@vinnies, Ik doe hem sinds woensdag (want toen ben ik pas begonnen) ook savonds in bad rond 10uur, want sinds woensdag heeft hij vanaf 9 uur een huiluurtje en dus gaat hij lekker in bad en daarna voed ik hem en daarna gaat hij in bed, meestal huilt hij dan nog wel, maar niet zo hysterisch dat hij doet voordat hij in bad gaat. Ik ben benieuwd wat hij zo direct gaat doen. Hij had tussen 3 en 5 niet geslapen en heb hem gevoed om 5 uur en daarna ging hij huilen na 15 min had ik hem uit bed gehaald en hij had een flinke poepbroek en toen heb ik hem weer ff aan de borst gelegd en daarna weer in bed maar ik hoor hem al vanaf 6 uur geluidjes maken, jengelen. Hij zal binnen nu en een uur wel weer wakker worden voor de volgende bv en daarna...tja hopen dat hij deze keer huiluurtje overslaat??? Mijn zusje komt morgen haar cavia brengen, is dat wel een goed idee dan? Ze gaat voor 2 weken op vakantie en ik zou op dat beestje passen, het doet voor de rest niets. Ja, ik denk dat ik maandag toch maar naar die reunie ga en dan zie ik wel hoe lang we het vol houden ik moet die dag ook al even langs school, laatste schooldag, even wat dingetjes ophalen voor de vakantie. Verder ga ik het net als jij doen denk ik, tussen 12 en 3 even met de wandelwagen naar buiten om enkel wat boodschappen te doen en daarna weer gewoon rustig thuis kijken hoe hij daarop reageert vanaf maandag. Het heeft ook zijn voordelen, ben pas verhuisd (woonde eerst bij mijn moeder en nu op onszelf) dus met dat binnen zitten heb ik ook lekker opgeruimd en dingetjes uitgepakt en dingen gedaan die je anders nooit zou doen omdat je daar geen tijd voor hebt haha...nou hou me op de hoogte en succes!!!
oke dames, huiluurtje is bij deze geopend...ik heb hem om 9 uur verschoond en gevoed en net op bed gelegd maar hij ligt nog steeds te huilen (nog niet hysterisch) dus laat hem nog even liggen misschien dat hij (hopelijk) toch in slaap valt, maar ik heb mijn twijfels.
@winny super dat je er zo over nadenkt. Over je vraag of je maandag en woensdag zal gaan....ik zou het niet doen. Niet omdat ik vind dat je je moet opsluiten maar omdat je net begonnen ben en het zo super goed gaat. Moet hij zich dan maandag en woensdag al weer gaan aanpassen? Je kunt straks echt wel weer dingen doen. Iemand schreef hierboven geloof ik dat ze na 2 weken resultaat zag en dat had ik ook. Na 2 weken werd het minder strak qua schema en kon ik ook af en toe wat afwijken. Ik bakerde absoluut bij elk slaapje in, ik zie nl geen verschil tussen de slaapjes en lijkt me voor een kind ook onduidelijk. Het afbouwen van het inbakeren ging wel redelijk. Eerst 1 arm los, toen 2 en toen alles. Is geen ramp om te doen, gewoon even een paar daagjes. Lana heeft tot een maand of 8 ingebakerd geslapen. Bij ons was het inbakeren ook deels omdat ze zichzelf wakker maaide met haar armpjes.
