Mijn oudste wordt bijna 4. Ze is nu al bezig over wie er allemaal op haar feestje moeten komen (al gaan we nog geen kinderfeestje houden, volgend jaar is vroeg genoeg) en welke cadeaus ze wil (alles). We hebben voor de leidsters van het KDV/PSZ een fotolijstje gepimpt en daar komt nog een mooie privé foto van haar in (nu zit er toevallig een foto in van de schoolfotograaf omdat we die net gekregen hadden en we er een foto in moesten stoppen toen hij af was). Daarnaast maken we voor de leidsters nog een zakje met bloemzaadjes erin met daaraan een kaartje "bedankt dat je me liet groeien". Volgende week gaat ze oefenen op school en na de vakantie begint ze echt. (ivm eigen vakantie voor schoolvakantie gaat ze dit schooljaar alleen nog maar oefenen, omdat ze zo graag wilt en het al weken heeft over "als ik 4 ben mag ik naar de basisschool!!!"). Zucht...welke mama heeft er nog een beetje moeite mee en denkt met weemoed terug aan dat kleine baby'tje wat in de armen lag, gretig drinkend van de borst/fles. Lekker tot rust komen op mama's borst en later op onderzoek uitgaand, steeds verder die grote wereld in...