HELP!mijn baby wil niet slapen!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door winnythepooh, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Hoe is het met jullie gegaan vanacht?

Hier had meneer gisteroverdag eigenlijk bijna tot niet geslapen af en toe een hazenslaapje en vanaf half 6 savonds tot half 9 heeft hij helemaal niet meer geslapen. Is wel erg grappig wanneer ik hem een uur eerder op bed leg (9 uur ipv 10 uur) dat hij dan ook een uur eerder wakker wordt (5 uur ipv 6) en daarna 9 uur ipv 10uur.

Pixie: ze zullen een dezer dagen wel een regeldag hebben, want dat is met 3 maanden toch weer?

Snoozie: hoe is je examen gegaan?

2. chantal1978

chantal1978 Nieuw lid

25 aug 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Winniethepooh,

k heb jouw verhaal een beetje zitten lezen hier...en herken het zo volledig...kreeg er gewoon kippenvel van hihi...
    mn zoontje is nu 1 jaar en had in het begin ook zo'n last van prikkels en alles...wil je even een hart onder de riem steken door te zeggen dat het echt over gaat...
    en dan krijg je uiteraard wel weer andere dingen hoor haha...hij is me nu erg aan het uitproberen enzo...als ik hem op bed leg dan wilt hij vaak niet slapen en als mn vriend het doet wel...ach het hoort er allemaal bij...
    maar probeer ook van alle leuke momenten te genieten want voor je het weet zijn ze echt een jaar...en moet je heel eerlijk bekennen dat ik erg negatief was toen hij zo klein was en ik me er bijna geen leuke dingen meer van kan herinneren...en dat is het echt niet waard hoor...
    Je mag super super super super trots op jezelf zijn, dat je dit even in je eentje klaart hoor...petje af voor jou!!!!

Nou dat wilde ik even kwijt...

Groetjes Chantal

3. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Hallo allemaal,

Heb vanavond een groot gedeelte van jullie berichten zitten lezen en hier dus hetzelfde probleem. Mijn zoontje is nu 8 weken en sinds een week of 3 wil hij van 's ochtends tot 's avonds haast niet slapen. En als ie dan al in slaap valt is ie vaak weer snel wakker. Had van de week al een puckababy gekocht om dat te gaan proberen in combinatie met regelmaat, maar vandaag op het CB geweest en op aanraden van hen een pacco inbakerzak gekocht. Dus vanaf morgen (vandaag mocht niet ivm inenting) wil ik dat inbakeren gaan proberen en consequent zijn met de regelmaat. Hoop dat er snel verbetering komt.

Allemaal heel veel succes en hou vol! :) (hoop dat het mij ook gaat lukken)

Groetjes Mar

4. winnythepooh

Goedemiddag dames,

Welkom mar001 en chantal.

Chantal:Dank je wel voor je lieve reactie. Ik geniet heel erg van hem, elke dag:). En ik weet ook dat het fases zijn en dat elke fase weer anders is, maar op dat moment ben je het gewoon ff kwijt en is zo'n forum echt een uitvinding waar je met je vragen en je verhaal kwijt kan en al deze lieve moeders goede tips geven.

Verder was ik vandaag naar het CB, hij is weer goed aangekomen en gegroeid. Ik moest eigenlijk voor zijn 2e prikjes, maar omdat hij dus ij de 1e prikjes zoveel last heeft gehad (angstig en ben naar HA toen geweest) wilde de dokter deze keer niet prikken:$ ze zei dat eerst de RIVM ingeschakeld moest worden (vond beetje raar dat dat nu pas gedaan werd terwijl ik 4 weken geleden de klacht al bij hun had neergelegd,:( maar goed) dus hij is niet geprikt vandaag...

Hoe is het met de rest?

