HELP!mijn baby wil niet slapen!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door winnythepooh, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    5 voedingen is echt niet veel pixie, wel lekker dat het de goede kant op gaat!

Helaas denk ik dat Emma inderdaad haar 8 weken sprongetje aan het maken is. Ze loopt de hele dag te gillen als ik haar ook maar even neerleg. Ik heb met haar in de draagzak al de afwas gedaan maar ja dat is ook niet alles.
    Toen we gingen eten werd mijn man zo gek van dat gegil dat hij haar boven in haar eigen bed heeft neergelegd en heeft laten huilen, maar na 10 minuten was ze nog zo hard aan het krijsen dat ik haar eruit heb gehaald. Ze viel toen wel bijna gelijk in mijn armen in slaap. Arm kind, lijkt me ook lastig zo een sprongetje. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat!

2. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Goedenavond,

Misschien hebben jullie wel gelijk, maar hoe kan ik dat het beste doen dan? Verschonen voeden spelen en dan in zijn eigen bed en hoe lang laat ik hem dan huilen want vandaag na 30 min huilen ging hij ook niet slapen en uiteindelijk heeft hij ongeveer 1 uurtje in mijn bed geslapen maar ik laat hem dan alleen liggen en ga dan af en toe kijken (hij kan er niet afrollen hoor)en toen ik vanmiddag naar mijn moeder ging om 3uur vertrok ik viel hij dus in slaap in de auto en maxicosi en heeft tot half 7 in de maxicosi geslapen ik heb hem weer niet eruit gehaald want ik was blij dat hij sliep op de terug weg heeft hij weer geslapen en nu ligt hij in zijn bed en hij is nog wel wakker maar hij huilt in ieder geval niet.

Pixie: ziet er goed uit!

DVS: Ja wil graag weten hoe het afgelopen is.

Debby: ja zou best kunnen dat ze in haar sprongetje zit.

Snoozie: ja ik kan ook jouw kant opkomen, zeg het maar?

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    nou ik heb hier met mijn kind zitten huilen net.. ze werd rond 21.00 wakker GILLEN.. echt zo zielig. voor een half uur lang had ze pijn. 2 spuitjes infacol. niet geholpen .. in badje niet geholpen.. niks hielp. uiteindelijk maar aangelegd en werd ze stil en viel ze ook nogeens in slaap :(
    wat een pittige sprong zeg.
    nou 5 voedingen is het inmiddels niet meer debby ... samen met 20.00 en 21.00 word dat toch 6 voedingen want ze had om 20.00 een borst (heel even) en 21.00 de ander helemaal leeg.

ik hoop echt dat we wat rusti krijgen vannacht

4. winnythepooh

Pixie: ik durf niet voedingskussen om hem heen te leggen want hij doet dan zijn hoofdje erin drukken hij denkt dat er dan een borst van mij bij hem ligt en gaat dan zoeken heel de tijd deed hij vorige keer ook. En afdekken van spijlen heb ik gelezen dat dat ook niet mag zo kan de warmte niet goed weg en de zuurstof niet goed doorkomen daarom mag je geen hoe noem je die dingen van die randkussen gebruiken in je bedje.

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    winny vaak duurt et hier ook 45 minuten voordat eva in slaap valt. misschien als je hm even uithaal (maar niet op bed neem) en dan terugleg als hij in je armen stil word?

6. winnythepooh

een vriendin gaf mij als tip om het doek waar hij met zijn hoofdje opligt die een nacht bij mij te houden zodat mijn geur eraan zit en dan in zijn bedje zodat hij mijn geur ruikt, dat een idee?

7. winnythepooh

Pixie: heb ik ook al paar keer geprobeerd, als hij gaat huilen bij hem te gaan zitten hij in zijn bed ik ernaast met een stoel en dan hem aaien wordt hij stil en kijkt dan naar mij maar zodra ik wegloop gaat hij nog harder huilen. Soms blijf ik in zijn kamer en neem hem uit bed en ga op de stoel zitten, maar alleen met de borst valt hij in mijn armen in slaap. Ik probeer altijd zoveel mogelijk de borst te rekken, maar soms is dat het enige middel wat dan helpt om hem in slaap te krijgen. Ik vind het zo moeilijk ik wil hem zeker geen ongewone gewoontes aanleren en ik vind ook dat hij overdag in zijn eigen bed moet slapen.

Soms zou ik willen dat er dan op dat moment iemand bij me was die kon zeggen van nou doe je zus of zo (niet mijn ex ofzo hoor, maar iemand met ervaring). En het is ook tegenstrijdig want als hij dan eindelijk slaapt in mijn bed of in de maxicosi of kinderwagen ben ik aan de ene kant blij dat hij eindelijk slaapt maar aan de andere kant is dat niet de juiste plek om te slapen. Maar is het niet enkel een fase?

8. winnythepooh

Pixie: ook als ze hysterisch huilt laat je haar dan liggen?

