Help mijn hondje geeft een relatie probleem

Discussie in 'De lounge' gestart door ladygaga, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dat was bij ons niet anders :) Ik bedoel alleen te zeggen dat je wel samen achter een hond moet staan.

Ik had ook geen hond genomen als mijn vriend het absoluut niet zou willen. Een hond wordt toch een deel van je gezin.

Ik denk nu ook dat de hond ergens anders beter af is als je er geen tijd, energie en toch ook wat geld in wil steken.

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer

Sorry hoor... Maar hoezo koop je dan in VREDESNAAM een hond?:(:(

Geen geld.... Man die het ook niet wilt??

Ik kan hier serieus echt heel verdrietig om worden..:x

En dan ook nog zeggen, mijn hond geeft relatie problemen...

DUHHHH.. hij wilde ook geen hond.

En wat ik hier lees, je bent echt te lui om van je zuignap af te komen en lekker met de hond te gaan lopen zodat ie ze energie kwijt raakt.
    Nee je gooit hm lekker op het balkon.. ??:( Ongelofelijk..
    bahhhh

3. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    ik heb niet alles gelezen maar heb dit ook met mijn hondje gehad toen ze pup was .

wat wij deden was er 6 x per dag uit laten tot ze begrepen heeft dat ze echt niet binnen kan plassen.

6:00 eten en kort uitje op het veldje (20 min)

10:00 lange wandeling (1,5 tot 2 uur)
    krijgt ze een boterham als we terug zijn

15:00/16:00 nog een x uit tot half uur/ uur

18:00 hond krijgt eten

na het eten om ong 20:30 nog even naar het veldje ong een half uurtje uurtje

wat het blaffen betreft zou je kunnen negeren (der ook in een andere kamer zetten) wanneer ze stil is pas naar haar toe gaan en belonen niet schreeuwen of iets dergelijks want dan geef je juist de aandacht

dit zo vol houden het beestje is uiteindelijk ook als een kindje en heeft gewoon ritme nodig zul je zien dat het een stuk beter gaat

succses ermee

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Waarom heb je überhaupt dat hondje gekocht, als je al wist hoe je man er over dacht.
    Een hond is wat anders dan een goudvis of een cavia, daar zul je vanaf het begin af aan energie in moeten steken om hem op te voeden, zindelijk te krijgen en als je je in die rassen had verdiept, was je vast wel tegen gekomen dat terriërs en chihuahua's snel keffen, nogal druk zijn en niet de makkelijkste honden om op te voeden. Daarnaast hebben ze veel beweging nodig, dat niet alleen, je zult ze ook geestelijk uit moeten dagen, laten werken en denken, want anders gaan ze zelf wel wat verzinnen en dat uit zich vaak in ongewenst gedrag.
    Buiten dat, hebben jullie vast een rangordeprobleem. Probeer ook consequent een lange periode een zelfde methode te volgen.

Over cursus, daar kunnen ze ook prima het blaffen afleren (nou ja, jou dus leren hoe je dat gedrag verandert en dat kost ook tijd en energie), de hond van mijn ouders blafte veel minder na een cursus.
    Hier in de gemeente krijg je een groot deel van je hondencursus vergoed als je kunt aantonen dat je hondenbelasting betaalt. Kijk eens of ze bij jullie ook zo'n regeling hebben.
    Anders eens een oproepje zetten op zo'n lokale FB-pagina of iemand met verstand van honden jou kan komen helpen.
    Nou ja, al met al, het zal niet vanzelf gaan, hoe langer het duurt, hoe moeilijker het gedrag er uit te krijgen is.
    Tja, en anders zou ik hem ook weg doen, naar iemand die wel tijd en geld heeft om het gedrag aan te pakken. Zullen je buren vast ook niet erg vinden.

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Als je echt geen geld hebt voor cursus, staan er op Youtube ook echt tig filmpjes over hoe je je hond iets aan of af kunt leren.

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hier ben ik het geheel mee eens.
    Jij zegt dat hij zijn energie kwijt kan,dus daar ligt het niet aan.
    Het plassen en poepen daar heb je op deze manier vrede mee begrijp ik,dat is jullie keuze.
    Het begint als je man er is..
    Als jou man geen tijd en moeite in jullie hondje wil steken zal het blaffen als hij thuis kimt niet stoppen....en ik ben totaal geen voorstaander van uit huis plaatsen van een huisdier maar als je niet beide achter je dier staat werkt het niet.
    De hond voelt jou spanning ook als je man er is en jij wil graag dat hij stopt met blaffen,voor beide partijen niet te doen zo..

