terug aan de borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kersje, 29 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    hallo,

even kort ons verhaal;
    op 22 augustus is mijn zoon geboren door middel van een geplande keizersnee bij 38 weken (hij was 4825 gram en 56 cm). In het ziekenhuis zijn we niet goed begeleid met de borstvoeding waardoor zoonlief 10 procent was afgevallen, bijna een pond dus. OP dag 3 ben ik thuis begonnen met kolven obv de kraamhulp, ik begon met 3 ml maar dat ging per kolfbeurt al goed omhoog dus de productie was er. Omdat mijn zoon zoveel was afgevallen had hij de kracht niet meer om aan te happen af gleed daarna meteen weer af. Wij zijn toen gaan fingerfeeden, dat ging goed. In de kraamweek heb ik ook een lactatiekundige laten komen en zijn toen gaan proberen met tepelhoedje, dat ging soms wel soms niet, als dit niet ging kreeg hij afgekolfde melk in een fles i.o met de lactatiekundige en met bijvoeding van kunstvoeding omdat zoonlief nog niet was aangekomen en dat toch echt moest. ongeveer twee voedingen achter elkaar gingen goed en dan weer niet, was hij te moe. vanaf toen kreeg hij alles afgekolft in een flesje met kunstmatige bijvoeding.

Maar nu, Vanaf deze week pakt hij de borst wel heel goed!!!!!!! maar doordat hij steeds kunstvoeding bij heeft gekregen komt er in de loop van de dag te weinig melk helaas, ik geef hem dat nu nog bij met kunstvoeding, maar zou hem heel graag volledig borstvoeding willen geven dit omdat hij gewoon niet heel lekker reageerd op de kunstvoeding (hij kreeg eerst hypo-allergeen en nu omneo).

Ik heb vandaag weer een dubbele kolf van medela gehuurd en ga maar vaker kolven maar hoe pak ik dit aan in in combinatie met aanleggen????

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wow, wat fijn dat hij toch weer aan de borst wil.
    Slim dat je een kolf hebt gehuurd. Ik zou hem zoveel mogelijk aanleggen, en een uur na het aanleggen dubbelzijdig kolven, dit hoeft niet heel lang, ongeveer 10 minuten. Om je productie te verhogen is rust verder erg belangrijk, daarnaast goed eten en drinken en eventueel kan een oxytocine neusspray je helpen bij de kolfsessies om een toeschietreflex te krijgen. Tijdens het voeden en kolven kun je borstcompressie toepassen.
    Ik weet niet hoe je productie nu is? eventueel kun je ook domperidon gebruiken om te verhogen. Lees ook eens het volgende:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie vergroten - Domperidon [1]

Succes en bij meer vragen hoor ik het graag. Je kunt natuurlijk ook een lactatiekundige bij jou in de buurt bellen voor advies.

Mirjam

Deel Deze Pagina