Help mijn bv loopt erg terug.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nynke, 30 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Meiden help. Sinds zaterdag loopt de bv erg terug en lukt het kolven op het werk niet meer. Kolfde ik eerst 150 cc in een kwartier is het nu nog maar 80cc uit twee borsten in 45 min. Overdag lijkt Marijn er nog genoeg aan te hebben maar s'avonds en s'nachts toch niet meer. Hij komt steeds eerder en vaker s'nachts. Nu heb ik de afgelopen dagen hem al om de twee uur aangelegd maar zonder resultaat helaas. Mijn borsten zijn slap en stuwing is er niet meer. Ook voel ik mijn tsr niet meer en zijn de plasluiers minder. Wat kan ik nu nog meer doen om de productie terug op pijl te krijgen?

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het lijkt er op dat je richting een (4 maanden) dip gaat. Gewoon veel aanleggen, ook 's nachts. Heel vermoeiend helaas, maar de enige manier om je productie weer op pijl te krijgen. Ben je al ongi, het kan ook zijn dat dat er aan zit te komen.

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hier ook gehad.
    Ik ben na elke voeding 10 min. gaan kolven om de vraag te verhogen en heb haar steeds gevoed als ze erom vroeg. Dit heeft iets meer dan n week geduurd en toen was t weer goed.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het enige wat je kan doen is, vaker kolven en heel veel aanleggen. Dan trekt het weer bij.

5. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Lieve Nynke,

Heb je het boek 'oei ik groei' toevallig? Lees even het hoofdstuk over het 19-wekensprongetje! Ik vond het erg verhelderend. Als je het niet hebt pb me dan even (of lees ff ons mamatopic) dan leg ik het uit. Ik heb nu even niet de tijd om het uitgebreid neer te zetten.

Grts, Maartje

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Maartje: bedankt meis.

Ik leg nu vaak aan en kolf ook meer maar soms zit ik 10 min te kolven en komt er geen melk, heeft het kolven dan toch zin?

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Komt er dan helemaal niets uit Nynke? heb je dan wel een tsr?

En volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, heeft dat wel zin, want je stimuleert de boel wel. Maar dat weet ik dus niet meer zeker...

8. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    op je laatste vraag heb ik ook geen zeker antwoord. als het kolven echt niet gaat zou je nog neusspray bij de HA kunnen halen, of had je die al?

het kan ook goed zijn dat je wat vermoeid bent en dat daardoor je productie minder is. Kun je niet een dag/weekend in bed blijven en lekker uitrusten en veel drinken? Hou vol he, en niet te hard stressen, dan gaat t vast weer over.

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik kan de neusspray vanmiddag halen. Soms komt er idd niks uit. Maar ik ga gewoon door, heb gelukkig een voorraadje in de vriezer dus het komt wel weer goed hoop ik.

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Balen Nynke... hopelijk komt je productie snel weer op peil. Je schrijft dat je nog een hoop in de vriezer hebt liggen. Ben je niet bang dat als je dat gebruikt, dat je productie niet snel genoeg omhoog gaat?
    Lekker meegaan in die nachtvoedingen, want die zijn super voor je productie.

Wat Maartje schrijft is waar.... rond de hangerige periode voor de 19-weken-sprong kan een kindje wat 'slechter' eten (ook slapen trouwens). Ik zat van de week ook weer op 3 nachtvoedingen (gaaaaaaaaappppp....). Het zijn er inmiddels weer 2 gelukkig.

Overigens heb ik opgemerkt dat ik 's ochtends toch een kolfopbrengst had als ik domperidon had geslikt. Ik had vorige week wat last van mijn maag en had zo'n pilletje genomen. De volgende ochtend kolte ik ipv 200 ml in 15 minuten zo'n 300 ml in 10 minuten. 'Toeval', dacht ik eerst, maar gisteren was het hetzelfde liedje. Toen heb ik even op www.borstvoeding.com gekeken en het blijkt dat dit onschuldige maagmiddeltje invloed heeft op het melkhormoon prolactine. Misschien niet het eerste waar je naar moet grijpen, maar misschien geeft het wat rust dat je nog dit noodmiddel achter de hand hebt. Is overigens vrij verkrijgbaar bij apotheek en drogist.
    Maar goed, ik zou eerst proberen met veel aanleggen en goed drinken en rusten.

Sterkte!

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Appeltje: ik gebruik het voorraadje in de vriezer alleen voor de dagen dat ik werk. Omdat ik nu met kolven niks er uit haal krijgt hij voeding uit de vriezer.
    Verder leg ik hem veel aan en s'nachts krijgt hij gewoon als hij daarom vraagt. Ik ga het eerst even proberen met de spray mocht dat niet werken kan ik altijd nog de domperidon proberen. Thanks voor de tip.

12. appeltje

appeltje Niet meer actief

Succes met die spray! Bij mij heeft ie super gewerkt in mijn kraamweek toen de bv wat langzaam op gang kwam.

Oh ja, tip.... gebruik hem niet meteen voor je aanlegt. Waarschijnlijk heb je al - misschien een wat zwakkere - tsr. Ik zou hem gebruiken voor een 2e tsr. Net iets anders dan in de bijsluiter staat, maar zo krijg je meer opbrengst en maak je je kindje niet 'lui' omdat hij er nu weinig voor hoeft te doen om het op te wekken.

Overigens hier die link over domperidon:
    http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... don_1.html

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja nynke, wat kan ik er nog aan toevoegen? Succes meid! Rustig aan, lekker veel aanleggen, tussen door misschien nog kolven. Niet te veel stressen helpt misschien ook! Succes!

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat bij mij ook altijd goed hielp bij dit soort *sprongetjes*, is voor het kolven een aantal minuten de borst goed masseren ( melkkanaaltjes gaan open) en een warme washand erop, zodat ze open blijven.

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Heb je je kolf trouwens al nagekeken of er niet iets versleten is of iets dergelijks (je weet maar nooit, bij mij bleek er eens een scheurtje in een van de witte flappertjes te zitten, vervangen en meteen 50cc meer...)

16. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Met de kolf lijkt niks mis. Ik ben nu wel aan het kijken voor een elektrische kolf. Heb nu de handkolf van avent, gaat prima opzich maar mss is een elektrische handiger als je langdurig wil blijven kolven.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb dat ook gehad, kreeg er niets meer met de Avent uit. Bleek dat ik dat stervormige witte ventieltje er op de kop in gedaan had.

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben gistermiddag naar de apotheek geweest voor de neusspray en kreeg daar het advies om ook de domperidon te gaan gebruiken. Ik had een pro bv apothekersassistente gelukkig. Ik ben er gelijk mee begonnen en geloof het of niet: het werkt! Mijn borsten voelen voller aan en het kolven haalde ik er, op het werk met spray, 180ml in 15 minuten uit. Ik ben echt super blij dus. Ik kreeg het advies om een week lang 3 x dgs een tabletje te nemen en dan af te bouwen.
    @Appeltje: bedankt voor de link en de tip.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wow! Wat goed zeg, en wat fijn dat je zo'n goede assistente trof!

20. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    fijn om te horen zeg!

Deel Deze Pagina