Mijn zoontje heeft altijd goed gegeten maar nu sinds een paar dagen gaat hij spelen met zn eten. Als hij een hapje krijgt heeft hij het even in zijn mond en duwt hij het daarna met zn tong eruit en pakt het met zn handje. Hij krijgt dus 5 happen binnen per avondmaal! Wat moet ik hier nou mee? Moet ik boos worden of is het een fase en moet ik hem maar laten gaan? Meestal als hij dit 3 keer doet dan stop ik er maar mee.
ik zou kijken of ie misschien zelf wil eten. alyssa at de laatste tijd dat we haar voerden ook slecht en iedere keer het eten uit de mond halen ed. sinds ze zelf mag eten gaat het over het algemeen erg goed. ik heb een platic kleed onder de kinderstoel liggen en alyssa heeft als we iets eten wat erg vlekt (macaroni, rode bieten ed) een oud shirt van mij aan. liefs doris
mijn dochter heeft dit ook een tijdje gedaan en at dan ook niet meer dan 5 hapjes.. ik probeerde er dan wat meer yoghurt te geven... nu eet ze weer gewoon mee.. denk dat het een soort uitprobeerfase is ofzo... we hebben haar ook weleens appart gezet totdat ze wilde eten en dat werkte erg goed! ze eet haar bordje nu altijd voor meer dan de helft leeg...
Ws een fase. Heb de ervaring rondom eten; hoe meer je boos wordt / druk erop legt hoe slechter het zal gaan. Gewoon laten gebeuren en misschien kan je m tussendoor soms zelf wat hapjes voeren. Lekker na t eten een goede bak / beker yoghurt geven (ik pureerde er dan ook nog wel ns banaan door), dan gaan ze in ieder geval met een volle maag naar bed.
Rond de 1 jaar zitten heel veel kinderen in een fase dat ze wat moeilijker eten. Ze hebben meestal ook wat minder eten nodig...omdat ze nu minder hard groeien. Mijn dochter heeft ook een paar keer het broodje uit haar mond gehaald, en dan gooide ze het op de grond. Heb haar toen even streng toegesproken. Als ze het dan toch blijft doen....dan haal ik het eten weg. Als ze er mee speelt heeft ze schijnbaar niet genoeg honger. Als ze nog niet veel heeft gehad, dan probeer ik het later gewoon weer.