HELP! Mijn dochter slaapt met haar gezicht in het matras..iemand mee bekend?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BVS, 17 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Hallo,

Mijn dochter van bijna 8 maand (1 mei 8 maandd)slaapt sinds 2 weken zo ontzettend slecht snachts. Ze sliep altijd heerlijk door maar sinds 2 weken is het een regel rechte ramp.

Het begon met een verkoudheid..goed snap ik dat ze dan minder slapen door hoesten e.d maar ineens gaat ze zich draaien in d'r slaap op d'r buik met d'r gezicht in het matras...we hebben haar zomaar teruggedraaid maar je bent de kamer nog niet af of ze begint alweer. Zo slaapt ze dan even en dan begint ze te mopperen..draai je haar terug en 3 sec later ligt ze weer op d'r buik...en dit houd ze dus 3uur vol. Mama doodmoe en chagrijnig en papa idem. Behalve als ze tussen je in ligt dan slaapt ze wel gewoon. Ten eerste vind ik het doodeng dat ze zo ligt, ik heb dan wel aerosleep mja..ik hoor haar ook ademen als ik ga kijken maar dan nog. Ze ligt dus echt met d'r gezicht naar onderen toe en d'r handjes bij de ogen en d'r kontje omhoog.
    Is dit een fase? Ik ben er onderdehand wel niet zo klaar mee..de Wallen hangen me op m'n knieën. Overdag gaat het meestal prima op een enkele keer na. Nu zie ik ook dat er een boven tand aan gaat komen maar of dat hier iets mee te maken heeft?

Komt iemand dit bekend voor? Tevens ligt ze af en toe ook helemaal overstrekt in bed, maar draait al snel door naar haar buik..
    Ik ben zo bang dat ze stikt ouzo..ze blijft gewoon zo liggen en als ik haar hoofd draai dan draait ze t gewoon terug..

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier slaapt ze ook wel eens zo. Ik zie t pas als ik haar uit bed haal dus dan heeft ze al zo geslapen. Ik heb er ook geen probleem mee want ze kan goed draaien dus als ze niet genoeg lucht krijgt gaat ze wel anders liggen. Dus ik zou me er niet zo druk om maken en lekker laten liggen.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ze kan zelf omrollen, draait zelf haar hoofd ze als jij 'm wat draait... dan zou ik haar gewoon lekker zo laten liggen hoor. Als het niet lekker lag, ging ze wel anders liggen want dat kan ze gewoon - anders dan bij heel jonge baby'tjes die dat nog niet zo goed zelf kunnen.

Hier de oudste heel lang verplicht op haar rug laten slapen, wat een gedoe was dat... Tot ik dus ontdekte dat ze op haar buik veeeel lekkerder sliep, maar ja, buikslapen was volgens alle info echt niet verstandig. Toch gedaan... Bij de jongste vrijwel meteen op de buik, die sliep op haar rug ook echt niet lekker. Ze lag als heel jonge baby naast me, dus ik kon haar echt goed horen en zien. Nu slaapt ze ook nog altijd op haar buik, snuitje in het matras zo half, heerlijk te snurken.

4. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ze kan inderdaad al vanaf net geen 4 maanden omrollen..maar dit zo is echt wat van de laatste 2 weken.
    Denk dat ik me er maar gewoon bij neer moet leggen..anders slaap ik zelf nooit meer als ze zo gaat liggen

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Gewoon lekker laten liggen die van mij ligt nog steeds zo :p

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dan is ze nu echt wel sterk genoeg om te gaan verliggen hoor!

7. Veera

Veera Niet meer actief

Je zegt dat ze t wel 3 uur volhoud. Als ze geen adem kreeg dan had ze die positie nooit die 3 uur volgehouden zonder problemen!
    Ik begrijp heel goed dat je t eng vind, het ziet er gek uit. Maar een kindje van die leeftijd zal zichzelf nooit zomaar verstikken.
    Hier ook een buikslaper sinds ze kan omrollen (3-4 maanden) en ze ligt ook wel eens volledig met haar gezicht in haar knuffel oid. Wij hebben geen camera dus 9 van de 10 keer weet ik niet hoe ze erbij ligt. Ik probeer er maar vertrouwen in te hebben

8. Veera

Veera Niet meer actief

O volgens mij lees ik t verkeerd. Je bent 3 uur bezig met haar steeds terugdraaien?

