Wanneer naar 5 flessen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Cin11, Nov 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cin11

Cin11 Lid

Oct 28, 2008
    85
    0
    0
    Wanneer weet je dat je kindje toe is aan een fles minder? Of hoe schrap je een voeding?
    Ik dacht dat mijn zoontje van 3 maanden eindelijk een regelmaat had, maar sinds deze week is het weer net even anders. Het voordeel is wel dat ik nu weer aan een hele nachtrust toe kom.
    Eerst:
    6.00
    9.00
    12.00
    15.00
    18.00
    22.30

Nu:
    6.45
    9.45
    12.45
    15.45
    18.45
    23.00

In beide gevallen moesten we hem voor de laatste fles wakker maken. Ik heb nog nooit geprobeerd hem door te laten slapen, omdat hij dan hoogstwaarschijnlijk weer midden in de nacht komt.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Naar mijn idee heeft hij echt 6 flessen nodig en hij komt ook echt om de 3 uur. Terwijl hij naar zijn gewicht en leeftijd allang op 5 flessen zou mogen zitten. Wat het ook lastiger maakt is dat hij per voeding maar 100 tot 135 cc drinkt.

groetjes,
    Cindy

*Edit moderator: topic verplaatst*

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Mijn zoontje zit sinds hij doorslaapt (tot 6.00u) op 5 flessen.
    Dat is nu een week of 2.

Alleen komt mijn zoontje niet zoals die van jou om de 3 uur.
    Hij heeft een wisselend schema.
    's ochtends na 3 uur, daarna na 4 uur en 's avonds slaapt hij van 17.00 tot 22.30 en dan krijgt hij zijn 5e fles.

3. EssyenCo

EssyenCo Lid

Jul 18, 2008
    9
    0
    0
    Hoi Cindy

Bij mij gaat het net zo, zit ook al een paar dagen te dubben wat nu het beste is.
    Overdag na de voeding van 12 uur, slaapt hij maar 3 kwartier hooguit een uurtje en meldt zich dan weer, dan rek ik het tot de volgende voeding, en dan slaapt hij maar weer een uurtje ( misschien heeft het ook wel te maken met dat er een tandje aan het dooromen is). En na de voeding van 19.00 slaapt hij heerlijk en moet ik m om 23.00 weer wakker maken. En slaapt dan s'nachts ook weer tot ong 7.00. (laatste 2 dagen iets minder lang).
    Ik wil het nog even 2 dagen aanzien en vraag dan de wijkverplk.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    moeilijk dit. Ik zou zeggen; geef wat meer per voeding (te beginnen bij de voeding van 19.00/20.00 uur en laat die laatste fles weg.

Je geeft aan dat hij niet meer drinkt dan 100/135 cc , maar hoe lang doet hij daar over? Misschien is een grotere speen of een andere fles een optie? Dat hij daar meer mee weggedronken krijgt per keer en dus ook wat langer toe kan met zijn voeding?

Hier heb ik een ander probleem.. ik moet moeite doen om er nog 4 flessen in te krijgen ;) , op sommigen dagen stuurt madam echt aan op 3 flessen.... dus te weinig.

5. ik zou t toch gewoon een keer proberen om hem niet wakker te maken voor de laatste voeding.. ik heb dit met brian ook gedaan.. en hij sliep toen gewon netjes door.. mocht t niet werken kun je hem altijd savonds weer wakker maken!

Share This Page