9. winnythepooh

Soms denk ik het zal wel meevallen allemaal toch.
    Mijn stiefzus heeft 3 kinderen en ze waren allemaal anders. De 1e kon alleen maar in slaap komen als je met hem ging wandelen. De 2e kon alleen maar aan de borst in slaap komen. De 3e lag bijna de hele dag in een draagdoek bij mama en kon dan alleen maar in slaap komen. Resultaat: ze slapen alle 3 gewoon in hun eigen bedje savonds, zijn vrolijke kinderen, eten goed, luisteren goed en gaan op tijd naar bed...(of moet ik dat met een korrel zout nemen?)

10. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    de doek over de spijlen hang je alleen op tot hij beetje rustig word en begint weg te zakken.. zodra je merk hij is rustig kan je het weghalen.

doek waar hij op ligt... even daarover.. die kan hij ook over zijn hoofdje trekken.. moet je ook voorzichtig mee zijn.
    ja eva ligt vrij rustig en duwd haar gezichtje niet in de voedingskussen. maar ik wil eigenlijk dat ook weghalen.. ze begint steeds groter te worden dus minder ruim in de kussen.
    ik ga naar bed. ben op.
    truste jullie allemaal een goede nacht

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    nee.. eva ligt niet vaak hysterische te huilen behalve als ze pijn heeft of honger...

12. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    winny ik weet hoe je je moet voelen. ik heb mijn vriend naast mij op moeilijke momenten en als hij in de ander kamer is en ik heb steun nodig dan hoef ik hem maar bij te roepen.. hij weet het ook vaak niet. maar een ander is vaak fijn te hebben als je het even zelf niet weet.
    forum is dan ook erg fijn vind je niet? is misschien in de kamer op dat moment maar het helpt wel.

maar meid .. je doet het goed. moeders instinct is het beste. je moet niet zo gaan twijfelen. babies zijn geen makkelijke wezens ..kon ze maar praten he.. maar met de sprongetje moet je nu ook niet daarmee bezig zijn met in eigen bedje.. doe lekker wat hij nu aan gewent is en wat hij fijn vind.. en jij ook..
    de regeltjes komt straks wel weer als beide hij en jij weer lekker in jullie vel zitten :D

tot morgen..

13. winnythepooh

Pixie: Dankje wel voor je goede woorden. Slaap lekker. Ik ga ook slapen en tot morgen. Ja ben erg blij met dit forum en jullie steun, bedankt!

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    winniethepooh: waarom wil je perse dat Dano in zijn eigen bedje slaapt overdag? Ik doe dat eigelijk helemaal niet, Emma slaapt overdag altijd in de box, op schoot of in de wandelwagen. Volgens het cb was verwennen voor 4 a 5 maanden niet mogelijk omdat ze geen lange termijn geheugen hebben en ik vind het ook wel zo fijn als ze beneden slaapt dan kan ik haar in de gaten houden.

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    hallo allemaal,

Nou Winnie, eigenlijk hebben debby en pixie wel gelijk. Misschien meot je gewoon doen wat je kind wil tot ie een beetje uitgerust en bijgekomen is, dan kan ie de overgang misschien makkelijker maken... Ik moet zeggen, ik mis het ook wel eens, dat gekeuvel met je babietje slapend op schoot, of slapend in de box... vind het ook jammer dat m'n kind nu iedere keer boven op bed ligt, maar heb zoiets van; nu doe ik dat even zodat hij wat regelmaat en rust krijgt, en straks komen er uitzonderingen waarbij hij wel op schoot slaapt of op zondagochtend lekker bij ons in bed. Ik heb echter een kindje dat het ook goed doet in zijn eigen bed en bij Dano is dit niet het geval, dus misschien werkt het (nog) niet voor hem. T is ook zo moeilijk, elk kindje is anders en ik kan me echt voorstellen dat het zwaar is in je eentje. Sinds wij met ria blom bezig zijn hebben we het nergens anders over en als m'n vriend op z'n werk is (hij werkt 12 uur per dag en dat vind ik al lang als ie dan weg is) voel ik me ook wel eens onzeker.

Pixie; die infacol die werkte bij ons in het begin heeeel goed, en nu lijkt het minder te gaan werken, heb jij dat ook? Eva haar voedingsritme zag er fijn uit zeg! Misschien haalde ze om 22:00 even wat in omdat ze op vijf voedingen zat, en trekt ze dit ritme toch door!

Hier was het gisteren een klein drama. Goed geslapen in de ochtend, maar wel tussendoor steeds wakker, niet in diepe slaap komen. De rest van de dag hazeslaapjes steeds huilen, wilde niet gaan slapen, sliep dan, en werd na een kwartier weer wakker... Om de twee uur gevoed, toen 's avonds werd ie hysterisch en iedereen vertelde me dat ik de routine had verbroken door hem de avond daarvoor in de draagdoek te doen (toen had ie niet gehuild, had hem er gewoon ingedaan omdat hij de avond dáárvoor zo huilde omdat ie me miste (dat weet ik zeker)). Dus ik tegen mijn eigen gevoel in (dom dom dom) in bed gelegd en in totaal een half uur laten huilen (wel steeds gaan troosten). Toen sliep ie, na een kwartier wakker, weer helemaal over de rooie. In draagdoek gedaan, drie uur geslapen....

