de tijd. Ja Dano kan heel goed speeltjes vasthouden en ermee schudden dat hij doet joh echt heel leuk, heb het op video opgenomen maar die kan ik hier niet plaatsen denk ik alleen fotos neem ik aan. Ik heb deze rammelaar gekregen ik weet niet waar het vandaan komt

Oh hij is wakker, ja precies 11 uur, volgende voeding en tot later dames...

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    difrax combi is een speentje die rond is.. dus gen dental (met platte kant)
    Eva wil namelijk ook die speentjes niet.

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
  4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden,

hier ook een bagger nacht. Emma kwam om de 2 uur. Ik denk dat het aan het weer lag ofzo. Ze lag alleen in haar rompertje omdat het zo warm was maar op een gegeven moment was het nog maar 23 graden in haar kamertje dus heb ik haar toch een dekentje gegeven. Dat hielp wel een beetje.

Jeetje wat kunnen jullie kindjes al veel. En het scheelt maar een paar weken. Bizar eigelijk... Emma kan wel haar hoofdje rechtop houden maar niet heel lang. Ik denk dat dat na de 8 weken sprong wel gaat komen en die zal deze week wel ergens komen...

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    debby .. ik zou mij niet verbasen als emma dus nu al in het sprongetje zit aangezien ze slecht sliep en zovaak kwam drinken

6. winnythepooh

ik had nog iets raars vanacht. Dano had om 21u gegeten eerst rechter borst toen linker borst en ging dus om 21.30 in zijn eigen bed slapen. Toen hij om 00.30 wakker werd leg je hem aan de borst die je het laatst gegeven hebt, de linker dus, maar ik kreeg geen TSR en na 10 min haalde ik hem er maar af en legde ik hem aan de rechter borst, want die doet altijd TSR nou en dat deed tie dus ook, maar die linkerborst die ging maar een partij spuiten (sorry dat ik het zeg) niet normaal ik moest het gewoon dichtdrukken, snapte er niets van hoezo dat nou ineens gebeurde. Heb jij ook nog problemen met je borstvoeding Pixie?

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Mijn kleine prins komt vandaag ook om de twee uur..... had ie gisteren en eergisteren helemaal niet ondanks de warmte... zou het toch aan het weer liggen?
    Slapen gaan gaat hier goed nu! Nu nog wat langer doorslapen...

8. winnythepooh

#488 winnythepooh, 8 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2009
    Ik wou dat het zo simpel ging als dat Ria Blom beschrijft...Als je baby dus snachts doorslaapt komt het erop neer zegt Ria dat je kind dus aan het overleven is omdat hij overdag te weinig slaapt en deze slaap dan snachts inhaalt...Het denken van "hij wil er bij zijn of hij is wakker geworden dus hij zal wel genoeg geslapen hebbe'n"is dus volgens Ria niet waar. Wat vinden jullie hiervan, zijn jullie het ermee eens? Volgens haar moet je dus je kind altijd wakker in zijn eigen bed leggen en er niet mee gaan wandelen of bij je in de draagdoek houden als het slaapt of als het moet slapen...De bedoeling is zoveel mogelijk prikkels te vermijden, dus niet te veel bezoek of van hand op hand, geen speelgoed in de box en zo min mogelijk uitstapjes maken, moet ik mezelf opsluiten thuis ofzo enkel alleen met kind en mijn spullen in een opslagruimte laten plaatsen tot meneer er wel aan toe is??? Vind maar beetje overdreven, hoe moet dat dalijk als hij de wijde wereld in gaat, het is de bedoeling die regelmaat het liefst tot 18 jaar vol te houden, moet ik een oproep plaatsen als ik naar de stad wil of ze aub de muziek uit willen zetten de mensen thuis moeten blijven en zo min mogelijk licht in de straten ofzo...Kind moet er toch ook aan wennen zeker?

9. winnythepooh

Ik ga niet weg met de auto of wandelen met me zoontje omdat hij moet slapen of omdat ik wil dat hij gaat slapen, als hij gaat slapen tijdens het rijden of wandelen ja dat is voor mij alleen maar mooi meegenomen en voor hem ook zo komt hij ook aan zijn slaap en buiten dat ik ben alleenstaande en zal toch elke dag boodschappen moeten doen, mijn vader heeft het heel lief 2 weken voor me gedaan maar hij kan het moeilijk blijven doen en buiten dat vind ik het ook lekker om met dit mooie weer te gaan wandelen met me baby...

Sorry moet even mijn frustratie kwijt haha

10. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Tja, ik vidn het ook wat overdreven.

Hier volg is een weekje Ria Blom (min of meer dan) omdat hij uit zijn ritme geraakt is. Ik doe het dus om het ritme weer te pakken te krijgen, m'n ventje uit te laten rusten (dus inderdaad weinig prikkels) en te leren zelf in slaap te vallen. Ik moet zeggen, tis twee dagen moeilijk enzo maar nu gaat het eigenlijk al bijna zonder problemen (behalve 's avonds)
    Na deze week wil ik maximaal 1x per dag een uitstapje maken, omdat ik merk dat m'n zoontje zich gewoon lekkerder voelt nu ie niet meer zoveel prikkels krijgt. Ik ga dan na het voeden-verschonen-spelen weg en gebruik dan dus de wandelwagenbak in plaats van zijn bed, of de maxi cosi in jouw geval. Ik zorg dat ik weer thuis ben als het weer tijd is om te eten, en dan pak ik het ritme weer op. Wellicht een idee? Als ie ouder wordt, dan kan hij vanzelf meer hebben he...

Ik merk wel dat m'n zoontje nu uitgeruster is, dus ik denk dat ze op zich gelijk heeft in het feit dat wakker worden niet altijd betekent dat je kindje uitgeslapen is. De eerste twee dagen ging hij zelfs gelijk na de voeding weer naar bed, ik zag gewoon dat hij moe was, en hij heeft dus twee dagen alleen maar geslapen, terwijl hij de week daarvoor steeds hazeslaapjes deed. Dat hij twee dagen sliep kwam echt door de duidelijkheid dat hij als hij moe was naar bed ging en daarin bleef. Heb hem wel getroost als hij tien minuten had gehuild, maar ben wel steeds weer weggegaan, en nu slaapt hij gewoon rustig in als hij in bed is gelegd. Zo krijgt hij tijdens zijn slaap veel minder prikkels dan als hij beneden slaapt of ergens anders en komt hij tot rust.
    Misschien werkt het voor Dano wel niet, maar ik moet zeggen ik ben blij dat ik even heb doorgezet...
    Ik meot wel zeggen dat ik hem na de voeding van ongeveer zes uur (is hier ook niet regelmatig die voedingstijden) in de draagdoek doe want hij was 's avonds overstuur als hij naar bed moest en wilde dan echt gewoon bij mij zijn. Ik vind dat Ria niet van een zes weken oude baby kan verwachten dat hij bijna de hele dag in zijn eentje in een bedje ligt. Nu heb ik hem dus even in de draagdoek, en dan gaat ie na de voeding in zijn bed voor de nacht, maar dan is ie nu even opgeladen met 'mama-behoefte'. Verder wijk ik er niet van af. Overdag gaat hij in zijn bed, 's avonds even bij mij en 's nachts in zijn wieg. Na drie dagen doet hij dat allemaal zonder te huilen, maar misschien is ie een uitzondering. Hij heeft in ieder geval duidelijkheid in wat er wanneer gaat gebeuren.