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    gisteren heeft eva haar 2e prikjes gehad.
    ZE heeft de hele middag geslapen maar toen kreeg ze toch wel erg last. HUILEN ..echt gillen zonder reden!
    heb haar pcm gegeven en toen heeft ze na 15 minuten gekalmeerd en gaan slapen.

om 1.30 gevoed.. en om 5.00 werd ze wakker weer onrustig. heb haar de speen blijven geven tot 8.00 ja ben zoiets van 8 keer uitgeweest om dat stomme ding weer te geven! GRrRR.. om 8.00 was het niet meer goed toen had ze weer honger dus gevoed.. en toen was ze klaar met slapen...
    ze slaapt wel goed vandaag.
    anderhalve uur vanochtend en ze ligt er nu weer in vanaf 13.30

6. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Vanochtend kwam ie om 06.15 uur voor een voeding.
    Daarna geslapen tot 08.15 uur.
    Toen heb ik hem in badje gedaan en daarna om 08.45 uur gevoed.
    Vervolgens in de maxi-cosi op weg naar de pufclub reunie.
    Daar heeft ie de hele ochtend liggen slapen! :$ haha..
    Af en toe even z'n oogjes open, even wurmen en een kreetje en dan sliep ie weer verder. Eerst op mijn arm, maar na een tijdje werd die een beetje lam, en toen verder in de maxi-cosi. Uiteindelijk werd ie net pas iets na 14.00 uur wakker! :) Heb hem een schone luier gegeven, gevoed, direct na het voeden begon ie al te gapen. Hij lag wat te kreunen en wurmen, dus dacht dat ie moest poepen, dus nog even gewacht, paar minuutjes. Er kwam niks, toen heb ik hem ingebakerd in de pacco, begon ie te lachen, vervolgens in z'n bedje gelegd. Dit was om half 3 en tot op heden is het nog stil.
    Ga zo even spieken of ie slaapt...

En nu vraag ik me dan af, is de pacco een wondermiddel? Is het toeval? Is ie misschien nog niet helemaal lekker van de inentingen van gisteren? Of zijn we een fase voorbij? hahaha...
    De komende dagen zullen het leren, ben benieuwd! :)

7. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ik heb ook pacco mar..
    en moet eerlijk zijn.. ik ben uiteindelijk geen fan van.
    Eva heeft idd 5 á 6 uur doorgeslapen met pacco.. maar ze doet dat ook wel zonder pacco... ik denk wel dat met pacco ze 'rustiger' (voor ons) slaapt en langer slaapt.
    ik kies ervoor dus om het niet meer te doen. ik deed het voornamelijk om haar savonds tot rust te brengen tijdens het krampen voordat ze naar bed ging.. het hielp wel. maar inmiddels valt ze zo in slaap aan de borst en lig ik haar in slaapzak in bed.

ik zou zeggen. doe een paar dagen ..kijk het aan en zie of het nog goed voelt.. bij mij was dat uiteindelijk dus niet zo.. terwijl ik begon enthousiast!

8. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Oke, ben heel benieuwd.
    Wil het een tijdje proberen. Mocht het dan goed gaan en we hebben ons ritme weer, dan proberen of het zonder gaat.
    Heb ook liever dat ie "gewoon" slaapt, maar cb heeft het nu aangeraden om hem wat meer rust te geven zodat ie hopelijk weer makkelijker in slaap komt en ook doorslaapt.

Maar het is idd even vreemd om zo'n pakketje in bed te leggen. Moet er zelf niet aan denken dat ik zo moet slapen haha.. :)

9. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Oh ja, zit trouwens wel te twijfelen of ik hem 's nachts ook in de pacco moet doen of niet. 's nachts slaapt ie over het algemeen wel. Meestal een ruk van 6 uur en daarna nog een keer 4 uur. Maar de laatste paar nachten is het ook al wel wat korter geworden, meestal 2 x zo'n 3 a 4 uur. Misschien dat ie in de pacco de nacht helemaal doorslaapt?

Wat zijn jullie ervaringen (voor degene die inbakeren of dat hebben gedaan)??

10. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ik heb eva nooit overdag ingebakerd want overdag sliep ze juist prima. voor ons was het voornamelijk snachts waar het om ging.

11. mamapriscilla

mamapriscilla Actief lid

2 mei 2009
    336
    0
    16
    ...