Hoi dames Gisteravond ging erg goed. Ze heeft bijna niet gehuild, alleen met inslapen. Ik ben nu echt bewust bezig met dat vaste ritme. wakker,verschonen, in box en dan maak ik voeding klaar, voeden, bij eerste tekenen vermoeidheid naar bed en muziekmobiel aan. Weet niet of het gister toeval was maar we zullen zien. Vanavond gaan mijn vriend en ik uit eten en past mijn moeder op. Ik ben benieuwd! Ze heeft nu rond 8.45 de voeding gehad en ligt sinds die tijd een beetje te huilen/jengelen om aandacht.. @ Winny: Ik weet niet wanneer de fase is dat ze meer wakker gaan zijn.. Ik denk ook dat dat per baby verschillend is. Maar ik ben wel benieuwd hoe dat dan gaat ja. @ snoozie: Wat goed hoe jullie het gedaan hebben zeg! Bedankt voor het voorbeeldschema van als ze meer wakker blijven. Ziet er goed uit. @ vinnies: Vervelend dat bijna niemand haar nog heeft vastgehouden maar het is wel even goed misschien. Laat haar maar even lekker wennen aan alles. Dat vasthouden komt wel. @ winny: Mensen die er met je kind vandoor gingen joh?? Wat brutaal zeg! Die reunie.. ja moeilijk. Als je besluit te gaan dan sowieso door niemand laten vasthouden en gewoon lekker in de wagen laten slapen. Dat begrijpen ze vast wel en zijn misschien al blij dat je er bent! Helemaal niet meer buiten geweest joh? En lekker een stukje wandelen als je kleintje slaapt? Dat kan echt geen kwaad volgens mij. Is ook goed voor ze die buitenlucht. @ vinnies: Zo doen wij het ook als we weggaan, na een voeding. Dan slaap ze meestal wel.Hhaa zou wel makkelijk zijn als ze al konden praten he! @ winny: Hoe is het gegaan gister ?
Goedemorgen dames, Nou gisteravond had ik dus weer een huiluurtje, hij had rond 9 uur gegeten en wilde daarna niet gaan slapen en lag alleen maar te huilen dus toen heb ik met hem op de kamer in een stoel in het donker gezeten en bleef hij huilen, maar er kwamen ook af en toe lachjes van af als ik ging zingen of praten (is dat te veel prikkels als het mijn stem is???). Dus zag ik dat hij ging geeuwen en heb ik een badje voor hem gemaakt en daarna aan de borst gelegd en gingen die oogjes draaien en heb ik hem rond 23:30 in zijn bedje gelegd en viel hij gelijk in slaap. Daarna werd hij rond 5 uur wakker en heb ik hem het ritueel gedaan en toen werd hij rond 8 uur wakker voor het zelfde ritueel en net hoorde ik hem weer even, maar hij is toch weer in slaap gevallen. Ik twijfel inderdaad nog even of ik morgen zal gaan, ik heb namelijk wel kans dat als ik hem daarvoor voedt dat hij dan als ik daar ben doorslaapt en hij komt meestal weer binnen 3 uur dus dan gewoon zorg dat ik binnen die 3 uur weer thuis ben om hem te voeden, is dat een optie? En hoe ging het met jullie? Zou dat huiluurtje elke avond tussen 21u en 23u overgaan? Tot nu toe heb ik het elke avond al gehad vanaf woensdag en dan ben ik bijna 3 uur met hem bezig om hem in slaap te krijgen, ik moet wel zeggen dat dat badje hem wel goed doet en dat blijf ik maar doen! (ook al staat er in het cbboekje niet elke dag in bad). Nou wat zal de dag brengen vandaag??? Mijn zusje komt dalijk haar cavia brengen daar moet ik op passen voor 2 weken want ze gaat vanavond op vakantie. Liefs
Hey Dames, Ik blijf nog even meelezen hoor, om jullie te complimenteren! Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik het echt zoooo zwaar vond die eerste weken. Ik raakte er echt gestrest door en zo zenuwachtig door het huilen...Wij merkten hier ook dat Lilly (onze dochter) heel gevoelig was en heel snel overprikkeld en oververmoeid raakte. Zij heeft die eerste weken ook die huiluren precies ook tussen 21.00 en 23.00 gehad. Ik heb gehoord dat ze met het huilen ook de dag verwerken...dat ze dit nodig hebben om alle prikkels te verwerken. Maar toen we haar na de voeding van 19.00 uur niet meer lieten spelen, dus alleen voeden en luier en weer slapen, ging dit dus veel beter. Wij hadden die twee weken dat we er mee beizg gingen ook echt amper een leven buitenshuis. We hadden echter na 3 dagen een bruiloft en konden dat echt niet