11. winnythepooh

Ireen: Je hebt helemaal gelijk. Ria Blom heeft qua regelmaat ook gelijk in, ik doe het ook op die manier, maar het klinkt TE makkelijk, zo werkt het niet voor elke baby. Ik doe verschonen, voeden, spelen, maar zodra ik gespeelt heb is hij overprikkelt en moet ik hem dus weer even maximaal 10 min aan de borst leggen om hem dus kalm te krijgen en dan pas kan ik hem in bed leggen met het resultaat dat hij soms wel gaat slapen en soms begint hij met huilen en dan laat ik hem liggen of ga even kijken of er wat is (poepluier ofzo) en dan ga ik weer uit zijn kamer, maar soms gaat hij dan van huilen hysterisch huilen en dan kan ik hem echt niet laten liggen en dan weet ik ook niet wat er aan de hand is dus dan leg ik hem bij mij in bed en dan gaat hij meestal wel slapen, maar ja dan slaapt hij dus niet in zijn eigen bedje zoals Ria wilt. Vandaag heeft hij 4 uurtjes in de maxicosi geslapen, ik was boodschappen gaan doen met de auto en toen is hij in slaap gevallen ik d8 nou ja hij slaapt in ieder geval dan heb ik geen zin om hem uit de maxicosi te halen en dat hij dus wakker wordt hem in zijn bed leggen met de kans dat hij dan niet meer gaat slapen. Of had ik dat dan wel moeten doen?

12. winnythepooh

ik heb nu voor vanacht weer lakentje met broekje lange pijpen en truitje lange mouwen ik vond het vrij fris vanavond buiten maar hier binnen valt het mee

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Nee, wat slaapt dat slaapt denk ik zo. Al leg ik hem wel over, maar dat doe ik al vanaf het begin en hij is eraan gewend. Zo wordt hij altijd in zijn bedje wakker en dat maakt hem wel rustig. Verder is hij een makkelijke baby, de probleempjes waren er ingeslopen, maar had geen huilbaby ofzo.
    Ik vind dat hysterisch huilen ook vreselijk. Heb het drie keer doorstaan, en ik meot zeggen met resultaat. maar duurde max 15 minuten en langer zou ik hem echt neit kunnen en willen laten huilen, dus ik begrijp je heel goed als Dano lang hysterisch huilt dat je hem bij je neemt. Ik troost dan even en ga dan wel weer weg, waarna hij weer gaat huilen, ik weer tien minuten wacht, weer troost, etc etc en dan valt ie eigenlijk altijd na twee keer troosten in slaap, maar als dat niet zou werken zou ik het ook niet weten denk ik en zou ik hem ook bij me nemen, tegen het advies van Ria de Pia in.

14. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    Bekijk bijlage 8504
    hahaha.. om eerlijk te zijn als ik tegenover deze vrouw zat en ze al dit tegen mij zei dan zou ik zeggen.. daaag!!! nee grapje ik vind dat ze wel heel veel goed advies geeft maar zoals ik al eerder zei is mijn kind voed ik niet op uit een boek!!!!

15. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    Irene klinkt alsof het de goede kant op gaat..
    nou wij zijn net weg geweest (tegen het advies van blommetje) en waren in een drukke omgeving met een ander baby die ook huilde (tegen het advies van blommetje) en ze heeft vandaag in de draagdoek bij mama wel 2 keer geweest.. 1 keer te slapen en de ander tegen het krampjes huilen (tegen het advies van blommetje) ze heeft niet in haar eigen bedje geslapen (tegen advies van blommetje) en ze ligt nu om 22.40 in de box te slapen (tegen het advies van blommetje) in alleen een rompertje (tegen het advies van blommetje)..
    Ik zou me moeten schamen tegenover blommetje..
    maar heej... ik wil niet opgesloten zijn en aan regeltjes hangen die niet werken omdat Eva in een sprongetje zit!

