Hallo dames, Welkom nieuwelingen Schrijf en lees gezellig mee. Hoe meer zielen, hoe meer info en ervaringen Nou hier gister en vandaag echt pechdag voor mij. Het begon gistermiddag net 1 minuut voordat mijn kraamvisite kwam (6 man). Het werd ineens donker van de regen en had geen zin om licht aan te doen dus dacht doe kaarsjes aan. Ik wilde het aansteken met zo'n speciale aansteker met lang tuutje eraan. Dus ik steek dat ding aan (kwam ook gewoon vlammetje) en toen opeens WHAAAAAAAAAAAAAAAAMMM Hele grote steekvlam, dat hele ding stond in de brand en ik liet het van schrik op de grond vallen en het bleef branden dus ik helemaal in paniek, ik zag al allerlei flitsen van .... (laat ik de details besparen, je snapt me wel) en ging ik als een gek met me sokken erop stampen (tja je moet wat, tegen de tijd dat ik water had gehaald....)Maar het ging niet uit, toen heb ik het weer opgepakt en heel hard staan schudden tot het uitging pfffffffffffffffffff...en toen ging de bel. Ik deed de deur open en was lijk bleek en stond helemaal te bibberen het werd zwart voor me ogen en mijn tante ving me op. Ze vroeg wat er was en ik vertelde het.....mijn hemeltje ik heb echt (buiten de pech om) GELUK gehad zeg! Toen sliep meneer ineens van 2 tot half 7 (ik had hem toen wakker gemaakt) ik zou bij mijn moeder gaan eten want ik moest daarna naar de gym. Wil ik hier de snelweg op, zijn alle inritten afgesloten (olie op de weg), moest ik helemaal omrijden, dus ik kwam om half 9 pas aan bij mijn moeder en toen was het alweer voedertijd en had de fles klaargemaakt, maar NO WAY dat hij het wilde drinken 30 min geprobeerd en maar krijsen...toch maar weer de borst gegeven en kwam ik dus 30 min te laat voor de gym, was ook nog is laatste keer gisteravond en gingen ze thee 8) drinken hahaha dat was dan wel grappig. Verder deed mijn mannetje het gelukkig goed, hij was na de voeding van 9 uur lekker gaan slapen tot half 7 vanochtend en ik deed geen oog dicht, hij lag bij mij in de kamer en ik hoorde hem steeds en ik moest steeds denken aan wat er allemaal gebeurd was. Toen (was nog steeds bij mijn moeder) ging hij weer slapen tot 9.30 en ik hoorde ineens soort van stikgeluid, kwam er een fontijn aan melk eruit dus ik hem gewassen verschoond gevoed en daarna ben ik me ook aan gaan kleden enzo en ging daarna naar huis, maar zijn kots was helemaal groen en geel en het rook ZUUR bleh. Ik ging even naar het Alexandrium had een goedkoop leuk pyamatje gezien, sta ik bij de kassa...ja hoor, portemonnee weg:x Ik helemaal in paniek, terug naar mijn auto gelopen en toen lag hij gelukkig in de auto, uit mijn tas gevallen ofzo maar ik ben niet meer terug gegaan naar de winkel. Nou een hoop geluk bij ongeluk gelukkig zeg. Maar hoe is het verder met jullie meiden? Melina: ik gebruik geen druppeltjes voor krampen, ik drink venkelthee en geef soms paar druppeltjes venkelthee aan mijn zoontje en dat helpt bij hem heb ik het idee. Sam: goed van je en nu volhouden. Ik heb een maximaal van 30 min dat ik hem laat huilen en ik snap wat je bedoeld duurt erg lang, maar 9 van de 10 keer toch uiteindelijk stil, binnen de tijd Vinnies: bah mexicaanse griep...ja daar moet je ook nog is rekening mee houden nu tegenwoordig, of de visite niet ziek is Wat vervelend om te lezen dat het met ups en downs is, hier ook nog steeds hoor, maar in ieder geval al beter dan een maand geleden. Pixie: hey wat fijn dat je even bij hebt kunnen slapen. Snoozie: Ja helaas de fv is dus niet gelukt, volgende keer weer poging. Liefs
