HELP!mijn baby wil niet slapen!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door winnythepooh, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    nou meiden ik moet eerlijk zijn dat ik de laatste tijd ook op D en V zit en ik kan mij ook heel erg prima in vinden.
    zoals jullie weten was ik al niet zo'n fan van blommetje en ik laat Eva dus ook echt niet 30 minuten huilen zoals blom zegt. dat zit niet in mijn aard. ik probeer wel een 'backbone'te groeien wb tegen het gezeur huiltje, en daar zo lang mogelijk niet op reageren maar zodra het krijzen is ga ik ECHT naar haar toe en vaak ook haal ik har uit bed binnen 5 minuten! waarom ik dit doe is omdat er bij haar dus dan echt ALTIJD wat aan de hand is.. pijn/luier/niet moe... en dat laatste is dan wel iets dat vaak bevestigd word.
    ik probeer elke keer haar wel toch weg te leggen zodra ik de handjes over de oogjes zien wrijven / oortjes en gapen enz maar lang niet altijd zet dat door tot slapen en is ze na 5 minuten weer klaar wakker!
    g amijn kind ook niet forceren te slapen als ze dat niet wil... dan maar lekker bij mama op schoot.. Eva slaapt echt overal en dus ook in haar bed makkelijk als ze moe is..
    ja af en toe is het brullen zodra ik haar overbreng van op schoot naar bed, maar logisch ..wat heb je liever op schoot of op bed dan laat ik haar wel even tot rust komen door bij haar te zitten en dan ga ik weg.. vaak duurt het dan weer 30 minuten voordat ze gaat slapen maar we hebben het echt in de gaten als het wel of niet gaat lukken.
    dat zie ik aan haar.. en hoor ik ook aan haar huil.
    anyways.. inbakeren deed ik.. doe ik.. ja pff als je helemaal doorheen zit en ze niet slaapt en dat is het enige manier om haar te laten slapen zodat ook ik wat slaap kan pakken dan 'kies ik er inderdaad voor om haar dan eventjes in te bakeren.. maar ik ben geen fan van :( ik heb laatst een artikel gelezen waarbij mijn mening over nbakeren beetje tot twijfel brengt. en ook dus over ria blom ook wat gelezen over haar ...

wat ik jammer vind is dat ik de eerste 12 weken van mijn dochters leven zo zoekend ben geweest. :( ik vind het jammer dat ik niet vanaf dag een wist hoe met bepaalde situaties om te gaan en waar ik in 'geloof'.

@winny d en v = dragen en voeden forum
    hoe vries je je voeding in? hele voedingen in de fles ??
    misschien als je ga kolven terwijl hij slaapt net voordat hij wakker word voor een voeding? vind zo sonde om nu met kv bezig te gaan zijn. vind je niet?

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal,

Winny eventjes wat tips voor het voeden (kijk maar wat je er mee doet hoor wil me niet teveel mee bemoeien (maar doe het toch haha).
    Wil Dano de fles misschien wel van iemand anders proberen? Als iemand anders dan jij hem geeft bedoel ik?
    Mijn zoontje laat ook steeds los en gaat dan druk bezig zijn met andere dingen, ik voed hem nu op mijn zij op bed met een doek over ons heen (over onze hoofden zodat er een tentje ontstaat). Zo is hij minder snel afgeleid en drinkt hij langer. Ook draai ik hem na een borst niet om, maar rol ik door zodat hij de andere borst kan drinken (dus als ik op mijn rechterzij lig, geef ik eerst mijn rechterborst en rol dan wat door zodat hij bij de linkerborst kan, dan kan hij blijven liggen en vergeet ie niet dat ie aan het drinken was en niet met andere dingen bezig moet zijn). Hij krijgt vast genoeg binnen hoor, als hij maar genoeg plasluiers houdt.
    Er zijn flessen te koop die de borstvoedingstechniek handhaven. www.borstvoedingswinkel.nl klikken op 'baby aan je borst'. Het gaat om de 'breastflow' fles. Hoor er echt goede verhalen over. Ze zijn niet zo heel duur, acht tot elf euro, maar dan heb je ook wat!

