Ik denk dat het handig is om de gedragsproblemen van je hond te verhelpen. Als jullie het niet doen.. wie moet dan jullie hond opvoeden Het is niet iemand anders zijn verantwoordelijkheid Waarom neem je geen contact met iemand die gedragsproblemen in honden herkend, misschien dat ze gratis of op termijnbetaling willen werken.
Ik zal eens beginnen met je hond uit te gaan laten. Ipv om de 2 uur op het balkon minstens 4x per dag naar buiten. en dan begin je om 8 uur ochtends bijvoorbeeld dan om 12:00 en dan om 15:00 uur en nog een keer om 20:00 uur. En dan eventueel nog 1x rond 23:00 uur op het balkon als je dan niet meer naar buiten wilt of durft. Daarnaast zal ik een bal aanschaffen of iets om mee te spelen. Ga buiten lekker actief bewegen met je hondje. Geef hem positief aandacht. Zorg dat je in huis een plekje hebt voor hem (een mand) en beloon hem als die daar ligt. Elke keer als jullie gaan eten gaat hij in de mand en beloon je hem met iets (of wat lekkers of een leuk speeltje of een hele dikke knuffel). Zorg er voor dat hij heel veel positief beloond wordt ipv negatief. en geef hem wat meer aandacht. En ik geloof niet dat je hond voor relatie problemen zorgt. Het is denk ik meer hoe jij/jullie er mee om gaan. De hond doet niks verkeerd! Jullie relatie gaat er aan onderdoor omdat jullie de hond gewoon niet goed hebben opgevoed. Hoe dan ook jullie zijn verantwoordelijk voor jullie problemen en niet de hond. Geef dat beestje er niet de schuld van! Succes TS!
Doe die hond alsjeblieft weg! Ik snap werkelijk niet waarom je in hemelsnaam een hond neemt als je man het er niet mee eens is, je er geen geld voor hebt en je ook nog eens te lui bent om dat beest voldoende beweging te geven! De hond geeft geen relatieprobleem hoor, dat heb je zelf gedaan!
Tsja, ik zou toch op cursus gaan en/of een gedragsdeskundige inschakelen. Want dit is echt niet normaal en zelf kom je er duidelijk niet uit. Ga voor de zekerheid ook even langs de dierenarts om problemen met blaas e.d. uit te sluiten.
Misschien helpt het om de hond uit te laten na het spelen en als die wakker wordt. Google eens op de hondenfluisteraar, misschien kan zo iemand eens bellen of een mail sturen en je probleem voorleggen. Succes ermee
In dit geval niet. TS heeft al eens eerder een topic over dit hondje gehad, daar heeft ze heel veel tips gekregen en zoals ik lees wordt daar niets mee gedaan. Ook heeft ze hem op MP aangeboden gehad, maar ze kon hem blijkbaar niet kwijt en zit nu nog met de gebakken peren! Tja, en als je niet samen achter een huisdier kan staan moet je er niet aan beginnen. TS accepteerd het dat hij overal plast en poept, zet hem zelfs op het balkon (wat voor de hond bij het huis hoort, dus hij denkt dat het mag) en laat hem op deze manier de baas spelen. TS haar man is ook de makkelijkste niet, hij is min of meer de baas thuis zoals je soms in topics kan lezen, ts heeft weinig in te brengen,lijkt wel. Waarschijnlijk reageert dit hondje op zijn gedrag.
de reacties zijn misschien af en toe wat ongenuanceerd, maar ik snap dat wel helemaal als je het andere topic erbij leest.... ik zou zeggen zoek heel snel een lief baasje voor de hond dan krijgt hij misschien toch nog een goed leven.... ik ben niet heel snel voor herplaatsing maar soms is het beter, zie jullie nog niet snel de hond heropvoeden..... en geen geld hebben voor... ja dan moet je inderdaad niet aan een hond beginnen...onze hond was 3 jaar oud en heeft vorig jaar augustus vergif gegeten.... 3 dagen en 3 nachten heeft hij in een dierenkliniek gelegen, onderzoeken, scans etc, medicijnen, infusen noem maar op.... enig idee wat dat kost??? wij hadden dat voor onze hond over, want we wilden hem niet missen, en het is onze verantwoordelijkheid.....helaas heeft ze het niet gered en is ze in haar slaap overleden. jullie hondje gaat niet dood, jullie hoeven "alleen" maar geld tijd en energie er in te steken.... daar ben ik best jaloers op!
