Help! Mijn baby wil NIET slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lun, 22 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lun

Lun Actief lid

19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Inmiddels ben ik een beetje ten einde raad...
    Mijn zoontje is bijna 16 weken en is al vanaf zijn geboorte geen beste slaper. Ja hij slaapt, tegen ons aan en in de draagzak/doek, maar niet in zijn bed, maxi cosi, box, wagen (in ieder geval niet langer dan korte slaapjes van max 30 min)

De nachten gingen redelijk (elke 3u voor een voeding) en hij sliep wel in zijn bed van 19.30 tot 24.00 ongeveer. Met de nadruk op sliep.. sinds 2 weken is het gewoon een drama... hij krijst het regelmatig (niet altijd) uit en is wel moe maar kan de slaap niet vatten of ligt nog te kletsen.

Wat hebben we al geprobeerd:

Hij slaapt ingebakerd in een pacco. Deze hebben we vervangen door een slaapzak, puckababy, de afbouw pacco, alleen pyjama. Maakt Allemáál geen verschil.

Hij krijgt borstvoeding en doen we o0 zijn verzoek; geprobeerd dit op de klok te doen, werkt niet. Overdag komt hij elke 3u, snachts sinds 2 weken elke 2u als ik mazzel heb...

Bedje omhoog, geen verschil

Laten huilen (max 3 min langer voelt echt niet oke en is ook absoluut geen optie!!!) Werd t erger van

Bij hem blijven op de kamer (hij co sleept naast mij in zn eigen co sleeper) werkt savonds redelijk maar is overdag geen optie en werkt dan ook niet.

Zodra we hem optillen valt hij direct in slaap en als hij zn matras alleen al ruikt is het direct huilen.

We leggen hem bij de eerste signalen direct op bed, hebben een ritueel.

Zijn grote broer was ook een rampenslaper en dat is goed gekomen maar deze jongen is weer heel anders dus de trucs die bij hem wel werkte doen t niet voor hem. Echt balen.

Tips zijn heel welkom!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heeft hij een speen of knuffeltje? Slaap hier anders een nacht mee en geef het aan hem, zo ruikt hij je.

Ik kon mijn jongste (inmiddels bijna 6 maanden) ook maar zelden wakker in bed leggen hoor. Ik voedde haar in slaap, ze liet dan een boer en zo legde ik haar in haar bed. Overdag sliep ze in de reiswieg in de huiskamer, in haar bed wilde ze absoluut niet, tot een paar weken geleden. Sindsdien doet ze alle slaapjes in bed en valt ze ook zelf in slaap. Het komt dus wel, is mijn mening.

Ga lekker wandelen als hij dat leuk vindt, misschien slaapt hij wel en kan hij zijn dutje gewoon voortzetten als jullie weer thuis zijn.

3. Lun

Lun Actief lid

19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hij slaapt met een speentje maar wil deze niet altijd. Er ligt een doek die in mijn bed ligt in zijn bedje...

Hij slaapt dus ook beneden niet langer dan 30 min achter elkaar (ja op mij en in de draagzak ruim 2uur!)

Wandelen vind hij dus ook niet fijn in de wagen. Als hij niet moe is vind hij het prima want dan ligt hij te kijken en te spelen (idem in de box) maar als hij moe is is het krijsen krijsen krijsen.

Bij mijn 1e was het ook ineens voorbij maar goed tot die tijd blijft het zo moeilijk!!! Daarnaast wil ik mijn peuter soms ook evem aandacht geven en niet alleen met de kleine broer bezig zijn...

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik weet het, zeker met een peuter erbij is het pittig.

Ik zou veel dragen. Zo kan je ook wat met je oudste doen.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Is zo'n schaap met white noise niet wat? Ik had voor noodgevallen een of andere baby app die baarmoedergeluiden na kon bootsen voor x aantal minuten. Maakte me even niet uit destijds als ze maar sliep. Of dát nou hielp of de vermoeidheid echt insloeg weet ik ook niet zeker maar uiteindelijk sliep ze. Doekje/knuf met jouw luchtje denk ik al geprobeerd.

6. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Heel herkenbaar! Al slaapt onze jongste (8 maanden) wel in de wagen soms. Wat hier hielp vanaf een week of 16: badje ‘s avonds. Werkt intussen al twee maanden niet meer, maar het was fijn voor zolang het duurde. ;)

Overdag hier ook de meeste slaapjes in de draagzak, hoor. Kan ik lekker met de oudste bezig zijn. Dat slapen in bed komt wel. Ik heb het idee dat het slapen ook beter gaat sinds er wat vast voedsel in gaat (en soms werkt het juist het slapen tegen :rolleyes:). Even volhouden, het wordt beter!!

(En bij twijfel kan je misschien een medische check doen..?)

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Misschien eens langs een osteopaat?

Of eens kijken of de methode van stephanie lampe.

8. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Hier was de oplossing op zijn buik leggen. Toen sliep hij ineens prima, terwijl hij voor die tijd altijd zoveel huilde als hij moe was en we hem in bed/box/kinderwagen legde. Hij is nu 6,5 en slaapt nog steeds op zijn buik.

Deel Deze Pagina