Hier gaat het goed, gister op consultatiebureau voor eerste prikjes, snik!
    Verder hebben we succes met inbakeren en dat is heerlijk. Ik voel nu pas hoe moe ik eigenlijk ben nu hij wat meer slaapt en ik meer tijd voor mezelf heb....

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    attached parenting of natuurlijk ouderschap staat voor:

Door dr. Sears is de volgende omschrijving van Natuurlijk Ouderschap (Attachment Parenting) opgesteld. Dit bevat de volgende elementen (vrij vertaald uit het Engels):

1 Een band vormen met je baby meteen vanaf de geboorte. Als je door complicaties of omstandigheden wordt gescheiden, herstel dan het contact zo snel mogelijk.

2. Borstvoeding geven. Borstvoeding is de meest natuurlijke voeding voor een baby.

3. Je baby veel dragen. Baby's die veel gedragen worden zijn rustiger, huilen minder en hebben minder last van krampjes.

4. Dicht bij je baby slapen, in dezelfde kamer in een wieg of een co-sleeper. Dicht bij elkaar slapen geeft de mogelijkheid om een goede band te vormen.

5. Luisteren naar je baby. Tegemoet komen aan wat je baby nodig heeft. Als een baby huilt, is hiervoor een reden.

6. Oppassen voor babytrainers. Deze zullen je leren dat je juist niet moet luisteren naar je baby. Deze opvoedstijlen geven een korte termijn effect maar kunnen op de langere termijn schadelijk zijn voor de baby.

7. Balans. Natuurlijk ouderschap betekent niet alles opgeven om aan baby's behoeften tegemoet te komen, maar weten wanneer 'ja' te zeggen en wanneer 'nee' en hulp te zoeken als je dat nodig hebt.

Ik vind dit veel fijner dan ria blom...

Kijk anders op het dragen en voeden forum:

:: Dragen en Voeden - Forum voor natuurlijk ouderschap

Ik vind het een warm bad...

En over het invriezen, je kan het ook in ijsblokjes invriezen en dan telkens een klein beetje proberen? Maar als je je beter voelt bij kunstvoeding moet je dat vooral doen hoor, ik geef ook kunstvoeding omdat borstvoeding gewoon niet ging hier en heeft best wel wat rust gegeven...

Er bestaan trouwens ook flesjes die lijken op een tepel maar ik weet even niet meer hoe die heette, misschien weet een van de andere meiden het?

Ik heb vandaag mijn draagdoek binnengekregen... jeetje wat een grote doek, ik vraag me echt af of ik de techniek onder de knie ga krijgen... Ik ga nog niet met Emma oefenen want vind het veel te warm maar ga vanavond wel even proberen met een pop.

Pixie welke knoopmethodes gebruik jij?

4. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

Ik heb in totaal 3 flesjes en 3 spenen en een aantal losse spenen (zaten allemaal in gratis babydozen) Neem aan dat dat "normale"spenen zijn (ik heb ze allemaal geprobeerd, maar geen 1 pakte hij)? Debby wat jij bedoeld is een nubyspeen. Die zijn ongeveer 5 a 6 euro van avent en kunnen alleen op avent flessen anders moet ik die van de bv kruidvat nemen maar daarvan weet ik niet op welke fles die kunnen (op de avent in ieder geval niet). Ik heb meerdere keren zelf de speen en of fles geprobeerd en mijn zusje en moeder ook, allemaal zonder resultaat. Nu heb ik gelezen (zal ff de site erbij zoeken) http://www.oeiikgroei.nl/etendrinkeninfo.asp?id=1152 Weet niet of dat wat is, maar ik krijg maar 30euro per keer vergoedt van mijn verzekering voor dit soort alternatieven (daarom ben ik dus niet naar een osteopaat geweest vanwege het belachelijke hoge bedrag wat ze vragen). Als hij bij mij op de kamer slaapt, kan ik niet slapen van de geluidjes die hij maakt, daar word ik steeds wakker van.