afzeggen. Daar ging ze gewoon ingebakerd in de wagen mee. Maar goed, ze was net 3 weken oud en ieder een wilde haar natuurlijk zien en mijn moeder wilde haar het liefst als trotse oma aan iedereen showen. We kregen veel commentaar dat we haar zo afschermde, en hoe we het ook hadden gedaan...we hadden spijt dat we geweest waren. Die avond zaten wij weer met een baby zwaar over haar toeren, terwijl het dus al een paar dagen veel beter was gegaan... Nou, ja, tot zover dus weer mijn ervaringen. Winny, wat fijn dat het badje zo goed helpt. Maar wel heftig he, om echt 3 uur bezig te zijn om je babytje in slaap te krijgen. Heb je toevallig al geprobeerd om dus na de voeding rond 19.00 uur dus het ritueel wat te verkorten, dus eigenlijk gelijk weer naar bed?? Ik heb trouwens in de tijd wel lekker buiten met de wagen gewandeld, hierin sliep ze vaak best goed en liep ik inderdaad zowat van voeding tot voeding buiten. Dan ben je er toch even uit. En met die cavia zal het wel gaan toch? Of heeft die ook heel veel aandacht nodig?? Rianne, mooie geboorte datum heeft jouw dochter trouwens, op mijn verjaardag Fijn dat het bij jullie ook goed ging gisteren. En lekker voor je dat je vanavond er even tussenuit gaat. Gewoon weer even bijkomen. Ik merkte trouwens wel dat waar wij na dagen huilen helemaal gestrest en zenuwachtig waren, mijn ouders dat helemaal niet hadden. Die vonden het dan ook helemaal niet erg om Lilly uren te moeten troosten, dat gaf voor mezelf wel rust om dan even iets voor mezelf te kunnen doen. Dus geniet ervan! Succes allemaal weer vandaag! Groet Snoozie
Hoi Snoozie, Nou hij werd net rond een uur of 12 wakker voor het volgende ritueel en daarna gaf hij niet direct slaapsignalen aan, dat vond ik ook even helemaal niet erg, want ik heb hem toen in zijn stoeltje in zijn eigen kamer gezet zodat hij even rond kon kijken en kon ik mooi even zijn bedje verschonen, want ja dat moet ook gebeuren, neem aan dat dat geen kwaad kan qua prikkels het is ook immers zijn eigen bed en zijn eigen kamer toch? Verder heb ik het wel geprobeerd inderdaad om savonds gelijk in bed te leggen, maar ik neem hem zowiezo niet meer mee naar de woonkamer hij ziet alleen mijn slaapkamer en zijn slaapkamer en de gang die ik door moet en verder laat ik de hele dag (lekker somber) de gordijnen dicht zodat het dus vrij donker blijft en doe zo weinig mogelijk het licht aan (soms moet ik wel want anders zie ik zelf ook niets haha). Maar savonds als hij dus rond 6 uur gegeten heeft en dan slaapt tot een uur of 9 voor de volgende voeding heeft hij toch op een of andere manier daarna zijn huiluurtje en ik ga er maar vanuit dat het elke avond zo zal zijn en stel me er geheel op in en dan laat ik hem gewoon even een uurtje huilen, dat blijkt ook goed voor babytjes te zijn en daarna doe ik hem in bad en daarna de voeding en daarna slaapt hij (meestal) en dan is het alweer tussen 23 en 00 uur en dan kan ik zelf naar bed. Die reunie is maar voor 2 uurtjes, van 10 tot 12 maar het is in Utrecht en ik woon in Capelle dus ben ook nog 2 uur heen en terugreis kwijt ik zit zo te twijfelen ik wil er zo graag heen vind het zo leuk om die meiden en hun babytjes te zien en heb begrepen dat 2 andere moeders hetzelfde probleem met hun babys hebben en ze toch gewoon komen, tja echt even een dilemma, ze zullen het zeker begrijpen als ik niet zou komen maar het is dat ik zelf zo graag er heen wil en ik gewoon heel erg hoop, maar geen garantie is dat hij dan gewoon al die tijd slaapt en anders blijf ik maar een half uurtje desnoods, wel een heen en weer gereis voor half uurtje maar ja als dat beter is heb ik het er wel voor over ik neem aan dat die andere baby's (totaal 8 ) ook gewoon zullen slapen toch? Die cavia doet niets haha en heeft gelukkig niet veel aandacht nodig. Liefs,
Ik woon in een flat en heb dus geen verdiepingen (ja de flat wel ik zit op de 11e haha) maar in mijn huis dus geen verdiepingen en nou vraag ik me af of het geluid van de vaatwasser, wasmachine en stofzuiger hem prikkelt?
