ECZEEM!!Koemelk allergie of iets anders??

Discussion in 'Flesvoeding' started by linda1986, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda1986

linda1986 Actief lid

Mar 16, 2009
    111
    0
    0
    Sinds een week of 6 heeft ons dochtertje eczeem gekregen.. :(

intussen is ze morgen 16 weekjes, nu al 4 weken op pepti maar dit werkt (helaas) niet. In de 2e week wel wat verbetering gezien maar het is intussen alleen maar erger geworden. 20 Oktober kunnen we pas bij de Kinder-arts terecht dus dat schiet niet op. Ze gaat 1 keer (!!!) p.w. in bad op zondag in een zemelen-badje. ook was ik alleen met neutral.
    Hebben jullie ideeetjes? Wellicht nog een stap verder dan Pepti ofzoiets? Weet de naam ervan even niet meer...Of ervaringen van mama's?:(:(

groetjes linda

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Kun je niet telefonisch contact opnemen met de kinderarts en advies vragen? Of eventueel de afspraak vervroegen.
    Ons zoontje heeft (hoogstwaarschijnlijk) KMA. We moeten nog provoceren om het helemaal zeker te weten.
    Hij krijgt nu 3 weken pepti, maar ook hier is het eczeem alleen maar verergerd dan minder. Wel zijn alle andere symptomen van de KMA verdwenen met de pepti. Zelf heb ik ook mijn twijfels of de pepti net niet sterk genoeg is en hij een sterkere moet (nutramigen)
    Maar wil eerst het provoceren afwachten voordat ik zomaar weer overstap naar andere voeding.

Wij gebruiken Zarqa en Louis Widmer voor zijn huidje. Louis Widmer wordt vaak door dermatologen geadviseerd.
    Gister na het badderen eens ingesmeerd met de huidolie van neutral (hebben we gekocht om te testen hoe hij erop reageert, want is toch wat goedkoper dan de andere producten) Maar volgens mij zit er iets in waar hij niet goed op reageert, want vanmorgen zag ik dat hij weer nieuwe droge plekjes erbij heeft.

3. linda1986

linda1986 Actief lid

Mar 16, 2009
    111
    0
    0
    vanmorgen dus inderdaad weer het zh gebeld om te vragen (!!) of er alsjeblieft een plekje eerder is. Nee , sorry helemaal vol.
    en dus idd ook gevraagd om een tel.consult en dat kan niet want we hebben nog geen kennismakingsgesprek gehad. pff.. dokters..

ik denk eerlijk gezegd dat ik de nutramigen of eigen initiatief ga proberen.. maar durf dat niet zo heel goed.

zarqa heb ik idd vaker gehoord ga ik maar proberen..

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Vreselijk die wachttijden hè. En overleggen met je huisarts? En anders gewoon je gevoel volgen, het mama instinct.
    Had ze trouwens ook nog andere symptomen wat wees op KMA of alleen het eczeem?

Qua verzorgingsspulletjes is het echt even zoeken wat nu het fijnste is voor je kindje. Er zijn veel milde producten te verkrijgen, maar nog kunnen ze daar op reageren.
    Bij de DA zijn trouwens monstertjes te verkrijgen van louis widmer. Ik gebruik er de douche olie van en heb nu monstertjes van de lichaamscremé. Wel handig die monstertjes. Misschien dat er ook wel monstertjes van zarqa zijn te verkrijgen.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Eczeem duidt lang niet altijd op KMA of iets in die hoek. Veel kinderen hebben last van eczeem en groeien daar vaak voor het eerste jaar overheen. Mijn zoontje is hier een voorbeeld van (heb ook flesvoeding voor KMA geprobeerd, maar hielp ook niet). Bij hem was het weg toen hij zo'n 5 maanden oud was (geloof ik, het is een beetje weggezakt wanneer precies).

Heeft je dochter er zo erg last van dan dat je zo wanhopig bent? En heeft ze inderdaad ook andere symptomen?

Wat hier trouwens het beste hielp: een combinatie van balneum badolie extra vettend en sudocrem. Zijn huid was namelijk droog maar op zijn gezicht waren de plekken nogal vet. Ik heb die vette plekken daarom ingesmeerd met sudocrem omdat dat uitdroogt en dat hielp het beste. Dat maakte het minder vurig.