Hallo Meiden, HWinny, wat een dag voor jou!! Schrikken zeg, met die aansteker! En balen dat hij het flesje niet accepteerde! Blijven oefenen, zeker als je straks natuurlijk naar school moet! Iemand vroeg om het schema van Lilly nu zo rond de 10 maanden. Nou dat is ongeveer zo: tussen half 7 en 7 wakker (soms eerder, soms iets later) vaak rond 10 uur naar bed, klein uurtje slapen na boterhammetje, rond 13 uur naar bed, ongeveer 2 uurtjes slapen. Soms wil ze eind van de middag ook nog een keer een klein uurtje slapen, tis heel wisslend. Op het KDV slaap ze al maanden maar 1 keer per dag, en veel kindjes van rond de 10/11 maanden zitten al op 1 slaapje, of hooguit 2. Het wisselt dus enorm per kindje. Verder zal ik nu ff niet meer zoveel online zijn, ik heb toch besloten die ene toets (die beslist of ik door mag gaan met studie of niet) nog een keer te maken (tja, twijfelaar, tweeling als sterrenbeeld ). Groet Snoozie
oh nou wil je dan veel succes met het leren wensen. wanneer is de test? (tweeling..twijfelaar..oh jeej.. eva is ook tweeling hihi)
zo winny wat een dag heb je achter de rug zeg.. gelukkig dano niks merken vinnie.. bah mex griep. hou julie gezien goed in de gaten en bij eerste tekens gelijk melden.. maar dat weet je vast wel
Snoozie: Dano is ook tweeling haha...ik ben weegschaal, dacht dat ze dat daar ook over zeiden, gezellig 2 twijfelaars haha. Maar meid ik vind het super goed van je, zet hem op en ga ervoor...enne klein spiekbriefje mag altijd toch hahaha Pixie: hoe is het gegaan bij jou gister/vanacht? En hoe voel je je? Hier gisteravond huiluurtje en ben met hem uurtje gaan wandelen, hij heeft heerlijk in de kinderwagen geslapen (tegen Ria maar goed haha). Verder begrijp ik nog steeds iets niet van Ria Blom, ze blijft maar herhalen dat het niet goed is (vind zij) als baby's doorslapen. Ik snap het niet, vanaf wanneer mogen ze dan wel doorslapen? Het komt er op neer, dat ze blijkbaar overdag zo veel (moeten vind zij) slapen dat ze dus snachts wakker worden voor een voeding, maar dat is toch niet logisch of zit ik verkeerd? Jullie hebben dat boek ook gelezen toch of snap ik niet wat ze zegt haha. (ik praten niet nederlands goed misschien?)
haha @ winny.. niet piekeren erover meid. dano s een happy baby, en dat is het belangrijkst!! eva had krampen na de voeding gisteravond. ze viel in slaap bij mij tijdens het drinken om 21.30 en ik legde haar in bed.(22.00) gelijk wakker en begon te huilen en langzaam werd het meer krijzen. na een half uur hulen in bed (ik zat naast haar) heb ik har eruit gehaalt en toen werd het voluit krijzen nonstop voor een half uur . toen heeft vriendlief haar gepakt (ik ging op bed huilen omdat ik op was) en (toch)een half pipetje infacol gegeven..ze viel binnen 10 minuten in slaap. ze sliep toen door naar 4 uur. heb haar toen gevoed (borsten waren supervol ... nog even en ze zouden knappen) .ze sliep toen weer van 5.00 tot 7.00 daarna was het in en uit bed tot 8.00 en ben ik gaan voeden. ze viel weer in slaap maar om 9.00 weer wakker . dan maar eruit!! ze ligt nu in mijn armen te slapen. (wat zou blommetje zeggen nu?)
Ja moeilijk he wat nou eigenlijk het beste is voor je kleintje! Tegen mij zeiden ze bij het cb weer wat anders dan in het ziekenhuis. Van hun moest ik de hele dag inbakeren en in bed slapen en dus altijd thuis blijven terwijl cb zegt dat als ze het aankan ik haar overal mee naartoe moet nemen. Dan leert ze overal te slapen. Ik kan me niet voorstellen dat doorslapen heel slecht is. Ik krijg mijn meisje overdag zowat niet in slaap (4x een uurtje ongeveer maar snachts slaapt ze van half 11 tot 7. En dan altijd nog tot 10 uur. @pixie arme eva, gisteren vertelde mijn schoonzus dat mijn neefje en nichtje het ook hebben gehad, erge krampjes. Toen ze allebei 3.5 maand waren was het van de een op andere dag over. Hoop dat dat bij jou ook zo is. Dat het snel over gaat! @Winny oh wat schrikken zeg! Gelukkig is het goed afgelopen. Hier is wandelen ook een goed middel tegen huilen, ze slaapt dan altijd zo!