16. winnythepooh

hahahaha, pixie, je laat me echt lachen, heerlijk!!! Nou meid ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Hier heeft meneer vanochtend tot vanmiddag goed geslapen en in zijn eigen bedje, vanmiddag dus 4 uurtjes in de maxicos (tegen blommetje zoals jij het zegt haha). Ook raad ze een wiebelstoef af, enkel de vloer of de box zegt ze. Daarna heeft hij in mijn bed geslapen (tegen blommetje) en heeft hij een half uur in zijn eigen bed gehuild (blommetje mee eens) toen heb ik 45 min gewandeld en hij heeft niet geslapen (tegen blommetje) toen gevoed en wakker in zijn eigen bedje gelegd (mee eens blommetje).

Ireen: als ik hem ga troosten dan is hij stil, maar zodra ik wegloop begint het weer...En ik moet zeggen dat je het hartstikke goed doet meid, ga zo door! Ik wou dat ik het ook op die manier kon doen, maar ik houd het niet zo lang vol, zeker niet als hij zo hysterisch huilt.

Ik was zo gewend aan het ritme van 22u tot 6u slapen, dat vanochtend toen ik hem om 5 uur gevoed had en ik dus om 6 uur in bed lag (alleen) om te gaan slapen schoten ineens mijn borsten vol, die zijn natuurlijk gewend om dan te gaan voeden maar ja dat was al een uur geleden.

Ze heeft qua regelmaat wel gelijk hoor vind ik die Ria Blom, maar ze is in sommige dingen een beetje extreem/overdreven. En ze praat alsof haar advies bij elke baby zo werkt en als je het niet doet zoals zij het zegt je dus een huilbaby krijgt. Ik doe het niet helemaal zoals zij het zegt, omdat het niet op die manier werkt bij Dano en ik heb geen huilbaby, want savonds gaat hij gewoon netjes tot de volgende dag in zijn eigen bed slapen hij heeft alleen overdag wat moeite, maar denk dat gewoon door sprongetje komt, want voorheen ging het wel beter, dus afwachten maar en als het slechter gaat kan ik het altijd nog aanpassen toch?!

Buiten dat is onze invloed als ze dalijk naar school gaan nog maar 25%, omdat het dan bestaat uit 25% school, 25% tv/internet, 25% eventueel buitenschoolse activiteiten zoals buitenspelen of sport en dan 25% de ouders zelf. We kunnen niet meer dan ons best doen en er is geen "gemiddeld"kindje en er is geen goed of fout in opvoeding, je moet gewoon doen inderdaad dat gene wat jij denkt dat goed is voor JOUW babytje. Toch of heb ik het mis? Want ik wil niet langer meer onzeker zijn eigenlijk, dat vreet energie en dat is ook niet goed voor mijn zoontje...

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    winniethepooh: volgens mij maakt een keertje 4 uurtjes in de maxi cosi niet uit. Normaal mag het geloof ik maximaal 3 uur.

Ik had vandaag zo een verschrikkelijke maagpijn dat ik naar mijn ouders ben gereden en die hebben voor haar gezorgd. Ik ben op bed gaan liggen. Ze ligt nu vanaf 10 uur te slapen. Hopelijk slaapt ze weer door!

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Trouwens als ik het zo lees over die ria blom doe ik echt alles fout. Ik neem Emma overal mee naar toe en ze slaapt overdag altijd in de box. Emma vind aandacht heerlijk en wil het liefst de hele dag overal naar toe met mama. Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft, het enige probleem is dat ze nog niet doorslaapt, maar dat ligt volgens mij niet aan te veel prikkels maar gewoon aan het feit dat ze te vroeg is geboren en nog heel licht is...

19. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    precies, en ik zeg ga op je gevoel! ;)

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    eva ligt nu in bed. heb haar wel bij mij weer moeten nemen na haar laatste voeding net, want ze kreeg ineens erg pijn.. hele strakke benen en buik.. en krijzen !! na infacol en 5 minuten op schoot viel ze in slaap.

als haar krampen na 12 weken nog niet weg zijn ga ik naar de HA met haar. ik vind het nu wel zo genoeg geweest met de krampen. ze heeft er elke dag wel ten minste 2 x last van :(

Deel Deze Pagina