12. winnythepooh

@mamapriscilla: :( je hebt alleen maar ... getypt:D

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    hai Mar,

Ik baker in sinds twee weken, met de reguliere losse doeken. Ik ben hiermee begonnen omdat alleen rust en regelmaat niet het gewenste effect had. Mijn zoontje is snel overprikkeld en had veel buikpijn en kan daardoor niet in slaap komen, is ook na tien minuten weer wakker, en dan weer na tien minuten etc etc. Op een gegeven moment sliep hij overdag helemaal niet meer, was veel aan het huilen etc.
    Ik baker alle slaapjes in, tenzij hij in de draagdoek slaapt (en dat is best vaak want hij en ik vinden het heerlijk om bij elkaar te zijn), maar dat is eigenlijk ook ingebakerd want echt goed bewegen kan hij dan niet. Er word aangeraden dat als je met inbakeren begint, je alle alle slaapjes moet inbakeren, ook de nacht, en dit zo'n zes weken vol moet houden. (Dit wordt aangeraden ik zeg dus niet dat je dat moet doen, dat moet je helemaal zelf weten). Inbakeren moet altijd gebeuren in combinatie met rust en regelmaat en dat is nogal zwaar. Als je dat strikt opvolgt leer je wel goed naar je kind te kijken. Nadeel eraan vind ik dat je niet naar álle behoeften van je kind leert kijken en het advies is lang (m. i. te lang) te laten huilen.
    Ik heb er zelf een draai aan gegeven. Heb de eerste dagen wel laten huilen omdat mijn zoontje er even doorheen moest en echt moest leren dat hij zelf kon gaan slapen. Inmiddels huilt hij nooit langer dan een paar minuten en troost ik ALTIJD, ik haal hem echter nooit uit bed als hij moet slapen (tenzij hij honger heeft). Als het écht niet lukt gaat hij uit bed linea recta de draagdoek in.
    Nog een nadeel vind ik dat je de voedingssignalen niet goed kunt herkennen. Het knuistenkluiven is er niet meer bij. Ik begin nu goed het onderscheid te zien tussen huilen om mij en huilen om eten (of allebei). Ik leg hem altijd aan bij honger, ondanks de regel van Ria Blom dat je 2 uur moet wachten, want dan gaat je BV naar de maan.
    Het is even doorzetten, kindjes moeten echt leren slapen en dat doet verdriet. Hier was dat met een paar dagen over en het gaf voor hem heel veel rust zelf in slaap te kunnen vallen (lukte voorheen alleen op de arm of na een half uur pinkje sabbelen). Sindsdien huilt hij niet meer vaak, alleen als er echt wat is (mij nodig, speentje, eten, pijn). Maar goed in het begin huilde hij dus ook om mij en dan laten huilen is echt hartverscheurend, maar het heeft hier gewerkt.
    Maar goed, je moet er je weg in vinden. Mijn zoontje slaapt sinds een week redelijk overdag (tussen alle voedingen minstens een uur) en dat lukte al een tijd niet. Ik ben dus wel positief erover, maar ik blijf het moeilijk vinden hem alle slaapjes in te bakeren. Wij gaan morgen naar een osteopaat om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is. De bevalling was heel zwaar, zoontje lag verkeerd, dus kan best wat aan de hand zijn. Spannend dus.

Ik hoop dat ik met dit warrige verhaal (ik ben echt heel moe sorry hoor) je vraag beantwoord heb!

Groet,
    Ireen

14. winnythepooh

Aangezien deze topic toch al over van alles gaat...heb ik hierbij een vraagje :D

Maar eerst: de RIVM belde net en ik heb het hele verhaal verteld en ze zei dat het bij 100 van de ? kinderen die geprikt wordt voorkomt (dus niet zo heel veel, maar bij mij NOU net weer wel ) dat ze zeeeeeeer heftig (hysterisch) huilen voor uren lang, maar dat de overige reacties (angstig, spugen, wit zien) niet bij de prik horen (waar het dan wel bij hoort kon ze me niet vertellen). Ik moet het in ieder geval in de gaten houden en ze zei me dat de kans erg klein is dat bij de 2e prik (over 2 weken) deze reacties niet tot bijna niet zullen zijn en mocht dat wel weer het geval zijn dan moet ik gelijk weer contact met hun opnemen...(Hoop echt dat ze gelijk heeft en het over 2 weken gewoon "goed"gaat)!