Hallo dames, Hoe is het met jullie gegaan vandaag? Hier wel redelijk. Af en toe huilen, slapen, eten en spelen. Mijn moeder belde me ook al op vandaag over mexicaanse griep. Haar collega heeft het misschien opgelopen en mijn moeder zei dat het beter is als ik even een week of 2 niet kom (zou ze me niet willen zien of uhh...hahaha). Nou toch maar nieuwe wasmachine besteld (heb de mijne binnen 5 min verkocht via marktplaats). Balen, laatste spaargeld, maar ja moet echt, want anders kan ik dalijk allemaal nieuwe kleren kopen en dat is duurder dan een nieuwe wasmachine (toch?). Ik ga slapen, morgen weer visite :S xxx truste
hoi meiden, jeetje pixie wat een nacht... bleg hopelijk slaap je vannacht beter! winniethepooh: jag mexicaanse griep, je kan inderdaad maar even wegblijven! Ik zat er gisteren even helemaal doorheen. Gelukkig lagen mijn ouders met de boot ongeveer een half uurtje rijden van ons af en wilden ze wel oppassen. Ik heb Emma naar hun gebracht en ben heerlijk met mijn man uit eten geweest en heb voor het eerst weer 9 uur achter elkaar geslapen! Toch een voordeel van geen borstvoeding geven dan maar... Ik kon haar alleen pas vanmiddag ophalen omdat mijn ouders aan het varen waren. Volgens mijn ouders had ze de hele dag geslapen maar zodra ze thuis was begon het huilen weer! Jag, voel me een slechte moeder... Gelukkig ligt ze nu al weer in een paar uurtjes in haar bedje te slapen, zometeen wordt ze wel wakker voor de laatste voeding!
wow een hele dag niks geschreven.. gaat het wel allemaal?? Eva sliep van 21.00 tot 3.45 en toen weer van 5.00 tot 7.00 we hebben haar 2 nachten ingebakerd. vannacht bakeren we haar niet in omdat ik het toch weer te warm vind. dus slaapzakje. We zijn toch niet gesopt met infacol maar ipv een halve pipetje geven doe we nu een klein druppel op de speentje. dat blijkt ook prima te gaan misschien toch een beetje een verslaving?? hopelijk over niet al te lange tijd kunnen we er helemaal mee stoppen.. maar nu nog niet.. ze blijft anders maar rood aanlopen, strak worden en krijzen..te zielig voor woorden
Goedemorgen allemaal, Ja inderdaad weinig geschreven hier haha... Debby: wat lekker dat je 9 uurtjes hebt kunnen slapen en je ouders lekker in de buurt waren. Pixie: jammer dat Eva nog niet zonder infacol kan, hopelijk kan het binnenkort wel. Zou misschien best kunnen dat het beetje verslavend werkt. Hoe reageert ze erop voordat je het in haar mond doet, als je ziet dat je ermee bezig bent, wordt ze dan stil of gaat ze lachen ofzo? Redelijke nacht gehad zo te lezen, lekker. En vanacht? Hier gisternacht van 10 tot 6 geslapen en gister overdag tussen de voedingen door hazenslaapjes van 1 uur en vanaf 6 uur gisteravond wilde hij helemaal niet meer slapen, ben toen buiten wezen wandelen, maar toen ging hij ook niet slapen in de kinderwagen, laatste voeding rond 9 uur en toen ik hem om half 10 in bed legde, zooooooooooooo KRIJSEN niet normaal (misschien was hij geschrokken of ging het te snel ofzo), was ik niet gewend, dus toch maar weer uit bed gehaald even bij mij op bed, getroost en toen zag ik die oogjes draaien en kon ik hem in zijn eigen bedje leggen en viel hij gelijk daarna in slaap tot vanochtend 7 uur en hij is nu wakker voor de volgende voeding. Ik kom deze week ook wat minder online, want ik moet volgende week naar school en wil de deze week even alles aan kant maken zeg maar...maar probeer in ieder geval 1xpd verslag te doen.