6. linda1986

linda1986 Actief lid

Mar 16, 2009
    111
    0
    0
    Ja, ben eerlijk gezegd best wel een beetje wanhopig, het ziet er niet uit.
    ik heb er geprobeerd foto's van te maken, maar dat lukt niet, de camera kan zo dichtbij niet scherpstellen ...
    HA weet het niet, hij heeft Lanette , hydrocortison en cetamagrocol voorgeschreven maar dit werkt niet.
    Ja, met die hydrocort gaat het wel mee weg,maar dan weet je de oorzaak nog niet..

ik denk eerlijk toch dat het met de voeding te maken heeft omdat, ze tot voor de voeding heel veel kleine flesjes wilde drinken , onrustig , krampjes deze verschijnselen zijn wel allemaal weg gegaan. ze heeft nu netjes fles van 5 x 150cc en miss. binnenkort wel meer.. :)
    De eczeem is ook verminderd in de 2e week nadat ze eraan gewend was, maar dat is weer helemaal terug en een tikkie erger.

vandaar dat ik inderdaad denk de voeding maar hoeft inderdaad niet.

wij hebben hier helaas geen DA maar in hoogvliet wel .. ga het gauw aan een vriendin vragen .. bedankt voor de tip !

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ linda1986: maar je kleintje heeft nu ook de leeftijd waarop krampjes verdwijnen :) Dus dat kan ook toeval zijn... Maar ik hoop voor je dat haar eczeem snel verdwijnt, wat de reden ook mag zijn. Heeft ze er last van denk je?

8. linda1986

linda1986 Actief lid

Mar 16, 2009
    111
    0
    0
    ja, ze heeft er wel last van.. vooral als ze in bad is geweest, ze gaat nu echt nog maar 1x in de week. vind het erg jammer maar het is wel beter voor haar.
    de krampen verdwenen na de tweede week van de pepti en ze had ineens honger.. dus meer in de flessen en ging nog steeds goed dus denk dat het daar wel van komt..
    maar het zou ook toeval kunnen zijn ;) .. het is soms toch maar raden en gissen..
    heb net weer de ha gebeld en hopelijk kan hij een afspraak vervroegen al is hij iets wat sceptisch.. :(

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Hier waren onrust en slecht drinken ook 1 van de symptomen.
    Vandaag begonnen met provoceren, gestart met 10cc standaard voeding te geven. Hier reageerde hij al direct op, de symptomen kwamen langzaam terug en dat van maar 10cc. Wil niet weten hoe hij dan reageerde als ik 1/3 in de flessen moest geven. Dat zou hij morgen eigenlijk krijgen. Maar verpleegkundige van het CB zei dat zijn reactie van vandaag duidelijk is. Ons mannetje heeft dus inderdaad KMA:(
    De verpleegkundige overlegt dinsdag met de arts of Milan nutramigen moet krijgen ipv de pepti, of dat wij eens naar een dermatoloog moeten met hem. Het eczeem hoeft namelijk niet per se van de KMA te zijn.

Hopelijk kan je huisarts de afspraak wel vervroegen.

10. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Klinkt misschien een beetje gek, maar mijn vriendin van de zwangerschapsgym had een vergelijkbaar verhaal. Heeft ook een aantal weken koemelkvrij dieet gevolgd.
    Maar uiteindelijk bleek dat de baby reageerde op de gravitamon tabletten die ze slikte!!!

11. efina

efina Actief lid

Jul 13, 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Lastig he dat gedoe met de pepti en de schrale wangen!
    Ik heb hier afgelopen zaterdagnacht met onze kleine meid in het ziekenhuis gezeten omdat ze alle flessen er weer uit gooide en vreselijk verkouden was, ze had ook mega last van schrale wangen en onrustig drinken enzenz, de ha heeft haar op de pepti gezet maar dit hielp niet, ze dronk de flessen goed leeg hoor daar niet van maar na 9 dagen kwamen de flessen er regel recht weer uit! in het ziekenhuis is ze onderzocht en ze blijkt vreselijke!!!!! last van haar darmen te hebben en ze waren er een beetje kwaad om dat ze haar op 6 maanden oude leeftijd op de pepti hadden gezet, als je kindje kma heeft volgens hun, komt dat tot uiting in de eerste drie maanden, niet na 6 maanden pas, en als je een kindje dat geen kma heeft pepti geeft schijnt dat vergif te zijn voor hun darmpjes! zeggen zei....dusssss gelijk zondag over op de standaard en deze flessen drinkt ze goed leeg alleeeeeennn ze boert weer zo VRESELIJK hard niet normaal! eerder kwam dan meteen de hele voeding er bij uit als ze zo boerde nu een beetje dikke drap, de uitslag op haar wanger is op het moment niet om aan te zien zo erg!

Kortom ik weet het ook echt!! niet meer:(:(:(

Share This Page