alle drinken weigeren

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Ivka76, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivka76

Ivka76 Actief lid

10 mrt 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Hallo Eveline,

Onze dochter van 14 maanden weigert sinds een kleine week alle drinken. Ze was nooit echt een grote drinker (ong. 1,5-2 flesjes sap per dag), maar nu wil ze niks meer. Ze slaat de fles weg en gaat huilen als je probeert de tuit in haar mond te stoppen. We hebben al verschillende soorten drinken geprobeerd (water, melk, groentensap, lauwe thee), maar ze wil niet eens een slokje, dus dat maakt niks uit. Fles, tuitbeker of gewone beker maakt ook niet uit, ze wil het allemaal niet. Ze eet verder heel goed. 's Morgens een groot bord pap (250cc melk met bambix), tussen door fruit (1 stuk met liga), 's middags een boterham, tussendoor een klein bakje yoghurt (100cc) en 's avonds een vol bord warm eten en nog een bakje yoghurt (150cc). Ze krijgt ook nog overal fantomalt bij, omdat ze erg licht is (7950 gr bij 14 maanden).
    Ze drinkt wel op het kinderdagverblijf, alleen niet bij papa of mama. Omdat ik een grote tegenstander ben van drama's aan tafel, pak ik de fles of beker nu gewoon weg als ze niet wil drinken. Maar aan de andere kant maak ik me wel zorgen dat ze helemaal niks meer drinkt. Heb jij tips voor ons hoe we hier mee om moeten gaan?

Groetjes,
    Ivka

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je hebt zelf eigenlijk alles al geprobeerd. Misschien kun je nog een pakje met een rietje proberen? Ik zou er ook niet te veel aandacht aan schenken. Wanneer je je zorgen maakt zou ik even contact opnemen met je consultatie bureau.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina