Help mijn hondje geeft een relatie probleem

Discussie in 'De lounge' gestart door ladygaga, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat ligt niet aan je hondje, maar aan degenen die het beestje opvoeden.

Sorry.

:(

2. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Als nog op cursus gaan, leuk voor de hond en baas, zal bij het aanmelden wel al je probleem voorleggen zodat ze daar weten in welke groep je het beste terecht kan, en niet 1 cursus, nee gewoon allemaal.

3. Logan

Logan Niet meer actief

Ik herinner me nog een marktplaats advertentie! Steek eens energie in het beest, ga ermee lopen en spelen. Elke twee uur op het balkon en een hoop stress is het enige wat je hem bied, vind je het gek dat hij niet lekker in zijn vel zit!!
    Arm hondje.. Bah!

4. minon

minon Niet meer actief

Heb totaal geen verstand van honden maar dit klinkt dat hoe klein hij ook is je hond zich bovenaan opstelt in de rangorde van het gezin. Oftewel hij denkt de baas te zijn. De fout ligt dan bij jou/jullie opvoeding.

5. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ik zie dat je ergens bij den haag woont, ik kom daar vandaan en woon nu in zoeterneer, buiten dat, het lesgeld bij deze is niet duur, ik heb daar zelf de curssussen gevolgd met 1 van mijn honden, super te vreden en niet duur.

Stichting Randstad Hondensport

In september beginnen de lessen weer

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Arm beestje, dit ligt toch echt wel aan jullie zelf heb ik het idee.
    Ga wandelen met de hond, je laat die stakker toch niet op het balkon plassen. Een hond heeft beweging nodig, lijkt wel of de hond zich kapot verveelt en daarom vervelend doet.

Verdiep je anders zelf via een boek of internet in een cursus. Je kan zelf ook heel veel voor elkaar krijgen.

En ga vaker met je hond eruit, spelen met de bal, naar het bos. Als een hond voldoende beweging krijgt lijkt me dat die minder vervelend word.

Mijn hond ligt naar een wandeling van een uur, heerlijk te slapen.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Je bent werkeloos toch? Kan je hem mooi uitlaten, ipv op het balkon te schoppen.
    Gek hé, dat die hond onhandelbaar is. Beweging en uitdagen heeft 'ie nodig.

8. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Hmmm.. Dat is 1 brok energie, vind je het gek dat ie steeds blaft? Hij vraagt om aandacht en negatieve aandacht is ook aandacht..
    Een Jack Russel is overigens heel leergierig en wil graag voor je werken! Een cursus is niet enkel goed voor de hond, maar voor beide!

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ik sluit me aan bij de anderen

je kan hem toch gewoon uitlaten? en nee dan niet 5 minuten maar toch gewoon lekker wandelen met hem?
    doe minstens 1x per dag een groot rondje, dat hij lekker los kan lopen in een park ofzo.
    kan hij zn energie kwijt :)

10. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien moet TS tips vragen aan Barbie, die had hetzelfde....:)

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ook ik kan me het topic van vorig jaar herrinneren en ook dat dit hondje op mp is aangeboden.......:( Zielig voor het beestje dat jullie hem niet kunnen opvoeden, maar dat is je eigen schuld. Uitlaten op het balkon.......:$ Je moet er mee wandelen!
    Nu moet je dat niet op je lage bloeddruk gaan gooien dat je dat nu niet kan (ander topic) want dit speelt al veeeeeeeeeeeel langer.

Triest, want jouw hondje zit echt niet lekker in zijn vel! Verpest door jullie!

12. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Goh wat is iedereen weer lekker bevooroordeeld. Komt natuurlijk allemaal door het baasje en de slechte opvoeding ;) Want uiteraard hebben jullie dit ook al eens meegemaakt en van alles geprobeerd :cool:;)

TS ik herken een groot deel van je probleem. Heb zelf 3 honden waarvan 2 chihuahua's en 1 kruising van 15 kg.

De "grote" hond is super braaf, luistert over het algemeen goed naar commando's en is ook zindelijk.

Maar de chihuahua's........ niet zindelijk te krijgen!! Ze zijn inmiddels al 4 en 5 jaar oud. Die van 5 was na een jaar eindelijk zo goed als zindelijk. Toen kwam de andere pup erbij en was het over.
    Wat ik al heb geprobeerd:
    - cursus (zelfs certificaat behaald!!)
    - bench (plassen en poepen in de bench en gaan er gewoon in liggen)
    - kattenbak
    - meer met de honden uit en wandelen (doen buiten plassen en poepen en 5 minuten later ook binnen)
    - straffen door met de neus erin te duwen
    - negeren
    - uitbundig belonen wanneer ze iets buiten doen.

