HELP!mijn baby wil niet slapen!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door winnythepooh, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hey Stoere moeders,

Hier was ik ook erg onzeker in het begin. En inderdaad onze ouders generatie die allemaal goed bedoelde adviezen had, maar daar kon ik me snel van afsluiten, ik wilde het op onze manier doen en je probeert (en dat lees ik ook uit jullie verhalen) het beste te doen wat binnen je bereik ligt. Gelukkig is een moederhart super intuitief en zul je al snel het beste voor je kindje doen.

Hier zeiden bv alle mensen, goh, wat een actief en alert meisje, zo wakker en ze ziet alles om zich heen. Nee, joh, het is gewoon een kind dat weinig slaap nodig heeft....Oke, denk je in het begin, zij zullen het wel weten...maar het slapen ging steeds slechter, het drinken ook en steeds meer huilen. En toen begreep ik op een gegeven moment dat ze gewoon super oververmoeid was...

Ik voelde me in het begin ook schuldig dat ik dat niet eerder door had. Maar we hebben toen 2 weken dus heel strak het ritme aangehouden en daarna wordt je wel wet soepeler, maar toch blijft het belangrijk dezelfde rituelen nog een tijd vol te houden! Want juist die voorspelbaarheid geeft rust en een veilig gevoel voor je kindje. En soms moesten wij ook weer even de teugels 'aantrekken'. Dan waren we weer wat makkelijker geworden met sneller uit bed halen wanneer ze huilde of er veel te snel naar toe gaan etc. Dan moesten we echt weer even 3 'strenge' dagen doen om het ritme weer goed te krijgen...maar het werkte oh zo goed voor haar dat we hier nog heel lang steeds naar toe grepen. Dus ga er vanuit dat je dit voor de lange termijn doet.

En idd, jullie mogen echt zo trots zijn op jezelf, want wat weet je nou eigenlijk hoe en wat als je net je eerste kindje hebt...ik wist het niet hoor, terwijl ik nota bene op een kinderdagverblijf had gewerkt!

Winny, ik begrijp ook niets van je ex en ex-schoonouders (zeker niet als ik zie hoe geweldig de opa's en oma's het hier vinden) wat een gemis voor hun waar ze zelf voor kiezen! Heb jij wel een beetje hulp om je heen? Want eerlijk, ik weet niet of ik het wel had gekunt alleen hoor, echt veel respect voor je!
    Oh ja, en ik denk dat het perfect is hoor, dat je er nu mee begonnen bent. je zult echt zien, over 2 weken gaat het al echt beter. Ik heb verhalen van kennissen gehoord die deze problemen nog hadden met een kindje van 4 maanden...dan is het veel moeilijker om nog te beginnen...

Rianne, geniet van het uit eten!

Vinnes en Winny, succes vanavond weer!

Groet Snoozie

2. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hi meiden,

Nou hier gaat het niet zo goed vandaag. Hij heeft vanaf vanmiddag al niet meer geslapen heeft niet al die tijd gehuild maar beetje gejengeld. Net heeft hij voeding gehad iets voor 6en en om kwart over 7 weer, omdat hij een vieze broek had en heel erg ging huilen toen ik hem in bed lag en hij zat nog steeds te zoeken, maar ik heb meer het idee omdat hij dus bij de voeding van 6 uur in slaap viel halverwege dat hij niet genoeg binnen had gekregen en heb hem daarom ook om kwart over 7 weer aan de borst gelegd, maar toen hij dus in slaap viel zat ik wel even met een dilemma, laten liggen (in mijn bed) of wakker maken, dus ik had hem wakker gemaakt maar wel met het resultaat dat hij dus niet ging slapen en nu ligt hij dus al alweer al die tijd wakker en jengeld.

Wat doen jullie als je kindje bij de voeding in slaap valt en hij ligt niet in zijn bedje laat je hem dan slapen of maak je hem wakker en breng je hem dan naar bed? Nu denk ik namelijk omdat hij dus huilt en niet slaapt, had ik hem nou maar laten liggen in mijn bed dan lag hij in ieder geval te slapen

3. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    @snoozie dank je. Wat jij zegt klinkt me wel bekend in de oren, dat ze zo wakker en alert is. Maar als ik haar in bed leg dan blijft ze ook wakker kijken. In slaap vallen lukt haar echt slecht helaas. Wel heel fijn om te lezen dat het ooit beter zal gaan hihi.

4. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    @winny als ze in slaap valt tijdens de voeding leg ik haar in bed. Hier komt ze meestal om 6, 9 en 12 uur enz. Maar ze wil ruim een uur drinken. Als ik haar dan weeg voor en na drinkt ze 90 cc vaak is ze dan nog niet helemaal tevreden. Ik vind dit erg lang en vermoeiend. Morgen ga ik het cb bellen voor raad.

5. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    @rianne lekker dat ze pas om 15:45 kwam, ik ga gewoon me gevoel volgen ja.
    @juffie bedankt voor je positieve bericht. Fijn dat nathan nu niet meer overprikkeld is!

6. Life in Pink

@Winny, ook weer zo herkenbaar, de hele tijd die dillema's met jezelf, hihihi. Zal ik nu dit of beter dat, zus of zo...:D Ik liet Lilly inderdaad wel eens op mijn bed liggen wanneer ze daar in slaap viel. Dan legde ik het voedingskussen om haar heen zodat ze niet weg kon rollen (wat natuurlijk ook nog niet kon toen ze zo klein was, hahaha, meer voor je gevoel). Vervelend dat het nu even lastig gaat. Hopelijk gaat hij zo lekker slapen.

@Vinnies, Lilly kwam de eerste weken ook echt mega slecht in slaap, helemaal 'uit zichzelf' haast niet. Ze sliep dan wel in op mijn of mijn mans borst en zodra je haar in haar bedje legde, werd ze promt wakker. Maar ik bleef op een gegeven moment volhouden om haar bij vermoeidheidstekenen in haar bedje te leggen, zodat ze kon leren zelf in slaap te vallen. Maar dat is inderdaad, als ze echt nog maar zo klein zijn, nog erg moeilijk.
    Ze is natuurlijk nog maar net uit je buik en alles is nog zo nieuw voor haar. Maar goed al dat je ermee bezig bent en misschien ook voor jou een aanrader, voor over een week of twee, het boek van Ria Blom: Regelmaat en inbakeren. Hier vonden wij echt goede tips in staan (ook als je niet inbakerd). Je pikt er gewoon uit wat bij je past en past dit toe. Was voor ons echt een heel fijne houvast die eerste weken.

Groet Snoozie

7. winnythepooh

@vinnies, oh ja dat is wel vervelend dan...ik heb het ook even een periode gehad, toen wilde hij om het uur drinken omdat hij gewoon niet te vreden was, maar zit ze nog niet in haar regeldagen?
    Die regeldag wat ze zeggen is ook vreemd, want dat duurt echt niet precies 1 dag, bij mijn zoontje duurt die periode ongeveer een paar dagen tot een week.

Oke, hij slaapt, kijken wat hij doet, want als het goed is gaat hij nu een uur of 3 slapen en wordt hij rond 11 uur wakker, maar als dan het huiluurtje komt, ben ik wel tot een uur of 1 a 2 bezig!!!

8. winnythepooh

Ff wat anders: bestaat er niet een soort van reunie, bijeenkomst, meeting hoe je het ook noemen wilt van deze site?

9. winnythepooh

Voor de moeders die borstvoeding geven, ik ben erg nieuwschierig naar wanneer wij wat gegeten hebben wanneer de babys het "eten"...iemand enig idee? En ik heb het een keer geproefd, toen hij aan de ene borst lag ging die andere druppelen en ik was erg nieuwschierig naar hoe het smaakte, het is warm en het smaakte bij mij heel zoet, soort van warme melk met anijs of honing. Nog mensen die bv hebben geproefd van hunzelf? Of zeg ik nu iets raars haha...ja sorry was echt te nieuwschierig om het niet te laten!

En dan nog een vraagje, hij is morgen alweer 7 weken (ja banner klopt niet, snap het ook niet) en hij kijkt nog steeds scheel, is dat normaal of is het blijvend?

10. Life in Pink

Hey Winny,

Tis inderdaad wel gezellig zo he, zowat alsof we bij elkaar op de koffie zijn. Mijn vriend is er niet, dus ben ik lekker de hele avond online :D Maar weet niet of er iets van een meeting bestaat van de hele site. Wel vaak van die groepen waarbij bv alle mei mama's aangesloten zijn...

Ik hoop niet voor je dat hij zijn huiluurtje nu uitstelt en dat je de hele nacht in de weer zal zijn...duim, duim...

Kijkt hij continu scheel of af en toe? Zit het in de familie. Ik kan me nog wel herinneren dat Lilly wel eens scheel keek (van vermoeidheid? hihihi) en dat trok inderdaad na een maand of 3 weg. Maar dit deed ze niet continu. Vraag het volgende keer even bij het cb.

Ik geloof dat het een uur of 5 duurt wanneer voedingssmaak van je eigen eten in je melk terecht komt. Ik heb trouwens ook bv geproeft hoor, wilde toch wel weten wat mijn kindje binnen kreeg. Hier ook warm en zoet!

