Help, mijn gordijnen verpest!

Discussie in 'De lounge' gestart door chaya, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    Wie heeft er voor mij de gouden tip?

Ik heb spierwitte overgordijnen en ik doe ze elke maand wassen.
    Nooit wat aan de hand en nu zitten ze helemaal onder de grijze vlekken.
    Ik had daarvoor mijn glasgordijnen nog gewassen en dat is goed gegaan.
    Ik heb ze nu zelfs met pure bleekmiddel laten weken maar de vlekken zitten er nog steeds in.
    Mijn wasmachine is een jaartje oud dus ik denk ook niet dat het van de machine af kan komen.
    En ook niet een verdwaalde zwarte sok gevonden.

Weet iemand hoe ik mijn mooie witte gordjnen weer helemaal wit kan krijgen?

2. als bleek zelfs niet helpt...
    wit verven?

3. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    J a daar zat ik ook al aan te denken, maar ik weet niet of het dan wel die vlekken dekt?

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    venische wit gebruiken dat helpt vaak ook nog wel heel erg goed anders misschien naar de stomerij

5. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Hoi,het kan heel goed van de wasmachine komen!Onze machine doet dit af en toe ook.Heel vervelend idd,heb ook geen idee hoe en waar het vandaan komt.....Jammergenoeg gaan dit soort vlekken er bij mij nooit uit....Dus als jij ze erruit krijgt hou ik mij aanbevolen!

6. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hoi erlida, ik heb eens even gegoogled en komt tot de conclusie dat die vlekken komt doordat ik teveel was op 40 graden met vloeibaar was middel.
    af en toe moet je je wasmachine laten draaien op 90 graden.
    nu krijg je schimmel wat dus die grijze vlekken geef op je kleding.

ze zeggen dat je het alleen bij de stomerij het chemisch kan laten reinigen.
    in mijn geval is dat voordeliger dan dat ik nieuwe gordijnen moet maken.
    vanmiddag ga ik even langs de stomerij informaite vragen, ik hou je op de hoogte

7. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Aha,ja dat kan heel goed.Ik was ook meestal op 40 en vloeibaar!Nou ga gelijk de machine ff aanzetten op 95 graden....Bedankt!Ik kon zelf namelijk niets vinden!

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben ook eens in de zoveel tijd enorme zwarte/grijze vlekken of strepen in de was door de wasmachine. naast wat hier boven al gezegd is (wasmachine regelmatig ff op 90 graden laten wassen) kreeg ik van een monteur de tip om als je een redelijk nieuwe wasmachine hebt die heel zuinig is qua watergebruik (die van ons past het watergebruik aan bij het gewicht van het wasgoed bijvoorbeeld), regelmatig eventjes de optie 'extra spoelen' te gebruiken. deze nieuwere wasmachines zijn zo zuinig dat ze eigenlijk op de lange termijn te zuinig zijn om je wasmachine van binnen weer goed schoon te krijgen. dus bij voorkeur als je je wasbeurt van 90graden draait om de wasmachine schoon te krijgen, direct extra laten spoelen.
    en ook bij vuile was, bijv. vette werkkleding oid, altijd extra spoelen

9. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik kreeg de tip toen ik mijn wasmachine kocht om hem 1 keer in de maand leeg te laten draaien op de kookwas.
    Dat was goed voor de machine maar zeker ook voor de was.
    Ik hoop voor je dat je je vlekken er nog uit krijgt.

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    dat was ook het eerste wat bij mij op kwam ..je wasmachine 1 keer per week of per 2 weken op 90 graden laten draaien .....helaas komen de vlekken daar echt van ...

11. Saaya

Saaya Niet meer actief

wat was je dan op 90 graden? :( Die optie heb ik dus echt nog nooit gebruikt zien worden of zelf gebruikt.

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik las ff mee, en vroeg me dus idd af of je hem leeg op 90 graden moet draaien of dat je ook even een vaatdoeken was kunt doen?

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik draai hem of leeg op 90 graden ....of wiite onderbroeken en sokken theedoeken schoonmaakdoekjes

14. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Misschien dat het lukt met Echfa Wit; kun je kopen bij de drogist en is echt goed spul. Ik geloof wel dat het redelijk snel moet; na een week liggen gaat het niet meer goedkomen!

Succes!

15. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Elke maand je gordijnen wassen?
    Omg wat zul jij mij een viespeuk vinden :)

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

handwas, met een scheutje azijn erdoorheen.. ;) gaat ook prima

17. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag

hahaha zal wel mee vallen hoor, maar tja dat is een nadeel als je spierwitte gordijnen hebt hahaha :D

18. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag

oke , ze zitten nu in de machine met bleekmiddel op 90 graden, als dat niet helpt gaat ik jouw tip proberen!
    thanks!

19. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ehm....ik weet niet of iedereen bedoelde dat je je gordijnen op 90 graden moest wassen, maar meer dat je je wasmachine op 90 gr moet laten draaien.....

Gordijnen op 90 gr....ik hoop dat dat goed gaat 8-[ :)

20. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Hmmmm...denk niet dat dat goed gaat.... :confused:
    De machine moet dan leeg draaien op 90 graden......dacht ik....toch? :rolleyes:

Maar ja...misschien heb je dan straks mooie witte gordijnen voor op de slaapkamer? ;)

Deel Deze Pagina