Pixie: ik heb de melk ingevroren in kleine bakjes (gewoon bij de xenos gekocht). Ik wil ook niet kv beginnen te geven, maar ja omdat ik het zo zonde vond van de ingevroren moedermelk. Misschien is dat inderdaad wel een idee om voor dat hij wakker wordt en na dat hij slaapt nog even te kolven, maar ik heb zulke enorme kloven en weet gewoon niet meer wat ik er op moet smeren, iemand een idee? Want bepanthen en sudocreme helpen niet. En heb begrepen dat met kolven de bv terug kan lopen?!

Ireen: zie mijn antwoord hierboven. Ik voed hem altijd op bed (ik kan het niet goed zittend met kussens en voedingskussen krijg alsnog pijn in mijn armen en rug) en houd dan de gordijnen dicht en bedek hem ook zo veel mogelijk zodat hij niet te veel rond gaat kijken en toch laat hij los en gaat hij mijn aandacht vragen en ik kijk dan de andere kant op, maar het klinkt zo schattig dat ik automatisch in de lach schiet:) Van die breasthflow heb ik van gehoord ja, maar heb al (helaas) een nieuwe wasmachine moeten kopen en ik moet echt even op mijn geld letten nu, maar ik zal kijken of ik naar die fles kan informeren of kan kopen, vind het echt zonde als ik dalijk allerlei flessen in huis heb enz (maar voor 1 dag eigenlijk) en kan ze niet gebruiken. Vanaf het moment dat Dano snachts doorsliep kwam de moeheid ook bij mij naar boven, dan besef je pas hoe moe je bent he en hoeveel tijd erin ging zitten, maar ik wil bv blijven geven.

Debby: Bedankt voor je schema, klinkt heel erg goed.
    1. de baby is gelijk op mijn buik gelegd toen hij eruit kwam.
    2. ik geef bv:D
    3. ik heb geen draagdoek
    4. dan kan ik niet in slaap komen en heb ook geen plek bij mij op de kamer
    5. ik doe mijn best
    6. vind Ria ook veel te streng, maar door enige regelmaat is het er wel iets beter op geworden.
    7. doe mijn best
    Ik ga de site lezen.
    Ik zal is kijken noe ik dat nou het beste kan doen met gekolfde moedermelk. Want als hij slaapt savonds ga ik ook naar bed, omdat ik ook nog steeds heel erg moe ben en heb ontzettend last van mijn rug en een haaruitval NIET NORMAAL meer, echt hele plukken komen er elke dag uit:x. (en het is alweer bijna maandag, ik ga dat nooit redden voor die tijd met de fles volgens mij en die week daarop heb ik alweer examen en MOET ik wel naar school).
    Bedankt in ieder geval voor alle tips en ik ga er zeker wat meedoen!

Liefs:D

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    winny bij de etos heb je ook een fles voor bv moeders 'tommy tippee closer to nature' ga die even halen en proberen

6. winnythepooh

Pixie: bedankt! ik ga morgen naar etos/kruidvat

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    winniethepooh het is ook geen moeten he dat schema! Het is meer de bedoeling dat je naar je moedergevoel luistert en ik heb het idee bij Ria Blom dat het helemaal tegen het moedergevoel ingaat! Emma slaapt ook niet op onze kamer alleen smorgens een uurtje want anders slaap ik ook niet en ik geef geen bv meer.

Bel anders even je huisarts/lactatiekundige over die tepelkloven, lijkt me erg vervelend...
    en volgens mij loopt je productie niet terug door kolven je kan juist je productie er mee opwekken. Alleen krijg je nooit uit een kolf de hoeveelheid melk die je baby eruit krijgt... het blijft toch een kunst ding...

En anders kan je heus wel voor 1 keer een flesje kv geven dat zal toch geen ramp zijn...

8. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    winny ik gebruik purelan (helpt erg goed.)..van medela.(gele tube) is bij de apotheek te bestellen zonder recept.