Dit is helemaal niet te menselijk gedacht. Negatieve aandacht is idd ook aandacht. Als dat de enige manier is om aandacht te krijgen heeft een hond dat heel snel in de gaten. Negatief gedrag negeren is het beste en positief gedrag belonen! Overigens nog een gratis tip: Probeer je hond een clicker training aan te bieden. Een clickerk kost een paar eurok bij de dieren winkel. En brokjes of iets anders wat de hond heel lekker vind, vb kleine stukjes kaas Stap 1: ga met je hond zitten: klik, brok, klik, brok en herhaal dit een keer of tien. Je legt de klikker weg. Een uur later herhaal je dit. Op een gegeven moment zie je de oortjes van je hond bewegen als je klikt. Dit is een teken dat je hond snapt Hey een klik is een brok. Stap 2: neem een bierviltje als target, leg dit dicht bij je neer. Je praat tijdens deze training niet met je hond, je gebruikt geen commando's. De bedoeling is dat je hondje met een pootje op de target gaat staan. Voor iedere beweging richting de target geef jij een klik en een brokje. Stap 3: als de hond bekender wordt met het klikken kun je dit overal voor gebruiken. Een klik kent anders dan je stem geen emotie, dus is altijd positief. Als jij en je vriend praten en de hond blaft, worden jullie stil. Op het moment dat de hond ook maar even stil is (jouw timing is heel belangrijk) gelijk een klik en een brok. Als snel zal de hond in de gaten hebben dat stil zijn leuke beloningen geeft, en dat als hij blaft jullie hem negeren en dat is natuurlijk helemaal niet leuk. De periodes tussen blaffen en stil zijn van de hond bouw je kangzaam uit. Verwacht hierin niet te grote stappen van de hond. Negeren is ook echt negeren: absoluut geen oogcontact maken met je hond, desnoods kijk je maar naar het plafond als ie te keer gaat. Je maakt pas contact als ie stil is, nadat je geklikt hebt. Dit is een Pavlov methode. Kijk maar eens op het internet. Het kost veel tijd en geduld maar mijn honden vinden het eenheel leuk spel, waar je leuke dingen mee kunt doen als ze de basis kennen. Google maar eens. Ik ben wel benieuwd of je het gaat proberen. Voor vragen mag je altijd een pv sturen.
allereerst wil ik even zeggen dat plassen en poepen in huis ook dominantie is, al zien sommige mensen dat anders.. ook kan een hond goed luisteren maar toch bovenaan in de rangorde staan (dit even ter aanvulling op sommige reacties die ik heb gelezen) begrijp me niet verkeerd, maar jouw hondje staat duidelijk bovenaan in de rangorde, vooral het bedelen voor eten als jullie zitten te eten is hier een duidelijk signaal van. zoals de meeste hier al aangaven, begin met lange wandelingen, dit hondje moet zijn energie kwijt en heeft uitdaging nodig. daarna kun je werken aan discipline (dat heeft nagenoeg geen zin als hij vol energie zit) ik wil je de tip geven om toch een curcus met hem te gaan volgen, geen enkele hond is te oud om te leren, al zijn ze 10! je hebt ook speciale trainingen voor *probleemhonden*, veelal word hier ook het gedrag van de baas in meegenomen. ik hoop niet dat je aangevallen voelt, want ik kijk nu even vanuit het oogpunt van wat het hondje nodig heeft en dat is duidelijke leiding. en ik hoop dat je hier iets mee kan en wil doen...succes
iedereen blijft maar tips geven.. dat wilt ts helemaal niet horen ! ze is te lui om er iets aan te doen. en komt met allerlei smoesjes ts wilt een hond die in zn mand ligt.. knuffelt met haar en de kids..netjes zindelijk is (op het balkon? want wandelen is ze ook te lui voor) en lief is voor haar man (die dat respect van de hond niet verdiend) en dat allemaal zonder er ook maar iets voor te hoeven doen en te hoeven betalen.. echt wat vind ik dit verschrikkelijk voor dat hondje..
pff doe die hond alstjeblieft weg zeg. Het is normaal om 4 keer per dag goed te wandelen, of lekker te fietsen met je hond. Onze hond gaat uit rond 8 uur, voor de lunch, rond 3 uur, na het avondeten en voordat we naar bed gaan even naar de overkant van de straat naar het hondentoilet voor een plasje. Sommige mensen zijn gewoon niet geschikt als baasje.
