HELP!mijn baby wil niet slapen!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door winnythepooh, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik lees even mee hoor :)

Winny, veel respect voor jou, als alleenstaande moeder. Ik lees dat het al iets beter gaat, volhouden!

Mijn dochter is vandaag 6 weken oud en huilt bijna elke avond vanaf de fles van 18.00-19.00 tot de volgende fles..
    Zelfs ingebakerd huilt ze. Ze was net even stil maar ligt nu echt te krijsen. Ik ben ook veel alleen want mijn vriend werkt vaak in de avond. Ik lees nog even verder jullie tips door..

2. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

Nou zijn laatste voeding was dus om 3 uur en toen heeft hij tot half 8 geslapen heb hem verschoond en gevoed nu net in bed gelegd, maar ik denk dat het huiluurtje zojuist is aangebroken...ik laat hem 15 min liggen huilen en anders ga ik met hem in zijn kamertje in het donker zitten (tip). mmm denk dat ik 15 min niet vol ga houden want nu na 5 min is het al hysterisch ik ga bij hem kijken en mail later...

Manon,
    Hoezo kan ik dan niet tot 8 doorslapen? Bedoel je dat ze dan eerder wakker worden of...?

Snoozie,
    Sliep ze dan ook snachts door of savonds 8 uurtjes? En ging jij dan ook slapen als zij sliep?

Mmmm het wordt minder hysterisch (nu dan) zou hij dan toch gaan slapen...? Ik hou het toch nog maar even vol om hem niet te pakken, wie weet...!

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Succes winny..

Hier nog steeds een huilende dochter .. ze ligt zelfs ingebakerd maar dat helpt ook al niet meer..

4. winnythepooh

Hey Rianne,
    Het was ff stil, maar hij is toch weer begonnen met huilen...het huiluurtje is bij deze geopend. Jij ook succes. Hoe lang laat jij haar huilen? Ik max. een kwartier...Ik doe later verslag over hoe het afgelopen is, want ga toch maar naar hem toe het is al 15 min geleden inmiddels en hij huilt nu hysterisch

tot later

liefs

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier is het af en toe een paar minuten stil, nu ook weer even. Dan denk je "pfff eindelijk"... maaar dan begint het weer!!!

Het is verschillend. Meestal laat ik haar wel lang huilen. Vind het wel heel moeilijk maar ik weet echt niet wat ik anders moet doen. Ik had zelfs in het begin mijn hele handen onder de uitslag zitten van de stress. Nu kan ik er iets beter tegen. deur dicht en babyfoon uit en af en toe kijken of luisteren..

Ik vind het zo moeilijk om dat vaste patroon van regelmaat aan te houden als je bv. visite hebt enzo..

Succes, ik ben benieuwd hoe de avond bij je gaat verlopen..

6. Secret

Secret Lid

26 okt 2008
    27
    0
    0
    Capelle aan den IJss
    Gisteren om 22.30u op bed gelegd, heeft 15min gehuild en sliep toe. Ik dacht, hij wordt na 45min wel weer wakker, dus ik opblijven, nou ik had gewoon moeten gaan slapen, want hij heeft tot 01.30u geslapen!
    Toen werd hij om 05.45u wakker en toen om 09.15u. Zoals je ziet 's nachts gaat het goed.

Vandaag naar mijn schoonouders geweest, daar is hij om 16.15u wakker geworden, fles gegeven, maar hij heeft niet geslapen...we waren om 19.30u thuis, dus tijd voor fles. Om 20.00u op bed gelegd. Na 15min jengelen sliep hij.
    Maar nu ligt hij dus al weer te huilen, na 1,5 uur, hij zou pas om 21.30u moeten drinken.

Winny, ik geef hem op tijd. In ieder geval om de 3 uur, of hij moet langer blijven slapen, maar niet eerder. Anders kan hij teveel krijgen, omdat je precies afmeet wat hij drinkt en hij drinkt het ook steeds op.

