tja, het forum is de afgelopen jaren toch wel wat veranderd hoor, pfff, altijd maar dat bekritiseren, de beste fucking stuurlui staan altijd aan wal, iemand stelt een vraag en wil tips en wta krijg je: "ik doe het zo en ik heb er geen last van" " dit doe je vast niet" "wat slecht dat je het nog niet voor elkaar hebt" " Het ligt vast aan jullie en nite de hond" etc.... echt dames, wat een stelletje bitches zijn het hier geworden met zijn allen af en toe, bah!
Ik heb niet alles gelezen, maar heb je alle medische aspecten wat betreft de zindelijkheid uitgesloten? Zo ja, dan ligt het geheel echt (helaas) aan jou en je partner. Deze hond is gewoon niet opgevoed. En zo te zien heb je een aantal jaar geleden al tips gehad. Ik zou zeggen, zoek een nieuw baasje voor je hond. Niet lullig bedoeld maar als ik het zo lees is hij daar beter af en hebben jullie minder stress.
Als ik het zo lees is het blafgedrag claimgedrag van jou, je zegt zelf als je man binnekomt begint het dus hond claimt jou en de kinderen en Daar zou ik eerst eens beginnen, doormiddel van blafband en goede training.. hem goed laten zien dat hij lager in rang staat en dat jou ruimte van jou is.. Kijk anders eens programmas van Cesar milan terug wie weet zie je daarin iets wat je nog niet geprobeerd hebt..
en als je hem nou op de momenten dat ie zo blaft laat schrikken??? door bijv sleutelbos naar hem toe te gooien???
Ts je hebt geen makkelijke kruising. Dus je zal echt aan de bak moeten met dit hondje. En dat kost veel tijd energie en ja ook geld. Ik denk dat een professional je prima kan helpen met dit hondje. Als je er tenminste voor 200% voor wil gaan. Als ik weet dat je hier al 2 jaar mee aan het aanmodderen bent, twijfel ik daar wel aan maar ja.... Je zal echt moeten investeren in deze hond. En anders zul je m weg moeten doen naar een baas die hem wel de baas kan zijn. Hier ook een blaffer in huis. Om dit gedrag af te leren zul je veel inzicht moeten hebben in waarom hij blaft en het kost een enorm lange adem om dit gedrag af te leren naarmate ze langer blaffen en ouder worden. Een bepaalde methode moet je uitkiezen en dat echt minimaal een jaar volhouden. Als iets na 3 weken niet werkt betekend het niet dat het helemaal.niet werkt. Je hebt een echte werkhond in huis dus je zal.tegemoet moeten komen aan zijn behoeftes. En dat is waarschijnlijk jagen en rennen. Dus ga speurspelletjes met m doen laat m lekker rennen. Ga verantwoord opbouwen naast de fiets. En geef m mentale uitdaging. En zoek iemand die met je mee kijkt. En die zelf wel weet wat hij of zij doet...
een blafband heeft niets met een goede training te maken, sterker nog ook daar vinden ze hun weg in... de mijne had zo'n band voor janken en blaffen als ik niet thuis was.... heeft geen enkele nut ze krijgen een waarschuwing als ze een keer blaffen en daarmee hield de mijne al zijn mond paar tellen... overigens denk ik dat je als je thuis bent ook zo'n band niet moet willen.... mijn hond heeft er 2 dagen mee gelopen en toen heb ik dat ding weggedaan, tis echt heel zielig en ze weten na een korte tijd hoe ze er mee om moeten gaan
Nou ik lees nergens dat je even een flinke wandeling maakt van een half uur, of dat je hem even goed met een andere hond laat spelen. Wij hebben ook een terriër, maar die heeft gewoon minimaal 1.5 uur beweging op een dag nodig. Anders wordt 'ie strontvervelend. Verder is het een luie donder. 'S avonds gaat mijn man 5 km met de fiets naar het strand. Onze hond speelt bijna elke dag met de buurhond, en dan is hij zeker een half uur KO. Bewegen IS gewoon erg belangrijk, en al helemaal voor een terriër ras. Ik denk dat daar het vervelende gedrag vandaan komt.
Hij raakt zijn energy niet kwijt al laat ik hem de heledag in de tuin bij me schoonouders rennen of ga ik het bos lopen dan blijft hij blaffen als mijn man er is. Hij is verder in huis niet druk als ik alleen thuis. Ben met de kinderen. En er word ff niet gespeeld dan licht hij rustig op ze plekje. Het gedoe begint als mijn man thuis komt het probleem is tussen het hondje en mijn man bij mij gaat alles prima. Omdat ik geen geld heb kan ik niet op een curses met hem en mijn man vertikt het om geld in hem te steken wat ik wel kan begrijpen.
ik denk dat je hem inderdaad beter weg kan doen.. alle tips die hier gegeven worden.. (die jij als negatief ziet) ga je toch niet volgen.. volgens mij wil jij een toverstokje.. waarmee je in 1 keer zomaar het blaffen kan laten stoppen.. beestje is beter af bij iemand die WEL moeite in het beestje wilt stoppen.. en ps.. je kinderen kunnen heus wel mee wandelen hoor.. wat een dom smoesje dat je niet kan wandelen omdat je kinderen hebt!