mmm, meneer ligt gewoon wakker in zijn bed! Ik heb bij hem het raam op een klein kiertje gezet omdat het er een beetje muf rook er staan verder geen ramen of deuren open dus ik neem aan dat het geen kwaad kan en het tocht niet?
Hey Winny, Je doet het super hoor meid! Zoveel liefde en je geduld nu in deze tijd, dat is het mooiste dat je hem nu kunt schenken! Wees maar trots op jezelf. Als je naar die reunie zou gaan, ga je dan met de auto of met de trein. Mijn ervaring in de auto is altijd dat ze het heerlijk vond in de maxicosi en vaak ook gelijk in slaap viel. De trein geeft denk ik wel veel meer prikkels. Maar ik snap heel goed dat je er graag heen wilt. Je wilt ook niet alles zomaar aan de kant zetten en ook nog van andere dingen willen genieten. Dus ook voor je eigen gevoel is het denk ik wel heel fijn om er heen te gaan. Want anders krijg je misschien wel vet spijt achteraf, das ook zo jammer toch? Ik denk dat die geluiden niet persee te veel prikkels geven hoor, hier viel Lilly altijd in slaap als ik ging stofzuigen of haar fohnen, soms ging ik het expres doen, zodra ze in bed lag, dan viel ze zo in slaap, hahaha! Met de gordijnen de hele dag gesloten moet je wel uitkijken..want je wilt natuurlijk ook graag dat je kindje een dag en nachtritme gaat ontwikkelen. Al lees ik uit je verhaal dat hij het 's nachts eigenlijk al heel goed doet! Oh, hij slaapt dus al lekker van 18.00 tot 21.00uur. En daarna zijn huiluurtje...waarschijnlijk is dat dan idd een fase die hij nu waarschijnlijk nodig heeft. Mijn man en ik hebben heel wat avondwandelingen gemaakt in de periode dat zij ook zo huilde rond deze tijd. Niet hiel, ze kon bijna niet getroost worden, alleen wandelen met de wagen hielp. Dan sliep ze niet maar was ze wel stil en lag ze rustig om zich heen te kijken. Vaak sliep ze dan wanneer we bijna thuis waren. Dan gaf ik haar een voeding rond 23.00 uur en vaak viel ze dan direct in slaap daarna. Maar deze fase duurde niet zo heel lang gelukkig! Succes, Liefs Snoozie
@ snoozie: Ja je hebt wel gelijk voor wat betreft dag/nacht ritme, maar het is savonds echt donker in zijn kamer en overdag half donker, zeg maar! Ik zal het even in de gaten houden... Nou vraag ik me dus nog iets af (zo onzeker dat ik ben haha) is het nu niet "te laat" dat ik pas met 6/7 weken begonnen ben met dit programma? Of snapt zo'n babytje dat nog niet en kan je er de eerste maanden mee beginnen wanneer je wilt? Ik voel me wel een beetje schuldig dat ik er voor mijn gevoel pas zo laat mee ben begonnen en dat ik hem zoveel prikkels heb gegeven de eerste weken, ik heb echt "te veel"gedaan bedenk ik me achteraf, ik ben voor de rest natuurlijk "alleen"en ging elke dag naar buiten om mensen om me heen te hebben, winkelcentra enzo maar ja daar is continue muziek en alles en dan met die visite en familiefeesten...bah vind ik echt spijtig dat het zo gegaan is achteraf. Hij is gewoon zo overgevoelig en snel geprikkelt en