9. Pianella

Pianella Lid

22 apr 2015
    44
    4
    8
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje slaapt ook regelmatig zo! Vreselijk eng vond ik het. Al vanaf een maand of 6. Kont de lucht in en face down, meestal wel op z'n handjes. Toen hij ermee begon checkte ik zijn ademhaling ook heel vaak, maar hoorde hem altijd rustig ademen en ik zag dat hij altijd nog wat ruimte had tussen het matras en z'n mond. Dus besloot ik dat ik hem (en de aerosleep) maar moest vertrouwen. Is dat bij haar ook? Anders toch haar hoofdje opzij blijven draaien, zodat ze daar aan went.
    Rottig he die buikslapers!! Mijn zoon doet dat face down overigens wel een stuk minder nu en ik denk ook dat het te maken heeft met doorkomende tanden inderdaad!

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter doet dat ook regelmatig.
    Wij gaan altijd nog even kijken voordat we gaan slapen en draaien haar dan terug op der rug. Meestal ligt ze halvewege de nacht weer zo.

11. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ja ben 3 uur bezig mer haar terug draaien en doen. Nu ook..slaapt ze op haar buik..30min en dan begint ze te huilen..leg je haar weer op de rug en na 5 min ligt ze weer op d'r buik en ga zo maar door..ze slaapt niet door en continu wakker

12. Veera

Veera Niet meer actief

Misschien dat ze wakker word omdat ze last heeft van haar tandvlees? Als er een tand doorkomt zoals je zegt kunnen ze daar behoorlijk pijn van hebben. Probeer anders eens een zetpilletje voor t slapen
    Als ze terug zou willen draaien dan zou ze dat zelf wel doen denk ik

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waarom haar steeds terug draaien? Daar gaat ze juist onrustig van slapen. Ze is 8 maanden. Ik neem aan dat ze haar hoofdje al wel goed kan optillen en zichzelf kan omrollen? Dan is er eigenlijk dus niks aan de hand, behalve dat jij haar steeds in haar slaap komt storen door haar terug te rollen. Dat niet meer doen dus. Probeer het vertrouwen te zoeken dat ze zichzelf wel redt. Ze ligt het lekkerst op haar buik. Je kunt haar niet dwingen om de ganse tijd op haar rug te blijven liggen.
    Dat doe je zelf immers ook niet of lig jij 's nachts wel de gehele tijd in 1 en dezelfde houding?:p :)

14. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik begrijp even iets niet goed. Wordt ze uit zichzelf wakker wanneer ze op haar buik ligt? Zo ligt ze blijkbaar lekker dus lekker laten. Ze is sterk zat. Al begrijp ik je angst. ik heb die van ons al heel vroeg op de buik gelegd. Weet niet meer precies vanaf wanneer, maar zijn eerste opname was met 8 weken en toen lag hij al zo. Natuurlijk heb ik dit ook een periode eng gevonden. Wordt ze uit zichzelf snel wakker, misschien spul op haar tandjes doen wat verzachtend werkt en anders een zetpil proberen. Kan ook last van haar buikje hebben en daardoor juist op haar buik willen liggen. Kan al kopen door veranderingen in de voeding.

Succes ermee, want ik weet helaas als geen ander wat slaapgebrek met je doet.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.320
    10.284
    113
    Herkenbaar! Onze uk begin hier net voor zijn 2de verjaardag mee. Gezicht naar beneden. Zijn neusje deukt ook in dus veel frisse lucht is er dan ook niet. Eerst draaide hij zich na een paar min om maar nu ligt hij na 20 min nog zo.

Wanneer het lukt om te draaien haalt hij flink diep adem. Iemand tips.

Deel Deze Pagina