nog steeds om de 2 a 3 uur

Discussion in 'Borstvoeding' started by moniek1979, Feb 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

Sep 14, 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    Ik geef mijn zoon de borst. al vanaf het begin krijg ik er geen regelmaat in. hij krijgt nu nog steeds om de 2 a 3 uur 2 borsten. soms nog sneller. Om 8 uur 's avonds krijgt hij nu een flesvoeding, tot meestal de volgende ochtend. Ik wil nog niet echt stoppen met de borst maar zo kan het niet langer. iedereen roept dat het regeldagen zijn, maar dit gaat eigelijk altijd al zo. heeft iemand tips hoe ik er wel meer regelmaat in krijg of zijn er meer moeders die ook zo geven op verzoek? bv geven is heerlijk, maar ben er nu wel weer aantoe om te weten waar ik aan toe ben.
    ik kan er nog een fles bij gaan geven maar ben bang dat mijn voeding dan helemaal terug loopt.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Moniek,
    Volgens mij is om de 2-3 uur komen voor een voeding echt heel normaal. En ik vrees dan ook dat je er niet echt iets aan kan veranderen. Snachts slaapt ie door schrijf je, dus dan is hij een heel tijdje zonder voeding, dit wil hij dan overdag weer soort van inhalen, en drinkt dus om de 2-3 uur om toch voldoende binnen te krijgen. Malou hier, voed ik op verzoek en die laat ook om de 2.5 uur, soms 3 uur, maar echt niet langer dan 3.5 uur tussen een voeding. En snachts komt ze ook nog voor een voeding. Ik denk dus dat het het beste is dat jullie gewoon verder gaan met hoe jullie het nu doen.
    Liefs, Bolbuikje.

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Om de 2 tot 3u is hardstikke netjes hoor... ik voed vaak ook nog om de 3u overdag en hij is nu 1 geweest. Ook snachts krijgt hij regelmatig nog een voeding (de laatste dagen weer 2) Regeldagen is meer als er bijv maar een krap uur tussen zit.
    Misschien helpt het wat als je weet dat het bij de meeste bv moeders zo gaat, er zijn wel uitzonderingen bij wie er langer tussen zit maar om de 2 tot 3u is heel normaal.

4. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Geef je om acht uur een fles moedermelk of kv? Ik kan me voorstellen dat als je een fles kv geeft dit voor je productie niet zo geweldig is, aangezien je tot de volgende ochtend geen voeding meer geeft.

Overigens gaf ik mijn zoontje ook om de 2 / 2,5 uur bv, sinds 2 weken laat Boaz er 3 uur of zelfs 3,5 uur tussen.

5. moniek1979

moniek1979 Actief lid

Sep 14, 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    '

ik geef om 8 uur een fles kv. omdat kyan 's avonds zo onrustig was dat hij om het uur voeding wou en op een gegeven moment wou ik er ook wel es weer uit... dit heeft verder geen effect op de bv hoor! dit gaat al een paar weken erg goed zo! Het is wel fijn om te weten dat bv dus bij meer moeders zo gaat. bij mij alleen 1 nadeel, ik heb nog 2 kids en die vinden dat mama wel erg vaak met de kleine op schoot zit en zit te voeden.... maar ik hou nog moed. kyan groeid wel erg goed en het is nog zo lekker intiem....

6. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Er bestaat een naam voor dat vele honger hebben 's avonds namelijk: clusteren.
    Je kindje komt dan heel veel om drinken vragen in korte tijd. Het enige wat je eraan kan doen is voldoen aan zijn verzoek. Kv geven is slecht voor je productie. Je borsten krijgen zo geen seintje om melk te maken. Dit krijgen ze op het moment dat eraan gezogen wordt.
    Mijn Jelte was ook een kampioen in het clusteren,vanaf 6 maanden werd het minder. Ik heb altijd aan zijn verzoek voldaan en ben niet ongeduldig geworden.