het lijkt erop dat je hond jou wil beschermen tegen je man... je zegt dat hij het alleen doet als je man thuis komt ... is die misschien bang voor mannen? mss mishandeld voordat die naar jullie kwam door een man?? je hond moet dus een band gaan opbouwen met jou man en dat kan alleen doordat zodra hij thuis komt hij even gaat wandelen met de hond... nadat je man jullie aandacht heeft gegeven dat hij daarna een uurtje de hond aandacht geeft.... 1 op 1.. en dan kan hij denken ja daggg het is maar een hond, maar die doen het meestal niet voor niets... hij wil er geen geld insteken als die zo doet dan moet hij er ook energie in gaan steken en de hond laten zien dat hij ook bij het gezin hoort want dit lijkt doodgewoon op jaloezie van de hond
dat begrijp ik niet... want als ik het zo lees is het hondjes probleem jouw man.... is der iets voorgevallen dat ie bang is voor je man??? of zich bedreigt voelt door je man??? misschien moet je man zijn houding opener opstellen tegenover de hond... hondje voelt als je man alleen maar negatief tegenover hem staat....
hahaha jaaa vond het ook al de GOUDEN tip hahaha der is genoeg gezegd waarmee de TS mee aan de slag kan en te beginnen door haar man een band te laten opbouwen met het beestje...
+1 ik loop elke dag zo'n 2/2,5 uur met de hond en ja kids gaan gewoon mee hoor alleen als het erg slecht weer is niet,maar hond houd echt niet van regen en wilt dan zelf zsm weer naar huis.
Ik zou een gedragstherapeut raadplegen want het lijkt op een rangorde probleem. Het hondje lijkt boven in ieder geval je man te staan. Als jullie (of hij) daar het geld /de tijd niet in willen steken dan zou ik toch een Ander huisje voor hem zoeken. Dat lijkt me dan beter voor jullie en de hond.
En wat doet je man als de hond begint met blaffen? Schelden en tieren of een andere benadering? En dat hij geen geld erin wil stoppen... Is het ook niet zijn hond?! Jullie moeten samen het baasje zijn, niet alleen jij. Zolang hij dat niet is, gaat de hond ook niet veranderen.
Het is gewoon een kwestie van consequent zijn en doorzetten. Niet verschillende methodes door elkaar proberen. Een hond heeft regels nodig. Toen ik nog bij mijn moeder woonde, mocht onze oudste hond álles van haar. Zei ik nee, dan zei zij ja. Strontvervelend werd hij ervan. Toen ik uit huis ging, waren de regels duidelijk en werd hij zo lief en rustig. Zorg dus dat je man en jij op één lijn zitten met hoe jullie je gedragen tegenover je hond en wat jullie ervan verwachten. En de chihuahua van mijn moeder blafte ook altijd zoveel, echt naar alles wat hij zag bewegen. Heeft een hele nare puppytijd gehad voordat hij bij haar kwam, maar met veel geduld blaft hij nu nauwelijks meer. Ik blijf erbij: gewoon heel consequent blijven. Niet je hond oppakken, aaien of knuffelen als hij blaft. Ook niet gaan roepen of schelden. Onze honden luisteren nu als ik 'nee' zeg, als ik merk dat ze gaan blaffen. Het is nu eenmaal zo dat de opvoeding van een hond veel tijd in beslag kan nemen, maar vrijwel alles is af- of aan te leren. En de keuze tussen je relatie en hond is in mijn opzicht dus helemaal niet nodig, als je er genoeg tijd in steekt.
Jammer dat je die overtuiging hebt. Elke hond raakt vermoeid als je m de beweging geeft die hij nodig heeft. Hier een amerikaanse stafford uit "werklijnen" en zelfs die heeft voldoende beweging dat ze rustig is. Lees: dagelijks 3 wandelingen en nog s avonds 1 van ruim een uur 3x per week flirtpole 2x per week weightpulling 3x per week 12 + km fietsen 2x per week zoek spelletjes. Alleen in de tuin rennen hebben ze vaak niet genoeg aan. Het alleen op je man afschuiven kun je niet maken. Kan ook zijn dat je kinderen "veranderen" als je man thuis komt. Of jij zelf.misschien wel. Je hondje heeft sowieso.belang bij veel beweging. Daarnaast kun je niet verwachten dat een hond moe wordt van spelen met een kind. Dat is bij lange na niet uitdagend genoeg. Het blaffen duurt nu eenmaal.heel lang voordat het afgeleerd is. Maar veel.beweging en consequent zijn is het belangrijkste.
Mijn man heeft nooit goed gevonden vanaf dag 1 dat ik hem kocht ik moest alle zorg voor het hondje op me nemen. Me man laat hem wel uit hondje luistert ook gewoon naar me man het is alleen . Dat vervelende blaffen want volgens mij is dat gedrag niet goed. Me man kijk na het uitlaten niet echt meer naar hem om maar ja het is ook niet zijn hond. En nee ik wil hem liever niet weg doen ik ben er aan begonnen en ik maak het af. Maar alleen als er geen andere oplossing komt gaat hij weg maar ik wil dit niet. Zoals ik al zei ik heb het geld niet anders had ik nog wel een cursus gedaan. Maar het geld wat ik krijg is niet veel en dan vind ik de fles voeding en luiers toch echt belangrijker. Me kinderen staan op 1 bij mij. Me hond is geen kind in mijn ogen .
Hier ook maar 1 baas hoor voor de honden. Mijn man doet niks met ze maar.ondanks dat ik 2 probleem.herplaatsers heb functioneren ze prima.