Heb afspraak bij de huisarts gemaakt. Kunnen pas dinsdag terecht. Hopelijk kan zij helpen. Ze heeft begin dit jaar blaasontsteking gehad. Misschien heeft ze daardoor iets ontwikkeld dat ze niet goed uitplast
Helemaal mee eens ! Wat een rare dingen om te straffen .. Wij werken met belonen. Sticker als je bv niet in je broek plast. En onze middelste is in veel dingen makkelijk. Sinds we de stickermethode hebben lukt alles veel sneller.
Slim om naar de huisarts te gaan. Mijn dochter weet heel goed dat je behoort te plassen op de wc. Zij legt echter niet de link van (het gevoel van) een volle blaas en plasdrang/dat je dan naar de wc moet. Kan ze niks aan doen maar het geeft wel vervelende situaties
Zelf op laten ruimen is niet per definitie een straf. Kan ook gewoon een consequentie zijn. Straf klinkt zo zwaar. En ik gaf ook aan het pas te doen als een medische oorzaak uitgesloten is. Sommige kinderen zijn gewoon erg laks, dan is het zo over. Maar goed dat je naar de huisarts gaat, TS, zo vaak plassen lijkt me niet normaal op die leeftijd.
Klopt, straf klinkt zwaar Ahava, en ookal zouden we het niet zo bedoelen, een kind op die leeftijd kan het wel zo oppakken, ookal is het zo niet bedoeld. Het lijkt al gauw alsof het een kind van die leeftijd "niet kan schelen" maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik vind dat kinderen die in hun broek plassen om wát voor reden dan ook hulp moeten krijgen. Het voor hen opruimen hoort daar in de eerste plaats bij. Mijn stelling is waarschijnlijk, proef ik uit je reactie, negatief naar jou toe overgekomen, maar zo bedoelde ik het niet. Jij was duidelijk genoeg in je stelling "nadat medische oorzaak is uitgesloten" en dat respecteer ik, en daar richtte ik me niet op