Als je niet wil dat je productie afneemt, moet je stoppen met kv en je kind op verzoek voeden, ondanks je andere 2 kindjes en het feit dat je * er wel weer eens uit wil*.
    Het is gewoon een keuze die je maakt vind ik. En regelmaat hebben 8 van de 10 kinderen niet, en waarom ook wel? Daar zijn ze simpelweg te klein voor.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb ook nog een dochter van nu 2,5 maar die snapt heel goed dat haar broer regelmatig ff borstje moet drinken en zij straks weer aan de beurt is qua aandacht... gewoon uitleggen en wordt vanzelf wel beter. Verder sluit ik me aan bij Jingels

8. moniek1979

moniek1979 Actief lid

Sep 14, 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ben al weken bezig met de kv, dus daar ga ik zeker niet mee stoppen! dit heeft ook niets verandert aan mijn melkproductie overdag! dus waarom zou ik ? en ja ik ben moeder en wil graag doorgaan met bv, maar ik ben ook nog ik! overdag ben ik er helemaal voor ze, maar daarvoor moet ik 's avonds wel eens enegrie voor opdoen!

9. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik denk dat er dan niets anders opzit dan hem overdag te voeden wanneer hij er om vraagt, ook al is dit om de 2 uur al.
    Je hebt kans dat wanneer je de kv zou laten staan hij je productie daardoor op kan voeren en misschien (geeft geen garantie natuurlijk) wat meer tijd er tussen laat overdag.
    Maar nogmaals, het is vrij normaal dat hij er maar 2 uur tussen laat.

Succes!

10. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    moniek:
    Ik heb tot 6 mnd om de 3 uur gevoed en toen hij hapjes kreeg, ben ik automatisch over gegaan op om de 4 uur. Ook heb ik een tijdje de laatste voeding afgekolft en rijstebloem doorheen gedaan. Daar sliep hij de hele nacht op.

Om 23 uur nog een keer gekolft en die melk voor de volgende avond gebruikt met rijstebloem. Als dan de kleine op bed lag weer ergens op de avond gekolft en dat weer gebruikt voor de avond er op etc.

Op een gegeven moment rijstebloem weggelaten en toen sliep hij door!

Ik snap het gevoel van er wel eens uit willen. Ik zei het laatst ook thuis. Hij kan gewoon gaan en staan waar hij wil en ik ben toch een soort van gebonden. Het is een keuze die ik maak, maar vind dat hij me daar dan wel bij moet helpen. Meerendeel van de tijs is het ook makkelijker voor hem dat ik BV geef.

Maar als je het evt zo oplost dan hoef je maar een keer op de avond te kolven en zijn je (.)(.) ook niet zo gespannen in de ochtend. Of heb je daar al niet zo een last van?

Als je BV niet terug loopt en het gaat goed zo!? tja bij ons werd het vanaf ongeveer 6 mnd dus om de 4 uur. 7.30/11.30/15.30/19.30/23.00.

Heel veel succes!
    Britt

11. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb je je vraag al besproken op het consultatiebureau, eventueel met hun lactatiekundige?
    Stel anders je vraag nog een keer op borstvoedingsforum.nl

Ik kan me goed voorstellen dat je nu graag wat meer tijd tussen de voedingen wilt hebben. En het is je goed recht om te kijken of dat lukt. Ik merk zelf dat het prachtig is om te geven, borstvoeding, maar het "geven", dan is het ook belangrijk om zelf te ontvangen. En dan bedoel ik niet zozeer melk ;) maar gewoon even energie voor jezelf opdoen, zodat je weer in staat bent om te geven.
    Dus voel je niet schuldig! Kijk gewoon wat je kunt doen om het voor jou zo "werkbaar" mogelijk te houden. En als het niet lukt om de "tussentijden" te verlengen, accepteer het dan gewoon, wetende dat je je best hebt gedaan.

Veel succes!

PS soms helpt het om te bedenken dat het alternatief - volledige flesvoeding - ook een toestand is: fles maken, opwarmen, flessen uitkoken etc...

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar juist het clusteren in de avond is heel goed voor je productie en zorgt er voor dat je kind lekker de nacht doorkomt!

Ik vond het juist heerlijk rustgevend, die avonden met de kleine op de bank. Andere kind lag in bed, papa, baby en ik zaten op de bank, lekker tegen elkaar aan, eten en drinken onder handbereik, lekker tv kijken of boek lezen. Clusteren is namelijk niet alleen goed voor je baby, het is ook een manier die de natuur geeft om moeders te dwingen goed te rusten, door gewoon lekker een poos met je kind stil te zitten en te relaxen. DE manier om energie op te doen!

13. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Marijn is vier maanden en komt ook nog om de 3 uur meestal. Toch ga ik lekker weg hoor. Ik kolf kleine flesjes af en die kan manlief geven. Ik heb drie kids, mijn werk en huishouden en toch lukt het prima om volledig bv tegeven. Ik doe idd energie op als ik heerlijk met mijn kleine man in bed de borst geef. Regelmaat en ritme zijn woorden die ik niet ken met Marijn, dit bepaald zijn eigen ritme en ik ga daar lekker in mee.

14. moniek1979

moniek1979 Actief lid

Sep 14, 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    niet bij iedereen lukt het om te kolven :cry:

15. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Oh dat is idd vervelend. Misschien kun je een keer naar een soort van bijeenkomst of een keer naar een lactatiekundige. Misschien weet je HA er ook wel raad mee.

Kolven is iets wat idd niet bij allemaal zo vanzelf gaat.

Oh ja en je schreef dat hij twee borsten kreeg.
    Drinkt hij er in ieder geval eentje goed leeg?
    Zodat hij voldoende vettere melk krijgt?

Britt

16. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Vince is bijna 5 maanden en eet overdag ook nog om de 3 uur, ik vind het niet erg, blijkbaar heeft hij het nodig. Ik ben van mening dat borstvoeding het beste loopt als je het ritme van je kindje volgt, dus voeden op verzoek, of dat nu om de 4 uur is of om de 2 uur.

Over het kolven:
    Waarom lukt het niet, heb je het vaker geprobeerd. Kolven is iets dat je moet oefenen, je moet er handigheid in krijgen en je er goed en dus ook ontspannen bij voelen.

17. moniek1979

moniek1979 Actief lid

Sep 14, 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    de eerste weken ging het kolven heel goed, maar nu komt er gewoon niets meer. gisteren heeft mijn zoontje de hele ochtend en halve middag gehuild. heb er de hele dag mee aan de borst gelopen. was ook niet goed. tot ik een fles klaar maakte, die heeft hij heerlijk leeg gedronken en heerlijk geslapen.....

18. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Moniek,

Kweet niet of je het wil horen ;) maar het hoort er allemaal bij. Bijna iedere baby/mama heeft een moeilijke periode rond de 4 maanden, ook ik liep bijna om het uur met Lieve aan de borst. Het zou tevens heel goed kunnen dat hij een sprongetje heeft. En dat hij om de 2 a 3 uur komt is heel normaal, er zijn er maar weinig (met borstvoeding dus) die er meer tijd tussen laten. Dat is hier afgelopen maand pas, en dan komt ze 's nachts wel gewoon nog 2 keer. Misschien is het een idee om Kyan in een draagdoek bij je te nemen en hem daarin te voeden? Heb jij in ieder geval je handen vrij.

19. Rozemarijn

Nov 11, 2006
    25
    0
    0
    Als ik op dit forum lees, krijg ik iedere keer het gevoel dat ik maar niet moet zeuren. Ik lees hier zoveel reacties van vrouwen die hun kind, vaak langer dan 6 maanden, de hele dag en nacht aan de borst hebben en dit maar gewoon vinden en eigenlijk verwachten dat andere vrouwen dat ook zonder mokken moeten doen. Werken jullie niet ofzo? Mijn zoontje van 5 maanden drinkt inderdaad iedere 2 a 3 uur, ook 's nachts. Maar eerlijk gezged vraag ik me af of ik dit ga volhouden tot hij 6 maanden is. Ik trek het haast niet meer om gewoon nog te functioneren op mijn werk! Maar als ik dit forum dan lees, voel ik me schuldig. Lijkt me toch ook niet de bedoeling! Er zijn heel veel vrouwen di helemaal niet aan borstvoeding beginnen of er veel eerder mee stoppen. Zijn dat dan allemaal slechte moeders? Ik krijg er gewoon een rotgevoel van! Dat wilde ik even kwijt.

20. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

@ rozemarijn, ik herken jou gevoel helemaal, heb ook vaak het idee dat ik me hier moet verdedigen omdat ik ben gestopt met de bv. Met pijn in mijn hart en toch krijg je een schop na!

Knuf!

Share This Page