ik zit eraan te denken om een draagzak aan te schaffen voor ons zoontje van 5 weken! ik heb nog een dochter waar ik met dit weer heel graag buiten een wandeling mee wil gaan maken. ik ben een voorstander van elke dag even een frisse neus halen, zolang het droog is!! sinds er zoveel sneeuw ligt kan ik amper naar buiten omdat ik er met de wandelwagen niet doorkom met ons kleine mannetje!! een draagzak lijkt mij een goede oplossing! maar is dat nou niet te koud van hem! en wat doe ik hem dan aan, om vooral zijn voetjes warm te houden. en wat zijn jullie ervaringen met een draagzak, zo in de winter!? bedankt!
Ik ben nog niet buiten geweest met de draagdoek, maar in huis heeft mijn dochter alleen een romper aan, anders krijgt ze het veel te warm. Ik heb nl zo'n tricot doek van babylonia. Voor buiten weet ik het niet, dus ik lees even mee..
5 weke n is toch te jong voor een draagzak? dat mag toch pas officieel vanaf een week of 10/13? Een draagdoek mag wel vanaf dag 1 (en kan je langer gebruiken ) Mijn zoontje droeg ik met een buitenpak, niet zo'n dikke ski-pak maar zo'n vachtje zeg maar: Marktplaats.nl > Prachtige NIEUWE winterpak met oortjes - Kinderen en Baby's - Babykleding | Maat 68 Maar een jasje is ook prima, om de beentjes kan je een maillotje doen met beenwarmers onder zijn broekje. Ik draag mijn zoontje nog steeds in de draagdoek, en ik heb een speciale jas ervoor aangeschaft: SlingoMama: Draagdoekjas
Andy is ook bijna 5 weken, en ik loop ook buiten met draagdoek ipv wagen. Ik heb een tricot slen. Baby ligt daar dus helemaal in, en ik doe niet meer aan dan een mutsje! Verder gewoon zijn binnen-kleertjes tis warm zo tegen mama! Ik knoop een losgebreid wollen vest erover dicht. Gaat niet broeien zoals een jas, maar wel warm
Voor een draagzak is je kleintje nog te jong. Je kan een Tricot slen aanschaffen. Ik doe het ook zoals Klijntje beschreven heeft. Daarnaast heb ik ook een draagzak van BabyBjorn met een cape Baby Bjrn Cape | Buikdragers | Baby-Dump
Ik heb een beco butterfly en daar mag een jonge baby wel gewoon in hoor. Antw. op je vraag weet ik niet, ik was daar ook al benieuwd naar.
Hoi Noatje, hoeveel weegt jouw zoontje dan? Mijn draagzak (ja ik weet het, is geen draagdoek ) is maar tot 9 kilo en dat is dus onegeveer tot nu... Zou haar ook graag nog ronddragen, zo af en toe!
beide kids gingen bij mij in een draagdoek, in de winter gingen ze gewoon goed ingepakt erin. Dus gewoon kleertjes met lange mouwen, sokken, schoentjes, een dik vest/winterjasje een mutsje op. Maar goed opletten want het kan erg warm zijn, ,maar dat is per kind en temperatuur verschillend
Ik heb Julia nu buiten in de draagdoek met haar kleertjes aan en een dikke winterjas. Goed de broek naar beneden trekken na het knopen en schoenen aan met dikke sokken. Toen ze nog kleiner was deed ik wel vaak een maillot aan, dat blijft goed zitten en stroopt niet zo omhoog. Draagzak zou ik niet doen, schijnt toch veel minder goed te zijn voor de heupjes dan een draagdoek, en die kun je ook nog langer gebruiken!
Vraagje aan de draagzakmama´s, welke kunnen jullie me aanraden voor een dreumes? Dus welke is geschikt voor een wat zwaarder kind, en is ook fijn in gebruik? Wil toch wel gaan proberen eigelijk!