Vannacht ging het op zich prima in de slaapzak. Eva sliep om 22.00 en was even wakker voor de speentje rond 1 uur (vriend ging naar haar toe) en toen kwam ze pas voor drinken om 3.30. was nog even een uur na de voidng met haar bezig.. 3 keer naar haar toe gemoeten maar daarna sliep ze tot 8.30 ik dacht toen ik naar de klok keek dat het 7.00 zou zijn... was erg verrasst!! dank je Eva!! @winny nee ze stopt niet met huilen als ze het ziet. maar wel zodra ze het in de mond krijgt.. misschien een Super troost!! hihi.. ik ben wel blij dat ik niet meer een hele pipetje (zelfs halve) hoef te geven en dat het met een druppeltje op de speen ook gaat. gisteren was het voor eva ook een erg drukke dag. ze deed ook alleen maar hazenslaapjes . Ze sliep het langst in de Draagdoek met een uur.
Hallo allemaal, Lekkere nacht Pixie! Winny wat goed dat Dano in zijn eigen bed slaapt steeds! De aanhouder wint, zo lijkt het... Hier ook begonnen met inbakeren. Jens sliep voor geen meter meer, was steeds na 15-20 minuten wakker door zijn bewegingen. Ik zat/zit er echt helemaal doorheen en we hebben dus donderdag instructies gehad van de wijkverpleegkundige. Sindsdien begonnen met inbakeren, en het gaat sinds gisteren goed. Slaapt zo twee uur tussen 2 voedingen door. Deden het eerst 's nachts niet, maar zijn daar wel mee begonnen nu. Het enige nadeel is dat ie nu echt een vast ritme heeft en dus 's nachts ook om de drie uur komt voor een voeding... ik ben zó moe! Gelukkig heeft vriendlief me vanmorgen weer naar bed gestuurd en kon ik een beetje bijslapen. Ik vind het ook warm om in te bakeren Pixie, maar gek genoeg blijft zijn temperatuur keurig, hoewel hij onder de doeken wel zweet. Ik heb trouwens zelf dunnere doeken geknipt, gemaakt van een flanel hoeslaken van de V&D. Dat is enkelzijdig geruwd en dus minder warm dan de standaard inbakerdoek. Heb ze in de wasmachine leuk turquoise geverfd met textielverf en er strijkapplicaties opgemaakt van autootjes. Zo ziet het er toch nog leuk uit! Ik was ook gestopt met de infacol, maar de krampjes kwamen hier ook weer terug, dus maar weer begonnen. Volgens mij gaan ze er wel moeilijk van poepen trouwens. Jens vindt het vies, dus van een verslaving is hier geen sprake. Hopelijk allemaal een fijne dag!
Hallo dames, Er wordt erg weinig geschreven hier nog haha. Betekent dat het bij iedereen zo goed gaat nu? Hoe is het van gister tot vandaag gegaan dan, ben wel nieuwschierig nu Pixie: het volgende sprongetje is bij 19 weken. Heeft ze nog last van haar 12 weken sprong? Hier niet zo meer... Vandaag is meneer een beetje uit zijn ritme, nou ja het ritme zit er nog wel in, maar vandaag elke keer 1 uur vroeger dan normaal Ik ben zaterdag, zondag en vandaag niet buiten geweest, ik probeer het ritme er een beetje in te houden, wel handig voor dalijk als ik weer naar school ga, maar ja, hij bepaald he haha. Mijn wasmachine is binnen gekomen vandaag, mooi ding hoor, hij is hopelijk zijn geld waard pfff, ik heb 30 augustus ook examen, had ik even niet gezien in mijn rooster, ben vandaag aan de slag gegaan... Hoe is het verder bij jullie, zijn er al een aantal aan het werk? Liefs
Hey meiden, Winny, denkt Dano soms dat de wintertijd al ingegaan is, met steeds 1 uur eerder! (of is wintertijd 1 uur later :S). Toch fijn dat er nog wel iets van een ritme inzit. Jij dus ook al tentames?? Pff, nou hier ook vet studeren, maar het gaat. Lukt het nu al met het flesje?? Pixie, waar staat de 'pushen' voor in je onderschrift? *ik ben verder niet nieuwschierig hoor * Hier alles goed. Lilly naar de kdv vandaag en morgen zodat ik veel kan doen aan de wiskunde. Heb er nog steeds een hard hoofd in of ik hem ga halen, maar het idee dat ik er in ieder geval mijn best voor doe, geeft me al rust. Groet Snoozie
