Hoi Meiden, Mag ik me bij jullie voegen. Wat een fijn topic! Ik had gisteren een topic geplaatst over prikkels, maar hier staat alles wat ik zoek . Ik heb niet alles gelezen... wat veel zeg! Ik ben net begonnen met een strak ritme en geen prikkels voorlopig. Ik moet zeggen het gaat heel goed ( met wat het was). Ze was echt 24 uur per dag aan het huilen en nu alleen nog op sommige dagen. Het is wel moeilijk zo'n strak ritme. Toevallig vanacht is het raak geweest, maar volgens mij had ze krampjes. Ik moet over 4 weken weer werken en omdat het kolvenniet goed gaat, gaat ze overdag op 3 flesjes kunstvoeding. Ze zit nu op 2 flesjes en vanaf vandaag krijgt ze de derde erbij. Maar sinds die flesjes drinkt ze heel slecht aan de borst, het is haast een gevecht. Ik hoop dat ik gewoon borstvoeding kan blijven geven. Gisterenavond heb ik maar een flesje borstvoeding uit de vriezer gegeven. (daar heb ik 3 dagen over gedaan om af te kolven)....
Ach, Pixie, wat ontzetten kl*te dat het nu even helemaal niet lekker gaat. En zeker als je zelf moe bent, en ook nog eens veel pijn hebt, dan is alles al snel nog zwaarder. Kan je vriend niet met oordoppen slapen?? En vreemd dat ze dan toch ineens weer vanacht komt, tis niet te begrijpen waarom ze de ene keer wel doorslapen en de volgende nacht niet, erg jammer, want gebroken nachten daar breek je zelf ook van! Veel succes, ik hoop dat jullie snel even lekker bij kunnen slapen! Winny, hoe is het bij jou gegaan vanacht?? Debby, hoe is het bij jou? Hier een goede nacht en nu is madame ook al weer moe, maar net wilde ze niet slapen, ga het zo nog eens proberen. Groet Snoozie
ik heb zo vaak met haar op mijn buik geslapen met voedingskussen als buffer om ons heen.. maar dat vind ik zo link worden nu ze groter word. slapen in de wieg naast ons bed standaard vind ik niet fijn. want zo kom ik helemaal niet aan slaap. ze is best een pieperige kindje en doordat ze dan in haar eigen kamer slaapt kan ik dat niet horen gelukkig.. dus standaard weer op ons kamer nemen is out od the question.
Dat hadden wij ook in het begin, ik had nog wel zo'n soort voornemen om haar 6 maanden bij ons op de kamer te laten slapen. Maar mevrouw kreunde en zuchtte zo hard 's nachts, dat wij geen oog dicht deden! na 4 weken op haar eigen kamertje gelegd en dat ging uitstekend. Voel je je al iets beter Pixie? Heeft ze al weer geslapen nu? Winny, alles goed? Melina, welkom! Wat balen dat het kolven niet lukt. Heb je al een neusspray voor de TSR geprobeerd? Hier ligt Lilly nu bij poging 2 heerlijk te slapen! Kan mama ff lekker internetten! Ik ga een verjaardagstaart voor Lilly maken, zo een bekleed met marsepijn. Nu ga ik volgende week een workshop hiervoor volgen, heb er al helemaal zin in! Groet Snoozie
Ik vond het ook niet veel, op onze kamer slapen. Dat gepiep werd ik gek van en bovendien stond haar wieg giga in de weg. Na 6 weken heb ik haar naar haar eigen kamer gebracht. Slapen jullie dan wel met babyfoon? Want ik hoor af en toe nog best veel geluidjes door dat ding. Hier best lekker geslapen. Ik heb mijn man eruit geschopt om 3 uur want ik was echt heel moe. Kwam hij met het excuus dat hij vanavond (om 1800 uur) moet werken en dat hij smiddags niet kon slapen omdat hij motorrijles heeft. Nou daar had ik echt maling aan. We hebben tot 11 uur op bed gelegen. (laatste 2 uur wel met Emma naast ons want ze wilde niet meer slapen) en hij kan er ook wel een keertje uit. In het begin deden we het om en om maar nu hij werkt doe ik het bijna de hele tijd. Maar ik vind wel dat als hij vrij is of laat moet werken hij er ook wel een keer uitkan.