afgeleid en ik dacht dat het er allemaal bij hoorde ook omdat "oudere" mensen je er zo op wijzen van "hoe denk je dat dat vroeger ging"tja dat zou ik niet weten want ik was er niet bij, maar ik zat achteraf wel met de gebakken peren en je gelooft toch wel snel iemand die al kinderen heeft, maar het werkte dus niet zo, ik was/dacht te nuchter denk ik! En omdat hij dus veel snachts wakker was heb ik hem overdag/savonds vaak beetje (te) lang wakker gehouden omdat ik geen zin had om snachts heel de nacht op te zitten, maar dat heeft er dus wel toegeleid dat meneertje dus oververmoeid was geraakt en heel veel huilde en helemaal niet meer sliep... krijg er tranen van in me ogen vind het zo zielig voor het mannetje! Maar gelukkig geniet ik er ook zoveel van en houd zoveel van me kindje en ik kan gewoon niet begrijpen dat mijn ex en mijn ex-schoonouders er helemaal niets van willen weten of uberhaupt willen weten dat hij geboren is...hij is zo mooi en hij ruikt zo lekker haha (zwitsal doet wonderen) ik zou hem voor geen goud willen missen!! En ja ik probeer hem zoveel liefde mogelijk te geven wat ik maar kan en ik ben eerlijk gezegd al best trots op mezelf dat ik het allemaal maar alleen doe en dat het al iets beter gaat. En hoelang hebben jullie dit programma volgehouden? 2 weken? Ik wil het graag 2 weken volhouden. Maar hoe verder, wat doe je dan daarna? Verder met het zelfde ritueel of ga je hem dan wel prikkels geven enzo? Liefs...
hoi hier valt het internet steeds uit erg irritant. gisteren is goed gegaan.9 uur voeding, 10 uur naar bed, gehuild tot half 11 in bed getroost en toen heeft ze geslapen tot hal4 en toen tot kwart over 7. Toen nog geslapen tot 10 uur. daarna wilde ze niet slapen. half 1 weer gevoed en toen geslapen tot half 4. en nu ligt ze te snurken op mijn schoot hihi. Meestal wil ze tussen 7 en 9 savonds en tussen 10 en 12 smorgens niet slapen. Kan ik haar dan gewoon lekker op schoot laten of verpest ik haar dan? @winny the pooh cavia kan wel toch. schijnt goed voor de weerstand te zijn. Ik snap je ex ook niet~! Heel knap dat je het alleen doet! Ik voel met ook erg onzeker mischien kan het cb me gerust stellen. Vooral de bv maakt me onzeker ben steeds bang dat ze niet genoeg krijgt omdat ze echt na een uur nog zoekt, hoe loopt de bv bij jou? @rianne veel plezier met uit eten.
Nou het gaat tot nu toe wel goed. Na de fles van half 12 heeft ze ongeveer een half uur gehuild. Nu kwam ze pas om 15.45 uur. Heb haar nu net op bed gelegd na de fles, en ingebakerd en ze is nog stil. Waarschijnlijk ligt ze wakker om zich heen te kijken en gaat ze zo wel huilen. We zullen zien. Als het goed is komt ze nu pas weer als ik heerlijk uit eten ben. Oh hoor haar nu wel een beetje jammeren.. @ Winny: Je mag zeker trots zijn op jezelf! Ik kan ook niet begrijpen dat je ex en zijn ouders er nisk van willen weten.. Ik kan uren naar mijn kleintje kijken en ik zou haar ook niet meer kunnen missen.