Vinnies, klinkt inderdaad wel als regeldagen, dat begint toch zo rond de 10e dag? Hier duurde de borstvoedingen ook een uur, vond dat erg heftig..want je was nog geen uur a 1,5 losgekoppeld en ze kwam al weer. Ik ben op een gegeven moment wat gaan afkolven om zo te zien hoeveel ze exact binnen kreeg. Lilly groeide heel langzaam (was veel afgevallen in het begin) dus ik was erg gefocust op wat ze binnen kreeg, maar hierdoor raakte ik nou niet bepaald ontspannen...Maar het kolven wil wel eens helpen alle lekker op gang te brengen. Als ze niet verzadigd lijkt, zou je ook eerst wat voormelk kunnen afkolven en haar dan pas aanleggen. Zodat ze gelijk al de (voedzame en meer verzadigdere) achtermelk binnen krijgt. Dan zal ze waarschijnlijk op hetzelfde moment een voldaan gevoel krijgen, maar dan toch een vollere buik hebben.

Groet,

Snoozie

11. winnythepooh

Alsof de biologische klok het weet, maar meneer werd netjes om 9 uur wakker, verschoond, gevoed en in bed terug gelegd, maar hij huilt dus denk dat het huiluurtje zojuist is aangebroken!

Mijn wasmachine heeft overuren gedraaid vandaag, maar nu heb ik een paar rompertjes waar de poepvlek nog licht te zien is, ik heb al vanish en biotex gebruikt maar het zit er nog iemand anders tips???

12. Life in Pink

Ai, toch nog een huiluurtje?? Dan heeft hij het waarschijnlijk echt een soort van nodig...succes daar mee.

Mijn kraamhulp zetten poepvlekken in kleding altijd gelijk in een emmertje met gewoon afwasmiddel erin om te weken. Daarna in de wasmachiene en helemaal schoon. Nu neem ik vaak niet meer de moeite om het te laten weken, maar doe er gewoon wat shout op, dit werkt ook altijd perfect!

Groet Snoozie

13. winnythepooh

Hoi Snoozie,

Nou en inderdaad het huiluurtje was om 9 uur aangebroken ik had hem toen verschoond en gevoed en daarna heeft hij gehuild tot half 11 toen heb ik een badje voor hem gemaakt en lekker in bad gedaan en daarna weer gevoed en nu ligt hij lekker op bed maar nog niet te slapen volgens mij, maar hij is in ieder geval stil (tot nu toe)

Ik ga van de week ff shout kopen of met afwasmiddel laten weken kijken of dat helpt.

Ik had vanavond nog even een vriendin van me gebeld en bij haar thuis is morgen die reunie en ik had de situatie uitgelegd en ze zei dat ik anders eerder kan komen zodat ik Dano rustig kan voeden en daarna kan laten slapen in de kinderwagen en ze zei ook dat als ik niet zou komen ze het ook zou begrijpen. Ik had spullen gehaald voor taart want ik zou taart maken en die morgen meenemen, maar ik heb de taart nog niet gemaakt en ik besluit morgenochtend denk ik pas of ik ga of niet, even kijken wat hij deze nacht doet.

14. Life in Pink

En, hoe is de nacht gegaan??

Wat fijn dat die vriendin zo begrijpend reageerde en dat je eerder kunt komen. En mochten er mensen zijn die anders reageren, die moet je maar lekker laten, want jij bent degene die het allemaal moet doen...zij zitten 's avonds niet met een huilende baby...

succes met je besluit!

15. winnythepooh

Goedemorgen!!!

Nou gisteravond had hij dus een huiluurtje en rond 23uur is hij lekker gaan slapen tot vanochtend half 7 ongeveer, dus ik heb hem verschoond en gevoed en toen viel hij in slaap dus toen heb ik hem in zijn bed gelegd met het resultaat dat hij wakker werd maar na 10 minuten jengelen viel hij weer in slaap, denk dat de volgende voedig rond 10 uur zal zijn en ik heb die vriendin van de reunie een sms gestuurd met de mededeling dat ik die voeding rond 10 uur thuis doe liever en dat ik dan daarna voor een half uurtje, uurtje maximaal kom en dat is ok (lijkt me normaal haha)...ik heb een heerlijke crumble net zelf gemaakt (dus niet uit pak;)), staat in de oven en die neem ik dan dalijk voor de moedertjes mee:D

Hoe gaat het met jou snoozie? Bedankt voor je interesse...

Liefs,

16. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Goeiemorgen.
    Nou ik ben gister lekker uit eten geweest en mijn ouders hadden opgepast. Ze heeft zich na de fles in slaap gehuild (45 min).
    Toen heb ik haar voor de laatste fles wakker moeten maken. Daarna sliep ze gelijk en vannacht kwam ze om 4 uur. Vanmorgen om 7 uur. Ze is gelijk stil nu ze in bed ligt. Misschien door het vaste ritueel ... ?
    Vandaag is mijn vriend jarig en krijgen we visite, ben benieuwd hoe dat zal gaan..

