sorry, ja ik zie nu 2 verschillende personen... mijn excuses maar iig zo vergelijk ik wel kinderen met honden
Ik snap t nog steeds niet waarom dieren vergeleken worden met kinderen.. Ik snap de opmerking heus. Je kan op verschillende manieren je hond laten merken dat jij de baas bent, zonder je hond ook maar aan te raken. Ik hoefde mijn hond maar op een bepaalde manier aan te kijken en dat was genoeg. Daar hoef je echt niet je hond voor de kamer door te meppen zoals eerder gesuggereert word.. Maar TS reageert toch niet meer, die is veel te druk op haar kont het huis door te schuiven om haar hond op het balkon te flikkeren.
Een hond laten schijten en pissen op het balkon vind ik echt not done.. Echt vies eigelijk ook voor je buren.. hoe schoon je t ook maakt dat is gewoon vies! Elke hond kan zindelijk worden..je moet er alleen training en tijd voor maken! Voor de rest heb ik alleen de op gelezen maar hoe the fok kan een hond voor relatie problemen zorgen? Jullie hebben samen de hond genomen dus samen het probleem oplossen en dat is niet de hond wegdoen maar consequent opvoeden ik heb ook een jackxchi nou echt top beestje maar ja kleine hondjes kleine blaadjes.. dus als mijn hondje naar buiten moet dan gaat hij naar buiten en ik woon vier hoog zonder lift.. zoon en hond op de arm.en zeven trappen naar beneden en dan weer omhoog met zoon en hond als hij moet dan moet hij.. je had veel eerder de hond moeten trainen.. nu word het moeilijk maar het kan wel
Dit is wel erg grof gezegd.....al moet ik er stiekem wel om lachen . Ik lees trouwens steeds als titel "help, mijn hondje heeft een relatieprobleem"...... Misschien was dat ook wel beter geweest dan het huidige probleem .
https://www.hondenpage.com/ open hier eens een topic.. Hier zat ik ook altijd op en hebben me prima geholpen!
uuuh.. als jullie een hond hebben, die de hele dag blaft, en je laat niet zien wie de baas is.. dan blijft het zo. ik zeg niks over slaan, ik zou hem met de hand idd op de grond drukken en bek dicht. die kleine keffertjes hebben een strakkere opvoeding nodig dan een duitse herder of een ontspoorde tiener. ik sla niemand, ook mn dieren niet. heb altijd honden en katten gehad dus weet waar ik het over heb. ook zonder cursus kan je een beest opvoeden. je moet alleen zelf consequent zijn voor jezelf. net als bij kinderen.
In de tijd dat ze alle poep en pies aan het opruimen is kan ze beter een rondje om. Heb ze gelijk twee vliegen in één klap. maar ik denk dat ze ondertussen alvast lekker op vakantie is gegaan aangezien ze niet meer reageert. Want tja daar is wel geld voor... hoop zo dat het beesie naar een ander huisje kan waar hij wel de aandacht en tijd krijgt die hij verdiend.
Je moet ook niet alles zo letterlijk nemen. Als een hond dominantie vertoont pak je m beet en leg je m op zn zij,als jou kind jou een grote bek geeft, pak jij m dan bij zn nek en leg je m dan ook op zn zij? Stop met vergelijken.
Zo klinkt het idd al heel anders en ben ik het met je eens. Sommige rassen zijn gewoon heel dominant en die moet je nóg strenger en consequenter opvoeden. Maar slaan, schreeuwen, neus in uitwerpselen enz. is altijd (!!!) verkeerd en krijg je alleen maar valse en bange honden van. Verder ben ik het er wel mee eens dat je dieren niet met kinderen kan vergelijken alhoewel de opvoeding in hele grote lijnen best wel overeenkomt. Ik vraag mij echter wel oprecht af, als mensen al niet een klein hondje fatsoenlijk kunnen opvoeden, hoe willen ze dan in hemelsnaam hun kinderen fatsoenlijk opvoeden. Daar heb ik een hard hoofd in, is toch een bepaalde mentaliteit die je dan hebt. In jouw geval zou ik het hondje nu echt gaan herplaatsen TS. Je bent niet het type lijkt mij om nu opeens de ballen en discipline te kweken om tegen die walgelijke vent van je in te gaan en echt het beste voor dit beestje te doen. Beter nog zou het zijn als je je vriend óók gelijk de deur uit zou flikkeren want dit is natuurlijk ook een heel slecht voorbeeld voor je kinderen. Jij hebt niks te vertellen, die lamzak heeft niks voor het hondje over en je kinderen zien dit hele proces met lede ogen aan. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte en wijsheid toewensen, je hebt het nodig.