@ vinnies: Klinkt goed hoor! En je vraag over dat op schoot laten.. moeilijk. Volg je gevoel! Als je haar niet kan laten huilen laat je haar toch lekker bij je liggen!
meiden lees af en toe mee en wil alleen even zeggen dat jullie het super doen! Ik herken best veel van jullie omdat Nathan in het begin ook snel te veel prikkels kreeg.. Op een gegeven moment wordt dit steeds gemakkelijker en ga je ook makkelijker ergens heen. Nathan kan nu rustig 3 uur wakker zijn, dan is hij wel moe maar nog niet overprikkeld.. Gaat dan rustig daarna slapen. Wat ik nu alleen nog wel doe als ik een dagje weg ben geweest, is even lekker douchen en knuffelen, dan pap en dan slapen.. Even rustig worden voor hij in bed gaat. Meiden blijf zo door gaan hoor want jullie doen het super!
Dames wat zijn nou die prikkels precies? Lees het elke keer maar wat wordt daar allemaal mee bedoeld. Hier ligt de kleine weer te huilen in bed..
Vinnies: toen Nathan zo klein was sliep hij ook rustig wel eens op schoot hoor. lekker dicht tegen je aan houden is ook belangrijk voor zo'n kleintje!
alles wat er om een kindje heen gebeurd zijn prikkels. Voor een klein babytje is alles nieuw dus dat moet hij allemaal verwerken. sommige kindjes zijn heel gevoelig voor nieuwe dingen, vreemde mensen en drukte. dat bedoel ik met prikkels..
Hoi, RIANNE: Ja klopt met prikkels wordt bedoeld alles wat de baby hoort, ziet en ruikt, het is allemaal nieuw voor een baby en een baby kan alleen nog maar zien, horen, voelen en ruiken en het gaat het ook herkennen al die dingen. Dalijk zul je zien dat het allemaal dingen in zijn mond gaat stoppen, zolang het niet gevaarlijke dingen zijn, gewoon lekker laten doen, zo gaat het kind leren wat het is en het bouwt gelijk weerstand op. VINNIES: Als jij het niet erg vind en gewoon lekker en prettig vind dat je kindje af en toe bij je op schoot in slaap valt of slaapt lijkt me dat geen enkel probleem, mijn knulletje is ook wel is bij mij op schoot in slaap gevallen en daar kan ik echt zo van genieten, maar dat gebeurd echt maar zelden dat hij bij mij op schoot in slaap valt dus ik denk en hoop dat die ene keer echt niet uit maakt, soms denk ik dat ze ook die bepaalde warmte nodig hebben van de moeder. RIANNE: Veel plezier met uiteten gaan...heerlijk hoor! Mijn zusje heeft net haar cavia gebracht en die gaat nu ook met haar vriend lekker 2 weken naar Italie, wat ben ik jaloers haha...mijn moeder gaat daarna 2 weken naar Spanje. VINNIES: Ik was in het begin ook erg onzeker over de bv, maar ik weet dat als ze goede poepluiers en plasluiers hebben en ze af en toe een mondje terug geven dat ze genoeg krijgen en zeker als ze regelmatig komen (bij mij ongeveer om de 3 uur) kan je er wel vanuit gaan dat ze genoeg krijgen. Soms heeft hij wel is dat hij na 1 of 2 uur al komt, maar je moet maar zo denken, wij hebben ook wel is wat meer honger dan de ene keer toch? Ik geef altijd 2 borsten allebei een kwartier en jij? Maar als hij snachts heel de nacht door heeft geslapen dan geef ik sochtends 1 borst want dat is dan genoeg voor hem en dan kolf ik die andere af. RIANNE: fijn dat het bij jou ook wat beter gaat. Die van mij heeft om 3 uur gegeten en ligt vanaf die tijd al om zich heen te kijken/wakker in bed, maar hij huilt gelukkig niet. Hij zal zo wel komen voor de volgende voeding.