Gister eindelijk de keuze kunnen maken welke kleur haar ik wilde. Kleurtje gehaald, Syoss Frozen Pearl (blond), en gisteravond gekleurd. Ben zelf blond van mezelf (is wel iets donkerder geworden in de jaren), dus dat moest wel kunnen zonder ontkleuren. Ik ben ongeveer 10 minuten bezig geweest met het erin te doen en heb het daarna 40 minuten laten inwerken (advies op de gebruiksaanwijzing; 30 tot 45 minuten). Na het uitspoelen, dus toen mijn haar nog nat was, was het echt oranje Ik snel drooggeföned, en toen zag het er al beter uit. Maar er zit duidelijk een oranje/gele gloed overheen Kan ik hier nog wat aan doen? Zal bijvoorbeeld zilvershampoo helpen?
jep je kunt het goed proberen met zilvershampo! zou t wel ff inlaten trekken een minuutje of 5, uitspoelen is het dan nog, nog een keer en een minuutje of 10 succes!
eventueel de blondering herhalen. Ik heb altijd gebeld om info te vragen welke kleur ik t beste kon pakken. vaak moet je van donkerder naar lichter een tussen station pakken om de warmte er uit te halen. en andersom ook. dit ging altijd goed. ook is het dan beter om de kleur iets langer te laten zitten... dan minder kans dat het oranje wordt. (maar dat is achteraf gelul) zilvershampoo proberen is ook een goede optie.
Blondering herhalen durf ik niet zo goed, zodirect wordt het groen en dan ben ik nog verder van huis. Plus dat het me killing lijkt voor mijn haar....En blonder dan dit wil ik het eigenlijk niet hebben, vind dit al enigszins erg licht zegmaar Ohohoh, wat heb ik nou weer gedaan
zilvershampoo halen. Je wordt alleen maar groen als je er nu weer een donkere kleur over heen gooi Je wordt oranje van donker naar licht en groen van licht naar donker. Maar dat komt omdat je bent vergeten iets tussen te doen. de warmte er uit halen in dit geval. anders ff bij een kapper langs en advies vragen.
ik zou geen zilvershampoo gebruiken heb je kans dat je een grijze gloed krijgt. ik zou het nog een keer proberen en anders een donkere kleur erover heen doen. als je lichter wilt moet je eigenlijk altijd wel blonderen. Ik ben zelf niet zo van de pakjes in de winkel. je krijgt toch nooit de kleur die op het pakje staat. succes ermee
Haarverf is opgebouwd uit meerdere kleurpigmenten. Je hebt bv kleuringen waar meer groenpigmenten inzitten en kleuringen met meer roodpigmenten. Aangezien je het niet nog blonder wil of de blondering wil herhalen. Zou ik kiezen voor een blonde kleur met veel groen pigmenten om de oranje gloed op te heffen. Volgens mij is asblond een blondering met groenpigmenten. Maar bij een goede drogist zouden ze dit moeten weten welke haarverf je nu moet nemen.
mijn advies bel een kapper of de telefoon lijn van t merk van je blondering ook hun kunnen je heeel goed helpen. komt echt goed meid. niet te druk maken
Nouja, ik moet morgenavond sowieso naar de kapper, dus kan dan meteen om advies vragen. Ik ga zo in ieder geval zilvershampoo halen, de minst kwade uit alle huismiddeltjes En liever een grijze gloed, dan dit vieze warme oranje/gele kleurtje... Dit was gelijk mijn laatste thuiskleur expiriment. De vorige keer had ik het naar midden goudblond gekleurd en toen had ik dus een groene gloed:x Voortaan maar bij de kapper laten doen, als het dan misgaat moeten zij het voor me opknappen Kost wel iets meer, maar dit is toch ook niks zo... Bedankt voor de tips meiden
Dus voor een koele blondkleur, had ik beter asblond kunnen kiezen? Ik heb ermee in mijn handen gestaan, vond het erg moeilijk om een keuze te maken. Maar me eigen uiteindelijk toch laten verleiden door het kleurtje van Syoss (sufferd)
volgende keer altijd eerst ff bellen naar zo'n info lijn. die vertellen je perfect welke kleur je beter er tussen kan doen. dat deed ik altijd. heb verschillende kapsters gehad die stonden omdat ik nooit groen of oranje haar heb gehad en mega veel had gekleurd maar ik belde altijd bijv L'oreal of zo op en dan vroeg ik kan dit. en kreeg ik de tip om bijv een kleur eerst te doen en dan die andere. (een week later) en dat ging perfect.
Dat is een goede tip, bedankt Als ik het goed begrijp, gooi jij dus meerdere kleuringen over elkaar (met een kleine tussenpose). Gaat je haar dan niet helemaal naar de kl*te? Ik heb langer haar (tot over mijn schouders) en ben zoooo bang om het zo te verknallen dat het er helemaal af moet...
Omdat ik t goed deed ging t niet naar de knoppen nee goede verzorgingsproducten en shampoos. en omdat je neit blijft blonderen gaat t ook goed. je pakt vaak 1 keer blondering en dan daarna een kleur snap? maar hangt wel af van wat je haar aan kan. Ik had altijd haar tot over mijn bh-band.
als het goed is niet. Je krijgt groen haar als je asblond heb en je gooit daar een warme kleur bruin overheen (donker) zonder bijv eerst donker te maken. en dan de warmte er in te brengen. maar de lijnen weten t beter hoor. tis voor mij wel een hele tijd geleden dat ik zelf aan t kleuren was (heb dit zelf een jaar of 4 gedaan toen kreeg ik een sch-zus die is kapster. dus laat t nu heerlijk aan haar over)
Hmmmmm, het lijkt me het verstandigst om maar gewoon het advies van de kapper af te wachten morgen...'t Is niet anders... Nogmaals bedankt! *op naar de drogist, voor de zilvershampoo*
Als ik jou was zou ik wachten tot je morgen naar de kapper gaat. Een kapper kan haarverf zelf mengen tot de gewenste hoeveelheid kleurpigmenten. Als je nu een kleuring erover heen doet met teveel groenpigmenten, schiet het nog niet veel op. Aan de hand van je haar kan je kapster zien hoeveel groenpimenten, of andere kleurpigmenten, in de kleuring moeten zitten om het juiste effect te krijgen. Dus mooi blond maar dan zonder oranje/geel of groen.