Nu mijn vraag: ik woon in een hele oude flat. Ik heb een boiler, ik kan geen thermostatische kraan ophangen, want dan moet ik de hele waterleiding verbouwen (denk dat me buren dat niet zo leuk vinden) en de kachel gaat hier in de zomer uit (doet de huisbaas) en in de winter aan, maar dat betekend wel dat er dus 1 systeem is voor de hele flat. Nu is mijn vraag, dalijk in de winter is het dus koud en er wordt aangeraden zo min mogelijk de kachel in de babykamer aan te zetten (dit vanwege dat er meer kinderen aan wiegendood overlijden in de winter dan in de zomer), maar aangezien ik dus alleen maar een draaiknop heb die aan of uit gaat wil ik graag weten hoe ik dat het beste kan doen? Ik moet iets van een temperatuurmeter hebben in zijn kamer ofzo, maar zijn daar speciale in, eentje die alarm (sorry misschien heb ik te veel fantasie) geeft als het warmer is dan weet ik veel 30 graden en kouder is dan 15 graden ofzo iets? Want ik wil graag dat hij in pyama/slaapzak slaapt, deken/laken en het raam op een kiertje, maar dat is denk ik te koud, maar als ik dan de kachel aanzet is het weer te warm...(ja ik ben ook een perfectionist:D)

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hai Winny!
    Je kunt op je badthermometer zien hoeveel graden het is (klopt bij de mijne altijd precies ook al zit ie niet in het water).
    Op onze babyfoon zit een thermometer, die gaat op alarm als het boven de 24 graden is, en vast ook als het te koud is maar dat is nog niet voorgekomen. Wij hebben de babyfoon van de prenatal, de uitgebreide versie, maar misschien zit de thermometer ook op de wat minder uitgebreide versie....

Succes!

16. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Laatste dagen druk gehad met studeren, en ik heb de toets vanmiddag gehaald!!!

Super blij :D

Winny, wij hebben een Alecto babyfoon en op beide 'stations' kun je bij ons de temp. van de kamer aflezen. Boven de 25 gaat hij knipperen en onder de 18. Volgens mij kan dat ook met geluid...

Verder begint mijn studie dus weer volgende week en zal ik hier niet veel meer langskomen, want krijg het weer super druk!

Veel succes allemaal!

Liefs Snoozie

17. winnythepooh

Hallo dames,

Ireen: ik heb de badthermometer naast het badje gelegd (badje staat in zijn kamer) en hij geeft elke dag aan dat het 25 graden in zijn kamertje is, maar ik heb soms het idee dat het of kouder of warmer in zijn kamer is dus had er niet echt vertrouwen in, ook als ik de badthermometer in bad leg en er soms een extra normale thermometer in doe staan ze ook niet gelijk 1 graad verschil...En ik woon gelijkvloers, ik heb geen babyfoon nodig en buiten dat zijn die dingen super duur (rond 100euro?) Wat kostte die van jou dan?

Snoozie: JOEHOE goed gedaan meid!!! Echt goed van je dat je doorgezet hebt. Ik as maandag examen blehhhhh. Ik heb een Tommy Tippee flesje gekocht (prijs viel nog mee moet ik zeggen 7 euro) en ga er morgen mee aan de slag, we gaan morgen naar mijn moeder weekendje logeren en kan ze gelijk ff oefenen. En wat kostte jouw babyfoon?

Ik moet ook echt gaan minderen met internet, maar het is veel te verslavend en zeker deze site...ik kom bijna niet aan dingen toe haha:)

18. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Winny: Ja ze zijn duur, echt achterlijk, die van ons was 90 euro maar dat is wel de uitgebreide versie geloof ik. Wij hadden er echt een nodig want ik hoor hem beneden niet tenzij hij hysterisch huilt maar dat gaat me toch te ver... anders weet ik ook niet hoe je aan een thermometer met alarm moet komen. Even googlen misschien?

19. winnythepooh

Joehooeeeee :D Dano heeft vandaag voor het eerst uit het flesje gedronken, ik ben weekendje naar mijn moeder gegaan om te logeren en zij heeft vandaag het flesje gegeven en hij heeft het helemaal opgedronken :D BEN ZO TROTS!!!

Pixie: goed idee van jou van de Tommy Tippee...die werkte dus wel :D En ik was bij de prenatal vandaag voor die babyfoon maar die kost 139euro vind ik een beetje te duur en daar lag ook ineens de wedela borstcreme die heb ik dus ook gelijk gekocht :D

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    wat goed dat dano de tommy tippee pakt.. !!!
    *trosts op dano*

maar uhmm.. dat wedela borscreme is niet dat wat ik bedoel hoor..

medela purelan creme..

weleda borstcreme is tegen de straie op de borsten geloof ik...niet voor de tepels..

Deel Deze Pagina