9. winnythepooh

Goedenmorgen,

Pixie: Bedankt (alweer:D) Ga ik vandaag ook even voor kijken.

Ik kon gisteravond laat, voor ik naar bed ging, gaan kolven, maar ik was zo moe en ik dacht aan de pijn, dus heb het niet gedaan:)

Hoe is het gegaan vanacht?

Liefs

10. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Wat fijn dat jullie het D en V forum hebben gevonden en dat dit veel beter bij veel van jullie aansluit! Tis uiteindelijk niet eens belangrijk welk 'schema/ritme/trucjes' je doet, als je maar iets doet waar je zelf achter staat en wat dichtbij je staat, dan haal je denk ik met alles de 'beste resultaten'.

Winny, werkt je nieuwe wasmachiene goed, geen pluisjes meer??
    Hier de wasmachiene net stuk gegaan vanmorgen, 1 maand na de garantie!!! (van 5 jaar). Kan nu pas over 2 dagen een monteur komen :(

Hier is Lilly niet echt lekker, of het nou door de warmte, tandjes of echt ziek zijn komt vind ik moeilijk te zeggen. Ze is heel hangerig en huilerig, heel zielig!

Wat ook heel sneu was, maar waar ik eigenlijk heel hard om moest lachen: Lilly zat lekker op de grond en toen kwam er een vlieg, deze ging steeds ergens op haar zitten, en zie hield hem naukeurig in de gaten. Maar ik zag al aan haar koppie dat ze het maar niets vond. Toen zat hij op haar hand en toen zei ik 'pak hem" toen moest ze heel hard huilen! Waarschijnlijk zo geconcentreerd, dat ze schrok van mijn stem. Maar nu moet ze dus elke keer huilen als ze een vlieg ziet!

Groet Snoozie

11. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

winny> ik lees even kort je verhaal en je einde.
    Heb je al een breast flow fles of een tommy tippe?
    Ik kom uit zoetermeer. Is t mogelijk voor jou om hem hier op te halen? Mijn meisje wilde die flessen dus niet misschien de jouwe wel?
    Wil ze best opsturen maar dat kost wel zo'n 6 euro? Weegt dat op tegen nieuwe?

12. winnythepooh

Goedenavond ladies.

Hier een dipje vandaag. Meneer wilde vandaag niet slapen overdag, maar dat kwam omdat vanmiddag had ik een poepluier over het hoofd gezien:) en lag hij te jammeren en half uurtje geslapen, daarna kwam mijn moeder en gingen we wandelen en toen heeft hij een half uurtje geslapen, toen zij weg was had ik hem gevoed en heeft hij ook een half uurtje geslapen en om 9 uur was hij zo moe dat ik hem naar bed heb gedaan en sliep hij gelijk, dat was wel een voordeel:D (alleen nu moeten we maar even afwachten hoelaat hij morgen wakker wordt).

Pixie: ik ben vandaag naar kruidvat, etos en apotheek geweest, maar geen fles en geen tepelcreme gevonden, ze hadden het niet wat jij zei (wedela en tommy).

Hoe gaat het met jullie?

Snoozie: had jij niet je examen vandaag? Hoe is het gegaan? En ik heb mijn wasmachine nog niet uitgeprobeerd, ik was altijd in het weekend overdag, is goedkoper en heb ik geen last van de herrie die die dingen maken (alles gelijkvloers). Dus zaterdag uitproberen...Oh vervelend dat de jouwe kapot is gegaan. Ahhhh...vliegjesangst:p

13. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    hoi

zo eva ligt erin.
    Eva had het gisteren niet makkelijk met het weer en ik bleef maar aanleggen. ze had het ook moeilijk met slapen, dus heb haar maar bij mij gehouden.
    ze viel uiteindelijk na de regen in slaap naast mij op de bank. ze had ook last van winden en (4x)poepen gisteren. Had haar dus op haar buik gelegd (20.00) ze sliep tot 2.30 (om 21.30 naar haar eigen bedje verplaatst.)
    heb haar toen gevoed maar ze was daarna klaar wakker.. kletsen enz.. dus ben met haar naar de woonkamer gegaan tv kijken met haar in mijn armen. na 45 minuten sliep ze uiteindelijk...maar toen was ik dus klaar wakker ..ik sliep dus pas weer om 5.00 en om 6.00 begon ze met de speentje.. pffft.. dus om 6.45 maar gevoed ze deed er toen 45minuten over om een borst te drinken.
    wat een nacht weer (maar kon het makkelijker aan.. )

ze heeft vandaag op ons bed van 8.00 tot 9.00 geslapen en toen weer van 10.30-11.00 en in de draagdoek tijdens boodschappen doen(een uur).. en nu weer.

@winny raar dat het niet in e winkel te kopen is. je moet de purelan wel bestellen.. ze hebben het niet standaard.. als ze het bestellen is het de volgende dag binnen. ik zou gewoon even weer bellen en bestellen. je zeg het pure lan.
    wb tommy tippee çlose to nature' or breastflow.. ik zou wel ergens eentje proberen halen.. misschien even prenetal bellen of ze het hebben..

aangezien je maandag al naar school moet...
    hoe gaat het nu met dano?

14. winnythepooh

Pixie: mijn stiefzus werkt bij een Etos en ik heb haar gebeld (heb niet zo goed contact met haar, maar d8 ach misschien kan ze me helpen). Ze zei dat ik anders van Vogel moet proberen, homeopatische zalf voor tepelkloven (schijnt erg goed te zijn zei ze en niet zo duur 4,95)en de tommy tippe hebben zij wel in hun Etos (ze zei dat niet elke etos het heeft)Ze zou de creme en de fles voor me meebrengen vandaag, moet het dan een deze dagen ophalen. Ik heb al besloten dat ik maandag niet naar school ga, ga het niet redden. Volgende week ga ik zeker want dan heb ik examen (bah).

Mmm vandaag ging ook niet zo super. Hij heeft vanochtend wel geslapen tot 6 en daarna tot 10, maar van 10 tot 3 is hij vanmiddag wakker geweest. Hij is rond 3 uur in slaap gevallen en slaapt nu nog (hoop dat hij ff door blijft slapen kan ik nu ff me eten gaan doen)

Tot later,

Liefs

15. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    WOOHOOOO....

eva heeft van 22.00 tot 6.00 doorgeslapen!!!! zonder ingebakerd te zijn.. alleen roper en slaapzak!!!!

:$:D

16. winnythepooh

Joehooeeee pixie!!!!!

17. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    hoe gaat het met jou en dano winny?
    fijn dat je zus de spullen kon regelen. ik hoop zo dat het gaat lukken..

18. winnythepooh

Pixie: gister en eergistermiddag wilde hij niet slapen. Hij heeft vanacht van 9 tot 6 geslapen en toen tot half 10 daarna na het voeden ging hij gelijk geeuwen en op bed gelegd 5 min later sliep hij en nu slaapt hij nog. Ik wilde eigenlijk even naar de winkels gaan vandaag, maar heb niet zo'n zin, heb alles al in huis en dan kost het alleen maar tijd en geld. Mijn stiefzus is de fles gister vergeten en nu werkt ze pas morgen weer, dus het wordt pas maandag dat ik die fles heb. Hoop ook dat het met die fles gaat lukken. Ben je alweer aan het werk pixie? En hoe is het met de pijn?

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hier is een wonder gebeurd vannacht! Emma heeft van half 11 tot 4 geslapen en daarna ging ze heel hard huilen. Ik heb haar toen bij me in bed genomen en ik dacht die komt om 7 uur weer (zo als altijd). Maar ik werd om 10 uur wakker en toen sliep ze nog! Nou toen ben ik maar een flesje gaan maken voor dr! Joepie!

20. winnythepooh

Ook joeehoeeee voor Debby:D

Deel Deze Pagina