Hier twee mopsen. Een van de fokker en een herplaatsertje. Die laatste is echt mijn schatje, hij zat bij vorige eigenaar in n bak het eerste half jaar van z'n leven. Heeft dus geleerd om te poepen en plassen in z'n eigen slaapplek. Dat is er nooit helemaal uitgegaan, maaaaaaaar..... Zolang hij elke dag een x een wandeling van n uur maakt, naast de andere kortere blokjes om, dan vind ik niks meer. Hij poept en plast vooral als ik t even te druk heb of gestressed ben, ws uit frustratie. Zolang hij z'n beweging en aandacht krijgt gaat t prima. Ligt dus echt niet aan t mopsje maar aan mij. Andere mopsje heeft vanaf pup bench training gehad, cursus geweest en duidelijk consequent mee om gegaan, heel ander dier. Maar zij heeft energie voor tien, gaan we niet een maal daags een uur lopen , naast de andere blokjes om, gaat ze blaffen en druk doen. Verder hebben we dit huis gekocht voor de honden, toen we dachten geen kinderen te kunnen krijgen, tuin van 10 breed en 30 diep. Maar ze alleen naar buiten doen in de tuin , laat staan n balkon, is niet genoeg! Beweging aandacht en liefde van t hele gezin is t belangrijkste! Nu je geen werk hebt zou ik elk uitbaat buiten gaan, spelen met t hondje, zal je zien hoe voldaan t diertje dan wordt. Tijdens t eten de ben h in na n goede wandeling, kluifje erbij....denk dat t bergen scheelt!
Wat ik begrijp is dat zij en de kids gewoon normaal kunnen doen met de hond. Maar als haar man niet mee werkt en de hond links laat liggen tja dan is hij gewoon de laagste persoon in huis. Zij en de kinderen zijn altijd of veel thuis haar man is alleen in de aaf of weekend thuis en als hij niets mee doet dan kun je hem trainen wat je wild maar gaat het niet lukken. DIT moet ALS GEZIN opgelost worden niet alleen zij en de kinderen. man vrouw kinderen en dan PAS de hond maar hier is het dus man al laatste omdat hij de hond niet wil en geen aandacht geeft. En hond is jarloers omdat hij haar als vrouw ziet
Din0 Rangorde tussen hond en mens is een behoorlijk achterhaald verhaal. Een hond die blaft heeft al helemaal niks met rangorde te maken. Als dat zo was dan zou mijn roedel de hele dag blaffen tegen hun ranglagere. Zou toch te idioot voor woorden zijn?! Daarnaast kent een hond de emotie "jaloers" niet. Hier ben ik bezig met de (her)opvoeding van 2 "probleem" honden en dat doe ik alleen. Mijn man doet hiet niks mee. En sterker nog hij mag zich er ook weinig tot niet mee bemoeien. Hij loopt nooit met de honden, hij geeft ze voer als ik niet thuis ben maar als ik wel thuis ben doe ik dat, als ze stabiel lopen dan knuffelt hij wel met ze maar dan houd het wel op. Zodra ze weer goed op orde zijn dan doet hij vanalles met ze maar dit is mijn.hobby.
Eens. Maar goed, daar heeft TS nu niks aan. Ik zou toch de cursus doen. Ik neem aan dat de relatie van je man meer waard is en dat de hond je ook meer waard is dan dat de cursus kost. Dat in elk geval voor het blaffen en ik denk dat je met veel tijd en moeite een hond ook op latere leeftijd zindelijk kunt krijgen. Als je werkeloos bent, heb je daar ook wel tijd voor. "We nemen het voor lief" is in mijn ogen niks anders dan "daar zijn we te lui voor om moeite voor te doen en we hebben schijt aan de buren, die waarschijnlijk last hebben van de pislucht".
Een hond kopen zonder overleg? En dan nu klagen over relationele problemen dóór de hond? Lijkt mij dat het dieper ligt.
Wij hebben hier thuis een Boston terriër, het meest fantastische hondje van de wereld We spelen erg veel met haar binnen en gaan 4/5 x per dag een (klein) stukje met haar lopen... Daarnaast gaat ze een dag per week naar de honden opvang. Ze doet het top... Soms blaft ze als ze wil spelen, dat negeren we tot ze stopt daarna gaan we met haar spelen. Het blaffen is gewoon een vorm van aandacht vragen, negeren en als de hond stopt positief belonen is mijn tip!
Ja dat was ook mijn eerste gedachte hoor, je koopt toch geen hond als je al weet dat je man het niet wil? Als ik een kat in huis ga halen moet ik er ook zelf maar achteraan van mn vriend, omdat ik weet dat hij geen kat wil.