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou een goed huisje voor hem zoeken mocht je verder niks kunnen qua cursus en geld enzo. Denk dat dat misschien in dezen het beste voor het hondje is.

En nooit of te nimmer meer een huisdier gaan aanschaffen zolang als partner er ook niet voor de volle 100% achter staat.
    Misschien dat dit dan een zeer leerzame les is geweest voor je.

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Blijkbaar kunnen jullie de (her)opvoeding niet aan. Je hebt alleen geprobeerd, maar niets werkt. De enige oplossing is dus hulp van buitenaf.
    Als je geen hulp van buitenaf kunt inschakelen (door bijv. financiën of wil) dan denk dat er niet veel zal veranderen.

Mijn zus heeft 2 chi's. 1 is heel dominant en ontspoorde. Hij plaatste zichzelf hoger dan hun en wist niet meer hoe of wat. Hij was zo verward met de rangorde dat hij mij eens heeft gebeten. Hij schrok er zelf ook van.
    Mijn zus heeft toen via-via iemand gevonden die hondjes heropvoed voor vrijwel niets. Het was een soort hobby voor haar. Ze nam het hondje zo'n 2 weken lang in huis. Dit heeft ontzettend geholpen !

Misschien kun je op een hondenforum een berichtje plaatsen ?

Sterkte!

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik snap niet waarom je weer een topic opent hoor... Je hebt indertijd een topic geopend, heb je veel tips gekregen die je allemaal hebt genegeerd, gevolg is nu dat je een ontspoord hondje hebt en nu kom je hier weer zitten janken dat je hondje niet opgevoed is en dat je daardoor een relatie probleem hebt? Stabiele relatie hoor als zo'n chihuahua daar problemen in komt veroorzaken, grab yourself together en voed dat beestje gewoon op. Je hebt niet eens een cursus nodig, lezen lezen lezen en nog eens lezen, en dan uitvoeren, en niet hier op het forum komen janken zielig doen en vervolgens niet meer reageren omdat je beledigd bent omdat menig mens het hier niet met jou aanpak eens is.

10. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Herplaats het hondje alsjeblieft. En neem dan ook geen andere dieren meer de aankomende tijd.
    Deze hond verdiend veel meer dat je blijkbaar aan kunt en wil geven.
    Nee dat is niet leuk,zeker voor de hond niet maar zo krijgt het nog wel een nieuwe/betere kans.

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zonder geld is dit niet op te lossen. Hier is echt een gedragstherapeut bij nodig. Die kan samen met jullie achterhalen waarom hij blaft en ook aan zindelijkheidstraining doen. Ik denk dat die hond prima aanvoelt dat jouw man eigenlijk niks van hem wil weten..

Eerlijk gezegd denk ik dat het misschien beter is dat het hondje ergens naartoe gaat waar hij wel geholpen kan worden.. Lijkt me dat hij zelf niet lekker in zijn vel zit zo..

Een huisdier kost nou eenmaal geld, wat doe je als er iets met hem gebeurt, aangereden ofzo? Dit is in wezen net zo belangrijk, want dit gaat om zijn mentale gezondheid.. Als je daar niet in kan voorzien voor hem dan is het misschien toch beter dat hij ergens anders heen gaat..

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Niet wat je horen wil...

Je had de hond nooit moeten kopen. Een hond opvoeden...en zeker heropvoeden moet je samen doen...als een team.
    Je kan niet verwachten dat een hond normaal gedrag gaat vertonen als jullie het al niet eens zijn. Dan blijkt ook dat je geen geld hebt voor de zorg die je hond nodig hebt...huisdieren kosten geld...heb je dit niet...dan zou je ze ook niet moeten nemen.

Ik zou echt als de wiedeweerga de hond herplaatsen. Gezien het voorgaande topic is het duidelijk dat je dit met zelf wat dingen proberen niet op kan lossen. Je hebt hier hulp bij nodig...hulp die jij niet kunt geven. En dan tijd...je kunt ook niet de nodige tijd geven omdta je kampt met medische problemen en 2 kindjes hebt. (Her)opvoeding kost gewoon veel tijd.

