Help mijn hondje geeft een relatie probleem

Discussie in 'De lounge' gestart door ladygaga, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    ik heb ook een chihuahua reu van ruim 11maanden
    ook hij heeft gezellig een hoopje neergelegd smorgens als ik beneden kom.terwijl hij uren buiten is in de tuin en ik loop nog eens 3x per dag met hem een half uurtje tot een uurtje
    maar ik heb het voor me hondje over...
    en niemand die mij de les leest echt niet

2. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    chihuahua's zijn leergierig willen ook graag leren
    en idd het zijn blaffers maar ook dat kan je afleren
    mijn chi blaft ook vaak maar ik hoef maar uh of foei te zeggen
    en hij stopt

3. Lim

Lim Niet meer actief

Wat heeft onze puppycursus ons geholpen. Voor t eerst een hond gekocht en zelf moeten opvoeden. Wat was ik blij met alle tips! Mijn hond blaft smiddags ook nooit en savonds wel als mijn vriend thuis komt. Ligt er bij ons aan dat ik consequenter ben met straffen en de hond dus altijd even bij mn vriend probeert. Ik denk daarom ook dat het aan de opvoeding ligt en de manier waarop jullie dat apart van elkaar doen. Geen geld is onzin. Je weet dat je een hond waarschijnlijk 10 jaar hebt. Je moet hier rekening mee hebben gehouden dat dit ook 10 jaar geld zou gaan kosten..

4. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Eens.
    Als je geen geld hebt voor een hond, moet je geen hond nemen. Je weet toch als je een hond neemt dat je het beestje moet opvoeden? Als je van jezelf niet consequent bent ga je toch op cursus?
    Een hond is niet van 1 baasje, als er 2 mensen in het gezin zijn heeft een hond 2 baasjes die hem allebei moeten opvoeden.

Net als met kinderen, als het van mama niet mag en van papa wel, denk je dan dat een kind dat niet doorheeft? Wat voor boodschap geef je dan mee?

5. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Had het hondje nooit gekocht.. Je man wilde het niet en jij koopt toch het hondje?!?

Je man moet het beestje niet, en je beestje moet je man niet.

Tip. Gooi je man buiten, of zoek voor het beestje een ander huisje..

6. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik heb nog niet alles gelezen maar wat ik begrijp denkt jullie hond dat hij baas is boven je man

wat ik zou aanraden is dat je man wat tijd en energie in de hond steekt zodat hij leert dat je man de baas is en niet de hond

laat je man wandelen met de hond en belonen met beloningssnoepjes of met een klikkertje
    als de hond blaft draaien jullie alle twee weg van de hond, zodra hij stil is kunnen jullie weer naar de hond kijken en belonen
    als hij even stil is ook belonen met de klikker of het snoepje
    maar zodra hij weer blaft negeren en wegdraaien zodat hij jullie ogen niet ziet
    dit blijven doen en echt ook volhouden

hopelijk helpt het en leert hij het blaffen af

en nu ga ik de rest lezen

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dit denk ik inderdaad ook.. Hondje ziet er schattig uit dus ik neem hem maar, maar er verder niet bij stil staan dat je ook iets moet met zo'n dier.

En ik blijf erbij dat ik het echt ontzettend smerig vind, op je balkon. Je zult er maar naast/boven/onder wonen.

8. springkip

springkip Actief lid

2 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lady's hier heeft ts niet zo veel aan. Ik heb alleen de eerste en de laatste pagina gelezen.

Wij hebben een jack reu van 13 maanden. Ook een hondje wat veel in huis doet.

Toevallig vorige week bij een opendag van iets geweest waar ze ook de hondenschool hadden die uitleg gaf.
    Onze hond laat de plas ook lopen bij het omdoen van het riempje. Ons is geadviseerd een tuigje te halen. Dit werkt gelukkig beter dan het omdoen van een halsbandje.

Over het alles in huis doen is ons geadviseerd ruim het niet op waar het hondje bij is. Straf hem niet af praat niet tegen hem als je het ziet. Lok hem mee naar een andere ruimte en laat hem daar even gaan spelen zodat jij het op kan ruimen.

Geef hem meer ritme. Eigenlijk is het net een klein kind. Maak speel momenten met hem binnen en buitenshuis. En loop veel met hem. Je kunt beter vaker kleine stukjes lopen dan 1x een groot stuk.

Geef hem een snoepje als je hem uitlaat en hij plast of idd een klikkertje en een snoepje. Geef hem een snoepje als hij poept als je hem uitlaat.

Voor de hygiëne ook voor jullie zelf maar ook zeker voor jullie kindje leer het balkon poepen en plassen af.

Observeer je hond goed en kijk wanneer en waarom hij poept en plast.

Als jij of je man thuis komen... negeer de hond eerst 5 min geef eerst andere aandacht en maak daarna even een speel momentje. Is hij stil geweest geef hem een snoepje en beloon hem.

Een jack heeft heel veel aandacht nodig. Ook al is het een kruising.

Probeer deze tips en adviezen te volgen.

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ts heeft al eerder een topic geopend over haar hondje. Daarin heeft ze toen heel veel adviezen gekregen net als nu en zo te lezen doet ze er niks mee. Dus het is niet raar dat meiden hier verontwaardigd zijn. Het hondje is de grootste dupe in dit verhaal.

10. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    #110 Toeteke, 13 jun 2014
    Laatst bewerkt: 13 jun 2014
    Ik heb ook een Chi/Russell. Hartstikke zindelijk (binnen 3 weken, dus hoezo een chi kan niet volledig zindelijk zijn en kun je niets leren?!) en blaft sporadisch in de tuin als de buurhonden buiten blaffen. Consequente opvoeding doet veel. Ik heb het idee dat ze blaft uit jaloezie voor je man, ook omdat je aangeeft dat dit tijdens gesprekken voorkomt.

De oplossing die ik je kan aanraden is een cursus, probeer het in termijnen te doen of weet ik wat. En liefst zo snel mogelijk. Het zijn zo'n leuke kruisingen! <3 Stop ook met het balkon als de oplossing gebruiken, ga meer wandelen met het hondje, desnoods elk uur of nog vaker en dan net zo lang blijven lopen totdat hij plast/poept, daarna uitbundig belonen.

Dat het zou liggen aan de kruising of de rassen is echt de grootste bullshit die er is. Het ligt aan de baasjes en de opvoeding, helaas zijn de honden er de dupe van.

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Geen idee of deze tip al is gegeven... Wij hebben op het punt gestaan een hond te nemen omdat ik niet zwanger raakte. We wilden het opgeven en ons verheugen op een andere manier, mijn liefde en energie in een beestje stoppen. Ben toch zwanger geraakt maar vlak daarvoor heb ik alles wat los en vastzat gelezen, honden eigenaren ondervraagt, rasverenigingen bezocht etc.
    Waar ik heeeeeeeel veel van leerde waren de boeken van Cesar Milan. Heb je daar geld voor om die te bestellen? Hij geeft zoveel tips over zulke problemen.
    Ik heb ook alle afleveringen gedownload en bekeken. Daar leer je ook veel van en bracht mijn geleerde gelijk in praktijk bij mijn vriendin met een jack russel die heel veel blafte en haar claimde. En het werkte!

Nu heb ik geen honden en dus nooit opgevoed dus of je waarde aan mijn tips hecht is aan jou maar ik heb dus heel veel geleerd van die boeken en afleveringen. Kun je niet via youtube een aflevering vinden over een hond met blafproblemen??? Heb je dat al eens geprobeerd?

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Waar ik ook nog aan dacht: jouw jack russel heeft veel energie zeg je en na uren laten rennen nog niet moe. Misschien raakt hij daar ook niet moe van.
    Misschien heeft jouw hond meer geestelijke spelletjes nodig. Denkwerk, of speuren, met zijn neus bezig zijn. Druk zijn op een andere manier dus.

Ook moet jij de hond duidelijk maken dat jouw man en kinderen boven de hond staan. Rangorde dus.

Ben deze tegengekomen. Het derde hondje heeft blafproblemen. Misschien kun je er wat mee.

http://m.youtube.com/watch?v=3rH4CfyYRk4

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Eerlijk? Als ik alles zo lees, zou ik voor de hond een ander baasje zoeken die er de komende 10 jaar wel aandacht, tijd en geld in wil steken!

Geen geld voor een cursus en je vent die niet wil bijpassen? Wat ga je doen met de rekeningen van de dierenarts als de hond ooit zwaar ziek is? Of als ie speciale dieetvoeding nodig heeft de rest van zijn leven?

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Probeer eens te Googlen op Cesar Milan, dat is een bekende hondenfluistaar. Die heeft vast wel op een you tube filmpje of in een boek, wat je kan lenen bij de bibliotheek een oplossing voor het blaf probleem.

Een Russell een temperamentvol hondje. Die veel blaffen, herken het helemaal. We hebben een anti blafband, bij de poedel was 1x zo schok voldoende.. Enkel de band laten zien werkt al. Bij de terriër werkt ie zo..maar hij is wel een stuk rustigere. We doen de band enkel om, als het blaffen te erg wordt. Maar in de bench zetten werkt ook wel hoor.

Wij hebben trouwens plakplastic op de ramen geplakt zodat de terriër minder vogels ziet, want ja die jaagt hij blaffend weg. De radio aan, zodat ze iets minder geluiden van buitenaf horen.

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    dit zou voor mij echt einde oefeningen zijn.. dikke sorry voor ts en alle andere dieren vrienden, maar in mijn huis zou die niet meer mogen. maar.. ik ben er een van harde hand. blaffen doe je niet de hele dag en als je niet luistert laat ik zien wie de baas is!

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

.. Ik denk niet dat TS nog gaat reageren :( Jammer

17. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Door je hond door de kamer heen te meppen? Ja prima oplossing..

18. Logan

Logan Niet meer actief

Ja dat helpt.. zo krijg je een bange hond. En wat doet een bange hond? Happen als die zich bedreigd voelt ;)

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    En hoe laat je dat dan zien? Komt voor mij over alsof je dan gewoon een tik uitdeeld... Nee daar bereik je wat mee, een hond die luistert omdat ie bang is ipv dat 'ie is opgevoed/getraind

20. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is

:(:(:( Lees even terug en desnoods het topic van het verleden. Dit was toen ook al aan de gang. Zoiets heet opvoeding. Beestje kan er niets aan doen als hij ook geen duidelijke regels heeft.

Deel Deze Pagina