Toen heeft ie vannacht van 22:00 tot 05:00 uur geslapen!!! Dat doet ie nooit, maar hij had gisteren dus heel weinig geslapen. Heeft dus ingehaald denk ik want hij had ook echt superhonger (en mama enorme stuwing omdat ie gisteren om de twee uur kwam, en toen vannacht zeven uur lang niet). Ik moet zeggen, t was wel heel erg lekker om een keer diep te kunnen slapen...

Vanmorgen om half negen wakker (netjes, netjes), in bad, en nu ligt meneer prinsheerlijk te slapen... Hopelijk gaat het beter dan gister en kan ie weer een beetje bijkomen.

Succes allemaal vandaag, hopelijk hebben jullie geod geslapen!

PS: hij heeft vandaag zulke leuke kleertjes aan, hij is om op te vreten!
    Wat doen jullie trouwens met kleertjes die jullie niet leuk vinden?

16. winnythepooh

Hallo meiden,

Hier heeft meneer van 22.30 tot 06.15 geslapen en daarna tot 10.30 en daarna...tja weer het zelfde riedeltje als gister. In zijn bedje gelegd was even stil maar ging toch huilen na 10 min getroost, weggelopen, weer huilen, weer getroost na 10 min, weer huilen, toen maar bij mij op bed gelegd en troostborst gegeven en heeft toen uurtje geslapen dus bleef nog minimaal 1 uurtje over wanneer ik weer een volgende voeding kon geven (wacht altijd 2 uurtjes behalve bij troostborst maar vanaf troostborst altijd weer na 2 uurtjes) even in zijn bed gelegd en erbij blijven zitten, wilde hij niet slapen, toen in de kinderwagen, wilde hij ook niet slapen, toen in de box (ik had doek om spijlen gehangen en speeltjes zijn eruit) daar wilde hij ook niet slapen en inmiddels was het weer voedertijd dus verschoond en aangelegd, netjes 2 borsten leeggedronken en daarna bij mij op bed in slaap gevallen.

Hoe is het met jullie?

17. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    hoi

@winny blijven proberen meid.. uiteindelijk gaat hij het pakken. echt.

hier heeft eva geslapen van 22.00 tot 00.00 om 00.00 wakker gemaakt en gevoed (ze werd niet wakker). ze heeft toen geslapen tot 5.30. gevoed en nog half uurtje speentjewerk.. en toen sliep ze weer tot 9.30. moest om 8.00 wel een keer uit voor speen..

vandaag sliep ze op bed bij ons tussen 11.00 en 12.00 en toen weer om 13.00 tot 15.30 in haar eigen bedje. en een half uurtje bij mijn schoonzus (in maxi cosi).
    nu is ze aan het piepen dus ga haar voeden.

hoe is het met jullie gegaan

18. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey Meiden,

Pixie, mooi stukje wat je voor Winny schreef, mooi neergezet en ik ben het er helemaal mee eens :D
    Nou, Eva heeft ook lekker geslapen vanacht, fijn dat ze ook na de ochtendvoeding nog zo lekker kan doorslapen.

Winny, inderdaad is het wellicht nu te veel gevraagd om nu het bedje aan te wennen nu in een sprongetje. Het zal ook allemaal echt wel goed komen hoor, is het niet vroeg, dan laat :D Nee, gekheid, het komt echt goed, eerder dan je denkt! Volgend jaar lach je hierom!
    En fijn dat Dano ook alleen op bed kan liggen, vond het al zowat als je dan de hele tijd daar op je kamer moest blijven zitten! Ja, wat doen we morgen? Nou, ik PB je nog even, kunnen we het even concreet maken! Gezellig!

Groet Snoozie

19. winnythepooh

Hoi hoi,

Nou vanmiddag dus van 2.30 tot 5.30 ongeveer op mijn bed geslapen, daarna verschoond en gevoed, even in de box, toen hoorde ik hem geeuwen dus in zijn bed gelegd, huilen geblazen na 15 min op mijn bed, troostborst gegeven en wel draaien met oogjes maar niet slapen, weer in zijn bed gelegd, huilen huilen huilen, in de kinderwagen huilen huilen huilen bij mij op schoot huilen huilen huilen en nu in de box...stil, maar niet slapen, de volgende voeding is pas om 9 uur dus moet nog even half uurtje volhouden.

Pixie: Jouw dag zag er wel redelijk uit tot nu toe he! Fijn om te lezen...

Snoozie: ik hoop zo dat je gelijk hebt :D

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    winny denk niet dat het huilen met plaats te maken heeft, maar met sprongetje.. denk dat hij bij jou wil zijn (jouw geur) heb je het doekje idee al gedaan???

Deel Deze Pagina