Zo. Hele topic gelezen en ik kan maar tot 1 conclusie komen: beest is enorm gefrustreerd. Krijgt niet de verzorging die hij nodig heeft. Je zegt dat je zoon speelt met hem. Met een balletje rollen in huis is niet hetzelfde als met een bal gooien op een veld hè. Ga met hem naar de bossen, of een groot uitlaat veld en mat hem af! Dat heeft ie nodig hoor. Dat moet je nu toch kunnen doen, kinderen mee. Dat beest zit in zo'n negatieve spiraal en daar zullen jullie hem toch uit moeten halen. Allicht blaft ie als je man thuis komt. Krijgt ie op zijn sodeflikker. Aan de ene kant krijgt ie negatieve aandacht, dus toch aandacht. Aan de andere kant zal hij ook wel angst beleven. Je zal er toch echt zelf energie en tijd in moeten steken hoor. Anders ie hij inderdaad beter af bij anderen. Vijf minuten vlug pissen op een veldje is geen uitlaten bij mij. Ik heb het enorm te doen met dat arme beest. Het is geen beeldje wat je 1 keer in de week afstoft en daarna weer keurig in zijn mandje zet.
Hoe lang ga je daadwerkelijk met hem wandelen? Is dat 3x op een dag 5 minuutjes of ga je 3x op een dag en laat je hem flink rennen achter een bal gegooid met zo'n werpstok? Daar zit al een behoorlijk verschil in over hoeveel energie hij verbruikt. Jack russels zijn hondjes die heel veel beweging nodig hebben, krijgen ze die beweging niet worden ze vervelend en gaan ze blaffen, met alleen spelen in huis raken ze die energie echt niet kwijt en dus gaan ze nog meer blaffen. Wij hadden ook moeite om onze Mechelaar zindelijk te krijgen, dit kwam mede door een zware baarmoederontsteking hierdoor had ze hele erge diaree, wij konden toen volledig opnieuw beginnen met de zindelijkheidstraining. Ik ben haar toen elk uur gaan uitlaten, zodra dit goed ging ben ik naar 1,5 en 2 uur gegaan en zo opbouwend. In de tussentijd was haar diaree over en konden we verder opbouwen, zo werden de wandelingen langer maar minder vaak en minstens een leer op een dag werd er echt gespeeld met de bal en werpstok. Jouw hond heeft nu geleerd dat hij elke 2 uur zijn behoefte kan en mag doen op het balkon. Je had ook de moeite kunnen nemen om je hond elke 2 uur mee naar buiten te nemen om hem zijn behoefte daar te laten doen, dit heb je hem toch echt zelf aangeleerd. Hem dit weet afleren zal tijd en consequentheid vergen, al hadden wij voor onze Mechelaar 3 a 4 weken nodig om haar weer op 4 wandelingen zindelijk te krijgen, en zij was nota bene ziek. Dan moet dit vast met jouw hondje ook lukken.
De eerste tip die ons werd gegeven: Loop ermee zodra je wakker bent Loop daarna weer voor het eten en kwartier na t eten, bij al zn voedingen. Zelfs als hij 10 keer op een dag wordt gevoerd (wij moeten onze hond 4x per dag voeren ivm darm en maag problemen. En voordat hij de bench in gaat. Ik liep dus 10 keer op een dag met hem 2 weken lang! Daarna kun je het afbouwen Door niet meer voor het eten te gaan dus dan liep ik nog 6 keer voor 2 weken. Daarna geleidelijk afbouwen tot je op 3/4 keer per dag zit.
@ashleyp Ik heb toch echt een chihuahua die zindelijk is heeft alles erg snel door dus ligt denk ik echt niet aan het ras @lady gaga Jack russels en chibuahua's zijn blaffers Maar is ook wel af te leren door eventueel een tik of zet hem desnoods op zijn plaats/bench? Lees net dat je op vakantie gaat geniet ervan Maar dan zit ie bij je schoonouders misschien krijgen die het wel afgeleerd?