Ik vraag me het volgende af; Al zeker 10 weken terug kregen wij de definitieve aanslag binnen over 2012. Zoals we al hadden berekend. Op basis van onze berekening krijgen we best nog een flink bedrag terug. Waaronder kindgebonden budget. Dit bedrag is al een hele tijd zichtbaar op mijn persoonlijke pagina op toeslagen.nl. Verder komt er nog een bedrag terug van de zorgtoeslag en een flink bedrag kinderopvangtoeslag. Ik heb een tijd geleden al gebeld, toen kreeg ik door dat dit pas verrekend wordt nadat de definitieve aanslag binnen is. Maar heeft iemand enig idee hoe lang hier nog overheen kan gaan? Ik wil dit geld dolgraag gebruiken voor mijn studie namelijk.
Ik kreeg toevallig afgelopen vrijdag de papieren binnen, leuke verrassing want wist niet dat ik nog iets terug zou krijgen...
Oh.. dat is al snel voor jullie. Het gaat dus wel vanzelf zeg maar? Ik hoef niet iets door te geven? (volgens mij niet, maar ineens twijfel ik)
ik heb het vorige week gehad! Bleek dat ik door het koophuis weer recht had op zorgtoeslag, ruim 500! Dat was een leuke verrassing! De brief kreeg ik een paar dagen later pas haha.
Ik heb ook al een tijdje geleden de definitieve berekening thuis gekregen en het geld stond binnen enkele dagen op mijn rekening.
Ik wacht er ook nog op. Ruim 700,-. Erg leuke verassing inderdaad, had er niet aan gedacht. Ik heb de brief al op 4 of 5 november gekregen, maar de datum op de brief stond pas 16 november. Dus ben benieuwd hoelang het duurt. Hoop wel snel, wil lekker shoppen voor de nieuwe kamer van mijn dochter en voor de babykamer Anders wordt toch nog even wachten tot het salaris weer binnen is
Dat is inderdaad flink balen! Ik ken het, dat is de reden dat ik het toen heb stopgezet. Ik heb zo een wisselend inkomen, wij moesten altijd terug betalen. Werd op een gegeven moment zo erg, dat ik al een hartverzakking kreeg als ik een brief van Toeslagen op de deurmat zag liggen. Deze keer dus ook weer even de schrik, maar dit gelukkig met leuk nieuws. Ga me elk jaar maar laten verassen denk ik, steeds achteraf terug ontvangen
Ik heb het ook vorige week gehad over 2012. Even bellen wil ook wel eens helpen. Dit heb ik gedaan 3 weken geleden en nu opeens was het er. Of dit is puur toeval geen idee.
Wij hebben de brieven en het geld ook vorie week teruggekregen! Fijne verrassing, zeker nu mijn fiets dit weekend was gestolen en ik dus met spoed een nieuwe moest!
De datum van de dagtekening op de brief, is meestal ook de datum van betalen. Dus op 4 november een brief ontvangen met de datum 16 november, zal moeten betekenen dat je het volgende week gestort gaat krijgen. Ik zal er ook maar eens achteraan bellen dan.