Hoi, En hoe gaat het met jullie? Hier ligt meneer te hannesen met drinken, pffff, eerst was het 2 borsten en dan 15/20 min per borst, maar nu is het een gevecht om hem 2 borsten te laten drinken en dan 5/10 min per borst. Zou hij dan wel genoeg binnenkrijgen? Of is dat normaal dat ze minder gaan drinken? Of drinken ze korten, maar krijgen ze wel de normale behoefte binnen die ze nodig hebben? Ik doe nu langer over een voeding, omdat hij dus steeds loslaat en dan om zich heen gaat kijken en aandacht van mij vragen en dan weer verder drinken. Snoozie: wanneer heb je je examen? Ik 31 augustus. Ik had er per ongeluk overheen gekeken op mijn rooster en kwam er dus pas maandag achter8) gelukkig is het niet zo heel veel en heb ik de eindtermen al uitgewerkt, kwestie van in me hoofd stampen en examen maken (tja makkelijker gezegd, nu nog doen). Doordat Dano nu steeds een uur eerder komt, zit ik nu wel aan de 6 voedingen per dag ipv 5, misschien dat hij daarom korter drinkt? Ik wilde dus gaan proberen de fles te geven met kv, want vind het zonde om al mijn gekolfde melk weg te moeten gooien als het niet lukt, vorige week heb ik ook al 100cc weg moeten gooien, vind ik beetje zonde, zeker omdat ik nog niet ergens een gaatje heb kunnen vinden om te kolfen en heb dus in de vriezer staan maar dat is voor as maandag voor als ik naar school ga maar ben bang dat het niet gaat lukken, want ik heb nog maar 1x geprobeerd vorige week en ik wilde dus kv proberen en had een pak staan, maar die was open omdag ik die de 2e dag na zijn geboorte had ik hem bijgevoed, want ik had nog geen stuwing en hij werd niet meer wakker, maar dat pak is dus bedorven hahaha. Ik met mijn goeie moed gister alles klaargezet, doe ik dat pak open, keihard geworden dus nog geen fles geprobeerd en vind het zo zonde om een nieuw pak te kopen, maar goed dat moet dan maar het is het 1 of het ander. Snoozie: succes met je examen. Wiskunde, bah!
Hey Winny, Balen dat het drinken nu niet zo lekker gaat...Heeft Dano dus nu nog steeds dat hij steeds een uur eerder komt?? Jij dus ook aan de studie...hopelijk slaapt Dano lekker veel, anders is het studeren echt amper te doen. Hier is Lilly 3 dagen op het kdv en dan kan ik studeren, maar op de dagen dat ze thuis is kom ik er niet aan toe. Hopelijk gaat het met het flesje geven, ik zou het toch wel elke dag 1 voeding proberen, als hij anders maandag ineens 3 a 4 voedingen uit de fles moet drinken...lijkt me lastig. Welke kv wil je geven?? Ik heb hier namelijk nog een pak nutrilon standaard 1 staan, nog dicht...ooit verkeerd gekocht ipv.nr. 3...Die mag je zo van me hebben. Mijn tentamen is volgende week donderdag... Succes ermee! Snoozie
waarom zou je je borstvoeding weggooien winniethepooh? Je kan het 5 dagen in de koelkast bewaren en wel 3 maanden in de vriezer! Hier gaat het op zich heel lekker. Ik heb het dragen en voeden forum ontdekt en daar zijn ze voor attached parenting. Ik kan me daar heel goed in vinden. Emma slaapt nog steeds niet door maar heb wel het gevoel dat ze tevredener is. De methode van Ria Blom vind ik zo streng en dat is niet echt iets voor mij...
Debby: ik heb het weggegooid, omdat ik het ontdooid had, opgewarmt en geprobeerd het met de fles te geven, 30 min bezig geweest, maar hij ging van jengelen naar hard huilen, hij snapt het niet hoe het moet en dan kan ik de melk niet meer bewaren. Wat is dat wat jij doet dan Debby? Welk boek of welke site? Want ik heb het boek van Ria Blom gelezen, ik doe niet het inbakeren maar wel de regelmaat, maar ik vind het ook erg streng. Snoozie: ja het is niet zo heel erg dat hij een uur eerder komt. Zal nog wel een paar keer veranderen het ritme. Net als de moeder er aan gewend is gooit het kindje het weer om hahaha...Ik had Friso nr 1. Hypo-allergeen. Maar volgens mij is het toch allemaal beetje het zelfde of niet? Ik heb geen verstand van kv.