Ik heb sinds een week een Babybjorn draagzak met bijpassende cape. Mijn dochtertje heeft dan haar gewone kleertjes aan, slofjes over haar sokjes, en een mutsje. Haar hele lijf zit in de cape, die winddicht is maar wel ademend. Gisteren zijn m'n vriend en ik nog een paar uur met haar in de draagzak in de stad geweest voor kerstinkopen te doen. Haar voetjes waren niet kouder dan normaal binnenshuis. En ze sliep er heerlijk in Een draagzak of draagdoek is echt een perfect alternatief voor de kinderwagen, veel mobieler, geen gedoe in het OV ook. Alleen heel goed oppassen met gladde straten nu..
Een babybjorn is iets heel anders dan een draagzoek of ergonomische drager... wat je je kind aandoet ligt ook aan de doek. Een rekbare is warmer over het algemeen. Ik heb alleen geweven en die gaat gewoon over de kleertjes. Verder heb ik een draagjas. Anders zou ik gaan voor de geweven doek, met daarin baby met een vest. Bij jonge kindjes kan je de voeten evt. in de doek stoppen of extra slofjes/sokjes aan. Evt beenwarmertjes en een muts op. FF kijken dus wat je hebt en dan regelmatig ff voelen in het nekje of het niet te koud/warm is.
Een boba is interessant voor oudere/grotere kindjes omdat er 'voetbeugeltjes' aan zijn. Nadeel ervan is dat hij niet vanaf de geboorte gebruikt kan worden dus als je hem voor een volgend kindje ook wil gebruiken, kan dit niet. Een manduca, beco of bondolino is ook een goed alternatief. Er zijn webwinkels waar je draagsystemen kan uitlenen voor een klein prijsje om ze te passen en bij www.babybij.nl kan je 1x/maand naar een inloopochtend. Welke je goed vindt, hangt vooral van je eigen bouw af. Sommigen vinden de manduca super zitten, sommigen de boba,.... Je zou voor meer info ook eens een kijkje kunnen nemen op het dragen en voeden forum. Wat kledij betreft, onder de draagjas doen wij geen extra kledij aan behalve een mutsje. Zonder draagjas zou ik een maillot aandoen onder de broek, een dikke vest of 2 lichtere truien en uiteraard een goeie muts.
oke dames allemaal bedankt voor jullie tips... je merkt wel dat ik nog een enorme leek ben op het genied van draagzakken/doeken ed. maar dat ga ik voor mijn zoontje van 5 weken eens opzoek naar een alternatief om door de sneeuw te komen!
Mijn dochtertje van 3 weekjes jong zit ook graag in de draagdoek, ik heb nu nog een rekbare van Je Porte Mon Bébé - JPMBB ® | Echarpe de Portage | Infos, Boutique, Vidéos pour porter votre Bébé en haar voetjes zitten in de draagdoek, de buitenste band zit over haar voetjes heen. Als we naar buiten gaan, doe ik haar mutsje op en doe ik haar onder mn zwangerschapsjas. Zo blijft ze heerlijk warm en niet te warm. Ik kan ook niet met de wagen door de sneeuw en loop nu gerust kleine stukjes met de draagdoek. Erg ver ga ik niet naar buiten, maar dat komt omdat ik nog niet helemaal hersteld ben van mn keizersnee.
Ik draag mijn dochter zo nu en dan in een babybjörn draagzak en met dit weer vraag ik me ook af hoe ik ervoor kan zorgen dat haar beentjes ook lekker warm blijven. Ik ben van plan om een cape voor aan de draagzak te kopen, die kun je van hetzelfde merk kopen volgens mij. Begin met een draagzak niet eerder dan dat je kindje 6 wk oud is (heb ik ergens gelezen.)
Ik zou in ieder geval niet voor een babybjorn gaan, als je googled of ergonomische houding etc dan lees je daar meer over. Je zou een inderdaad een tricot doek of een geweven doek kunnen kopen. Een geweven gaat langer mee en vind ik veel steviger dan een tricot. Bij kleine kindjes kan je ter ondersteuning van het nekje een moltondoekje oprollen,zie link hier onder. Moltondoekje voor in je draagdoek : Babybij, Draagdoeken Draagdoeken en andere dragers 3 - voor al je draagvragen, pagina 35 - Kinderen - Viva.nl