Nou, we gaan nu dus eigenlijk weer de nacht in, hopelijk slaapt hij straks ook weer tot 01.30u!

7. winnythepooh

Hoi Rianne en Secret,

Hoe gaat het nu bij jullie?
    Ik had hem dus verschoond en bv gegeven om 20uur. Ik probeerde hem in slaap te krijgen van kwart voor 9 tot kwart over 9 ongeveer, maar dat lukte dus niet (zie mijn vorige bericht) hij huilde hysterisch en toen heb ik hem uit bed gehaald en bij hem op een stoel in de kamer gezeten met het licht uit, af en toe was hij stil maar voornamelijk huilde hij heel hard en toen heb ik om 10 uur (tip2) een badje voor hem gemaakt, lekker in bad gedaan en toen weer bv gegeven en om 23uur in zijn bed gelegd hij heeft 5 min gehuild en het is sindsdien stil neem aan dat hij slaapt...ben benieuwd wat hij tot morgenochtend zal doen...

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Wat goed dat hij nu stil is! Ik had Lenthe al voor de fles van 19.00 in bad gedaan.

Lenthe is nu stil vanaf een uurtje of half 10..
    Ik zit nu lekker aan een wijntje te genieten van de rust. Ze zal zo wel komen voor der laatste fles. De nachten gaan hier wel altijd goed gelukkid. ze komt meestal maar 1 keer en slaapt soms al door.

Ik hopp voor jullie op een goede nacht! Zal duimen!

9. winnythepooh

Hoi Rianne,

Oh fijn dat ze bij jou ook stil is geworden en lekker is gaan slapen. Ja een wijntje, dat zit er voor mij nog niet in haha...
    Nou ik ga afsluiten. Ik doe morgen weer verslag. Mocht er iemand nog andere tips hebben, hoor ik ze graag!
    Fijne nacht en tot morgen,

Liefs

10. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey Meiden,

Als ik jullie verhalen zo lees, moet ik ook echt weer helemaal denken aan die begin tijd. 1 troots, het wordt in iedergeval (ooit) beter!

Winny, eerst sliep ze nog niet door, maar dan liet ik haar in ieder geval wel zelf komen wanneer ze rond 19.00 uur al in bed lag. Dan had ze zo tussen 10 en 11 een voeding en daarna nog 1 keer 's nachts. Ik ben toen na 6 weken met bv gestopt en sinds de fles sliep ze eigenlijk vrijwel direct helemaal door 's nachts.

Maar goed, nu 9 maanden later zit ik hier al wel om 7 uur achter de laptop, want madame is wel altijd om 6 uur standaard wakker, hahaha!

Meiden, ik hoop dat jullie weer een goede nacht met jullie kindjes hebben gehad!

Oh ja, Rianne, denk bij regelmaat er aan dat je het als het ware zo voorspelbaar mogelijk voor je kindje maakt. Het hoeft dus echt niet allemaal stipt op dezelfde tijden, maar in dezelfde volgorde, zodat je kindje weet van he, hierna komt dit. Wij hebben super veel baar gehad van het boek van Ria Blom: Regelmaat en inbakeren, waarin ze goede tips geeft voor zowel regelmaat aanbieden met en zonder inbakren (dit was in die weken echt onze 'bijbel' ).

Liefs Snoozie

11. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Bedankt voor de tip snoozy. Heb het boek besteld via bol.com. Vannacht ging weer super. Ze kwam pas om 5 uur en daarna om half 10. Na het voeden nog even geknuffeld en in bed gelegt. Nu is ze weer stil.
    Maar ik ben al weer bang voor vanavond..

12. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Hoi meiden, mijn dochter is nu 10 dagen en huilde vanaf dag 1 van 15:00 uur tot en met 12 uur snachts en was niet te troosten. Wij zijn toen na 5 dagen helemaal ingestort en wisten ons geen raad meer. Ze is toen opgenomen in het ziekenhuis en kreeg maagzuurremmers omdat haar maagzuur steeds omhoog kwam was ze zo onrustig. Nu krijgt ze nog steeds die maagzuurremmers. In het zkh hebben ze haar ingebakerd en ik mocht haar maar om de 3 uur voeden en dat ging goed. Ze was daar heel tevreden.
    Nu mocht ik haar gisterenmiddag weer mee naar huis nemen en toen was het vanaf 3 uur weer alleen maar huilen tot en met de 21:00 uur en toen is ze in slaap gevallen tot half 3 en toen kwam ze weer om 6 uur en toen weer om 9 uur en nu slaapt ze weer. MAar wel ingebakerd.
    DE regelmaat en rust werkt dus wel maar ik heb het zelfde probleem als jou rianne, er wil visite komen en dan weet ik niet wat ik moet doen. Haar uit dr bed laten of niet.
    En hoe doen jullie met inbakeren? Met elk slaapje of alleen snachts ofzo?
    Ik heb ook nog helemaal niet genoten van mijn kind eerlijk gezegd. Ik ben alleen maar bang dat ze weer gaat huilen. Hoop dat dit gevoel snel weg gaat.
    Liefs vinnies

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Vinnies: Tjee wat moeilijk voor jou en je vriend! Wel fijn dat larissa nu thuis is. Ik doe het inbakeren niet elke keer. Ik heb zo'n swaddle me-doek.
    Maar die visite .. ja moeilijk. Vooral mijn schoonpa moet en zou haar elke keer vasthouden na de fles. Eigenlijk moet ze dan gewoon naar bed.
    Ik hoop dat je snel weer kan genieten van je meissie!

14. winnythepooh

Hoi meiden,
    Daar ben ik dan met mijn verhaal. Nou gister om 23uur is hij dus gaan slapen en vanochtend toen ik wakker werd keek ik op de klok en was het half 8:$ dus 8,5 uur slapen, maar hij lag nog steeds te slapen en stond ik voor het dilemma wakker maken of niet ik dacht aan de ene kant ja als hij honger heeft wordt hij vanzelf wel wakker maar aan de andere kant dacht ik tja het is wel al 8,5 uur geleden dat hij voor het laatst gegeten heeft, dus toch maar wakker gemaakt en hetzelfde ritueel gedaan als altijd. Voor alle meiden die dit lezen regelmaat is echt heel belangrijk voor een babytje (ben ik zelf dus ook pas achter gekomen) dat houdt dus inderdaad in dat de baby weet wat komen gaat, zelfs als hij na 1 uur weer bv wil doe ik net alsof ik hem ga verschonen (want hij heeft 9 van de 10 keer na 1 uur geen vieze luier). En nu net om half 11 werd hij zelf wakker voor het volgende ritueel en ligt nu weer lekker te slapen, dus kan ik mooi zo even stofzuigen haha.

Over visite: ik deed zelf als er visite kwam en hij was wakker hield ik hem vast en liet hem aan de visite zien en heel soms gaf ik hem even aan de visite, maar als hij sliep zorgde ik ervoor dat de kinderwagen in de woonkamer stond en dat hij na de voeding daarin lag en daarin sliep en dus wel bij de visite was maar dus sliep en dan gaan ze vanzelf niet vragen of ze hem vast mogen houden.

Zelf zit ik dus nu in dat rust en regelmaat programma, maar nu heb ik dus maandag een reunie van de zwangerschapscursus waar dus alle mama's met baby's komen, is het nu wel zo verstandig dan om daar heen te gaan?

15. winnythepooh

Vinnies,

Met inbakeren is het de bedoeling dat je dat doet voor de nacht. Er zit wel een nadeel aan, ook dat moet je af zien te leren op een gegeven moment. Ik leef allemaal met jullie mee die dezelfde situatie hebben als ik, want ik weet hoe het voelt. Tot nu toe heb ik nog geen fles en of speen hoeven geven en of ingebakert, ik probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen vanwege het feit dat je dat dus ook op een gegeven moment af moet leren.