Uiteindelijk heeft niets geholpen. Plassen en poepen nog altijd binnen (liefst op een mat o.i.d. dat op de grond ligt) en blaffen als gekken bij iedereen die aan de deur staat of voorbij komt. Maar dat blaffen komt waarschijnlijk doordat er is ingebroken toen de hondjes thuis waren. Hondjes waren toen helemaal overstuur en sindsdien zijn ze hysterisch als er iemand langs loopt of aan de deur staat.

Het enige dat ik kan zeggen is succes en sterkte. Ik begrijp heel goed dat het druk op de relatie legt. Hier ook. Als het aan manlief zou liggen dan waren de honden al lang de deur uit geweest. Vooral toen ik zwanger bleek heeft dit voor de nodige ruzies geleid. Manlief is bang dat de kleine met spelen of kruipen in een plasje terecht komt of ergens een keuteltje vind en in zijn mondje steekt. Terecht hoor, dat manlief daar voor vreest maar ik kan mijn hondjes niet zomaar weg doen. Zijn voor mij toch een soort kindjes. Ik let nu extra op etc.

En waarschijnlijk nog meer waar ik nu niet op kom.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik denk dat het vooral aan jullie zelf ligd.

Uitgaande van het Russell ras dan hebben ze zeker 2 intensieve uren perdag nodig. Moe maken zorgen dat ze de rust zijn.

Hier 2 Russels en zeker geen makkelijke honden maar ze blaffen alleen bij de deurbel. Poepen en plassen buiten. Consequent zijn en duidelijkheid geven

14. Mimime

Mimime Niet meer actief

Kijk ook eens goed naar je voeding. Een hond die op goede voeding staat poept 1 of 2x per dag. Op vers vlees hooguit 1x een klein beetje (meestal)

Verder helpt 1 cursus met certificaat niet voor je probleem. Maar je leert wel met je hond om gaan.
    Gedragsdeskundige is nuttig in dit geval denk ik.
    Maar uiteindelijk moet je zelf het probleem oplossen (met hulp), dus leer met je hond omgaan.

15. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Zo klein als jullie hondje is,hij is wel mooi de baas in huis!
    Ga met het beestje wandelen zodat hij zijn energie kwijt kan...
    4 maal daags in jullie geval,ik zou de 3e wandeling net voor het eten doen zodat hij moe is als jullie eten dus niet kan zeuren.
    De 4e wandeling net voor de nacht in gaat...het beestje verveelt zich zoals ik lees en mist aandacht,hij blaft niet voor niks constant zo...

16. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    mijn honden zijn niet op cursus geweest, 8 en bijna 10 jaar nu en ik kan lezen en schrijven met ze... soms is er wel een een keer oost indisch doof of loopt te mokken maar ze luisteren wel... dat is al vanaf dag 1 puppy in huis en consequent zijn... de jongste heb ik veel problemen mee gehad, die is met 4 maanden bij mij komen wonen en was een vondelingetje die was achter gelaten in de trein...
    complete bankstellen heeft ie opgevreten en alles bij elkaar gejankt... maar door consequent aanpakken en regelmaat is hij nu echt een stilmak beestje geworden... jij bent nog thuis de hele dag dus kun je er nog meer energie in steken en ook dan krijg je het blaffen eruit en zelfs kun je hem zindelijk maken... zelf werkte ik 4 om 5 dagen toendertijd en bracht ik hem de uren dat ik weg was naar de hondencreche
    wat ook werkt is hele lange afstanden wandelen.... de jongste van mij heb ik in zijn wilde periode echt km's per dag mee afgelegd( 8-10 km) leverde een rustige handelbare hond op en zelf raakte ik ook heel veel kg's kwijt
    der zijn genoeg dingen die je kan doen, maar je zal er wel tijd en energie in moeten steken en met een houding van: hij wordt toch nooit zindelijk, daarmee kom je er niet

17. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Ff voor de duidelijkheid mijn relatie is belangrijker dan een hondje.
    En ja hij heeft op marktplaats gestaan en heeft meerdere kansen gehad omdat ik het niet over me hart kan krijgen hem weg te doen want hij hoort bij mij.
    Ik heb al zoveel dingen gedaan ook tips uit me vorige topic van 2 jaar geleden en hij is hier nog steeds dus dat ik niet goed voor hem zou zijn slaat nergens op hij is nu aardig opgevoed hoor de commando's zitten liggen pootje enz kent hij hoor hij heeft veel geleerd.
    Dat hij niet helemaal zinderlijk is nemen wij voor lief daarom gaat hij exstra nog naar het balkon we gooien liever een emmer water over het balkon dan dat we binnen aan het dweilen zijn dit is een keus van ons.
    Het grootste probleem is het blaffen hij doet dit namelijk alleen als we met ze alle thuis zijn overdag hoor ik hem niet ja als de deur bel gaat maar dat vind ik gewoon kunnen.
    Als mijn man thuis komt begint het kunnen niet praten in huis kan niet ff spelen met de kinderen want dan is het blaffen.
    Slaat er buiten een auto deur dicht blaffen maar hij doet alleen het blaffen als mijn man thuis is.
    Mijn man heeft geen zin meer om geld in hem te steken zolang hij zo blaft want het heeft volgens mij met mijn man te maken.
    Beestje krijgt genoeg aandacht hoor dus arm is hij zeker niet me zoon is de hele dag me hem aan het spelen en ik ben voor het knuffelen.
    Het verhaal met opvoeden en bla bla daar heb ik niks aan want we hebben alles geprobeerd.
    Wij zijn trouwens niet zijn eerste baasje er is over zijn leeftijd gelogen en hondje bleek veel ouder te zijn dan dat mij verteld was.
    Hondje was ook erg dun je kon ze ribben tellen luste geen honden voer zat onder de vlooien en teken.
    Dus dat ik niet goed voor hem zal zijn is en slaat nergens op.
    Dat ik werkloos ben wilt niet zeggen dat ik al die tijd in mijn hondje moet steken ik heb ook 2 kindjes en mijn plicht om werk te zoeken en op dit moment herstellen van van alles en nog wat .
    Hondje krijgt genoeg aandacht en verveeld zich echt niet hoor.

Ik vraag gewoon tips tegen het blaffen dit gaat echt niet weg met een curses want ik heb hier al voor lopen bellen en zoeken.

Ik wil gewoon mijn hondje houden want het is een heel lief beestje maar als mijn man en ik zo blijven in ons relatie dan moet ik gaan kiezen en dan kies ik wel voor mijn man en kinderen maar ik wil liever niet kiezen.

We gaan binnekort op vakantie ( was al betaald voordat ik werkloos werd ) en we hebben besloten om het hondje naar mijn schoonouders te brengen zodat mijn man rust heeft ) ik heb hier maar bij ingestemd al ben ik het niet helemaal mee eens maar mischien gaat me man hem dan nog wel missen.

Ik heb niet echt wat aan jullie tips want ik krijg alleen maar commentaar dat ik niet goed zal zijn en dat het allemaal maar aan mij zal liggen hier heb ik niks aan ik geef toe ik ben verkeerd begonnen maar ik heb toch al mijn best gedaan zoveel dingen geprobeerd.
    Ik ben al zo ver met hem en vecht om hem in mijn leven te houden.
    Het doet me dan ook echt pijn om zoveel reactie te lezen dat het een arm beestje is enz want hij komt echt niks te kort.

18. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    nou nergens heb ik geschreven arm beestje, of geef ik je ergens de schuld van..vertelde alleen hoe het met mijn toendertijd lastpakje ging en wat ik er aan heb gedaan.. tis alleen wel zo dat je sommige dingen moet inzien en er wat mee moet doen.... want ook een positieve instelling kan wonderen verrichten en het denken van pis maar opbalkon want hij wordt toch niet zindelijk daarmee red je het niet en daarmee voelt de hond ook dat er weinig vertrouwen in hem is
    met jouw houding kan je veel positieve dingen uit een hond halen

19. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Het maakt niet uit hoor al ga ik 10 keer op een dag met hem naar buiten dan ben ik 5 min thuis ben staat hij dan te plassen en als we hem elke 2 uur op het balkon zetten plast hij minder in huis dus dan is het balkon toch een beter keuze voor het hondje als voor ons.
    Maar het gaat ons niet helemaal om het plassen meer om het blaffen dit werkt heel erg op de zenuwen van mijn man en hebben hier nu elke avond ruzie over en dat wil ik niet meer

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik snap wel dat je veel van het hondje houdt, maar het blaffen houdt natuurlijk niet op door knuffelen.

Als je de oorzaak van het blaffen kan achterhalen scheelt dat al enorm. Je zegt dat het begint zodra je man thuis komt. Misschien een soort van jaloerzie/verkeerde rangorde? Je moet een hond als een hond behandelen, het zijn geen mensen.

Ik raad je toch echt een cursus aan!

Loop je veel met hem? Of is het echt alleen maar het balkon? Liefde en aandacht is prima, maar hij moet ook zijn energie kwijt.

Deel Deze Pagina