Nieuw msn-virus; klik NOOIT op linkjes met .bl1ng.info

Discussie in 'De lounge' gestart door Wenniepenny, 2 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Dames, ik wil jullie waarschuwen dat er weer een nieuw msn-virus actief is. En ik ben erin getuind helaas (domdomdom :oops: ).

Dit virus krijg je als je via msn een bericht van een van je contacten ontvangt (die heeft het dus ook) met alleen een linkje erin. Dat linkje bevat iets van [naam].bl1ng.info, maar er zijn ook andere varianten. Het is een uitnodiging om foto's te bekijken op internet. Als je erop klikt, verschijnt er een namaak-inlogscherm, zogenaamd voor msn. Log je in met je msn-gegevens, dan wordt het virus op jouw pc geïnstalleerd. Jouw msn-contacten ontvangen dan ook weer zo'n linkje van jou.

Het virus is een zogenaamd 'phishingvirus'. Dat wil zeggen dat het geen schade aanricht op jouw pc, maar wel allerlei persoonlijke gegevens uitleest, verzamelt en doorstuurt naar degene die het virus heeft gemaakt.

Op de volgende site vind je informatie over hoe je kunt voorkomen dat het zich verder verspreidt en dat jouw persoonlijke gegevens uitgelezen worden: http://www.yeasir.com/blog/2008/04/30/msn-virus-msn-phishing/
    Groetjes, Wendy

2. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik vraag me af hoeveel mensen er nog steeds in blijven trappen ? sowieso moet je nooit zomaar ergens je inlog gegevens intikken want dat is al niet zuiver.

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ja, ik werk in de IT dus ik zou dat als geen ander moeten weten. Het verraderlijke is dat je deze linkjes van je msn-contacten krijgt, in mijn geval was dat mijn beste vriendin. En haar vertrouw ik blindelings. Daarom ben ik er zelf stom genoeg ingetuind.

Overigens kreeg ik er vandaag weer een, deze link was anders. Dus de waarschuwing moet zijn: klik nooit op linkjes die je via msn krijgt zonder begeleidende tekst erbij.

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina