Belasting terug - vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Ik vraag me het volgende af;

Al zeker 10 weken terug kregen wij de definitieve aanslag binnen over 2012. Zoals we al hadden berekend. Op basis van onze berekening krijgen we best nog een flink bedrag terug. Waaronder kindgebonden budget. Dit bedrag is al een hele tijd zichtbaar op mijn persoonlijke pagina op toeslagen.nl. Verder komt er nog een bedrag terug van de zorgtoeslag en een flink bedrag kinderopvangtoeslag. Ik heb een tijd geleden al gebeld, toen kreeg ik door dat dit pas verrekend wordt nadat de definitieve aanslag binnen is. Maar heeft iemand enig idee hoe lang hier nog overheen kan gaan? Ik wil dit geld dolgraag gebruiken voor mijn studie namelijk.

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik kreeg toevallig afgelopen vrijdag de papieren binnen, leuke verrassing want wist niet dat ik nog iets terug zou krijgen...

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij krgen het ook vorige week binnen, zowel de brief als het geld.

4. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook vrijdag, wist het ook niet dus erg blij. (ook al op de bank)

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Oh.. dat is al snel voor jullie. Het gaat dus wel vanzelf zeg maar? Ik hoef niet iets door te geven? (volgens mij niet, maar ineens twijfel ik)

6. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    hier gekregen en moeten terug betalen heel leuk als ze een jaar terug kijken..

7. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    ik heb het vorige week gehad! Bleek dat ik door het koophuis weer recht had op zorgtoeslag, ruim €500! Dat was een leuke verrassing! De brief kreeg ik een paar dagen later pas haha.

8. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik heb ook al een tijdje geleden de definitieve berekening thuis gekregen en het geld stond binnen enkele dagen op mijn rekening.

9. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ik wacht er ook nog op. Ruim €700,-. Erg leuke verassing inderdaad, had er niet aan gedacht.
    Ik heb de brief al op 4 of 5 november gekregen, maar de datum op de brief stond pas 16 november. Dus ben benieuwd hoelang het duurt.
    Hoop wel snel, wil lekker shoppen voor de nieuwe kamer van mijn dochter en voor de babykamer :D Anders wordt toch nog even wachten tot het salaris weer binnen is ;)

10. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Dat is inderdaad flink balen! Ik ken het, dat is de reden dat ik het toen heb stopgezet. Ik heb zo een wisselend inkomen, wij moesten altijd terug betalen. Werd op een gegeven moment zo erg, dat ik al een hartverzakking kreeg als ik een brief van Toeslagen op de deurmat zag liggen. Deze keer dus ook weer even de schrik, maar dit gelukkig met leuk nieuws. Ga me elk jaar maar laten verassen denk ik, steeds achteraf terug ontvangen:D

11. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook vorige week gehad over 2012.

Even bellen wil ook wel eens helpen. Dit heb ik gedaan 3 weken geleden en nu opeens was het er. Of dit is puur toeval geen idee.

12. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Hier de 6e een brief ontvangen en gisteren stond het geld er op.

13. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben de brieven en het geld ook vorie week teruggekregen! Fijne verrassing, zeker nu mijn fiets dit weekend was gestolen en ik dus met spoed een nieuwe moest!

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier ook vrijdag gehad. Kregen nog een bedragje terug! Was een leuke verrassing.

15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    De datum van de dagtekening op de brief, is meestal ook de datum van betalen. Dus op 4 november een brief ontvangen met de datum 16 november, zal moeten betekenen dat je het volgende week gestort gaat krijgen.

Ik zal er ook maar eens achteraan bellen dan.

Deel Deze Pagina