Gelijk heb je Debby! Laat hem ook maar af en toe eruit gaan! Hier, nu we allebei werken doen wij het ook om en om. Wij hebben trouwens geen babyfoon op de slaapkamer. Wel een paar nachten gehad, maar ik werd gek van dat ding, je hoorde toch de hele tijd een soort zoom geluid. We hebben eerst maanden beide deuren open gehad. Maar nu ze iets ouder is, doen we haar deur dicht en onze deur open. Sinds ze op haar buik slaapt is het echt een draaikont en hoorde ik haar de hele nacht draaien. Ik slaap super licht sinds ik moeder ben en zo kwam ik haast niet meer in slaap, bij mij duurt inslapen vaak ook lang. Nu hoor ik haar zodra ze een piep geeft, maar dat gedraai niet meer Pixie, gaat het al beter? Ik las ook even je topic bij baby's en dreumes. Je moet over 3 weken al weer werken toch? Ga je nu dan al starten met kolven en 's nachts door je vriend laten voeden? Daar zou ik in ieder geval wel even van te voren proberen, omdat ze het ook moet 'leren' en bij jou moet dan die nacht voeding vervallen, jouw borsten moeten daar dan aan gaan wennen. Wat wellicht scheelt is dat je dan echt een flesje kan geven van bijv. 100 ml (ligt aan gewicht). Dan zie je wat ze binnenkrijgt en wellicht slaapt ze daar dan langer op door. Niet om te te ontmoedigen hoor, maar hier sliep Lilly door vanaf dat we overstapte op de fles. Ik denk dat ze gewoon meer binnen kreeg met de fles dan met de avond bv. Nou, meis, hopelijk snel verbetering voor jullie!
snoozie bedoel je fles met afgekolfde melk of kunstvoeding? Het gaat nu beter. Eva was aan hangerig en huilerig tot een uur of half 10.. ze heeft heel even op haar buik geslapen naast mij hier op de bank.. ze ligt nu wel in haar bedje maar pakt de slaap nog niet. nog aan het jammeren. zodra zij slaapt ga ik ook op bed. ben doodop dat mijn ogen voelen zelfs alsof ze aan elkaar vast plakken.
Pixie, Ik heb een aantal flessen bv aan Lilly gegeven toen ik ging afbouwen, dit ging toen al beter, omdat ze naar mijn idee ook meer binnen kreeg. En toen ik eenmaal op fv overstapte, ging het nog beter. Maar het is geen pro-kv hoor! Vind het super dat je zo goed en lang bv geeft, maar voor mij voelde het niet goed meer op een gegeven moment en ik was er verbaasd (en heel blij) over toen ze met kv ineens zo snel ging doorslapen. Was voor mij wel een bevestiging dat ze (voor de nacht) gewoon te weinig had aan mijn bv. Hopenlijk lig je er nu lekker in en kun je even bijslapen!
nope. ik lig er niet in.. waarom?? omdat ze aan het krijzen is geweest en vriend haar op haar buik in de box heeft gelegd waardoor ze nu wel slaapt, maar waardoor ik dus niet MAG slapen omdat hij zo rijles heeft Hij zegt. ja dan zetten we haar zo over naar eigen bedje zo.. alsof ik dat vannochten niet had geprobeerd.. ik ben super sjaggie.. hij meent het goed natuurlijk maar ja .. daardoor MAG ik niet slapen en ik kan niks meer vandaag zonder in tranen eigenlijk te barsten!
Ach, ik heb echt met je te doen Pixie! Kan je (schoon)moeder niet even langskomen, zodat jij echt even een uurtje kunt bijslapen? Wat ontzetten irri zeg...kan me helemaal voorstellen dat je er super chaggie van bent. En als iemand naar je wijst dan springen de tranen vast al in je ogen, die dagen heb ik ook nog steeds af en toe wanneer ik kapot ben en Lilly een slechte dag heeft.
wat vervelend pixie! Kan je niet op de bank slapen? Of met de babyfoon naast je? Of vind je het eng dat ze op dr buik ligt? Ja niet echt slim van je man, helaas heeft mijn man ook van die dingen en als ik dan zeg dat ik niet wil dat als ze bij ons op ligt hij de dekens over haar heen legt vind hij dat allemaal onzin want de kans is toch klein dat er wat gebeurd pffffffff Emma was weer aan het gillen net... dus ik heb een speelding van zolder gehaald, had het gevoel dat ze daar behoefte aan had. Heel gedoe om naar zolder te komen. En dat ding in elkaar zetten (wat een gedoe met een huilende baby op de achtergrond) heb ik het eindelijk voor elkaar, leg ik haar erin... heel benieuwd hoe ze reageert natuurlijk... valt ze direct in slaap! Nou ja blij dat ze even slaapt (op de grond, wel op een matje maar vind het toch iets minder), straks nog maar even spelen.