16. winnythepooh

Hi,

Vanaf wanneer veranderd hun fase zeg maar, want ze gaan op een gegeven moment toch langer wakker zijn en zo, hoe ziet hun dag/nacht er dan ongeveer uit?

17. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey Meiden,

Fijn Winny en Rianne dat jullie beide een goede nacht hebben gehad, dat scheelt al in je eigen vermoeidheid. Maar het al bijna gestrest raken voor wat komen gaat is zo herkenbaar voor mij.

Wij hadden met de rust en regelmaat ook ingebakerd (meisje maaide zich wakker met armen). De eerste dag dat we dit deden heeft ze zo'n 18 uur geslapen (met voedingen natuurlijk tussen door) Terwijl ze daarvoor per 24 uur maar een uur of 10 sliep. Dit was echt super. Wij hebben er wel voor gekozen alle slaapjes in te bakeren (=ook natuurlijk ook erg eenduidig voor je kind als het weet dat inbakeren slapen betekent) Wij hadden de pacco, echt een super ding. De eerste twee weken met het aanbieden van rust en regelmaat hebben we eigenlijk alle afspraken verzet. Zo min mogelijk kraamvisitie en haar ook in haar kamertje laten slapen als het slaaptijd was wanneer er visitie komt. Ik legde ook aan iedereen uit dat we hier mee bezig waren en dat begreep men gelukkig ook.

Winny, na 3 maanden merkte wij dat er verschil in haar ritme kwam. Ze begon steeds langr wakker te blijven. Zo'n 1,5 a 2 uur tussen wakker na een voeding. Bij ons was het ook altijd slapen, verschonen, voeding, knuffelen, even in de box 'spelen' en bij de eerste tekenen van vermoeidheid gelijk weer naar bed. Ja, hoe het er dan uit ziet...bij ons toen ongeveer zo:
    7 uur wakker en 1e fles, rond half 9-9 uur weer naar bed. 11 uur wakker, 2e fles, rond 13.00 weer naar bed 15.00 uur 3e fles, 17.00 uur wakker en 4e fles. Rond 19.00 begon ze dan meestal al aan haar lange slaap. Dan maakte we haar wakker voor de laatste fles tussen 22.00 en 23.00 en vanaf dan sliep ze door tot een uur of 7.

Het inbakeren wilde wij met 3 maanden afbouwen, maar dat ging toen niet. Ze kwam toen weer helemaal niet in slaap. Met 3 maanden en 3 weken probeerde we het nog een keer, en toen lukte het wel direct, we hebben toen ook niet afgebouwd, maar gewoon in 1 keer.

Groet en succes weer allemaal vandaag!

Snoozie

18. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    @snoozie hoe deed je dit dan met weggaan. Als je bijv ergens op visite ging deed je dan daar ook inbakeren en in een wiegje ofzo?
    @rianne ik heb een swaddle me besteld. Ben benieuwd, ga heb consultatieburo maar even vragen wat hun adviseren, het ziekenhuis adviseerde elk slaapje in te bakeren.
    Wat vervelend van je schoonpa. Hier heeft nog bijna niemand dr vastgehouden door de omstandigheden.
    @winnythepooh wat een lekkere lange nacht! Zou lekker zijn als dat zo blijft. Hier in het ziekenhuis zeiden ze dat ik na elke voeding dr even kan knuffelen en dan weer naar bed ingebakerd. En dat ritme volhouden. Maar ik wil ook wel eens weg straks, ben wel bang dat ik dr nergens mee naar toe kan nemen door het huilen en onrustig zijn. Wat voor regelmaatprogramma volg jij?

19. winnythepooh

Hoi,

@snoozie: oh ok bedankt, nou ben benieuwd hoe het bij mij zal gaan en vanaf wanneer dat zal zijn.

@vinnies: als regelmaatprogramma doe ik: als hij wakker wordt eerst verschonen dan bv dan even knuffelen en bij slaapsignalen wakker in bed leggen en dan wachten tot hij weer wakker wordt voor de volgende voeding, maar vandaag gaat het niet helemaal zoals ik hoopte. Hij had om half 11 gegeten en toen om half 3, maar toen heeft hij vanaf half 4 tot 5 wakker in zijn bed gelegen, niet huilen maar ook niet slapen, toen heb ik hem net om kwart over 5 weer het zelfde ritueel gedaan en daarna in zijn bed gelegd, maar hij begint nu te huilen dus ik wacht het even af wat hij gaat doen.
    Ik heb de grootste visite al over de vloer gehad en de rest houd ik nu even op afstand totdat het regelmaat er wat beter in zit want ik ben ook pas sinds woensdag begonnen en hij is maandag alweer 7 weken dus 6 weken heeft hij geen regelmaat gehad en ik hoop dat dat geen gevolgen heeft voor later. Ik had hem dus in de kinderwagen als hij sliep bij de visite dus ik hoop dat hij er dan niets van meegekregen heeft en hij is ongeveer bij de helft (zoveel visite heb ik nou ook weer niet gehad haha) op schoot geweest even en daarnaast ben ik 2 keer naar een familiefeest geweest en dat was echt drama gewoon mensen die er met je kind vandoor gingen, toen ben ik gelijk naar huis gegaan en had ik savonds een overstuur kind dus dat doe ik ook niet meer. Verder heb ik aankomende maandag dus een reunie van de zwangerschapcursus en komen alle moeders met hun baby's dus daar wil ik eigenlijk wel bij zijn, maar is dat verstandig? En dan woensdagavond heb ik "fit na de bevalling" zal ik daar dan ook heen gaan, want dan moet mijn moeder oppassen? Echt moeilijk. Ik ben zelf ook niet meer buiten geweest vanaf woensdag. Dat zijn de 2 afspraken die ik heb staan voor aankomende week en die week daarop moet ik dinsdag naar het cb en donderdag naar de tandarts.

Mmm hij huilt nog steeds, maar nog niet hysterisch, dus laat hem nog ff liggen!

Liefs

20. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    @winnythepooh ik zou daar wel gewoon heengaan hoor. Al die andere moeders begrijpen wel hoe je je voelt en als het niet gaat dan zullen ze ook begrijpen dat je weer weg gaat.
    Anders kom je nergens meer. Daar raak je ook gestressed van.
    Hier doe ik dat ook, uit bed verschonen, bv even op schoot en weer naar bed, of in de kinderwagen om te wandelen.
    Ze ligt nu ook weer in bed, wakker om zich heen te kijken. Ik doe haar ook elke avond om half 9 in bad, en daar word ze lekker moe van. Dan krijgt ze voeding om 9 uur en slaapt daarnaa meestal goed. Ik ga denk proberen de tijden tussen de voedingen weg te gaan als ik ergens heen ga en dan de voeding thuis weer te geven. Kijken of dat werkt, vandaag boodschappen gedaan, na de voeding van 12 uur weg gegaan met de wandelwagen daar heeft ze lekker in geslapen tot 2 uur toen begon ze te huilen, heb de voeding gerekt tot half 3 en toen voeding gegeven en toen weer naar bed, ze ging huilen een kwartier heb haar toen getroost in bed en toen heeft ze weer tot 6 uur geslapen. Morgen maar weer tussen de voeding van 12 en 3 op pad, kijken of ze dat weer accepteerd. Als ze tenminste vannacht niet onrustig is.

Meiden sterkte allemaal met de kleintjes, ik kan al niet wachten tot ze gaat praten hihi en alles duidelijk kan maken.

Deel Deze Pagina