Winny: Hoe is het nou? las dat het gister niet zo goed is gegaan allemaal!
    Mijn kindje valt niet echt meer tijdens de voeding in slaap. Als ze een beetje weg begint te zakken dan houd ik haar wel wakker en leg ik haar daarna gelijk in bed.
    Een soort reunie van de hele site denk ik niet. Ik heb wel contact met wat meiden die ik via de site heb leren kennen. Ook hebben we verschillende meetings gehad van de juni-mama's.
    Maar daarvan zijn eigenlijk maar 2 vriendinnen ontstaan.
    Vinnies is toevallig ook een keer bij mij thuis geweest voor een lunch :)
    Ik geef trouwens flesvoeding. Mijn dochter kan ook nog wel scheel kijken soms hoor! De ogen moeten gewoon wennen aan alles!
    Ik heb geen tips voor je rompertjes! Ik lees dus even mee of iemand anders een tip heeft haha.
    Wat goed dat de nacht zo super ging!!! Ik ben jaloers dat jouw kindje al doorslaapt! Ze schelen maar een paar dagen. Wat is je geheim? haha. Veel plezier bij je vriendin!

Vinnies, ben benieuwd hoe het bij jullie is.

17. winnythepooh

Hoi Rianne,

Ben blij dat je het naar je zin hebt gehad gister. Gefeliciteerd met je vriend. 45 min was wel lang, maar huilt ze dan hysterisch? Zou best kunnen dat het verbeterd is door het vaste ritueel, ik merk ook wel enig verschil, maar we zijn er nog niet haha...
    Hey wat leuk dat je al wat meetings gehad heb, ik nog niet, maar ik ben ook een meimama;) haha.
    Tja, wat mijn geheim is...van 21uur tot 23uur met een baby bezig zijn die hysterisch huilt, dan in bad, dan voeden en daarna slaapt hij meestal gelijk...! Als meneer op tijd wakker wordt zodat ik hem kan voeden kan ik nog op tijd zijn voor de reunie, haha maar hij slaapt nog en laat hem lekker slapen.

Ja Vinnies, ben ook erg benieuwd!

Liefs

18. winnythepooh

@rianne, ooh jij bent ook een mei mama, je was misschien in juni uitgerekend? Ik 19 mei en hij kwam 25 mei.

mmm ik hoorde wat, maar het is weer stil

19. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Goeiemorgen, hier gisteren om half 10 aangelegd, ze heeft tot half 11 gedronken toen gehuild tot 11 uur en toen geslapen tot 3 uur, daarna weer tot 6 uur en toen weer een half uur gehuild na de voeding en nu slaapt ze sinds half 8. Ga dr nu wakker maken om te eten.

Het zouden inderdaad regeldagen kunnen zijn. Ze hapt ook niet zo goed en laat tussendoor steeds los. Het doet daarom ook erg zeer. Ik kolf al af van tevoren. Ze is nu een week een uur aan het drinken. Hoop dat het snel omschakelt. Ik vind bv niet echt leuk zo.

Bedankt voor de tip van het boek ik ga het bestellen.

Winny veel plezier vanavond. Probeer er van te genieten!
    Rianne fijn dat lenthe nu stil is. Hoop voor je dat ze snel door slaapt.

20. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Winny: Dank je wel! Nee het is niet echt hysterisch huilen maar ook niet jammeren. Het is wel echt huilen. Maar inderdaad , we zijn ernog lang niet! Ik ben uiteindelijk ook een mei-mama geworden (was 6 juni uitgerekend) Onze kindjes zijn bijna even oud, scheelt 4 dagen!

Misschien moet ik het badje ook maar eens in de avond doen.
    Net kwam ze namelijk na 3 uur. Heb haar toen in bad gedaan. Ze lag echt te genieten en te lachen in bad, zo lief. Maar toen de fles, ze dronk maar 60 en viel als een blok in slaap! Nu is ze nog stil.
    Dus morgen doe ik het badje maar eens voor de late voeding. Maar elke dag in bad is toch niet goed?

@ Vinnies: Lijkt erop dat ze dat half uurtje huilen nodig heeft om in slaap te vallen. Mijn dochter volgens mij ook. Begin dat nu een beetje te accepteren.
    Wat vervelend dat je borstvoeding niet lekker gaat. Snap dat je het zo niet leuk vind. Als het echt niet meer gaat misschien overstappen? Heb je zelf misschien ook wat meer rust/minder stress. Je kindje voelt dat ook aan he.

Nog even een foto spammen van mijn lachende dochter. Dat maakt dat huilen toch allemaal weer goed? haha ..

Deel Deze Pagina