Hallo meiden, Daar ben ik dan! Gisteravond heeft meneer tot een uur of 6 geslapen in zijn eigen bed en ik hem toen gevoed en verschoond en daarna gespeelt in de box en toen in zijn eigen bedje, maar slapen NO WAY! Toen heb ik het badje om half 9 gedaan en om 9 uur weer aangelegd en heb hem om half 10 op bed gelegd en heeft hij geslapen tot 6 daarna tot 10 daarna tot 1 en toen had ik visite even erbij gezeten, verschoond, gevoed, gelijk op bed gelegd (want hij had al bij 2 mensen op schoot gezeten voor hij ging eten en ze waren met zijn 6e dus vond wel genoeg) en na 30 min huilen is hij rond 2 uur in slaap gevallen en geloof dat ik hem nu begin te horen. Ik heb wel een 4e(haha) handsbabyfoon, maar dat ding kraakt zo erg dat ik dat echt niet ga gebruiken, maar met alle deuren open hoor ik hem prima. Snoozie: fijn om te lezen dat ze het goed gedaan heeft met slapen. Pixie: wat vervelend dat je je zo machteloos en moe voelt, gaat het nu wat beter? Debby: Hoe is het met jou afgelopen? Malin: welkom, zei het toch genoeg info Dalijk naar mijn moeder, heb gekolfde melk uit de vriezer gehaald, maar ik heb echt geen idee hoeveel een baby van ongeveer 6 kg drinkt ik heb 100 cc is dat genoeg voor 1 voeding? Ik ga namelijk naar de gym vanavond en mijn moeder gaat dan voor het eerst een flesje geven, omdat ik volgende week naar school moet en dan gaat mijn moeder oppassen en moet zij natuurlijk de fles geven met afgekolfde melk. Dus alvast even oefenen vanavond voor haar (ik heb zelf ook nog nooit de fles gegeven, maar ja ik geef bv dus niet echt nodig, gaat om mijn moeder). En dan blijven we daar slapen, want hij moet ook beetje wennen alvast aan het campingbedje bij mijn moeder thuis voor als ik naar school ga dat hij daar kan slapen. Wish me luck! En voor jullie wens ik ook veel geluk natuurlijk. Iedereen bijna weer aan het werk zeker??? Liefs
zo ik heb mogen slapen. ik begon te huilen ..ja kan niet helpen ik vond het ZO vreselijk dat ik niet mocht slapen.. op de bank slapen is momenteel niet fijn voor mij omdat ik nu erg pijn hebt. Ik zag er zo naar uit.. en toen was het niet mogelijk.. dus toen ik ineens in tranen uitbarste heeft mijn vriend Eva naar haar eigen bedje verplaatst. (met de kand dat ze zou wakker worden en we opnieuw met haar aan de gang had moeten gaan). Gelukkig sliep ze zo weer door.. en kon ik ook op bed. ik heb van 14.30 tot 16.30 geslapen. heb eva toen verschoond en gevoed en ze slaapt nu verder in de box. uit de ander topic heb ik advies om te stoppen met infacol en haar niet meer wakker te maken voor de laatste voeding en haar zelf te laten komen.dus dat ga ik ook nu doen. ik deed dat een paar keer, maar zette niet door daarmee omdat ze toen (toevallig?) korte tijd tussenin de voedingen deed daarna. maar misschien lag dat toch aan de infacol. wie weet. @winny wat goed dat dano het nu zo goed doet overdg haha je probeerde het wel te pushen he met nog een keer in bed voor echt bed tijd dus je ga langzaam de fles proberen geven.. hoop dat het gaat. een handig sommetje die je kan gebruiken in het berekenen hoeveel dano nodig heeft 150 x (gewicht in kilos) / (aantal voedingen per dag) bijv... eva berekening : 150 x 4.2 / 6 = 105
Pixie, wat super fijn dat je nog even lekker hebt kunnen slapen, waar tranen al niet goed voor zijn Spannend dan vanacht om te kijken wat ze doet met die voeding. En soms zijn 'vaste' tijden ook gewoontes, dus eigenlijk moet je het sowieso even een week aankijken. Lilly had hier een paar nachtjes voor nodig, geloof 3, om in een ander ritme te komen. Ben beniewd of het nu beter zal gaan zonder de infacol, ik las het in dat andere topic...nou, de moeite waard om te proberen! Winny, ik ben benieuwd hoe het is gegaan met het flesje en hoeveel hij heeft gedronken! Groet Snoozie
