Slaap- & eetschema 3 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Fem, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

Weer een voedings- / schemavraag ;). Onze dochter is nu 3 maanden en ze krijgt 5 flessen per dag. De eerste fles krijgt ze om 7 uur, vervolgens om de 4 uur een fles, dus de laatste krijgt ze om 23.00 uur.

Over het algemeen moet ik haar 's morgens echt wakker maken voor de fles. Ik moet wel, want ik moet ook naar mijn werk, dus ik maak haar iets voor 7 uur wakker, laat haar lekker wakker worden waarna ze de fles krijgt. Dit gaat hartstikke goed.

Na de fles is ze ca. een uurtje wakker, slaapt een uurtje en wordt dan weer wakker (dit gaat de hele dag door dus) waarna ik met haar speel en haar laat spelen in de box e.d.

Nu doen wij Sharon 's avonds, voor de laatste fles, in bad. Hierna gaat ze in bed en slaapt ze de hele nacht door.

Vaak lees ik dat mama's hun kindje voor de één na laatste fles in bad doen en dan in bed leggen (bij ons komt dit dus neer op: in bad doen voor de fles van 19.00 uur). Hoe doen jullie dit dan met de laatste fles? Maken jullie je kindje dus wakker daarvoor? Hoe gaat het dan 's nachts?

Ik ben gewoon benieuwd hoe de andere mama's het doen mtin bad doen, aantal flessen etc.

Ohja, Sharon weegt nu 5 kilo.

Liefs,

Fem

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zo gauw ik merkte dat Jelle de hele avond sliep ben ik het badje gaan verzetten naar 18.30. Als ik het me goed herinner was dat rond een maand of 4. Hij krijgt dan om 19.00 zijn flesje en om 23.00 maak ik hem dan wakker voor een papfles. En ja, nu nog steeds... :) Als ik dat niet doe word hij 's nachts wakker van de honger.. :)

Hij sliep dan meestal, uitzonderingen daargelaten, de hele avond en nacht. Hij kreeg dan 5 flessen van 200cc en de laatste met Nutrix. Het duurde trouwens wel even voor hij ook echt de nacht doorsliep tot 7.00. Het was gewoon een kleine hongerlap.. :)

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Dank je wel voor het antwoorden. Dus Jelle heeft er geen problemen mee om wakker gemaakt te worden, hij slaapt gewoon weer verder na de laatste fles van 23.00 uur? Ik snap wel dat ieder kind anders is, maar toch even vragen ;).

Wanneer ben jij begonnen met het geven van de papfles?

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle slaapt gewoon verder na de papfles. Hij moppert natuurlijk wel, maar het is of dan even mopeeren, of om 4.00 eruit voor een fles... De mama kiest dan voor mopperen.. :)

We zijn ermee begonnen toen hij ruim 4 mnd was, maar in het begin heeft hij er geen minuut langer door geslapen. Vaak had hij dan zijn ochtendfles al om 5.00.. :)

Vanaf 6 mnd ben ik langzaam overgegaan op Bambix en sindsdien gaat het een stuk beter.

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hm, ik ben benieuwd wanneer wij aan de papfles mogen beginnen, niet dat ik dit al wil, maar meer omdat ik verschillende dingen hierover lees, de één begint hiermee met 4 maanden, de ander met 5 etc etc.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou, in principe is het bijvoeding dus "mag" het pasbij 6 mnd. Wij zijn met 5 mnd begonnen (in overleg met het cb) omdat we dachten dat Jelle er beter van zou slapen.. niet dus... :)

:oops: Ik zie nu pas dat ik bij mijn vorige post 4 mnd heb gezet... :d dat moet dus 5 zijn... :)

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ohja, dat had ik gehoord ja dat pap onder bijvoeding valt, nou, daar willen wij ook met 6 maanden pas mee gaan beginnen, dus nu nog lekker 3 maanden de 'gewone' fles, maar toch eens kijken wat ze doet als we haar voor de éénna laatste fles in bad doen!

Deel Deze Pagina