Full time werken geen rust... Help!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Speklapje, Apr 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

Jan 6, 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ben nu 19 weken zwanger en werk fulltime ( 38 uur )
    in een tuincentrum. Dus dat betekend heel de dag staan en veel bukken en tillen. Heb de eerste 3 maanden nergens last van gehad maar ben nu echt heel erg moe. Ben in de avonden niet meer van de bank te slaan en slaap veel.

Omdat het drukker word werk ik nu ook de zondagen. dus ik heb er nu 6 dagen achter elkaar opzitten ben morgen vrij en dan weer 6 dagen. Als ik aangeef dat ik moe ben word daar door mijn leidingevende niet echt op gereageerd.

Me man zegt dat ik gek ben en moet aangeven dat dit teveel is!
    Wat denken jullie... Ik durf niks te zeggen. ben bang dat ze me een zeikerd vinden en een aansteller.

Wie heeft er tips

2. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik werkte bij de eerste ook 38 uur en onregelmatig. dit ging na 2o weken ook niet meer. werkgever was ook lastig, Heb toen van de verloskundige een verklaringop papier gekregen dat ik het rustiger aan moest doen (lees minder werken ) daarna was het zo geregeld.

vraag desnoods een afspraak bij de arboarts zijn advies moet de werkgever overnemen.
    je hebt recht op minder werken en sowieso word het volledig betaald door UWV dus je werkgever heeft er geen kosten van.

3. vogel

vogel Actief lid

Oct 23, 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Ik vind je helemaal geen zeikerd.
    Jouw grens is jouw grens. Ik zou die grens zeker aangeven en zeker niets aantrekken wat anderen (je baas/ collega's) hiervan vinden. Straks ga je door en heb je alleen jezelf ermee en daarmee misschien nog meer klachten dan nodig.
    5 a 6 dagen staan per week en fysieke arbeid... ik vind het heel normaal dat je een stapje rustiger aan moet/wil doen.

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    helemaal mee eens denk aan het kindje in je buik en aan jezelf. En trek je vooral niets van je baas aan. Zwanger zijn is niet iets wat je er zo maar bij doet wat veel mensen wel denken. Je lichaam is nu hard bezig om een kindje te laten groeien dat gaat voor het werk.

5. leetje1981

leetje1981 Actief lid

Feb 21, 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Meid luister naar je lichaam en denk aan de kleine. Ik vind het al stoer dat je het zolang full-time vol houdt.

Heeft je leidinggevende zelf geen kinderen? Misschien dat ze zich daarom minder kan inleven?

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je hebt als zwangere sowieso recht op een uur extra pauze per dag (Arbo wetgeving) Wanneer je hiervan gebruik maakt hoef je vooralsnog niet in de ziektewet.
    Wanneer je meer klachten krijgt en je dus meer dan dat uur "nodig" hebt, dan komt de ziekte wet om de hoek kijken. Daar komt bij dat ze zwangeren niet mogen dwingen om over te werken, en daar lijkt het bij jou al wel op met 6 lange werkdagen.

OP zich is fulltime werken als zwangere best mogelijk, maar dat hangt wel af van meer zaken natuurlijk... hoe zwaar is je functie, sta je veel of zit je juist de hele dag etc. Ik heb bij de oudste ook gewoon 36 uur gewerkt... maar heb een administratieve functie, dus geen lichamelijk zware arbeid.

Dus op je strepen gaan staan en duidelijk aangeven dat het je allemaal te veel wordt. Probeer het eerst met dat uur pauze... (deels) ziekmelden kan altijd nog.

7. Speklapje

Speklapje Actief lid

Jan 6, 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Pff nou toch maar ff een gesprek aangaan Denk Ik
    Bedankt voor jullie reacties.
    Nee heb ik niet zo het gevoel dat ik een aansteller ben

Share This Page