Als je echt van het hondje houdt geef je het hondje een plek waar hij gelukkig kan zijn...een hond die dit gedrag vertoont is echt niet gelukkig.

(en dan niet weer een ander hondje kopen he)

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Heel eerlijk.. Je kunt jullie hondje beter naar een ander brengen die er wel goed voor zorgt.. Dit is gewoon onwijs zielig voor jullie hond.

Jullie blij, en de hond al helemaal...

En, nooit meer dieren kopen denk ik zo..

14. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik kan me je vorig topic nog goed herinneren. Ook ik heb je toen een hoop tips gegeven net als veel meiden hier. Ik vind het ontzettend jammer en sneu voor het hondje te lezen dat er nog niks veranderd is.

Ik kan me nog herinneren dat je schreef dat je man vaak boos op hem werd en dat hij/jullie hem met z'n neus door z'n plas haalden. Je bent toen gewaarschuwd dat niet te doen omdat dit een averechts effect geeft. Ik hoop dat je dus niet dat bent blijven doen en je man ook niet, want als dat zo is betekent dit dat je hond nu dus bang is voor je man en als reactie daarop tegen hem gaat staan blaffen als hij thuis komt.

Geen geld in hem steken vind ik dus in dit geval je reinste kolder. Jullie hebben hem zelf zover gekregen, dan los je dat op! Ga met hem trainen, zoek een uitdaging voor hem. Doorbreek het patroon en gooi hem niet meer op het balkon. Ook dit hoort bij het huis, dus je geeft hem in feite toestemming om in huis te plassen.

Of je gaat keihard met z'n 2-en (dus ook je man!) aan het werk met hem en schakelt een gedragstherapeut in of een cursus. Of je zoekt een huisje voor hem waar mensen wel energie en geld in hem steken.

Je had hem nooit moeten kopen. Je wist dat je man het er niet mee eens was. Nu zit je met de gevolgen. Een hond kost nu eenmaal geld en als baas heb je dit er ook voor over.

15. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Wat een verhaal! Sorry maar hier walg ik echt van. Een goede voorbereiding voor je een hond neemt is echt wek nodig!!!! Verdiepen in het ras een must!! Ik begrijp dat je een chihuahua hebt, dit is een terriër achtergelaten met een pittig karakter. De eigenaren moeten stevig in de schoenen staan. Dit is in veel gevallen geen lief schoothondje.

Ik vind het zielig voor je hondje dat jullie niet de tijd en de moeite hebben genomen om je te verdiepen. Schandalig gewoon!!!

Ik heb zelf twee kleine pittige hondjes en ja dat kost tijd en geld! Iets wat wij van te voren goed hebben over zien!!!

T is dat een chihuahua absoluut niet mijn ras is, ik heb ernstige principiële bezwaren tegen het fokken van dit ras, anders had ik het hondje vandaag nog opgehaald!!

16. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Dit klinkt als een goede tip, misschien kan iemand op een hondenforum je idd helpen. :) (Wie weet is daar idd iemand die je wilt helpen met heropvoeden)

17. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Whahah ik lees steeds mijn hond heeft een relatieprobleem

18. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Haha dat las ik ook... ;)

19. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    Ik denk dat je beter een ander huisje voor je hondje kan zoeken.

Ik heb sinds 1 week een pup, en woon nu op een appartement. Vind het erg lastig om 't beesje zindelijk te krijgen, ook omdat ik geen bench heb. Ik ga elk uur / 1,5 uur met d'r naar buiten, en maak s'ochtends en s'avonds de langere wandeling.

Het is voor een hondje heel belangrijk dat het veel liefde en aandacht krijgt, het is compleet van jou afhankelijk !!

Zoek iemand die wel tijd & liefde & geld heeft om 't beesje op te voeden.. dat is het beste. Dit werkt zo toch ook niet ?

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Misschien voelt ie aan dat je man 'm niet moet, negatieve aandacht is ook aandacht. Maar ik zal wel te menselijk denken nu. ;)

Ik had 'm al lang een beter plaatsje gegeven..

Deel Deze Pagina