Hallo meiden, ben ik weer een keer. Sorrie lang niet geweest. Het gaat hier met ups en downs. We moesten stoppen met de maagzuurremmers en sindsdien is het huilen. Ook heel veel krampjes heeft ze. Ze is echt uren aan het persen om de luier vol te krijgen. snachts slaapt ze wel goed van 11 tot 7 maar overdag ben ik er de hele dag zoet mee, met troosten. Ze slaapt zowat niet dan. Dus weinig tijd om te internetten. Ze zeggen dat de krampjes tot en met 3 maanden zijn en dan vaak overgaan. Ik hoop het zo! Verder hebben we ook kraamvisite gehad met de mexicaanse griep, dus we moeten haar nu steeds haar temp. opnemen. Maar gelukkig heeft ze nog geen verschijnselen. @winny fijn te lezen dat het bij jou de goede kant op gaat! @pixie echt vervelend voor jou wat ik allemaal lees. Sterkte meis. Ik geef infacol alleen bij de laatste voeding. @snoozie hoe slaapt jou dochter? Ben benieuwd wat het ritme rond de 10 maanden is. @debby ik slaap niet met babyfoon. De babykamer is naast onze kamer en laat de deuren open. Ze slaapt al vanaf week 2 in haar eigen kamer en bed. Dit omdat ze in het ziekenhuis ook alleen lag dus heb dat gelijk thuis ook gedaan. Alleen nu achteraf hoor ik vaak dat het beter is tot 3 maanden op je kamer te laten slapen maar ik word ook van alles wakker. En iedereen zegt weer wat anders erover.
Hallo meiden, Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik ben met Naomi ook al vanaf dat ze 2,5 week oud is aan het tobben. De voeding is inmiddels aangepast omdat ze koemelkallergie blijkt te hebben. Dit heeft gedeeltelijk zijn werk gedaan, maar nog steeds was ze bijna de hele dag aan het huilen. De krampen werden steeds heftiger (logisch ze is uitgeput). Ik ben inmiddels alweer bij de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar de kinderarts daar kunnen we vandaag terecht. Op aanraden van mijn nichtje heb ik het boekje regelmaat en inbakeren gekocht. Jee dat boekje deed mijn ogen opendoen en ben direct begonnen. Ik ben het niet met alles eens (zo laat ik mijn kind geen 1,5 uur huilen), maar heb voor mezelf een grens van 20 minuten gesteld. Dinsdag heb ik haar na haar voeding, verschoond en in haar bed gelegd. Mevrouw begon erg hard te huilen, maar me voorgenomen om 20 minuten niet te reageren. Jee wat is dat moeilijk en jee wat duren 20 minuten lang. Ongelovelijk na 10 a 15 minuten was ze stil en lag ze in dromenland voor 2 uurtjes. Nou dat had ik in weken al niet bereikt. Heerlijk. Na haar 5de voeding werkt het niet, ze wil dan echt bij ons zijn, maar na haar laatste voeding (de 6de) slaapt ze na 10 minuten huilen. Ik ga straks even dit hele toppic doorlezen.
Even een vraagje: Wat werkt beter Infacol of Cinababy. Mijn man was gisterenbij de drogist maar ze hadden geen Infacol. Toen heeft hij Cinababy meegenomen. Wat is jullie ervaring?
cinebaby is homeopatisch. Ik vind het allebei wel redelijk werken, maar verwacht geen wonderen. Emma vind trouwen Cinebaby heel lekker en Infacol heel vies.
Ik ben gestopt met infacol. Ik had het idee dat ze er alleen maar meer last van kreeg. ik gebruik nu venkelwater van de apotheek. Dit werkt naar mijn idee beter. Met cina baby heb ik geen ervaring
Bij ons duurde het ook 3,5 maand. Ik gaf toen borstvoeding. Voor de nacht 60cc flesvoeding en inbakenen hielp erg goed bij ons! Het was ongelofelijk maar waar!